پشت پرده افزایش قیمت خودروهای وارداتی

 

پشت پرده افزایش قیمت خودروهای وارداتی

 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: شرکتهای واردکننده خودرو بیش از صد درصد در فروش محصولاتشان سود می‌کنند بنابراین زمزمه‌های افزایش قیمت این محصولات تنها نوعی زمینه‌سازی برای افزایش قیمت خودروهای داخلی است.
 
علی خاکساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: موضوع افزایش قیمت خودروهای وارداتی اگرچه از سوی واردکنندگان این محصول مطرح شده اما یک تصمیم هماهنگ شده با خودروسازان داخلی به خصوص ایران خودرو و سایپا است.
 
وی با بیان اینکه برای توجیه افزایش قیمت خودروهای بی‌کیفیت داخلی می‌خواهند قیمت خودروهای وارداتی را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: واردکنندگان خودرو هم‌اکنون از فروش هر دستگاه خودرو بیش از صد درصد سود می‌کنند بنابراین دلیلی برای افزایش قیمت این محصولات وجود ندارد.
 
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: برای مقابله با چنین اقداماتی باید هم تولید و هم واردات خودرو رقابتی شود زیرا در حال حاضر گروه خاصی با ارتباطاتی که دارند واردات خودرو را انحصاری کرده‌اند و مسبب چنین تصمیماتی هستند.
 
وی افزود: این در هر حالی است که براساس قانون مصوب مجلس هر کسی می‌تواند هر خودرویی را وارد کند اما دولت محدودیت‌هایی را در واردات وضع کرده که باعث انحصار در واردات خودرو شده است.
 
خاکساری با بیان اینکه واردات خودرو باید از انحصار عده‌ای خاص خارج شود، تصریح کرد: متاسفانه خودروسازان و واردکنندگان خودرو برای حفظ منافع نامشروع‌شان به طور هماهنگ تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند و این منافع مردم است که قربانی چنین تصمیماتی می‌شود.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , خودرو وارداتی , پشت پرده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

رضا
13

دوستان تورو خدا بیاین مثل پارسال از خرید خودروی صفر ایرانی و چینی (انواع جک و لیفان و ام وی ام ) خودداری کنید تا شاید یه معجزه ای چیزی بشه.
اینو مطمئن باشید که قیمت خودروی داخلی پایین نمیاد و بالاتر هم می ره اما شاید یه فکری به حال کیفیت بکنن یا قیمت خودروهای وارداتی کمتر بشه.
به خدا وقتی به خودروی ایرانی در مقابل النترا که یکی از ارزانترین خودروهای وارداتی کره ای هست (در کلاس سدان) نگاه می کنم می بینم که هییییییییییییییییییییییچ آپشن و امکاناتی نداره.(منظورم دنا و پژوپارس بود.پراید و ال90 که دیگه جای خود دارن!).
ماشینای ایرانی به زور پلیسه که دوتا ایربگ دارن وگرنه تا الانشم بدون ایربگ تولید می شدن.هیچ کدومشون TCS یا ESP ندارن(که خیلی کاربردی و مهم هستن).هیچ کدومشون کیفیت متوسط (نمی گم خوب ولی در حد متوسط) ندارن.از همه مهمتر هیچ کدومشون ایمنی ندارن و یکی از یکی بدتر و آشغال تر هستن.
به خدا قسم می خورم هیچ یک از ماشین های ایرانی و چینی بیشتر از 20 تومن نمی ارزن.ولله اگه آقای یکه زارع خودش یا خانواده ش حتی برای یک لحظه سوار خودروی داخلی بشن.آخه این عدالته؟؟
15:44  1395/01/28
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
6

حرف ما هم همینه رضای عزیز.
بارها و بارها دوستمون امیر گفته که مشکل ب خودمون هم برمیگرده و تا مردم برای خرید این ماشین ها صف میکشن خودروسازان هم همین ماشینها رو تولید میکنن.
ان شاءالله که درست شه و مردم هم حمایت کنن. اما اگر هم نکردن مهم نیست. مهم اینه ک هر کس از خودش شروع کنه.
22:39  1395/01/28

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
9

با این که گفته واردکنندگان صددرصد سود میکنن مخالفم. از ده درصد سود دارن تا 500 درصد. دولت هم ب اندازه ی کافی داره این وسط سود میکنه مثل زالو.
این زد و بند رو که گفت یاد پارسال افتادم. خودروسازا میگفتن بحث کمپین رو واردکننده ها راه انداختن. همچنین میگفتن این که مردم میگن خودروی داخلی بیکیفیته سرمنشأش عده ای از واردکننده ها هستن که میخوان جو رو علیه خودروسازا بسازن.
واردکننده ی طرف.تولید کننده اونطرف.ی سر مافیای خودرو. کسی که دوسر داره سود میکنه هم دولته.چه وارد بشه چه تولید.چه گرون بشه چ ارزون.
13:44  1395/01/28
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
10

بريزيد ... بريزيد رو آب
11:43  1395/01/28
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهریور : عزیز؛ تعصب را کنار بگذارید. من نه طرفذار A5 هستم و نه X5! , و قرار نیست ما به خاطر دو نوع خودرو چینی که هر دو تفاوت آن ها را با خودروهایی مانند هیوندا، بی ام، و............... میدانیم جدل کنیم؛ اما توصیه می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کنید.
شاهین جی : سلام تمام گروه‌ها دوشنبه ۱۶تیر میرن تجمع بهتره باهم هماهنگ باشیم
X5 : X5 و A5 هردو موتور ۱۵۰۰ توربو دارن منتهی موتور جک موتور سگ جون و باسابقه در ایران و امتحان پس داده هستش و قویتر هم هستش ۱۷۲ در مقابل ۱۳۷ اسب a5 رو توربو کردن که یکم راه بره اگه توربو نبود میشد ۱۰۰ اسب و معادل کوییک
ساسان : خدایا قسمت میدم به حق محمد وآل محمد..به دستان بریده حضرت ابوالفضل عباس.به گلوی بریده حسین.به این روز عزیز..از مسئولین وبانیان این برنامه تحویل خودرو نگذر وانشاالله به دردی گرفتارشون کن حقی که ازماپایمال کردن رو بیارجلوی چشاشون وبه شام شب محتاجشون کن....آمین یارب ال عالمین
شهریور : ببخشید قربان متن قبلی را بدین شرح اصلاح می کنم: این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیداند. بهتر است با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کند. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیدانید. پیشنهاد می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت نمایید. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : باید عرض کنم که نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
حمزه : بخداوندگی خدا هنوز بدی هیچ کسیو نخواستم ولی این شرکت سایپا خیلی ازیت کرد مارو خدا لعنت کنه امشب شام غریبانه شمع روشن میکنم ک همی دوستان هاجت روا بشن و انشاالله زود تر فاکتور بشه
شاهین : خدا لغنت کنه سایپا بهت واقعا این روز هارو بدون ماشین موندیم من دیگه اول و آخرم بود ای سایپای لغنتی ثبت نام کردم
شاهین مهر1402 : آقا من راهم دور دوهزار کیلومتر راه دارم خواهشا تجمع کنید و تا جواب درست ندن وعمل نکن دست نکشید بزارید به رسانه برسه که اینا چقدر دروغ گو هستن با جانو مالو اعصاب مردم بازی میکنن مثل زالو فقط پول میمکن و جواب سربالا میدن تلبکارم هستند شمارو بخدا جمع بشید من از مهر402پول دادم هنوز دعوت نامه هم نفرستادن توو این اوضاع جنگ هم بش تعلیق میکنم دیگه نمی دن ماشینو ککشونم نمیگزه که مشتری چه ضربه ای میخوره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آذربایجان : سلام دوستان پانا تحویلی 31 خرداد هستم تبدیل به رینگ زده بودم که دیروز فاکتور شدم تو وضعیت نوشته فاکتور شده ولی اون فرفره هنوز داره رو فاکتور شده مچرخه یعنی اون تیک سبز رو نخورده
فوقالعاده : دقیقا پر دیواره با ساینا تحویل از یه هفته تا ده روز قبل بعد میپرسی چه طرحی بوده که تحویل گرفتی اصلا جواب نمیدن از این طرفم دو ماه زنگ میزنی 096550 فوق العاده 7 بهمن پیش فروش ام 6 اسفند....ولی این ماشینا با چه ظرحی داره فروش میره اونم تاریخ روز مشخص نیست چیه
حمزه : دوستان 17تیر تهران شرکت سایپا بیایید ببینیم چرا فاکتور نمیکنن7ماه تکمیل وجع کردم فاکتور نمیکنن زنگ میزنم فقط میگن صبوری بفرمایید 14اذر تکمیل وجع کردم خدا لعنت کنه باعث و بانیشو
فوق العاده : کدام گروه
پانا 207 : منظورتان همان تاریخ مندرج در قرارداد (31 تیر) هست دیگه؟ یعنی اگر تا 31 تیر فاکتور نشه از اول مرداد جریمه تاخیر محاسبه خواهد شد؟
پانا 207 : یعنی همان تاریخ مندرج در قرارداد هست دیگه؟
حسن پیش مرداد پانا فولادی : سلام همون که تو کاستومر نوشته شده
امیر : سلام ما را تا پلاک کردن دو روز بعد تحویل دادن تکمیل وجه 27مهر بودیم
سورنن : سلام تیر هم تموم شد فعلا خرداد فاکتور نشد
#عدم تعهد تحویل خودرو سایناs : دوستان دوگانه با تبدیل زدن کار سایپا رو راحت میکنن که تو بازار آزاد با خیال راحت بفروشه اینجور دوگانه من مصرف کننده باید با قیمت بالا بخرم گول شرکت پدرسوخته نخورید ماشین دیر تحویل مشتری میده وقتیم اعتراضی نباشه کشش میده بعد واسه خودش پر بازار کرده الان تهران واکثر شهرها شرکت هایی هستن چه نقدی چه قسطی ماشین میفروشن حتی تحویل به روز از کارخانه که معلومه مال دست منو تو نیست امتیازش مال خود مافیای کارخانس 😔😔😔