بررسی پورشه کایمن 2013

بررسی پورشه کایمن 2013

زمانی که برای اولین بار در سال 2005 پورشه کایمن یا پورشه 914 عرضه شد، آلمانی ها به دلیل این که قیمت این خودرو پایین بود، لقب "پورشه برای مردان کم بضاعت" را به آن دادند. این در حالی است که پورشه کایمن با قیمتی معادل نصف قیمت مدل 911، در بین خودروهای اسپرت، یکی از خوش دست ترین ها است و جالب تر این که اگرچه این پورشه از نظر آپشن هایی که طرفداران 911 به دنبال آن هستند در حوزه ضعف قرار دارد، اما در بازارهای جهانی، عنوان کم حجم ترین خودروی ساخت این کمپانی را به خود گرفته است. یادآوری می شود خودروهای پورشه توسط شرکت معین موتورز وارد کشور می شوند که جهت کسب اطلاعات بیش تر راجع به قیمت انواع مختلف مدل ها می توانید به صفحه قیمت 1Car مراجعه کنید.

بررسی پورشه کایمن 2013
بررسی پورشه کایمن 2013 بررسی پورشه کایمن 2013
بررسی پورشه کایمن 2013

اگرچه در طراحی پورشه کایمن از مدل های باکستر و 911 الهام گرفته شده است، اما نوع طراحی آن به گونه ای است که آن را بسیار سبک ساخته است. نسل دوم پورشه کایمن با این که از نسل قبلی بزرگ تر است، با کاهش 30 کیلوگرم وزن، باعث شده است فضای داخلی بیش تری برای سرنشینان فراهم شود. در قسمت جلو و عقب این پورشه به حد کافی جا برای قرار دادن وسایل و لوازم مسافرت اعم از کیف و چمدان و ... وجود دارد. با در نظر گرفتن دو محفظه درب دار در هر دو طرف موتور خودرو که در وسط قرار گرفته است، میزان فضای بار در مجموع 425 لیتر است.

بررسی پورشه کایمن 2013
بررسی پورشه کایمن 2013 بررسی پورشه کایمن 2013
بررسی پورشه کایمن 2013 بررسی پورشه کایمن 2013

فضای داخلی کایمن جدید به حد کافی شیک طراحی شده است که برای اهداف تجاری و کاری مطلوب تر باشد. هم چنین، ترکیبی از مواد مرغوب و وجود صفحه کلیدهای لمسی زیبا، رانندگی با این خودرو را لذت بخش تر کرده است. طراحی کنسول پورشه کایمن دقیقاً مشابه باکستر است و جالب تر این که در حال حاضر در تمام پورشه های موجود از این طراحی استفاده می شود. اگرچه تعداد و نوع دکمه های کنترلی موجود در این خودرو بستگی دارد به این که چقدر برای خرید آپشن های اضافی هزینه کرده اید، اما به طورکلی از آپشن های استاندارد می توان به مواردی از قبیل پکیج کورونو اسپرت (Sport Chronoرطوبت ساز فعال (Active Damping)، و اگزوز اسپرت اشاره کرد. طرح فوق العاده خوش دست اسپرت فرمان این خودرو (با قیمتی در حدود 950 دلار)، رینگ های آلومینومی براق، و پدل شیفتر از جمله آپشن های چشم نواز در این ماشین است.

بررسی پورشه کایمن 2013

تیپ استاندارد پورشه کایمن جدید با قیمتی در حدود 107,100 دلار به فروش می رود. گفتنی است، سیستم صوتی CDR مجهز به صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و نیز صفحه نمایش چندمنظوره 4.6 اینچی جهت  کار با سیستم مسیریاب ماهواره ای از جمله آپشن هایی است که در این تیپ به صورت پیش فرض قرار داده شده است. به استثنای پنل کنترل بخاری و گرم کن خودرو که در زیر صفحه نمایش اصلی پنهان شده است، مابقی آپشن ها به راحتی در دسترس راننده هستند. آن چه بیش از هر چیز دیگری حائز اهمیت است، ارگونومی این خودرو می باشد که از هر عیب و نقصی مبرا است. صندلی های به کار رفته در این خودرو به قدری حرفه ای طراحی شده اند که به طور کامل بدن شما را در بر می گیرند و از راحتی بالایی برخوردار هستند.

بررسی پورشه کایمن 2013

از نمای بیرونی، تغییر قابل ملاحظه در طراحی کایمن جدید را به خوبی می توان دید؛ زیرا مدل قدیمی کایمن در واقع تلفیقی از مدل های 911 و باکستر بود که هویت مستقلی به کایمن نمی داد. با وجود این باید گفت که طراحی جدید این پورشه واقعاً خیره کننده و به نوعی از نظر بصری متوازن تر و بهتر شده است. البته ناگفته نماند که کایمن و 911 از نظر فنی اساساً با یکدیگر فرق دارند؛ به عنوان مثال، موتور مدل 911 در عقب، درحالی که موتور کایمن در وسط قرار گرفته است.

بررسی پورشه کایمن 2013

مدل پایه پورشه کایمن با داشتن یک موتور 2.7 لیتری که چیزی در حدود 200 سی سی از مدل پیشین کم تر است، می تواند 270 اسب بخار نیرو و 290 نیوتن متر گشتاور تولید کند که البته این مقادیر در مقایسه با نسل قبلی بالاتر هستند. در پورشه جدید از سیستم سوخت رسانی انژکتور جهت سوخت رسانی به موتور استفاده شده است. بنا به گفته کمپانی سازنده، شتاب 0 تا 100 این خودرو چیزی در حدود 5.7 ثانیه است که با انتخاب حالت های Sport Plus و PDK می توان این زمان را به 5.4 ثانیه نیز کاهش داد.

بررسی پورشه کایمن 2013

اما برای آن دسته از افرادی که به دنبال امکانات بیش تری هستند، بهتر است به جای کایمن، مدل قدرتمندتر و گران قیمت تر باکستر S به قیمت 138,600 دلار انتخاب شود. این پورشه قدرتمند با داشتن یک موتور 3.4 لیتری می تواند 320 اسب بخار نیرو و 370 نیوتن متر گشتاور تولید کند. هم چنین، شتاب 0 تا 100 باکستر S چیزی در حدود 4.7 ثانیه است. البته ناگفته نماند که کایمن استاندارد را نمی توان سریع ترین خودرو در میان سایر رقبا به حساب آورد، چه بسا کوپه های آلمانی ارزان تری نظیر BMW 135i اسپرت با قیمت 78,600 دلار و شتاب 0 تا 100 معادل 5.2 ثانیه هم در بازار وجود دارند که بتوانند با این خودرو رقابت کنند. اما با همه این تفاسیر، هیچ کدام از این رقبا به گرد پای پورشه کایمن هم نمی رسند. صدای اگزوز پورشه کایمن چیز دیگری است! این خودرو با داشتن موتور Flat-Six صدای خارق العاده، پرقدرت، و مهیجی ایجاد می کند که شباهت زیادی به مدل قدیمی پورشه 911 است!

بررسی پورشه کایمن 2013

موقعیت موتور میانی در کایمن که درست پشت سر راننده قرار دارد در مقایسه با موتور مدل 911 که پشت محور عقب قرار دارد، سر و صدای بیش تری را ایجاد می کند. گفتنی است، به محض این که کلاچ دوگانه گیربکس PDK را برای حرکت فشار می دهید، موتور این خودرو با سردادن زوزه حیرت آوری چشمان همگان را خیره می کند. البته ناگفته نماند که این کایمن هیچ یک از سر و صداهای فولکس واگن را ندارد و انتقال قدرت آن بسیار نرم و آرام است. گفتنی است، طراحی گیربکس PDK هفت سرعته این پورشه به قدری پیشرفت و بهبود پیدا کرده است که تعویض دنده در آن به خوبی و آسانی بهترین اتومبیل های با کلاچ معمولی است.

بررسی پورشه کایمن 2013

در حالتی که قصد دارید از دنده دستی و پدل شیفترهای پشت فرمان در حین رانندگی با این خودرو استفاده کنید، بیش ترین راندمان حاصل می گردد. موتور 2.7 لیتری این پورشه به اندازه کافی قدرتمند هست که بتواند با گشتاور تولیدی، این خودروی 1,350 کیلوگرمی را به حرکت در آورد. با فشردن دکمه حالت Sport می توان میزان مصرف سوخت را به خوبی بهینه کرد. هم چنین، انتخاب حالت Sport Plus که از گیربکس PDK بهره می برد، میزان مصرف سوخت را تا حد بیش تری بهبود می بخشد. با همه این اوصاف، گفته شده است که حالت استاندارد این پورشه از سایر حالت ها مطلوب تر است. اگرچه ممکن است شما تمایلی به خرید این کایمن پرسرعت نداشته باشد، اما باید اذعان داشت که سواری و عملکرد این خودرو طوری است که به راحتی نمی توان این کایمن را در زمره ماشین های اسپرت قرار داد. از آن جا که موتور این خودرو در وسط قرار گرفته است و توزیع وزنی نیز به خوبی در این خودرو انجام شده است، سرعت گردش ماشین سر پیچ ها بیش تر از سایر مدل هایی است که موتور آن ها در جلو قرار دارد. نکته جالب تر این که وقتی این پورشه از یک مسیر آسفالتی به یک مسیر ناهموار پا می گذارد، تعادل خودرو هم چنان پابرجا است.

بررسی پورشه کایمن 2013

اگرچه سواری کایمن در هر شرایطی خشک است، اما نرمی رانندگی با آن را نمی توان نادیده گرفت. هم چنین، فرمان پذیری این خودرو بسیار خوب است و در مقایسه با نسل قبلی که هیدرولیک بود، نسل جدید با داشتن کنترل کننده های الکترومکانیکی عملکرد عالی از خود بر جای می گذارد. بنا به گفته کمپانی پورشه، مصرف سوخت این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در حالت ترکیبی چیزی در حدود 10.6 لیتر بتازد؟


بررسی پورشه کایمن 2013

این مقاله توسط نویسنده افتخاری سایت جناب آقای تورج نظریان ترجمه شده است.

شما هم می توانید به جمع نویسندگان افتخاری سایت 1Car.ir بپیوندید.


منبع

Caradvice

برچسب : پورشه , کایمن , باکستر , 911 , پانامرا , کاین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

shahin
1

شهر ما قراره چند ماه دیگه منطقه ازاد بشه ولی بازم توان خریدشو نداریم.!
هر چی سرمون میاد مقصر خودمونیم.
اگه فردا بنزین بشه 1000/1500(ازاد /کارتی) بازم ............
15:06  1393/03/16
پاسخ دادن
هادی
0

علت میتونه این باشه که ماشین واشر زده باشه یا به اصطلاح واشر سوزانده اب وارد موتور ماشین میشه و به بخار تبدیل میشه طوری نمیشه که توی درب روغن ماشین مثل ماست سفید میشه نشانه این هست موتور ماشین اب و روغن قاطی کرده
13:03  1398/07/10

سومی
0

خیلی عالی هستن .دعا کنید ما هم بخریم.دلم ضعف رفت
22:54  1392/09/03
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
2

lمشتی الان پراید هم گرونه اینو که اصلا حرفشو نزنیم سنگینتریم.با سپاس از 1car
00:40  1392/04/26
پاسخ دادن
AM
3

سلام. شما داریی میگی دمای بالای آّب شما اصلا فکر کن که دمای اب تحت فشار تا 120 درجه برسه بعد به جوش بیاد توی موتور. این دما دمای ابه نه دمای موتور. دمای موتور دمای اشتعال ناشی از سوخته ک درجش خیلی بیشتراز این حرفاس . واشر سرسیلندر هم چون ارتباط مستقیم با محفظه احتراق داره پس در معرض سوختنه . واشر با اب نمیسوزه با دمای بیش از حده موتور میسوزه ضمنا این رو هم باید بدونی که دمای نهایی واشر سرسیلندر که میگی1600 درجه اون دمای اتیش گرفتنش و به عبارتی ذوب شدنشه . وقتی میگیم واشر سوخته ینی بخاطره دمای بیش از حد ضریب انتقال حرارتیشو از دست داده نه اینکه اتیش گرفته باشه . سوختن برای واشر سرسیلندر در اصل یه اصطلاحه
18:18  1395/04/05

کاربر: m&z
244

با این وضعیت دلار و شرایط اقتصادی کشور حتی قشر مرفه هم توان خرید اقتصادی ترین خودروی این کمپانی رو ندارند، متاسفانه ارزانترین و اقتصادی ترین خودروهای دنیا نیز در ایران لوکس محسوب شده و از توان عموم خارج می باشد!
09:29  1392/04/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 58 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نرگس : سلام داداش مال ما از اسفند تا حالا داره میچرخه بسکه چرخید سرگیجه گرفتیم 😒
اکبر رینگ : آقای احمدی من هم امروز با 096550 تماس گرفتم و گفت تا 6 بهمن فاکتور شده و حرف شما رو به اپراتور گفتم اینکه 6 بهمن آخرین فرصت بهمنی ها بوده و پرسیدم مگه بهمنی باقی مونده؟ گفت معیار نوبت فاکتور تایید احراز سکونته و تاریخ واریزی مهم نیست و بهمنی هایی که بعد 6 بهمن احراز سکونت رو ثبت کردن باقی موندن هرچند تعدادشون کمه خودم رو هم مثال زد و گفت شما تایید احراز سکونتت 9 اسفنده و تکمیل وجه 15 اسفند مهم نیست ماشین رو باید 9 فروردین تحویل میگرفتی و از 9 فروردین رفتی تو تاخیر و سود تاخیر هم از 9 فروردین حساب می کنن.
رسول : سلام اکبر آقا (اکبر رینگ) شما برگه ی سخا رو ، روز 9 اسفند تحویل نمایندگی دادین یا 15 اسفند ؟
شاهین پلاس : سلام دوستان ، یه سوال دارم . تاریخ تایید احراز محل سکونت روزیه که آدرس محل سکونت توسط پست یا راهور در سایت سخا تایید میشه ؟ یا تاریخی که برگه سخا رو به نمایندگی تحویل میدیم ،؟
شاهین cvt : سلام من تماس گرفتم گفتن سخا تا آخر بهمن فاکتور شده(کسانی بودند که سخا دیرتر ثبت شده ) و نوبت سخا ۱ اسفند هست که به زودی فاکتور میشه
ریگی : سلام آقا مسعود ماشین شما رو بعد از چند ماه تأخیر تحویل دادند ؟؟
علیرضا ۱ : از بهمنی ها کسی هست هنوز فاکتور نشده باشه ؟؟
سهند دی : سلام دوستان من امروز زنگ زدم به پارس خودرو(02148913595) ، گفتم داخل قرارداد ذکر شده 16 درصد سود مشارکت ، چرا لحاظ نشده .میگه طبق قانون چون ما به شما ماشین ارزون دادیم سود نمیدیم، و قانون هم مقدمه بر قرارداد😐 تهشم گفت قرار نیست سود مشارکتی بدن به کسی ، مگر اینکه بازرسی ورود پیدا کنه که بعید میدونم. تو چه مملکتی داریم زندگی میکنیم ما😐
تارا v4 اتومات تیتانیم تحویل اسفند : سلام اگر تحویل تیر ماه هستین با توجه به شرایط فعلی احتمالا تا مهر ماه تو همین مرحله میمونید من تحویل اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم.
شاهین اتومات cvt اسفند : سلام به همه عزیزان دعوتنامه موعد تحویل آذر ماه از تاریخ 20 آبان صادر و تا 4 آذر مهلت تکمیل وجه داشت. همه عزیزانی که در این بازه تکمیل وجه کردند قطعا فاکتور و یا پلاک شدن. از 4 آذر تااااا یکم اسفند هیچ دعوتنامه و تکمیل وجهی نداشتیم. دعوتنامه دی و بهمن ؛ یکم اسفند صادر و تا 13 اسفند مهلت واریز داشت. دعوتنامه اسفند 14 اسفند صادر و تا 26 اسفند مهلت تکمیل وجه داشت. دیگه باید اول اسفند فاکتور بشه. عزیزان طرح عادی اول اسفند اگر فاکتور شدید اطلاع رسانی کنید با نام شهرر و استان. طرح مادران تا 9 اسفند فاکتور شده.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس33 : به والله 134تومن اومده براایکس33اتومات برام ک پرداخت کنم تازه قیمت قطعی بودم
زینب : وای خدا از دهنت بشنوه زود تحویل بدن بدون‌ماشین موندم خیلی سختمه
امیر اسدی : سلام با اینگه تولیدی دارم هم پول نقد سختمه هم دادن چک ولی بنظرم راهی دیگه نیست باید انجام بدیم
امیر.دنا اپشنال : سلام دوستان دنا اتومات فوق العاده تکمیل وجه 15 اسفند تحویل 14 خرداد 24 اردیبهشت فاکتور و امروز پلاک شد رنگم سفید
خرزوخان سایپا : مگه میشه باز پول بخان؟؟؟ من فروش فوری هستم و مول کامل رییخام ینی چی مدیران خودرویی که پولش کامل گرفته باز افزایشش که داده باید ازشون بگیره و پیامک داده برای مابه تفاوت مسخره بازیه مگه؟؟؟
مهسا 28بهمن : پارسا 18بهمن چه خبر فاکتور شدی
فاطمه : سلام.خداروشکر
حسین : درسته، افزایش قیمت جدید شامل حال کسایی که تکمیل وجه کردن نمی شه، مگر اینکه آبشن یا چیزی به ماشین اضافه بش که دراون صورت باید پرداختی داشت
مالباخته دزدایران خودرو : لعنت بهشون،بیشرف ها قبل از عید عمدا فاکتور نزدن،چون میدونستن اگه فاکتور بشه و تحویل بعد از عید باشه خودشون باید این مبلغ رو به دولت پرداخت میکردن‌.با این شگرد مردم رو سرکیسه میکنن و اینجوری هر وقت دلشون بخواد ماشین رو تحویل میدن و نهایتا 10 تومن بعنوان دیرکرد میزارن کف دست مشتری بعنوان جریمه تاخیر.خدا ازتون نگذره.چه دلیلی داره دوماه قبل از عید ماشین فاکتور نشه،غیر از این
ثمین : چطور باید شکایت کنیم؟ تو توییتر بزنیم