تعرفه واقعی واردات خودرو چند درصد است؟

 

تعرفه واقعی واردات خودرو چند درصد است؟

 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تعرفه واقعی واردات خودرو به کشور نه 40 درصد بلکه بیش از 100 درصد است.
 
علی خاکساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با تعرفه 40 درصدی یک خودروی 20 هزار دلاری باید با قیمت حدود 30 هزار دلار در بازار ایران عرضه شود.
 
وی با بیان اینکه با این حال این اتفاق نمی‌افتد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال قیمت جهانی خودروی توسان 18 تا 20 هزار دلار است که با احتساب تعرفه 40 درصدی قیمت عرضه این خودرو در بازار ایران باید حدود 100 میلیون تومان باشد.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: این در حالی است که هم‌اکنون خودروی توسان با قیمت بیش از 150 میلیون تومان در بازار ایران عرضه می‌شود که این نشان می‌دهد تعرفه واقعی واردات خودرو به کشور بیش از 100 درصد است.
 
وی افزود: دلیل چنین وضعیتی تفاوت بین تعرفه اسمی واردات خودرو با تعرفه واقعی و در حال اعمال است به‌گونه‌ای که دولت فراتر از تعرفه، عوارض دیگری را از واردات خودرو اخذ می‌کند که باعث افزایش قیمت خودروهای وارداتی شده است.
 
خاکساری با بیان اینکه اگر تعرفه واردات خودرو واقعا 40 درصد بود باید تمام خودروهای وارداتی به قیمتی نصف قیمت‌های فعلی در بازار ایران عرضه می‌شدند، تصریح کرد:‌ بالا بودن تعرفه واردات خودرو به نفع دولت و خودروسازان و به ضرر مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی است.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , تعرفه واردات خودرو , تعرفه واقعی واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

15 نظر

کاربر: m&z
4

روش من برای تخمین خودروهای جدید وارداتی اینه که قیمت اونا در امارات (به درهم) رو در عدد هزار ضرب میکنم و سپس دوبرابرش میکنم! تقریبا با قیمت بازار آزاد تهران یکی میشه.
14:57  1395/01/18
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
6

حمایت از تولید داخل و اشتغال و این حرفا بهونه ایست برای چپاول مردم و گرنه چرا از کشاورزان، باغداران، دامداران، کارخانجات قند و شکر و هزاران تولید کننده زحمت کش دیگه که تمام زحمات چندین و چند سالشون توی چند روز با مجوز واردات دولت از بین میره هیچ حمایتی نمیشه؟ حمایت فقط مخصوص خودروسازاست؟؟ نه خیر، دلشون برای بیکاری و اقتصاد داخل نسوخته بلکه سودهای بادآورده کلان این بخش توی جیب خودشون میره.
14:44  1395/01/18
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
8

دقیقاً. خدا از سرشون نگذره.
بلایی که خودمون سر خودمون آوردیم هیچ دشمن خارجی نمیتونست سرمون بیاره.
اینا خون مردم رو مثل زالو دارن میمکن.
16:58  1395/01/18

گزارش
رضا
3

امیر آقا،ظاهرا تخلفاتی مانند سرعت و سبقت غیرمجاز نمره منفی داره که خودش نوعی سوء پیشینه حساب می شه.
اون حرفتونم که می گید جریمه های عجیب غریب میاد رو قبول دارم.
خودم تا حالا یه جریمه هایی برام اومده که واقعا شاخ دراودرم.چند سال پیش رفتم خلافی بگیرم ، تا اون موقع اصلا پامو همدان نذاشته بودم ولی دیدم برام تو همدان تخلف ثبت شده!
من بارها دیدم کسی که تو جاده با سرعت بیش از 140 - 150 کیلومتر رانندگی می کنه جریمه نمی شه ولی یه بدشانس که اکثر مسیرشو با 100-110 رفته و فقط برای چند لحظه سرعتش از 120 رد می شه فورا جریمه ش می کنن.
منظورم اینه که اشخاصی که واقعا جریمه شدن حقشونه جریمه نمی شن (اکثرا هم از همین بچه پولدارا هستن) ولی یه بنده خدا اگه چند ثانیه با 120 تا بره جریمه می شه.
به نظر من علاوه بر اینکه جریمه ها دو برابر شده باید نمره منفی هم بیشتر شه.همچنین به نظرم 72 ساعت توقف کمه.باید بیشتر ماشین رو در پارکینگ متوقف کنن.
البته اگه به جای جریمه و نمره منفی بیان از سنین کم فرهنگ سازی کنن بازدارندگی بیشتری خواهد داشت.چون مشکل اصلی رانندگان ما، فرهنگه که متاسفانه در این زمینه ضعیفیم
18:01  1395/01/17
گزارش
پاسخ دادن
علي
10

به طوركلي خودرو در ايران مساوي است با دزدي در روز روشن
و يكي از چهارركن اصلي اقتصاد دولت ها در ايران هم خودرو است
16:31  1395/01/17
گزارش
پاسخ دادن
بهنام
4

تعرفه های گمرک بستگی به کلاس خودروها داره
بنز S500 قیمت جهانیش 270000 دلار ولی در ایران 1000000 میلیون دلار
یعنی اس 500 دارن بیش از 3 میلیارد تومان بفروش میرسونن
تویوتا لندکروز قیمتش 85000 دلار ولی در ایران 640 الی 680 میلیون تومان.
دلار هم 3400 تومان ببینید چقدر تعرفه بالا
15:40  1395/01/17
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
15

این که دیگه مقاله نمیخواست همه چیز معلومه. اینا دیگه هر راهی را تونستن واسه سرکیسه کردن مردم و گرفتن تمام هزینهایی که خودشون باید میکردند را تا آخرش رفتن. و دنبال گرفتن پول نفس کشیدن هستند. و پول نفت،گاز،(معادن از طلا گرفته تا آهک)، آب صادراتی،برق صادراتی،پتروشیمی و.... واسه آقایان اختلاسگر و آقازاده هاست. جدیدا هم مبلغ جریمه ها را زیاد کردن که مسافرت خدای نکرده به مردم خوش نگذره و براشون ارزون در نیاد
14:05  1395/01/17
گزارش
پاسخ دادن
رضا
6

من با همه ی حرف های امیر آقا موافقم جز جمله ی آخرشون.
اتفاقا کار بسیار خوبی کردن که جریمه ها رو دوبرابر کردن.کاری ندارم که پولش تو جیب بعضیا می ره یا نه ولی اگر راننده ای فقط یکبار با سرعت غیرمجاز بره و 200 تومن جریمه شه دفعه ی بعد دیگه جرات نمی کنه بیشتر از 110-120 تا بره.
همیشه فکر نکنیم که جریمه فقط به نفع پلیس و دولته.به نفع مردم هم هست.
15:00  1395/01/17

گزارش
بهنام
1

هی اقا رضا اون بچه مایه دار دوباره با سرعت 250 کیلومتر میره.
کاری نداره به دیگران فقط خودشون میبینم
15:36  1395/01/17

گزارش
امیر(سابق)
9

دوست من آقا رضا. فکر میکنم اگه اینجوری نگاه کنیم بهتر حرف هم را میفهمیم. من یه راننده متخلف و پولدار هستم و مبلغ جریمه هر چه قدر هم زیاد باشه برای من از هیجان و لذتی که توی سرعت رفتن و حرکات پر خطر به من میده ارزشش کمتره. ولی اگه بجای جریمه بالا مثل کشورهای پیشرفته توی مسافرت یک هفته ماشینم را ازم بگیرند و با دادگاهی کردن من سابقه بدی برام درست کنند. به مراتب بازدارندگی بیشتری برای من داره. من با نگاه کردن به عملکرد این دوستان به این نتیجه رسیدم وگرنه اگر صداقت در عمل و قانون محور بودن اینها قابل مشاهده بود هیچ وقت به خودم اجازه این حرف را نمیدادم . وقتی به مامور میگن باید این برگها تا شب تموم بشه یعنی چی؟ تو تهران وقتی میری خلافی میگیری یه جریمه هایی برات نوشتن که گریه ات میگیره و دستت هم بجایی بند نیست وقتی مامور بجای اینکه بیاد ترافیک تقاطع را باز کنه تو کیوسک نشسته جریمه مینویسه یعنی چی؟ وقتی تو اتوبان دروبینها را در انتهای سرپایینی قرار میدن نه تو کفی جاده یعنی چی؟ (باز هم ممنون از توجهی که به نظر من داشتی)
15:54  1395/01/17

گزارش
محمدکاظم
1

اگر با سرعت رانندگی کردن بده وجرمه وباید همه جا با سرعت کم رانندگی کرد چرا دیگه این همه هزینه میکنن واتوبان میسازن اگه سرعت زیاد فقط عامل تصادف است آنوقت باید در آلمان که اتوبان هایش محدودیت سرعت نداره از کشته های تصادفات هیچ کس سالم به مقصد نرسه!!! اینها همه اش برای پول درآوردن هست وبس!!
19:31  1395/01/17

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
5

این که جریمه ها گرون شه کافی نیست.
در ممالک کفر جریمه ی هر فرد بر اساس داراییش تعیین میشه.
حالا جریمه رو گرون کردن جاده هامونو بهتر میکنن؟ آموزش پلیس بهتر میشه؟ فرهنگ رانندگی افزایش پیدا میکنه؟
عقیده بنده و امیر یکیه. با این چیزا دردی ازمون دوا نمیشه. تا سیستم و عملکرد همینه و تا مدیرانی بیسواد و غیر متخصص داریم نمیشه انتظار خروجی متفاوت و خوب داشت.
ب جز گرفتن پول های مختلف از مردم چ چیزی تغییر میکنه؟ ای کاش مثل همون بلاد کفر 40 درصد ازمون مالیات میگرفتن و در عوض رفاه میدادن. و ما هم تا کم و زیاد میشد اعتصاب و اعتراض. دیگه منتی هم سرمون نبود.
الان همه جوره تلکمون میکنن منت هم سرمون میزارن تو سرمون هم میزنن.
02:19  1395/01/18

گزارش
سیروس
2

ایشون که اظهار نظر میکنند اطلاع ندارند تعرفه خودروهای با حجم موتور بالای 2 تا 2.5 لیتر 55 در صد است نه 40 درصد. ضمنا فقط تعرفه نیست که به قیمت پایه اضافه میگردد ، مواردی همچون عوارض ورود ، شماره گذاری ، خروج خودرو فرسوده و .... به مبلغ پایه اضافه میشود که باعث افزایش میگردد... ایشون که مدافع مردم هستند بهتره با اطلاعات به روز و مستدل صحبت کنن و از تحلیلهای عامیانه بپرهیزند.
14:01  1395/01/17
گزارش
پاسخ دادن
ارسلان
5

سیروس جان اینم از خودشونه واسه من و تو فیلم بازی میکنند. اگه از خودشون نبود بهش اجازه نظر نمیدادند
15:58  1395/01/17

گزارش
سعید
11

آخه دولت از چه راهی خون مردم رو بکنه تو شیشه ...
هیچ جای دنیا ماشین هایی مثل کمری و سوناتا و سانتافه لوکس حساب
نمیشن ولی توی ایران تبدیل شدن به ماشین میلیاردرها
در صورتیکه تو خارج از کشور ماشین ثروتمندان فقط بنز و bmw و فراری
هستند
13:14  1395/01/17
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Mostafa : دوستان از این قانون مبارزه با سوداگری و سفته بازی که تصویب کردن من اینجوری متوجه شدم که در رابطه با خودرویی که تحویل بدن فرض مثال اگر قرار باشه اختلاف قیمت بازار و کارخانه ۲۰۰ میلیون باشه و شما به بخواین بفروشید به هر علتی ۴۰ درصد از دویست میلیون جدا از مالیاتی که در خرید خودرو و انتقال خودرو محاسبه میکنن از فروشنده به عنوان سود ناشی از محل سودا گری میگیرن تبریک به مسولان
سالار : مدارک خودرو دستم رسیده ، خودش رو کی تحویل میدن؟
حسن : تو خیابان ها و جاده ها حق و حقوق مردم رو برو ببین. دستمال کاغذی تولید میکنید فقط ادعا دارین
احسان شاهین دستی : شاهین جی ال لطفا هرکی فاکتورمیشه اطلاع بده میگن تا۲۱اردیبهشت فاکتورشده
الهه : شما تحویل گرفتین ؟
شاهین جی Escموعد تحویل اردیبهشت : ههه دلت خوشه هااا الآن 3 ماه تو انتظاریم 😒😞
X5 سفید بهمن : دلت خوشه ها مرد حسابی ما بهمن نوشتیم هنوز شاسی هم نشده و بعضی ها ثبت‌نام دی هستن هم شاسی نشدن بعد تو انتظار داری اسفند نوشتی اتفاقی بیوفته راحت ماله شما آخر شهریور یا اوایل مهر شاسی بخوره احتمالا
J4 : ثبت نام ۳۰بهمن فاکتور ۱۰تیر تحویل۲۵مرداد
X5 ثبت نام شهریور : من ماشینمو اردیبهشت تحویل گرفتم و 1هفته بعد شکایت کردم.چون شرکت کرمان، تهران است،پرونده در تهران رسیدگی میشه جلسه ی اول دادگاه برای تیر ماه بود،600 کیلومتر مسیر رو تا تهران رفتم ولی هیچ کس از طرف شرکت کرمان به جلسه نیومد و امروز پیام اومد که رسیدکی از شورای حل اختلاف به دادکاه واگذار شد تا جلسه ی بعدی تعین بشه
5252 : ۱۱ آذر که ۶۰۰ تومن واریز کردم شاهین GL قیمت کارخانه اش 420 تومن بود اگر میخوان تبدیل به gl بزنم 180 تومن پس بدن با کمال میل تبدیلش میکنم به Gl
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
77777777 : این اختلاف قیمت کم موقتی هست ،پاییز راحت 100 میلیون اختلاف کارخانه با بازار می شه
207 پانا : کسی از مرداد فاکتور نشده
8888888 : حداکثر یک هفته آیی بعد فاکتور شدن پلاک می شید چون صف انتظار خیلی کمه برای پلاک
آذر : برو خودت حضوری بگیر تحویل خودرو سایپا کیلومتر 15 منم مثل شما بودم ولی رفتم گرفتم حضوری
بزرگ آقا : چطوره که یکی ساعت 6 صبح فاکتور میشه یکی ساعت 10 شب فاکتور میشه یکی ساعت 5 بعدظهر
. : کارخانه 430 برات درمیاد .
ایمان : کوییک ار اس فروش 30روز تحویل گرفتم ولی چه فایده که آنقدر صبر کردیم آخرش قیمتش 515تومان بیشتر نیست کارخانه 470بازار 515اصلن باید نداره
اطلس دی : خودت و معرفی کن
پانا 31 تیر : پانا پیش فروش رینگ فولادی بود واریز وجه اولیه 18 بهمن واریز وجه دوم 31 اردیبهشت تبدیل به رینگ8 مرداد 18 مرداد فاکتور و 25 تحویل نمایندگی شد و 26 تحویل گرفتم از صمیم قلب ارزو دارم همه دوستان هر چه سریعتر خودروشان را تحویل بگیرند و همیشه با شادی و دل خوش از ان استفاده کنند