عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم وصنعت ایران به اقتصادنیوزگفت: با توجه به قراردادهای جدید خودروسازان کشور با بزرگان اروپا و تولید خودروهای روز، صنعت قطعهسازی در ایران متحول میشود.
امیرحسن کاکایی افزود: در قراردادهای جدید، خودروهایی وارد بازار ایران خواهند شد که از تکنولوژی بالایی برخوردارند و اجرایی شدن این قراردادها باعث می شود سطح صنعت قطعهسازی کشور بالا رفته و قطعات با فنآوری روز به تولید برسند.
او گفت: در چنین شرایطی بهتر است تا قطعهسازان کشور با مطالعه قراردادهای خودرویی به سمتی حرکت کنند که بتوانند قطعات مورد نیاز این خودروها را به تولید رسانده و با گرفتن شرکای تجاری اروپایی سطح کیفی محصولات خود را با آنها برابر کرده و به صادرات در بازارهای جهانی بیاندیشند.
کاکایی افزود: صنعت قطعهسازی ایران در دولت گذشته با توجه به افزایش درآمدهای نفتی و واردات قطعه از چین به کما رفت که به نظر میرسد قراردادهای جدید صنعت خودرو میتواند قطعهسازان را هوشیار کرده و به آنها زندگی دوباره بخشد.
او گفت: اتفاق مهمی که در این صنعت رخ میدهد این است که صنعت قطعهسازی کشور جهش بزرگی در خصوص تکنولوژی طی خواهد کرد و قادر است تا با جوینت شدن و گرفتن شرکای تجاری قوی، ایران را به یکی از قطبهای تولید قطعات استاندارد رنو و پژو تبدیل کند.
[1395/04/05 11:00]
در نشست هماندیشی انجمن صنایع همگن قطعهسازی و نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و مسئولان گمرک، به بررسی چالشها و گلوگاههای رشد تولید پرداخته شد که ضمن اشاره به عدم تخصیص ارز توسط بانک مرکزی، افزایش قیمت مواد اولیه در عین ثابت ماندن قیمت قطعات و عدم تامین نقدینگی موردنیاز صنعت قطعهسازی کشور، به عنوان سه چالش اصلی و مشکل این صنعت مطرح شد.
[1399/05/25 10:00]