مقایسه کیا سراتو (فورته) با فولکس واگن گلف و مزدا 3

مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3

تقریباً قیمت هر سه خودروی کیا سراتو (فورته)، مزدا 3، و فولکس واگن گلف به هم نزدیک است و در یک مجموعه قرار می گیرند و به همین دلیل است که آن ها جهت مقایسه انتخاب شده اند: یکی سدان، یکی استیشن (5 درب)، و یکی هاچ بک (3 درب). کیا سراتو را با مبلغی نزدیک به 14,390 دلار می توان خرید. این رقم چیزی در حدود 3,850 دلار کم تر از حداقل قیمت گلف است. البته مدل SX آن که موتور بزرگ تر (2,400 سی سی) و امکانات بیش تری دارد، چیزی در حدود 19,890 دلار ارزش دارد.

مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3

مزدا 3 همان طورکه از پوزخند نمای جلوی آن پیداست، جزء خوشحال  ترین خودرو در این گروه است. این خودرو با داشتن موتور 2,500 سی سی می تواند 167 اسب بخار نیرو تولید کند. قیمت مزدا 3 در سری s چیزی در حدود 20,290 دلار برآورد شده است که البته با اضافه شدن آپشن رادیوی ماهواره ای، 430 دلار به قیمت آن اضافه می شود.

مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3

مدل گلف جدید ظاهر زیباتری نسبت به زمانی دارد که به آن گلف خرگوش می گفتند. البته از نظر سیستم موتوری، چندان تغییر نکرده است: موتور 5 سیلندر به حجم 2,500 سی سی که قابلیت تولید 170 اسب بخار نیرو دارد. سازندگان شرکت فولکس اذعان داشته اند که مدل سه درب این خودرو، تنها نمونه ای است که موتور بنزینی دارای گیربکس دستی دارد. طبق برآوردهای انجام شده، قیمت این خودرو چیزی در حدود 18,240 دلار است.

 

کیا سراتو (فورته)

مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3

کیا سراتو جزء ماشین هایی است که فرمان پذیری آن در پیچ ها بسیار خوب است و دیگر حالت سردرگمی و شناوری ندارد. سواری این خودرو تیز است و بازخورد آن به خوبی در داخل کابین خودرو حس می شود. از این نظر، مزدا و فولکس توجه بیش تری نسبت به طراحی خودرو داشته اند، به گونه ای که فرمان آن ها انعطاف پذیری بیش تری داشته و کنترل سواری آن ها بهتر است. با وجود بالاتر بودن قدرت موتور کیا، سرعت آن هم چنان از بقیه پایین تر است. موتور با حجم 2,400 سی سی، به خودرو شتابی نرم و بی سر و صدا بخشیده است. دیده شده که در مناطق شهری، علاوه بر تعویض دنده که با ارتعاش همراه است، خودرو در حین حرکت اندکی تکان و ضربه دارد.

مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3
مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3 مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3

صندلی های سراتو خیلی تخت و محکم هستند و نشستن بر روی آن ها بیش تر شبیه به نشستن بر روی کیسه شن و ماسه است و ساپورت خوبی نیز از طرفین راننده ندارند. در فضای داخل سراتو، حجم بیش تر فضا در بخش جلو متمرکز شده است. در هر حال، صندلی های عقب بسیار راحت تر از مزدا هستند. حجم صندوق عقب کیا با حجم صندوق گلف تقریباً یکسان است. هم چنین، صندلی های عقب آن تاشو هستند و توزیع وزنی آن ها به صورت 60/40 است. گفتنی است، برای تا کردن صندلی ها ابتدا باید از طریق صندوق عقب، قفل صندلی های عقب را باز کرد و سپس از درب های کناری آن ها را تا کرد.

مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3
مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3 مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3

سراتو که در این گروه دومین خودرو از نظر قیمتی به شمار می رود، امکانات زیادی از جمله سانروف، صندلی های با روکش چرم مجهز به گرمکن، و تایرهای گودیر (Goodyear) است. شایان ذکر است، تایرهای گودیر عملکرد ترمز را به بهترین نحو ممکن افزایش داده اند. آن چه از همه جذاب تر است، چراغ های صفحه کیلومتر بوده که مثل شروع یک کنسرت اپرا، به آرامی روشن می شوند و نوار باریک قرمز رنگی در پیرامون کیلومترشمار ظاهر می شود. این نوار رنگی، رنگ های سیاه و مشکی صفحه کیلومتر را روشن کرده و بر زیبایی آن ها بیش از پیش می افزاید. کنترل دکمه های روی فرمان تلسکوپی که قابلیت تنظیم ارتفاع نیز دارد، با دست بسیار راحت است. با همه این اوصاف، سوال بزرگ این است که اگر این مقایسه بین 10 خودرو انجام می شد جای سراتو کجا می توانست باشد؟

 

فولکس واگن گلف

مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3

اگرچه گفته شده است که گلف یک مرسدس بنز کوچک است، اما در اینجا گلف واقعاً بیش تر از اندازه خود ظاهر شده است. با این حال، به اندازه ای که این فولکس برای یک خانواده 4 نفره بسیار مناسب است، برای جوانان دوستدار هیجان و انرژی، هنوز گیرا و جذاب نیست. در حقیقت، سواری آن برای بزرگ سال هایی مناسب است که زیاد دنبال هیجانات اسپرت نیستند. این فولکس زیبا، سواری بسیار آرامی دارد و دست اندازها را به نرمی پشت سر می گذارد. این خودرو با داشتن تایرهای آلیاژی 15 اینچی چهارفصل، اگرچه در سرعت های حدود 130 کیلومتر بر ساعت، زوزه ای با تمایل مستقیم رو به جلو دارد، اما در مسیرهای ناهموار سبب از دست رفتن کنترل خودرو نمی شوند. فرمان این خودرو به قدری سبک است که حس لذت بخشی را به راننده القاء می  کند و در کوهستان ها با این که تایرهای این خودرو، روی سرعت مسلط هستند، اما هم چنان این فرمان پاسخ گو نیست.

مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3
مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3 مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3

1Carدر این سطح از قیمت (18,240 دلار) نباید انتظار عملکرد درجه یک را داشت. اگرچه این فولکس مجهز به سی دی پلیر و صندلی های دارای تنظیم دستی است، اما از سانروف و کنترل آب و هوای اتوماتیک و گرم کن صندلی و رادیوی ماهواره ای خبری نیست. گلف از نمای داخلی شباهت زیادی به آئودی دارد؛ از نشان گرهای ساعت مچی گرفته تا صندلی های زیبای آن که به خوبی کل بدن را در آغوش می گیرند.

مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3
مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3 مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3

حرکت رو به جلو و عقب صندلی های جلو بسیار راحت است. صندلی های عقب نیز با نسبت توزیع وزنی 60 به 40، راحتی هرچه بیش تری را به ارمغان آورده اند. شیشه جلو و پنجره ها نیز با ارائه دید کاملی از اطراف کار را تمام کرده اند. البته ممکن است این گلف از نظر امکانات با کمبودهایی مواجه باشد، ولی در آن به کیفیت بیش از کمیت اهمیت داده شده است. شما ممکن است ماه ها بدون سانروف سفر کنید، ولی داشتن یک داشبورد با طراحی زیبا بسیار خوشایندتر است. لازم با ذکر است، موتور این گلف با وجود داشتن حجم 2,500 سی سی، صدای نعره ندارد و دور موتور آن در 6,000 دور بر دقیقه به خط قرمز می رسد.

مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3

اگرچه گیربکس 5 دنده این فولکس جمع و جور، نسبت های کوتاه دقیقی دارد، اما در مقایسه با کیا سراتو که گیربکس 6 دنده دارد، قدیمی است و این مسئله سبب افزایش مصرف سوخت گلف می شود. با وجود این، فولکس خودش می داند که کیست و گیربکس 5 دنده و شمار بسیار زیادی از امکانات اصلاً تعیین کننده نیست. برای او این مهم است که هم اکنون فولکس تنها برند اروپایی در بازار رقابت آمریکاست. این تنها بودن خود ارزش بالایی دارد.

 

مزدا 3

مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3

رانندگی با مزدا 3 بسیار رضایت بخش است. قیمت این مزدا که بدنه ای مقاوم و درب های زیبایی دارد، بسیار مناسب است. این مزدا با داشتن فرمانی شبیه RX8، سیستم ترمز خوب، و سیستم تعلیق ایده آل، هر پیچی را با پایدارترین حالت ممکن پشت سر می گذارد. با پرداخت رقمی در حدود 20 هزار دلار، حجم زیادی از آپشن های مختلف از جمله دکمه های روی فرمان برای کنترل سیستم صوتی، مه شکن، مانیتور LCD روی داشبورد، کامپیوتر مسافرتی، و بلوتوث در اختیار شما قرار خواهد گرفت. البته صندلی های راحت این خودرو که از نوع صندلی های باکت می باشد، آخرین تکنولوژی روز دنیا را در خود گنجانده اند و ظاهر این صندلی ها با دوخت های زیبای فرانسوی جذاب تر نیز شده است. گفتنی است با صرف 1,195 دلار می توان سیستم مسیریاب ماهواره ای را نیز بر روی LCD فعال کرد. اما قبل از همه این ها به نظر می رسد که اولویت بیش تر با سانروف و سیستم صوتی  استریو باشد.

مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3
مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3 مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3

در مقایسه با فولکس، در زیر کاپوت این مزدا که گشتاور موتور آن نیز بالا است، هیاهوی کم تری وجود دارد.  این مزدا با داشتن یک موتور 2,500 سی سی، اگرچه قدرت زیادی ندارد و اما نسبت پایین دنده ها در گیربکس 6 دنده آن، ضربه و تکان با خود به همراه دارد. گفته شده است که شتاب 0 تا 100 این مزدای اسپرت چیزی در حدود 7.3 ثانیه است. در تست مسافت 10,500 کیلومتر، کلاچ این خودرو دیر آزاد شد و این مسئله روی نرمی تعویض دنده تأثیر منفی گذاشت. اگرچه این مشکل در مدل جدید مزدا 3 اندکی خاطر شما را مکدر خواهد کرد، اما شاید تعمیرکاران مزدا بتوانند این مشکل را برطرف کنند.

مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3
مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3 مقایسه کیا سراتو با فولکس واگن گلف و مزدا 3

مشابه همه مزداها، این مدل نیز در حین رانندگی با مشکل انتقال صدای موتور به داخل کابین راننده مواجه است. مزدا 3 اگرچه هزینه اسپرت بودن خود را می گیرد، اما این حس به هیچ وجه در صندلی های عقب حس نمی شود؛ زیرا فضای کافی برای پاها وجود ندارد. البته اکثر شرکت ها این مشکلات را با طراحی مجدد برطرف می کنند، اما هنوز مزدا در این مدل، این کمبود فضا را برطرف نکرده است. در هر حال با صرف نظر از صندلی های عقب و فضای کمی که در آن جا هست، مزدا 3 خودروی بسیار خوبی است. این خودرو حتی در مدل پایه نیز به خوبی تجهیز شده است. بنابراین به طورکلی باید گفت که در این گروه، مزدا نسبت به قیمت خود بهترین است. در خاتمه فکر می کنید تا چه حد این مقاله توانسته است رقابت این سه خودرو را با عدالت کامل اجرا کند؟ آیا نظر شما با نتیجه ای که در انتها گرفته شد، موافقت دارد؟ خوشحال می شویم اگر نظرات و دیدگاه های خود را با 1Car در میان بگذارید.


منبع

Caranddriver

 

برچسب : کیا , فورته , سراتو , مزدا , فولکس , واگن , گلف






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

20 نظر

من تصمیم دارم یگ فولکس واگن ۲۰۱۰ بگیرم و ۳۱۰۰۰ مایل استفاده شده چه نظر میدهید
0

من تصمیم دارم یگ فولکس واگن سی سی 2010 بگیرم بعد ۳۱۰۰۰ مایل استفاده شده چه نظر میدهید آیا بگیرم یا خیر قیمتش را خوب گفته
10:11  1401/06/10
پاسخ دادن
حسین
0

من بابام نمایندگی مزدا داره مزدا 3 به نسبت ماشین های دیگه کمتر خراب میشه


فقط مزدا 3
11:22  1395/05/06
پاسخ دادن
علئ
0

ممنونم :عالئ بود مشكل من كة حل شد.
08:02  1393/12/04
پاسخ دادن
کاربر: مهرداد
24

دوستان عزیزی که میگید مزدا بهتر از گلف هست!!! اگر سوار یک گلف بشید دیگه این حرف رو نمیزنید. قیمت معیار برتری نبوده و خودرویی که بیش از سی سال بالاترین رقم فروش رو تو اروپا داره با محصولات اقتصادی ژاپن قابل قایسه نیست. برای اثبات حرفم میتونید یک گلف نسل دو یا سه رو که تو ایران هست رو سوار بشید تا تفاوت رو با هاچبک های کمپانی های دیگه احساس کنید. مطمئن باشید اگر گلف های نسل ششم و هفتم به ایران میومدند کسی سراغ هم کلاس های کره ای و ژاپنی این خودرو نمی رفت.
08:22  1392/04/31
پاسخ دادن
مسعود
0

سلام .با نطرتون موافقم ب امید روزی که پای نسل 6و7 هم به کشوزمون باز شه.ممنون از اطلاعات جامعتون.
10:12  1394/01/27

امیرحسین
5

به نظرم ماشین ژاپنی یه چیز دگیه مزدا اوله.
23:24  1392/04/30
پاسخ دادن
فردین
0

سلام خسته نباشی،
چند تا سوال درمورد بنز داشتم میشه شمارتو داشته باشیم،
01:20  1395/10/13

امیر
4

با توجه به اینکه در ایران مزدا و کیا 2000 سی سی هستن و من هر دو را داشتم کیا سراتو خیلی بهتر و وسایل و هزینه نگهداری ارزان تر مزدا مزدا از سراتو 4 درب زیبا تره اما قابل مقایسه با سراتو کوپه نیست. جالب قدرت موتور و شتاب سراتو هم اندکی بیشتر از مزدا هست اما مزدا ماشین نرم تری هست.
01:09  1392/04/20
پاسخ دادن
soroosh rezaee
2

ازسایتتان بسیار متشکر ام
14:16  1392/04/10
پاسخ دادن
عباسی
1

ضمن خسته نباشید وارزوی موفقیت روز افزون از حسن سلیقه ودقت در امر اطلاع رسانی واگاهی کامل از دست اندر کاران این سایت کمال تشکر را داریم
18:21  1392/02/15
پاسخ دادن
آرش
2

توی این کلاس ماشین ها، رنو فلوئـنس( Fluence) هم تازه وارد ایران شده ، که از لحاظ کیفیت سواری( Riding Quality ) معرکه س...
17:45  1392/01/15
پاسخ دادن
سپهر
1

عالی بود!اگر میشود قیمت آنها را به تومان نیز بنویسید و اگر امکان دارد باز هم از این مقایسه ها با ماشین های داخل ایران بگذاری!باز هم میگم عالی بود
12:22  1392/01/13
پاسخ دادن
کاربر: sohrab esgandarzade
3

با سلام من خودم تو شرکت مزدامشغول هستم وماشین بسیار زیبا حادار کارامدودارای اپشن های زیادی هست
نمیدونم درمورد لوازم تمامی ماشینهایی که دراین سطح هستن لوازمشون قیمتشون بالاست یااینکه بدلیل ژاپنی بودن قطعات واصلیومتفرقه بودن گرونه.
00:57  1392/01/13
پاسخ دادن
1
7

اول فولکس واگن گلف دوم مزدا 3 سوم کیا سراتو
12:14  1392/01/10
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: دادور
5

پاسخ به Goyban Bahar:

دوست عزیز، با مراجعه به منبع انگلیسی این مقاله، در صفحه سوم آن خواهید دید که موتور گلف به حجم 2500 سی‎سی، 5 سیلندر دارد. همان‎طورکه دوست‎مون Amir Prs هم اشاره کردند، آرایش "فرد" هم برای سیلندر وجود دارد. مثلاً دوو Matiz که 3 سیلندر دارد.
11:40  1392/01/09
پاسخ دادن
کاربر: Amir Prs
2

Goyban Bahar جان بله ارایش سیلندر فرد هم داریم , موتور سه سیلندر هم هست
02:00  1392/01/09
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
11

موتور 5 سیلندر به حجم 2,500 سی‎سی که قابلیت تولید 170 اسب بخار نیرو دارد.
گلف 5 سیلندر هستش؟
واقعا؟
مگه سیلندر فرد هم داشتیم؟
به نظر من که گلف بهتره
21:59  1392/01/08
پاسخ دادن
کاربر: Amir Prs
5

سراتویی که توی مقایسه هست 2010 هست ولی از لحاظ آپشن خیلی از آپشن هایی که گفته شد در سراتوی 2010 من اصلا نیست , خیلی تفاوت هست , اینجا گفته شد سراتو 6 دنده هست ولی اینجا 4دنده جلو هست
تنظیم ارتفاع نداره , صندلی ها چرم نیستند و خیلی از مواردی که گفته شده رو نداره و به عنوان فول شرکتی فروخته شده
فرمان پذیری خوبی داره ولی سرپیچ ها با سرعت بالا به نظر ناامن میاد
مصرف سوخت افتضاح هست , راحت 14-13 میسوزونه , و اگه بهش گاز بدم 17-18 میسوزونه که برای حجم موتور 2000 سی سی زیاده
18:21  1392/01/08
پاسخ دادن
کاربر: morteza
4

مقاله خوب و مفیدی بود، به نظر من هم مزدا 3 از بقیه بهتر است.
فقط یک سوال: کیا سراتو (فورته) 7 تا دنده داره؟ یعنی 6 دنده جلو و یکی عقب؟
12:51  1392/01/08
پاسخ دادن
jj
2

"کنترل دکمه‎های روی فرمان تلسکوپی که قابلیت تنظیم ارتفاع نیز دارد، با دست بسیار راحت است."
این تنظیم واسه ارتفاع فرمان هست یا ارتفاع خودرو؟
"شما ممکن است ماه‎ها بدون سانروف سفر کنید، ولی داشتن یک داشبورد با طراحی زیبا بسیار خوشایندتر است."
داشبورد مزدا و سراتو که خیلی زیباتره.در ضمن شما فضای صندوق عقب سراتو و گلف رو بررسی کردید ولی مزدا....
در کل مقاله خوبی بود ممنون.ولی ای کاش بیشتر به شرایط کشور خودمون هم توجه بشه تو ارائه مقالات چون همه می دونم تو سطح شهر و جاده چقدر دست انداز داریم چه برسه جاده جنگلی(از اونجا که اگه دیده باشید مزدا خیلی ارتفاع کمی داره)
09:16  1392/01/08
پاسخ دادن
ali
13

دیروز یه مزدا سه سفید دیدم.خیلی خوشگل بود
کاش میشد یه دوری باش بزنم.ولی 405 بابام جاشو پر کرد:)
22:09  1392/01/07
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : در جواب سلطان امام حسین جونش کجا بود پس برو از همون امام حسین شاهین خریداری کن
Mohamad : تو که دنبال سود تاخیر بودی چرا ماشین ثبت نام کردی،پولات میذاشتی بانک راحتر سودشو میبری،لاکچری
هادی : سلام واریز ۲ مرداد پذیرش ۴۸۷۶ فاکتور شده بود بالاخره تاریخ ارسال مدارک رو هم برام نوشتن؛ همون ۲۲ آذر دوستان کسی میدونه این ارسال مدارک چیه ؟ از کجا به کجا ؟ ارسال برای ما که نیست چون پلاک نشده
Amir s3 : سلام دوستان توجه کنید با لایک کردن و اینجا حرف زدن چیزی درست نمیشه شرکت به نفع خودش یک طرف سود میبر ۱.میگن پولتو با سود تاخیر میدم ۲ما دیگر اگر بد ۲.ماشین خودتو میدم ۶ ماه دیگر (اگر ماشین تولید میشه الان بد چه فرقی داره شاید ۶ ماه دیگه هم گفتی نمیدم یا بهونه جدید اوردی) ۳.ماشین های که جایگزین کردی همه قیمت بیشتر یا مورد تایید ما نیستنما در توان این مبالغ سنگین نداریم ۴.داخل پیام تبدیل خودرو نوشتین با شرایط ویژ جایگزین کنیم الان دارید میگید مابه تفاوت باید پرداخت بشه حداقل باقیشو اقساط کنید دوستان دقت کنید چه ما مالباختگان جک s3 و x5و j4 بهتر با اعتراض جلو شرکت یا حداقل وزارت صمت بتونیم حق خودمون بگیریم و باعث اگاه شدن بقیه افراد بشیم تا از این خودرو ساز خرید نکن یه روز نزدیک انتخاب کنیم و مراجعه کنیم یاحق
تارا : مبارکتون باشه ،راسته وضعیت بدنه خیلی ضعیفه ؟!
تارادستی سفید : سلام لطفاً هرکسی خودش زنگ بزنه شکایت کنه پیگیر خودرو خودش بشه مال من تحویل 25 مهرماه هنوز فاکتور نشدم فروش فوری
تارادستی سفید : سلام لطفاً هرکسی خودش زنگ بزنه شکایت کنه مال من تحویل 25 مهرماه هنوز فاکتور نشدم
مجید : دوستان کسی اطلاع از جریمه تاخیر سایپا داره من دوم شهریور تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم به نظرتون جریمه تاخیر تو این چهار ماه چقدره
رعیت حلال خور : خوش به حالتون
متین : منم شرایط شمارو دارم ببینیم بعدا باز یه چند ماه دیگ شاید پیام بیاد شایدم زودتر بیاد شایدم سوخته باشه نوبتمون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید : شما تحویل گزفتی به منکه تهران میگه رسیده نمایندگی ولی زنگ زدم نمایندگی میگه هنوز نرسیده نمیدونم میخوان کی تحویل بدن اینا میگه وقتی برسه میگم بیایین تحویل
بهرام : سورن دوگانه کپسول بزرگ پبش فروش تحویل 30 آذر امروز فاکتور شد
بهرام : سورن دوگانه کپسول بزرگ امروز فاکتور شد
علی : سلام فقط مانیتور هستش دکمه رو فرمون و دوربین دنده عقب خودت باید از نمایندگی به صورت جداگانه سفارش بدی
دنا : چ روزی تکمیل وجه کرده بودید مبارک باشه فروش فوری یا پیشفروش؟؟
حمید : پلاک را نپرسید چرا نمیشه
راناپلاس : سلام با ایران خودرو تماس گرفتم گفتن تا قبل عید همه رو تحویل میدیم
حمید : امروز اگر کسی پلاک شد اعلام کنه ممنونم من 22فاکتور شدم
فاکتور : فاکتور شده یا نشده تا الان؟
مجید هایما S7 شهریور : سلام دوستان، الان وضعیت صدور دعوتنامه در میز خدمت>>> ردیابی قرارداد>>>در حال انجام خورده ، آیا درست فکر میکنم که قبل از این درحال انتظار بود؟