الزام عرضه‌کنندگان خودرو به نظرسنجی از مشتریان

الزام عرضه‌کنندگان خودرو به نظرسنجی از مشتریان

 
با اجرایی شدن یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به نظرسنجی از مشتریان و اصلاح عملکرد بر این اساس خواهند بود.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، ارزیابی‌های صورت گرفته بیانگر نارضایتی مشتریان ایرانی از عملکرد نمایندگی‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور به‌ویژه به دلیل "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" است.
 
براساس اینارزیابی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.
 
این موضوع در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته به‌گونه‌ای که براساس یکی از بندهای پیش‌بینی شده در این قانون، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف به نظرسنجی از مشتریان در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خود شده‌اند.
 
در این زمینه در ماده 61 این قانون قید شده است:" عرضه‌کننده خودرو موظف است نظام نظرسنجی از مراجعین کلیه نمایندگی‌های مجاز را تحت نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت (دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه) و در بازه‌های زمانی به اجرا درآورد و براساس نتایج حاصله اقدامات اصلاحی موثر را اعمال کند".
 
اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.
 
 
 
الزام عرضه‌کنندگان خودرو به نظرسنجی از مشتریان
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , خرید و فروش خودرو , نظر سنجی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

7 نظر

عباس
3

دوستان همه این مثلا قانونها مال کشورهای کافر هست نه ایران مسلمان من از عید امسال تا الان هر ماه دو بار واسه رفع عیب این لگنی رو که مجبور بودم بخاطر شغلم بخرم به نمایندگی میرم چند روز پیش رفتم و با مسول فنی اون نمایندگی در گیر شدم و کارم به مرکز استان کشید میدونید چی بهم گفتن میگن با این پولی که دادی انتظار بیشتر از این نباید داشته باشی واقعا حرف خندداری زدن یعنی من چه۳۰میلیون بدیم چه۴۰حتی بالاترم پول بدین کیفیت همین هست حالا ایا این قانون مذهک می خواد چکار کنه با این گفتارشون ؟هر چی پول بدی همینه یعنی قانون کشکی ههههه سازمان حقوق مصرف کننده کالای ایرانی بخرید :-):-):-X
22:42  1394/09/04
گزارش
پاسخ دادن
کاوه
4

سلام به مدیر محترم سایت
و چندتا انتقاد، اینکه مدتی هست خیلی ضعیف دارین کار میکنین و بیشتر خبرهاتون حول محور قیمت خودروهای داخلی و وام و غیره شده
قبلا هر روز چندین بار به سایت شما سر میزدم ولی حقیقتا دیگه هر بار که به سایتتون سرمیزنم میدونم که خبر یا مقاله جدیدی ندارید
18:18  1394/09/04
گزارش
پاسخ دادن
حسینی
3

اتفاقا چند روز پیشا منم همین انتقاد رو کردم ولی گفتند که دارند تغییرات بنیادی درون سایتشون انجام میدن و عذر خواهی کردن
18:20  1394/09/04

گزارش
امیر
7

این حرکت خوبی هست ولی فکر میکنید اگر اگر هم نظرسنجی کنند آمار درست منتشر میکنند. اینا توی سند سازی استاد شدند. هیچ آبرو و اعتباری پیش مردم ندارند این خودروسازها
15:25  1394/09/04
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
4

دقیقاً منم همینطور فک میکردم.
معلوم نیس نظر سنجی رو چطور انجام بدن و چطور منتشر کنن.
بعدش هم ب قول مجتبی اصلا معلوم نیست ب قانونش عمل کنن.
کلن ی چیز فرمالیتس. مثل همون حق جریمه خواب خودرو تو تعمیرگاه.
16:13  1394/09/04

گزارش
کاربر: mojtaba .a
4

مهمترین قانون که تا حالا بوده همین که باید پول خواب ماشین تو تعمیر گاهرو بیشتر از 2روز بدن چند سال هست تصویب شده شما تا حالا کجا دیدی اجرا بشه کی به اینا گیر داد که چرا اجرا نکردین این چه حرفیه اصلا قانوننه بدرد نخوره اجرا نمیشه که بخوان اینا الکی گزارش کنند
18:27  1394/09/04

گزارش
کاربر: mojtaba .a
5

چنتا قانون بگم تو کشور هست و بوده و خواخد بود که تصویب شده ولی کسی اجرا نمیکنه و از اونور هم کسی نظارتی نداره که قوانیین اجرا بشن
15:07  1394/09/04
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی23 : سلام https://www.saipacorp.com/fa/salepage/CustomerCarStatus
مهدی23 : سلام https://www.saipacorp.com/fa/salepage/CustomerCarStatus
سهند : سلام افزایش قیمت به بهمن اسفند نمیخوره
پاسخ به شاهین g : دقیقا میشه ماهی 17800 که الان هفت ماهه تو تاخیر
سهند : سهند 550میلیون شد خودتونو اماده کنید الان شروع میکنن پیام واریز وج میفرستن بی شرفا
شاهینg : سلام من خریدارم شماره تماس بزار
شهابx5 آبان : ممنون از جوابتون ،مبارکت باشه و به دلخوش
bac x3 : با سلام دوستان عزیز یک ماه از صدور کارت ماشین گذشته است ولی برگ سبز صادر نشده، برای شکایت تاخیر تحویل برگ سبز لازم است؟
سایپا بی لیاقت : من 8 اردیبهشت تکمیل وجه کردم برا شاهین جی رفتم نمایندگی گفتن تا اخر تیر فاکتور میشه و تولید افزایش پیدا کرده حدودا اخر مرداد خودرو تحویل میدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام تحویل 31خرداد28فاکتورشده هنوز تحویل نگرفتم
ساینا دوگانه : امروز زنگ زدم نماینده گی میگه ما هم دوتا ساینا دوگانه ثبت نام کردیم هروز حضوری میریم متاسفانه نتیجه نمگیرم نمایندگی وفتی مال خوشونه جواب نمیدن دوستان انتظار نداته باشید جواب منو شمارو بدن به خودشون دارن دروغ میگن خدا جوابشونو بده
تحویل آذر : شاید دلالی چیزی هستی که انقد فاز منفی میدی... امتیاز هارو بخری بعد به ریش این بدبخت هایی که منتظر ماشین هاشون هستن بخندی؟!!!
سورن 2 تیر : دیروز کارشناس به من گف نهایتا تا هفته اینده تیر ماهیا فاکتور میشن ک
فروش فوری بهمن : مسئولین سایپا شماها فک میکنید ظلم کردین ب ما تموم ن شاید ی سال دوسال خوش باشی ولی ظلم هیچ وقت پایدارنمونده بالاخره ی جا این ظلم هایی ک درحقمون کردین دامنتون میگیره اونجا فک کنین ک اه کیا پشت سرتون بوده و هست شک ندارم وعده خدا حق
فروش فوری 7 بهمن : مسئولین سایپا شماها فک میکنید ظلم کردین ب ما تموم ن شاید ی سال دوسال خوش باشی ولی ظلم هیچ وقت پایدارنمونده بالاخره ی جا این ظلم هایی ک درحقمون کردین دامنتون میگیره اونجا فک کنین ک اه کیا پشت سرتون بوده و هست شک ندارم وعده خدا حق #سایپای بد عهد در فاکتور فروش فوری بهمن
26 خرداد دنا اپشنال : من 26 خرداد اپشنال هنوز فاکتور نشدم البته مابتفاوت دیروز دادم بنظرتون کی فاکتور میشم ?
تکمیل وجه 6خرداد : تا یکماه آینده همه فاکتور میشید
کویک جی ایکس آر : کدوم کانال؟
بهمن : سلام بسلامتی انشالا مگه هنگام خروح پیامک میاد؟