خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
تعرفه واقعی واردات خودرو چند درصد است؟
1395/01/17
13:00
تعرفه واقعی واردات خودرو چند درصد است؟
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تعرفه واقعی واردات خودرو به کشور نه 40 درصد بلکه بیش از 100 درصد است.
علی خاکساری در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با تعرفه 40 درصدی یک خودروی 20 هزار دلاری باید با قیمت حدود 30 هزار دلار در بازار ایران عرضه شود.
وی با بیان اینکه با این حال این اتفاق نمیافتد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال قیمت جهانی خودروی توسان 18 تا 20 هزار دلار است که با احتساب تعرفه 40 درصدی قیمت عرضه این خودرو در بازار ایران باید حدود 100 میلیون تومان باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: این در حالی است که هماکنون خودروی توسان با قیمت بیش از 150 میلیون تومان در بازار ایران عرضه میشود که این نشان میدهد تعرفه واقعی واردات خودرو به کشور بیش از 100 درصد است.
وی افزود: دلیل چنین وضعیتی تفاوت بین تعرفه اسمی واردات خودرو با تعرفه واقعی و در حال اعمال است بهگونهای که دولت فراتر از تعرفه، عوارض دیگری را از واردات خودرو اخذ میکند که باعث افزایش قیمت خودروهای وارداتی شده است.
خاکساری با بیان اینکه اگر تعرفه واردات خودرو واقعا 40 درصد بود باید تمام خودروهای وارداتی به قیمتی نصف قیمتهای فعلی در بازار ایران عرضه میشدند، تصریح کرد: بالا بودن تعرفه واردات خودرو به نفع دولت و خودروسازان و به ضرر مصرفکنندگان خودروهای داخلی و خارجی است.
منبع
ایسنا
برچسب :
خودرو
,
تعرفه واردات خودرو
,
تعرفه واقعی واردات خودرو
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
>
15 نظر
کاربر: m&z
4
روش من برای تخمین خودروهای جدید وارداتی اینه که قیمت اونا در امارات (به درهم) رو در عدد هزار ضرب میکنم و سپس دوبرابرش میکنم! تقریبا با قیمت بازار آزاد تهران یکی میشه.
14:57 1395/01/18
پاسخ دادن
کاربر: m&z
6
حمایت از تولید داخل و اشتغال و این حرفا بهونه ایست برای چپاول مردم و گرنه چرا از کشاورزان، باغداران، دامداران، کارخانجات قند و شکر و هزاران تولید کننده زحمت کش دیگه که تمام زحمات چندین و چند سالشون توی چند روز با مجوز واردات دولت از بین میره هیچ حمایتی نمیشه؟ حمایت فقط مخصوص خودروسازاست؟؟ نه خیر، دلشون برای بیکاری و اقتصاد داخل نسوخته بلکه سودهای بادآورده کلان این بخش توی جیب خودشون میره.
14:44 1395/01/18
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
8
دقیقاً. خدا از سرشون نگذره.
بلایی که خودمون سر خودمون آوردیم هیچ دشمن خارجی نمیتونست سرمون بیاره.
اینا خون مردم رو مثل زالو دارن میمکن.
16:58 1395/01/18
رضا
3
امیر آقا،ظاهرا تخلفاتی مانند سرعت و سبقت غیرمجاز نمره منفی داره که خودش نوعی سوء پیشینه حساب می شه.
اون حرفتونم که می گید جریمه های عجیب غریب میاد رو قبول دارم.
خودم تا حالا یه جریمه هایی برام اومده که واقعا شاخ دراودرم.چند سال پیش رفتم خلافی بگیرم ، تا اون موقع اصلا پامو همدان نذاشته بودم ولی دیدم برام تو همدان تخلف ثبت شده!
من بارها دیدم کسی که تو جاده با سرعت بیش از 140 - 150 کیلومتر رانندگی می کنه جریمه نمی شه ولی یه بدشانس که اکثر مسیرشو با 100-110 رفته و فقط برای چند لحظه سرعتش از 120 رد می شه فورا جریمه ش می کنن.
منظورم اینه که اشخاصی که واقعا جریمه شدن حقشونه جریمه نمی شن (اکثرا هم از همین بچه پولدارا هستن) ولی یه بنده خدا اگه چند ثانیه با 120 تا بره جریمه می شه.
به نظر من علاوه بر اینکه جریمه ها دو برابر شده باید نمره منفی هم بیشتر شه.همچنین به نظرم 72 ساعت توقف کمه.باید بیشتر ماشین رو در پارکینگ متوقف کنن.
البته اگه به جای جریمه و نمره منفی بیان از سنین کم فرهنگ سازی کنن بازدارندگی بیشتری خواهد داشت.چون مشکل اصلی رانندگان ما، فرهنگه که متاسفانه در این زمینه ضعیفیم
18:01 1395/01/17
پاسخ دادن
علي
10
به طوركلي خودرو در ايران مساوي است با دزدي در روز روشن
و يكي از چهارركن اصلي اقتصاد دولت ها در ايران هم خودرو است
16:31 1395/01/17
پاسخ دادن
بهنام
4
تعرفه های گمرک بستگی به کلاس خودروها داره
بنز S500 قیمت جهانیش 270000 دلار ولی در ایران 1000000 میلیون دلار
یعنی اس 500 دارن بیش از 3 میلیارد تومان بفروش میرسونن
تویوتا لندکروز قیمتش 85000 دلار ولی در ایران 640 الی 680 میلیون تومان.
دلار هم 3400 تومان ببینید چقدر تعرفه بالا
15:40 1395/01/17
پاسخ دادن
امیر(سابق)
15
این که دیگه مقاله نمیخواست همه چیز معلومه. اینا دیگه هر راهی را تونستن واسه سرکیسه کردن مردم و گرفتن تمام هزینهایی که خودشون باید میکردند را تا آخرش رفتن. و دنبال گرفتن پول نفس کشیدن هستند. و پول نفت،گاز،(معادن از طلا گرفته تا آهک)، آب صادراتی،برق صادراتی،پتروشیمی و.... واسه آقایان اختلاسگر و آقازاده هاست. جدیدا هم مبلغ جریمه ها را زیاد کردن که مسافرت خدای نکرده به مردم خوش نگذره و براشون ارزون در نیاد
14:05 1395/01/17
پاسخ دادن
رضا
6
من با همه ی حرف های امیر آقا موافقم جز جمله ی آخرشون.
اتفاقا کار بسیار خوبی کردن که جریمه ها رو دوبرابر کردن.کاری ندارم که پولش تو جیب بعضیا می ره یا نه ولی اگر راننده ای فقط یکبار با سرعت غیرمجاز بره و 200 تومن جریمه شه دفعه ی بعد دیگه جرات نمی کنه بیشتر از 110-120 تا بره.
همیشه فکر نکنیم که جریمه فقط به نفع پلیس و دولته.به نفع مردم هم هست.
15:00 1395/01/17
بهنام
1
هی اقا رضا اون بچه مایه دار دوباره با سرعت 250 کیلومتر میره.
کاری نداره به دیگران فقط خودشون میبینم
15:36 1395/01/17
امیر(سابق)
9
دوست من آقا رضا. فکر میکنم اگه اینجوری نگاه کنیم بهتر حرف هم را میفهمیم. من یه راننده متخلف و پولدار هستم و مبلغ جریمه هر چه قدر هم زیاد باشه برای من از هیجان و لذتی که توی سرعت رفتن و حرکات پر خطر به من میده ارزشش کمتره. ولی اگه بجای جریمه بالا مثل کشورهای پیشرفته توی مسافرت یک هفته ماشینم را ازم بگیرند و با دادگاهی کردن من سابقه بدی برام درست کنند. به مراتب بازدارندگی بیشتری برای من داره. من با نگاه کردن به عملکرد این دوستان به این نتیجه رسیدم وگرنه اگر صداقت در عمل و قانون محور بودن اینها قابل مشاهده بود هیچ وقت به خودم اجازه این حرف را نمیدادم . وقتی به مامور میگن باید این برگها تا شب تموم بشه یعنی چی؟ تو تهران وقتی میری خلافی میگیری یه جریمه هایی برات نوشتن که گریه ات میگیره و دستت هم بجایی بند نیست وقتی مامور بجای اینکه بیاد ترافیک تقاطع را باز کنه تو کیوسک نشسته جریمه مینویسه یعنی چی؟ وقتی تو اتوبان دروبینها را در انتهای سرپایینی قرار میدن نه تو کفی جاده یعنی چی؟ (باز هم ممنون از توجهی که به نظر من داشتی)
15:54 1395/01/17
محمدکاظم
1
اگر با سرعت رانندگی کردن بده وجرمه وباید همه جا با سرعت کم رانندگی کرد چرا دیگه این همه هزینه میکنن واتوبان میسازن اگه سرعت زیاد فقط عامل تصادف است آنوقت باید در آلمان که اتوبان هایش محدودیت سرعت نداره از کشته های تصادفات هیچ کس سالم به مقصد نرسه!!! اینها همه اش برای پول درآوردن هست وبس!!
19:31 1395/01/17
کاربر: نوید جهرمی
5
این که جریمه ها گرون شه کافی نیست.
در ممالک کفر جریمه ی هر فرد بر اساس داراییش تعیین میشه.
حالا جریمه رو گرون کردن جاده هامونو بهتر میکنن؟ آموزش پلیس بهتر میشه؟ فرهنگ رانندگی افزایش پیدا میکنه؟
عقیده بنده و امیر یکیه. با این چیزا دردی ازمون دوا نمیشه. تا سیستم و عملکرد همینه و تا مدیرانی بیسواد و غیر متخصص داریم نمیشه انتظار خروجی متفاوت و خوب داشت.
ب جز گرفتن پول های مختلف از مردم چ چیزی تغییر میکنه؟ ای کاش مثل همون بلاد کفر 40 درصد ازمون مالیات میگرفتن و در عوض رفاه میدادن. و ما هم تا کم و زیاد میشد اعتصاب و اعتراض. دیگه منتی هم سرمون نبود.
الان همه جوره تلکمون میکنن منت هم سرمون میزارن تو سرمون هم میزنن.
02:19 1395/01/18
سیروس
2
ایشون که اظهار نظر میکنند اطلاع ندارند تعرفه خودروهای با حجم موتور بالای 2 تا 2.5 لیتر 55 در صد است نه 40 درصد. ضمنا فقط تعرفه نیست که به قیمت پایه اضافه میگردد ، مواردی همچون عوارض ورود ، شماره گذاری ، خروج خودرو فرسوده و .... به مبلغ پایه اضافه میشود که باعث افزایش میگردد... ایشون که مدافع مردم هستند بهتره با اطلاعات به روز و مستدل صحبت کنن و از تحلیلهای عامیانه بپرهیزند.
14:01 1395/01/17
پاسخ دادن
ارسلان
5
سیروس جان اینم از خودشونه واسه من و تو فیلم بازی میکنند. اگه از خودشون نبود بهش اجازه نظر نمیدادند
15:58 1395/01/17
سعید
11
آخه دولت از چه راهی خون مردم رو بکنه تو شیشه ...
هیچ جای دنیا ماشین هایی مثل کمری و سوناتا و سانتافه لوکس حساب
نمیشن ولی توی ایران تبدیل شدن به ماشین میلیاردرها
در صورتیکه تو خارج از کشور ماشین ثروتمندان فقط بنز و bmw و فراری
هستند
13:14 1395/01/17
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
Soshyan
11 نظر
فراخوان پاییز تحویل بهمن
5 نظر
توحید ارومیه
2 نظر
اطلاعات خودرو
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان)
14 نظر
دنا پلاس دستی تبدیل به ef7p.. بختیاری باغملک
14 نظر
سیدسهیل
12 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خودرو اطلس چقدر ارزش خرید دارد؟
لعنت بر سایپا
: داداش دعوتنامهی شما قبل از قیمتهای جدید صادر شده ولی دعوتنامه هایی که از ۲۸ آبان به بعد صادر میشن بر اساس قیمتهای جدید میان در ضمن اون افزایشی که شما میگی ۳۳۰ شده ۳۴۶ افزایش قیمت پایه خودرو نبود اون ناشی از افزایش نرخ مالیات و پلاک و عوارض دولتی بود و اصلا ربطی به قیمت خودرو نداره. البته امیدوارم حرف شما درست باشه و نظر من غلط...
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شاهین پر
: اینا میدونی چی میگن ما اگه موتور پراید یه اتومات با دوتا بال هم بزاریم روش مردم 950میلیون هم بشه دارن میخرن خوب چرا دنده بزاریم چ کاریه آخه مردم ک دارن میخرن !
طرح فروش و پیش فروش دنا پلاس دستی (آبان 1403)
مهران
: من ماشین رو تحویل گرفتم با تشکر از شما که ادرس رو گذاشتید حتما به این آدرس شکایت رو میفرستم
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
V1p سفید
: موعد تحویل من ۱۳ مهر هستش الان کاستومر رو چک کردم فاکتور نشدم
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
J7سفید ۱۶تیر
: به خوشی استفاده کنی دوستانی که j7 تحویل گرفتن اگر سر زدین یکم از سواری و کیفیت ماشین بگین ممنون میشم. ثبت نام ۱۶ تیر تحویل سیستمی ۶ ابان شاسی ۲۶ ابان منتظر مرحله بعد .....
خودرو اطلس چقدر ارزش خرید دارد؟
اطلس بهمن
: سلام بچه ارومیه آره حله اعلام کردن خودشون بازم دمت گرم اطلاع رسانی میکنی همه خیالشون راحت بشه
خودرو اطلس چقدر ارزش خرید دارد؟
اطلس - آذر ۱۴۰۳
: سلام کسی اطلاع دقیق داره این"نقص پرونده مشتری" دلیلش چیه؟
توضیحات ایران خودرو پیرامون افزایش قیمت محصولات
تینا
: سلام من پارسال برای شاهین اسم نوشتم قرار شد زمستان موعد تحویل شاهینم باشه منتظر پیامک بودم نیومده هنوز ایا افزایش قیمت واس منم هس این ظلمه و کلاهبرداری حساب میشه
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
T8 شلال
: بشارت باد شما را بعد ۵ ماه امروز تحویل گرفتم ثبت نام ۱ تیر ۱ آدر تحویل t8 شلال
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
Ali9111
: سلام امروز فاکتور شدم تیتانیوم تحویل 8 مهر سود تاخیر 30 تومن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 1.7
عرفان
: سود ازمان تاریخ تحویل تا فاکتور ماشین محاسبه میشه
سورن ELX EF7
حسن
: دوستانی که فاکتور میشن ،ممنون میشم اعلام حضور کنن،تا بقیه دوستان اطلاعات لازم رو کسب کنن
ساینا
شاهین
: بنده خدا تا دوماه دیگه هم فاکتور نمیشی
پژو 207i اتومات
مهران
: هر چی تو بگی گلم
پژو 207i دستی
بی پناه
: مبلغ واریز وجه دعوتنامه های بهمن چقدر هست ،کسی اطلاع داره
ساینا
فاطمه
: پیش فروش اسفند402 موعد تحویل آذر 403 تکمیل وجه 23 آبان هنوز فاکتور نشده
دنا 1.7
حسین
: تعویض رنگ هزینه ای نداره
MVM 550 اتومات
م
: من 5 شهریورم هنوز حمل نشده دلت خوشه؟
سایپا اطلس جی
رضا
: من 7 شهریورماه مشکی ام نشده
رانا LX
علی
: سلام امروز هم رانا پلاس برای بچهها دعوتنامه اومده