ثبات قیمت در خودروهای وارداتی

ثبات قیمت در خودروهای وارداتی

 
 آن طور که فعالان بازار می‌گویند، هرچند تعطیلات اخیر به نوبه خود بر کاهش تقاضا در بازار خودرو تاثیر داشته، اما رکود بازار قصه‌ای جدا دارد و ریشه‌اش را باید را در افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مشتریان و البته خوش بینی به آینده (ارزان شدن خودرو‌ها و ورود محصولات جدید پس از لغو تحریم‌ها علیه ایران) جستجو کرد. با وجود این رکود اما هستند خودروهایی که دنده معکوس کشیده و افزایش قیمت را طی هفته گذشته تجربه کرده‌اند، افزایشی البته محدود. به گفته نمایشگاه داران خودرو پایتخت، کمیاب شدن برخی خودرو‌ها از جمله پژو ۲۰۶ سبب بالا رفتن قیمت آن‌ها شده است.
 
با این حال فضای کلی بازار از تثبیت قیمت‌ها حکایت دارد و نه تنها خودروهای داخلی (به جز آن چند مورد)، بلکه وارداتی‌ها نیز تغییر قیمتی خاصی را به خود ندیده‌اند. پیش بینی فعالان بازار این است که خرید و فروش خودرو احتمالا طی هفته‌های پایانی سال رونقی نسبی را به خود خواهد گرفت و آن زمان اگر تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار نباشد، قیمت‌ها روندی صعودی را به خود خواهند گرفت. 
 
۲۰۶ و تندر گران شدند
سری اما به بازار بزنیم و ببینیم قیمت خودرو‌ها به چه شکل است. به روایت نمایشگاه داران خودرو پایتخت، در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمتی برابر با ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی خودروی موردنظر در هفته‌ گذشته حکایت می‌کند. پژو ۲۰۶ صندوقدار در مدل V8 نیز که با افزایش قیمت ۱۰۰ هزار تومانی مواجه شده، در حال حاضر ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد. 
 
از سوی دیگر اما پژو ۴۰۵ که این هفته تثبیت قیمت داشته، هم اکنون ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و سمند نیز ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد. دیگر محصول بازار خودرو کشور به نام رانا نیز در هفته گذشته تغییری به خود ندیده و در حال حاضر ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود. فعالان بازار اما در مورد دنا نیز عنوان می‌کنند که این خودرو هم اکنون ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. هفته گذشته اما در قیمت تیبا نیز تغییری ایجاد نشد و این خودرو با‌‌ همان قیمت ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خود به فروش رفت. اما در حال حاضر برای خرید مدل ۱۱۱ پراید نیز باید ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه کرد و این در شرایطی است که پراید ۱۳۱ نیز همچنان ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. 
 
سری هم اما به تندر90 بزنیم، خودرویی که در مدل‌های پارس تندر و E2، با افزایش قیمت مواجه شده است. آن طور که فعالان بازار می‌گویند، پارس تندر در حال حاضر قیمتی برابر با ۳۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان دارد که این موضوع از افزایش قیمت ۱۵۰ هزار تومانی آن طی هفته گذشته حکایت می‌کند. همچنین تندر E2 نیز که ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته، در حال حاضر ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. 
 
از بازار تندر90 مدل اتومات هم خبر می‌رسد که این خودرو در هفته گذشته تثبیت قیمت داشته و همچنان با قیمتی معادل ۴۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. تندر جزو خودروهای کم تیراژ داخلی به شمار می‌رود و دلیل افزایش قیمت آن نیز به متعادل نبودن عرضه و تقاضا مربوط می‌شود.
 
 
 
ثبات قیمت در خودروهای وارداتی
 
حرفه‎ای های صنعت خودرو کانال وان‎کار را از دست نمی‎دهند.
 

منبع

اقتصاد

 

برچسب : خودرو , خرید و فروش خودرو , اقساط , لیزینگ , قیمت خودر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اردیبهشت : سلام شما فروش فوری بودید یا پیش فروش چه تاریخی تشکر
تارا اتومات 30 روزه : تعزیرات ثبت شکایت میکنید در بارگزاری مدارک حکم تعزیرات مبنی بر گران فروش و فاکتور فروش رو بارگزاری کنید
ایگل کرمان : سلام دوستان تاریخ 25 تیر فاکتور شدم تا الان یک ماه گذشته ماشین تحویل ندادن کسی اطلاع داره چقدر طول میکشه تا تحویل بدن؟
مهدی 25 اسفند : شوخی کردن من 25 اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم
شاهین پلاس تکمیل وجه 2 اردیبهشت : با تکمیل خودروهای کف و فروش خودروهای تکمیل شده ، بستر پرداخت به زنجیره تامین و جبران کاهش تیراژ تولید، در ماه های پیش رو فراهم می شود تعطیلات تابستانه سایپا، فرصتی راهبردی برای نوسازی خطوط و ارتقای کیفیت محصولات فراهم کرده است. این وقفه چندروزه، علاوه بر استراحت نیروی کار، به تکمیل خودروهای کف، انجام تعمیرات اساسی و نصب تجهیزات جدید اختصاص یافته است. سایپا با این برنامه ریزی سالانه، ضمن جبران بخشی از وقفه های تولید ناشی از عوامل غیرمترقبه، شرایط را برای آغاز نیمه دوم سال با حداکثر ظرفیت مهیا می کند و تحویل خودروها به مشتریان را با سرعت بیشتری پیش می‌برد. علاوه بر این، با تکمیل هرچه بیشتر خودروهای کف و فروش آن ها، نقدینگی کافی برای پرداخت مطالبات زنجیره تامین این خودروسازی نیز فراهم می شود. فرصتی طلایی برای تعمیرات و نوسازی خطوط سیدرضا حسینی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی این گروه، در گفت وگو با خبرنگار «دنیای خودرو» بیان داشت: «تعطیلات تابستانی در گروه خودروسازی سایپا یک رویه ثابت و برنامه ریزی شده است که هرساله در ا
خانم افشار : ببخشید واریزی اولیه تون کدوم ماه بود؟
ناصر : منم تبدیل به کوییک 19 تیر زدم 21 تیر هم سخا فرستادم هنوز خبری نیست
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صالح : من31مردادم برام21خرداد دعوت نامه تکمیل وجه اومد دقیق چهل روز قبلش
حامد : دی ماه منتظر نحویل ماشینت باش
جمشیدی : دوستان برای من 5 روزه داره روی صدور اسناد میچرخه البته برای من سورن چقد طول میکشه دستن برسه
مهدی : تقریبا چهل روز قبل موعدتحویل
جمشیدی : سلام دوست عزیز برای من تقریبا 5 روز داره روی صدور اسناد میچرخه کی میرسه دستم
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : چند روز پیش بعضی ها پیام دادن اونا هم حمل با قطار بودن
اس : کوییک اس خالی رو میگم نه آر اس
اطلس دی : سید رضا حسینی مدیر ارتباطات سایبا جنگ دوازده روزه رو بهانه نکن شما قبل از جنگ به تعهدات عمل نکردید از حلقومت میکشم بیرون حروم خورا
الیاس بلوچ : کویک S تکمیل وجه 2 مرداد دیروز فاکتور شدم
کوییک آر اس : دوست عزیز مشخص نمی کنه گاهی اوقات با یک ماه تاخیر و گاهی اوقات با سه چهار ماه تاخیر