سامانه پرداخت خسارت تاخیر خودرو راه‌اندازی می‌شود

سامانه پرداخت خسارت تاخیر خودرو راه‌اندازی می‌شود

 
خودروسازان و واردکنندگان خودرو باید سامانه‌ای را برای آگاهی مشتریان از میزان و چگونگی دریافت خسارت‌های قانونی، راه‌اندازی کنند.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم هستند در موارد ناشی از سوءعملکرد، وجهی را به عنوان خسارت به مشتریان پرداخت کنند.
 
یکی از این موارد تاخیر در تحویل خودروی فروخته‌شده است به‌گونه‌ای که خودروسازان و واردکنندگان خودرو در صورت تاخیر در تحویل خودرو باید خسارت تاخیر در تحویل را به صورت روزشمار به مشتریان پرداخت کنند.
 
یکی دیگر از این موارد نیز پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه‌هاست به‌گونه‌ای که اگر خودروی مشتریان به دلیل نبود قطعه در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف شود، این شرکت‌ها ملزم به پرداخت خسارت خواب خودرو به مشتری خواهند بود.
 
در این موارد طبق مفاد اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، خودروسازان و واردکنندگان خودرو باید نسبت به راه‌اندازی سامانه‌ای برای آگاهی مشتریان از میزان و چگونگی دریافت خسارت‌های قانونی، اقدام کنند.
 
در ماده 59 این قانون آمده است: عرضه‌کننده خودرو یا واسطه فروش و خدمات پس از فروش باید سامانه‌ای را برای پرداخت هزینه خسارات وارده به مصرف‌کننده (مورد اشاره در قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و آیین‌نامه اجرایی آن) راه‌اندازی و اجرا کند. عملکرد این سامانه باید به‌گونه‌ای باشد که مصرف‌کننده را از میزان و چگونگی دریافت هزینه‌ها و خسارت خودروی خود مطلع کند.
 
اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
 

منبع

ایسنا

برچسب : سامانه , خسارت , تاخیر , خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

7 نظر

فشفشه
10

بنده 70 روز پیش خودرو چانگان از سایپا تحویل گرفتم ، البته با تاخیر چند ماهه ، طبق قراردادی که خودشون نوشتند و امضا کردند ،جریمه ناخیر باید 30 روزه پس از صدور سند پرداخت شود ، ولی زهی خیال باطل ،!!! 70 روز گذشته خبری نیست ! مراجعه می کنیم میگند معلوم نیست بدند ! زیادی دلتو خوش نکن !! ای داد بیداد . حالا اگر از ما طلبکار میشدند مارو به سولابه میکشیدند!!
00:06  1394/07/09
پاسخ دادن
میلاد
5

اون مثبتم دستم خورد.
01:33  1394/07/09

حصین
9

جریمه هایی که کی داده کی گرفته.....

بشینین تا پولتون بدن
18:53  1394/07/08
پاسخ دادن
کشمش
16

حالا که دیدند اوضاع قمردر عقربه ، قانونارو یادشون افتاده ،تا بیارند بیرون و قاب بگیرند!! حقه بازا !!
15:52  1394/07/08
پاسخ دادن
ایرانی
7

گوشت رو میدن دست گربه؟ اگر واقعا راست میگن اجازه بدن یه سازمان مردم نهاد برای حفاظت از حقوق خریداران خودرو تشکیل بشه و قوانین حقوق مصرف کننده هم در دادگاه طرح شکایت بشه. چوب رو که برداری گربه دزده در میره. مشکل ایجاست که چوبها رو می شکنند.
14:46  1394/07/08
پاسخ دادن
امیر
10

با نظر دوستمون حق طلب موافقم که اگر تعرفه واقعی بشه نه اینکه بگن 40درصد دریافتی150درصد صنعت پیشرفت خواهد کرد . دقت کردین تا قبل از کمپین مشتری مثل گاو شیر ده بود که فقط میدوشیدن ولی الان چقدر قانون داشتیم که اجرا نمیشد البته الان هم اگه اوضاع مساعد بشه دوباره اجرا نمیشه . قابل توجه آقایان ما دیگه گول حرفاتونو نمیخوریم . ما ماشین روز با قیمت خوب میخوایم وگر نه همچنان ماشین نمیخریم
14:39  1394/07/08
پاسخ دادن
حق طلب
12

سامانهء پرداخت خسارت که هیچ
سامانهء پرداخت هدیه (پخش وسیستم صوت عالی، هشت ایربگ،رینگولاستیک اسپرت، گرم کن وسردکن صندلی، و...) هم که راه بندازین ، کارساز نیست
خودروهایی با خصوصیات خودروهای روز دنیا بسازین با قیمت مناسب(ارزش واقعیشون)تعرفهءگمرکی را هم به ده و زیر ده درصد برسونین تا بازار رقابتی بشه
همین

***امام زمان عج بیا آقا جان که بدون شما اوضاع همینه***
12:52  1394/07/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 59 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فرهاد x5 آبان : سلام،آقا مسعود میشه سود تاخیر برای مبلغ ۱۴۷۵۰۰۰۰۰۰تومان با ۵۳ تاخیر را حساب کنید،ممنون میشم.
تارا تیتانیوم v4 : سلام مبارکتون باشه فروش فوری بودید یا تحویل قطعی و اینکه ۴شماره اول ردیف قراردادتون چند بود
مسعود پزشکیان : با سلام و وقت بخیر مشتریان عزیز شرکت نگران نباشید، ما اشتباهی زدیم فیوز برق ایران رو قطع کردیم و تاخیر ایجاد شده تو ساخت ماشینا ، ایشالا فیوز فردا صبح میاد دوباره ، فقط اونایی که kmc برقی میخرین حواستون رو جمع کنین که یک آشنا برای بکسل و یک موتور برق داشته باشین با تشکر
شاهین : از کجا میشه فهمید چه تاریخی برای تایید سخا ثبت شده ؟
حسین : سلام دوستان یک ماهی هست تارا وی یک تحویل گرفتم زمانی که دنده عقب میرم ماشین یه بوی گندی میده کسی میدونه علتش چیه؟
شاهین : خب از کجا باید بدونم چه تاریخی برای سخای من ثبت شده ؟ تو سایت میشه دید با باید تلفنی سوال کنم؟
حسین : سلام دوستان یک ماهی هست تارا وی یک تحویل گرفتم زمانی که دنده عقب میرم ماشین یه بوی گندی میده کسی میدونه علتش چیه؟
فاطمهx5 : سلام. دوستان کسی سودتاخیررو تاحالا گرفته؟ مبلغش حدودا چقد؟ ممنون میشم جواب بدین
شاهین زمستان 03 : سایپا رندوم ماشین تحویل میده :) مثل پیامک واریز وجه اول که موعد آذر بود بعد سری بعدی پیامک موعد از مرداد
اکبر رینگ : سلام دوست عزیز من سایت saipa corp که وضعیت خودرو رو نشون میده بهمن ما چک کردم و فقط چراغ اول که واریز وجه هست روشن بود یک قسمت نوشته شده بود وضعیت پرونده: محل سکونت احراز نشده من نگران شدم که پروندم مشکل داره رفتم نمایندگی گفتن مشکل خاصی نیست باید سخا رو انجام بدی تایید که شد. تحویل نمایندگی بدی. تا سخا تایید شد و تحویل نمایندگی دادم اواخر بهمن شد و سخا رو دادم نمایندگی اما چند روز بعد بازم پیغام عدم احراز سکونت تو وضعیت خودرو بود. زنگ زدم سایپا 096550 گفتم این مشکل رو دارم گفتن برات درخواست پیگیری میزنیم بعدم تایید شد و بعد هم 15 اسفند که دعوتنامه صادر شد تکنیل وجه کردم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید آریزو5 : سلام دوستان. برای بنده قبل عید کاراش انجام شد و احتمالا افزایش نمیخورم. اما سکوت نکنید. یادتونه پارسالم همینکارو کرد بعد پزشکیان ژست گرفت گفت حق ندارن افزایش بدن؟! خب چی شد؟! هیچی. چون دولتم سود میکنه. قانونی و متحد پیگیری کنید. گروهی راه بندازید که هماهنگ بشید برای مثلا وکیل گرفتن.
افشاگرتوحید : توحیددلال انقدر با اسمای مختلف گفتی فاکتور شدم یادت رفته با اسم احسان 28بهمن هم قبلاً گفتی فاکتور شدم ‼️😆😆😆 بس کن
دانیال بهمن : تشکر
Moakfx : من در سامانه شکایت کردم امیدوارم همه انجام دهیم تا مثمرثمر باشد
مجید : بر پدر و مادرشان لعنت...تو نمایندگیها خبر داشتند به ما نگفتند....نمایندگی تو اتوبان افسریه کثیف‌ترین پرسنل را داره
،، : ارش جان انصراف بهترین گزینه هستش چون قبلا هم همینجوری سرکیسه کردن ملت رو و دست ما مردم به جایی بند نیست متاسفانه.....
آریزو5 : لطفا همین الان کمپین سایت خبرگزاری فارس را بابت این ظلم خودرو ساز و دولت حمایت کنید https://farsnews.ir/user1709100061119235500/1747500074344808841
رها : کسی ک نیاز ب ماشین نداره لطفا نفروشه ارزون ک نمیشه هیچ افزایش هم در راه هست 3روز پیش تبدیل ب رینگ زدم امروز عصر فاکتور شد تحویل 31خرداد پیش فروش
علی متخصص : سلام دعوت نامه های مرداد با افزایش مواجه شده افزایش 80تا120ملیونی لطفا خودرو ها رو نفروشید ک ضرر میکنید
آرش : سلام دوستان بهترین اعتراض ،انصراف ضمن اینکه باید دیگران رو آگاه کنیم که سراغ ثبت نام مدیران خودرو نرن با وجود قطعی بودن قیمت مبلغ دیون چه معنی داره اونم این مبلغ من توی چندتا گروه چندهزارنفری این کلاهبردی رو افشا کردم لطفا تا دیرنشده یه روزی رو مشخص کنیم جمع بشیم جلوی مدیران خودرو