دولت دل رفتن از خودروسازی را ندارد

 

دولت دل رفتن از خودروسازی را ندارد

 
در شرایطی که حسن روحانی رئیس‌جمهوری تاکید ویژه‌ای بر واگذاری سهام خودروسازی کشور دارد، به‌نظر می‌رسد مجموعه دولت همچنان بر لزوم حمایت از این صنعت اصرار داشته و مایل به خصوصی‌سازی کامل در آن نیستند.
 
 
 
اوایل اسفند 94 بود که رئیس‌جمهور طی سخنرانی در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران، به صراحت اعلام کرد سهام خودروسازان داخلی باید واگذار و خصوصی‌سازی کامل در این صنعت انجام شود. پس از این تاکید ویژه رئیس‌جمهوری، به‌نظر می‌رسید رفته رفته مقدمات خصوصی‌سازی کامل و واقعی در صنعت خودرو فراهم شود، با این حال ظاهرا مجموعه دولت معتقد است که پس از خصوصی‌سازی نیز باید همچنان چتر حمایتی روی این صنعت برافراشته باشد. طبعا وقتی صحبت از «چتر حمایتی» می‌شود، معنی کلی آن این است که مجموعه دولت می‌خواهد کماکان خودروسازی را زیر نظر داشته و به قول خودش از آن حمایت کند، حمایتی که با روح خصوصی‌سازی همخوانی ندارد.
 
بنابراین در این شرایط پرسش اینجاست که اگر قرار بر خصوصی‌سازی کامل و کنار رفتن سایه دولت از سر صنعت خودرو است، پس دیگر «چتر حمایتی» برای چیست؟ به‌عبارت بهتر، «چتر حمایتی» به نوبه خود یک چالش در خصوصی‌سازی کامل و واقعی صنعت خودرو به شمار می‌رود و نمی‌توان از یکسو سهام خودروسازان را واگذار کرد و از سوی دیگر دولت همچنان در آنها اعمال نفوذ کند. خصوصی‌سازی واقعی در صنعت خودرو زمانی شکل می‌گیرد که اولا سهام این صنعت به اهل آن واگذار شود و ثانیاً مدیریت به‌طور کامل در دست بخش خصوصی باشد و اتفاقا به‌نظر می‌رسد همین موضوع (مدیریت خودروسازی) محل تردید مجموعه دولت برای اعمال خصوصی‌سازی کامل است. در واقع گمان می‌رود مجموعه دولت به‌دلیل بزرگی و اهمیت خودروسازی، مایل به کنار رفتن کامل از مدیریت این صنعت نبوده و می‌خواهد حداقل در مسائل کلان آن همچنان اعمال نظر کند.
 
 
 
 

منبع

دنیای خودرو

 

برچسب : خودرو , دولت , خودرو سازی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

12 نظر

علی
4

خصوصی سازی و انحصار صنعت ضعیف خودرو =پیشرفت و توسعه علم و فناوری و افزایش سطح کیفی خودرو ها +تنوع در محصولات =خالی شدن جیب یه عده آدم مفت خور که واسه امنیت مردم بدبخت هیچ ارزشی قائل نیستند!!!

به امید فهم و وجدان و ترس از خدا برای مسولین بی مسئولیت...
02:04  1395/02/08
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
8

علی جان موافقم. نمونش همین خط ایرانسل بود که با آمدنش هم باعث پیشرفت خیلی زیاد شد و هم از پولهای نابجا و غیر قانونی که همراه اول میگرفت کم شد. همراه اول دولتی، ورشکست نشد که هیچ مردم هم از این رقابت سود بردن. در مورد ماشین هم اگه دولت بتونه از سود بسییییییییار زیاد این صنعت بطور نسبی دل بکنه همه چیز درست میشه
14:44  1395/02/08

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
8

وقتی همشون دستشون توس یه کاسس چرا خصوصی سازی.خصوصی هم بشه تشریفاتیه . حق با امیره.اینا دارن از این راه پول در میارن. از منافعشون که نمیان بگذرن.
17:06  1395/02/07
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
3

مصلحت شون رو در این می بینند که مال خودشون بمونه،مث باشگاههای استقلال و پرسپولیس که یه مدت حرفش زدند ولی واگذار نکردند.
15:40  1395/02/07
گزارش
پاسخ دادن
سجاد
14

عجب ...
فقط قسمت سهامش و گرفتن پول مردم خصوصي بشه اما مديريت و درآمداش همون دولتي بمونه
عجب ...
نمي دونم چرا جديدا" يه احساس گوسفند بودن پيدا كردم
11:47  1395/02/07
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
8

سجاد جان همه مردم ایران در تمام مسائل این احساس را دارند. فقط کم و زیاد و دیر یا زود دارد
15:33  1395/02/07

گزارش
امیر(سابق)
12

جای دیگه نمیتونه این همه پول در بیاره
11:42  1395/02/07
گزارش
پاسخ دادن
بهنام طیبی
2

چطوری سالار بامعرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
13:11  1395/02/08

گزارش
امیر(سابق)
2

ممنون حاجی نبودی. تو پدال میومدی ولی تو 1carنبودی انشاا... که همیشه سرت به شادی گرم باشه
14:19  1395/02/08

گزارش
کاربر: نوید جهرمی
3

جمع دوستان جمعه.
موفق و دل شاد باشید ب امید خدا
18:12  1395/02/08

گزارش
امیر(سابق)
0

سلام بهنام و نوید عزیز . من هستم تو پدال
13:14  1395/02/09

گزارش
بهنام طیبی
0

بیشتر بیا
14:32  1395/02/09

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : سلام‌پول به حساب شما واریز نکردند شما اصلا نمی توانید به حساب سایپا دسترسی پیدا کنید
msuD : این عدد شما رو من کم کردم شد دقیقا ۳۸۳۷ اینجوری مطمئنی محاسبه میشه این عدد خیلیه
فربد : 3 مهر یا 3 شهریور هستید؟؟ من زنگ زدم پشتیبانی ایران خودرو گفت ممکنه هفته اینده فاکتور بشه ممکنه هم تا اخر مهر ماه هم طول بکشه
محمد ۳اردیبهشت : من سوم اردیبهشت ساعت ۱۱صبح واریز وجه کردم ولی متاسفانه چون پنجشنبه تعطیل بود شنبه شیشم ثبت شده شرکت نا محترم سایپا از هر ترفندی استفاده میکنه که سود کمتری پرداخت کنه
msuD : پیام قبلی در جواب داریوش ۲ اردیبهشت بود اشتباه ریپلای کردم
msuD : شماره درخواست که نوشته بودی من ۱۱۱۰ تا جلوتر از تو هستم یکم اردیبهشت فاکتور نشدم
شاهین سی وی تی : سلام تا 16ام مهر
محمد 3اردیبهشت : شماره درخواست خودم 19140148 هست
لرستان جی ال : آقای مدیر عامل بیشرف سایپا کی میخوای تکمیل وجه های تیر رو تحویل بدی ما که از اول جی ال بودیم چرا باید بیفتیم پشت سر تبدیلی ها خدا ازتون نگذره خدا هیچی بهتون نده جز درد و رنج و غم که زندگیمون رو نابود کردید
شاهین : تبدیل نزن این همه صبر کردی اینم روش فرقش ۱۵۰ ملیون سانروف خوبه سانروف
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
24بهمن : فوقالعاده کسی پلاک شده؟
بهمن مضر : حمل اش رو نمیدونم، ششم پلاک شده ، امروز هم گفتند بیا تحویل بگیر ، من تهرانم
Jxl : من امروز تماس گرفتم گفت تا 13خرداددیروز تماس گرفتم گفتن تا 14خرداد ولی معلوم نیست کدومشون راست میگن کی دروغ
6 دنده آلمینیوم تحویل 31شهریور : سلام دوستان 6دنده المینیوم دیروزکه کسی فاکتور نشد امروزخبری شد بگید ممنون میشم 🙏🙏
آریوبرزن : به من گفتن مردادماه 404 تحویل میدن الان وارد مهرماه شدیم هنوز سرکاریم.لعنت اله علی قوم سایپا
بهمن مضر : خودشون الان تماس گرفتند که برم واسه تحویل انشاالله به شما هم زنگ میزنند🩵
والاس : من 23 تیر تکمیا وجه کردم برام 24 ثبت شده با اینکع صبح پول واریز کردم
پذیرش 27 بهمن1403 : سلام من پذیرش 27 بهمن 1403 فروش فوق العاده بودم دیروز 9/7/04 فاکتور شدم شماره پذیرش 12184127 انشاالله به زودی بقیه دوستان هم فاکتور بشن
فائزه : از وقتی که حمل شد چند وقت شد ماشینت رسید
بهمن مضر : سلام دوستان همین الان نمایندگی تماس گرفت برم خودرو رو تحویل بگیرم انشاالله قسمت همه دوستان 💙