بررسی بی ام و X6 2013

بررسی بی ام و X6 2013

دلایل بسیاری از جمله طراحی منحصر به فرد بی ام و X6 2013 و هم چنین برتری آن بر دیگر رقبا از جمله X5، ممکن است توجه علاقمندان دنیای خودروهای شاسی بلند را به این خودرو اسپرت جلب کند. بی ام و X6 2013، با کمی تغییرات در طراحی عقب و جلو و هم چنین چراغ های عقب و جلو جدید LED (چراغ های جلو به صورت سفارشی) به بازار عرضه شده است. اگرچه X6 یک خودرو چهار درب، مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک، با وزن خالص 2,268 کیلوگرم می باشد که از طریق یک درب هاچ بک بزرگ می توانید به فضای بار آن دسترسی پیدا کنید، اما کمپانی بی ام و آن را تحت عنوان یک "کوپه اسپرت" روانه بازار کرده است. با وجود سطح شیب دار سقف، صندوق عقب کوچکتر، و صندلی عقب دو نفره، X6 در زمره خودروهای شاسی بلند نیز قرار نمی گیرد.

بررسی بی ام و X6 2013

با این وجود، نمی توان از هندلینگ بسیار خوب، موتور شش و یا هشت سیلندر مجهز به توربوشارژر (به انتخاب خریدار)، و هم چنین اتاق بسیار مجهز این خودرو بزرگ و سنگین چشم پوشی کرد. شایان ذکر است که این امکانات در بی ام و X5 نیز وجود دارد. در مقایسه با X6، خرید پورشه کاین، جیپ گرن چروکی SRT8، یا رنج روور اسپرت، منطقی تر به نظر می رسد. اگرچه آئودی A7، جگوار XF، و مرسدس بنز CLS، در مقایسه با X6، شباهت کم تری به خودروهای کوپه دارند، اما از نظر عملکرد و شکل ظاهری، فراتر از معیارهای معمول ظاهر شده اند. با این تفاسیر، خرید بی ام و X6 2013 چندان منطقی به نظر نمی رسد.

 

طرح بدنه و امکانات رفاهی

بررسی بی ام و X6 2013

بی ام و X6 2013، با ظرفیت 4 سرنشین به صورت استاندارد، یک خودرو شاسی بلند متوسط است که در 2 تیپ xDrive35i و xDrive50i عرضه می شود. عبارت xDrive، بیانگر سیستم چهار چرخ محرک، و 3 رقم آخر، بیانگر نوع موتور انتخابی این خودرو می باشد. آپشن های استاندارد مدل xDrive35i شامل رینگ های 19 اینچی، چراغ های جلو زنون با قابلیت تنظیم اتوماتیک، چراغ های حرکت در روز LED، چراغ های مه شکن، آینه  های جانبی الکتروکرومیک با قابلیت جمع شوندگی اتوماتیک، برف پاک کن های اتوماتیک، سانروف، درب صندوق عقب برقی، و سنسورهای پارک عقب و جلو می شود. از دیگر تجهیزات این مدل می توان به سیستم دسترسی بدون کلید، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک (دو نقطه ای)، صندلی های جلو مجهز به سیستم گرمایشی و با قابلیت تنظیم در 10 جهت، صندلی راننده باقابلیت ذخیره وضعیت در حافظه، و روکش های چرم اشاره کرد.

بررسی بی ام و X6 2013 بررسی بی ام و X6 2013

تجهیزات الکترونیک این خودرو عبارتند از سیستم iDrive، امکان اتصال بلوتوث تلفن همراه، سیستم هوشمند ارتباط اضطراری بی ام و، سیستم صوتی با 10 بلندگو به همراه امکان پخش سی دی، رادیو HD، ورودی iPod و USB، و یک ورودی صوتی اضافی. در مدل xDrive50i علاوه بر موتور قوی تر، امکاناتی از جمله صندلی های جلو از نوع "multicontour" با قابلیت تنظیم در 14 جهت، و سیستم مسیریاب ماهواره ای مجهز به کنترل ترافیک لحظه به لحظه و امکان اعلام پیغام صوتی وجود دارد که این موارد در مدل xDrive35i، در دسته آپشن های سفارشی قرار می گیرند. در پکیج "Premium"، امکاناتی از جمله سیستم دسترسی بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک (چهار نقطه ای)، دوربین های پارک با امکان دید عقب و بالا، آفتاب گیر دستی عقب، و سیستم مسیریاب ماهواره ای مجهز به کنترل ترافیک لحظه به لحظه و امکان اعلام پیغام صوتی (برای مدل 35i) وجود دارد. در پکیج "Luxury Seating"، صندلی های مجهز به تهویه و ماساژور (برای مدل xDrive50i) وجود دارد.

بررسی بی ام و X6 2013 بررسی بی ام و X6 2013
بررسی بی ام و X6 2013 بررسی بی ام و X6 2013
بررسی بی ام و X6 2013 بررسی بی ام و X6 2013

پکیج "آب و هوای سرد"، شامل گرم کن برای فرمان و صندلی های عقب، و هم چنین شیشه شور چراغ های جلو می شود. پکیج "تکنولوژی"، امکانات بیشتری از جمله دوربین پارک با امکان دید بغل، سیستم نمایشگر مجازی (Head-Up-Display)، و سیستم نوربالای اتوماتیک را در اختیار راننده قرار می دهد. از آپشن های موجود در پکیج "Dynamic Handling" ، می توان به سیستم تعلیق قابل تنظیم و فرمان جدید حساس به سرعت اشاره کرد. پکیج "Premium Sound"، دربردارنده ی رادیو ماهواره ای و سیستم صوتی مجهز به 16 بلندگو می باشد که خروجی صدا را تا 825 وات افزایش می دهد. پکیج "BMW Individual Composition"، امکان انتخاب رنگ بیش تر، هم چنین داشبورد با روکش چرم، و صندلی های multicontour را برای شما فراهم می آورد. رینگ های 19 اینچی (که با پرداخت مبلغی قابل تبدیل به رینگ های 20 اینچی هستند)، قطعات تریم تیره تر برای بدنه خارجی، صندلی های اسپرت، و صندلی های multicontour (برای مدل xDrive35i)، از جمله آپشن های پکیج "Sport Activity" می باشند. در پکیج "M Performance"، علاوه بر موارد بالا، رینگ های 20 اینچی، لاستیک های چهارفصل، و فرمان اسپرت نیز وجود دارد. آپشن های مستقل عبارتند از چراغ های جلو LED، سیستم هشدار عبور از خط، درب های برقی، رکاب، کروز کنترل قابل تنظیم، سیستم دسترسی بدون کلید، صندلی های اسپرت، نمایشگر مجازی، تزئینات چرمی، سیستم سرگرمی صندلی عقب، رادیو ماهواره ای، و سیستم کامپیوتری هماهنگ سازی شده بی ام و با تلفن های هوشمند.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی بی ام و X6 2013

بی ام و X6 xDrive35i 2013 با داشتن یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی مجهز به توربوشاژر، 300 اسب بخار نیرو و 407 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. هم چنین، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس اتوماتیک 8 سرعته نیز، به صورت استاندارد بر روی تمامی مدل های بی ام و  X6 وجود دارد. بر اساس ارزیابی های انجام شده توسط کمپانی بی ام و، شتاب 0 تا 100، بی ام  و X6 35i، چیزی در حدود 6.3 ثانیه می باشد. ارزیابی های سازمان حفاظت محیط زیست نیز حاکی از آن است که مصرف سوخت این مدل از بی ام و، 17 لیتر در شهر، 12 لیتر در بزرگراه، و 14 لیتر به صورت ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر می باشد. بی ام و xDrive50i نیز با داشتن یک موتور 4.4 لیتری 8 سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر، می تواند 400 اسب بخار نیرو و 610 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب 0 تا 100 این مدل از بی ام و، چیزی در حدود 5.2 ثانیه، و مصرف سوخت آن به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر/بزرگراه/ترکیبی به ترتیب معادل 20/14/17 لیتر می باشد.

 

ایمنی

بررسی بی ام و X6 2013 بررسی بی ام و X6 2013

تمام مدل های بی ام و X6 با سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمزهای ضدقفل، سیستم خشک کن اتوماتیک دیسک های ترمز، کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو، کیسه هوای پرده ای جلو و عقب، و چراغ های ترمز قابل تنظیم عرضه می شوند. از دیگر تجهیزات استاندارد این کلاس می توان به سیستم هوشمند ارتباط اضطراری بی ام و اشاره کرد که در صورت بروز تصادف، مراکز اورژانس را در جریان قرار می دهد و هم چنین امکان ردیابی خودروی سرقت شده را برای راننده فراهم می آورد. طبق آزمایشات انجام شده بر روی سیستم ترمز، xDrive35i توانست با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، پس از طی 34 متر متوقف شود. 

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی بی ام و X6 2013

از نظر طراحی داشبورد جلو می توان گفت که شباهت بسیاری بین بی ام و X6 2013 و بی ام و X5 وجود دارد، اما صندلی های اسپرت و کنسول وسط مجهز به ضربه گیر، تنها مختص X6 می باشد. کیفیت مواد مورد استفاده در طراحی این مدل، بسیار عالی بوده و تمام تزئینات به زیبایی با یکدیگر هماهنگ شده اند. تجهیزات الکترونیکی بسیار زیاد این خودرو نیز، از طریق سیستم پیچیده و در عین حال قابل تنظیم iDrive، کنترل می شوند. یکی از بزرگ ترین تغییرات این خودرو، سطح شیب دار سقف آن می باشد که همین امر، حدود 5 سانتی متر از فضای سر سرنشینان عقب کاسته است.

بررسی بی ام و X6 2013 بررسی بی ام و X6 2013

در حالت استاندارد، صندلی عقب این خودرو، به دلیل وجود کنسول وسط، گنجایش 2 سرنشین را دارد، که در صورت تمایل می توانید آن را با مدل دیگری، که ظرفیت 3 سرنشین را دارد، معاوضه کنید. اگرچه صندلی های عقب قابل تنظیم نیستند اما راحتی مطلوبی را برای سرنشینان فراهم می آورند.

بررسی بی ام و X6 2013

سطح شیب دار سقف، فضای بار این مدل از بی ام و را نیز تحت تاثیر قرار داده و حجم آن را به 0.71 متر مکعب ( در صورت باز بودن صندلی عقب) و 1.70 متر مکعب (در صورت جمع کردن صندلی عقب) کاهش داده است. 

 

تجربه رانندگی

بررسی بی ام و X6 2013

با در نظر گرفتن اندازه و وزن بی ام و X6 2013، می توان گفت که این خودرو از عملکرد بسیار خوبی در هنگام رانندگی، برخوردار است. هم چنین به لطف توزیع متناسب وزن، لاستیک های پهن، سیستم چهار چرخ محرک، و تجهیزات الکترونیکی بسیار، این بی ام و از قابلیت مانور بسیار بالایی در سر پیچ ها برخوردار است. اگرچه فرمان این خودرو در سرعت کم کمی سفت و سخت است، اما در سرعت زیاد عملکرد بسیار خوبی دارد.

بررسی بی ام و X6 2013 بررسی بی ام و X6 2013

شایان ذکر است که نباید به X6 به عنوان یک کوپه اسپرت شاسی بلند نگاه کنید؛ بزرگی و سنگینی این خودرو، به ویژه در جاده های پر پیچ و خم و باریک، کاملا ملموس است. هر دو مدل X6 از شتاب سریع و قدرت ترمز بسیار خوبی برخوردارند. تیونینگ اسپرت X6، راحتی آن را تحت تاثیر قرار نداده است. هنگام رانندگی با این خودرو متوجه می شوید که صدای باد چندان به داخل کابین نفوذ نمی کند و سیستم تعلیق نیز، عملکرد بسیار خوبی در دست انداز ها دارد.


منبع

Edmunds
 
 
 

برچسب : بی‌ام‌و , X6 , شاسی‌بلند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

10 نظر

احسان افشار
9

از همه لحاظ عالیه واقعا 20 رو دست نداره طراحی و موتور فوق العاده محشره
طراحی داخلی هم که حرفی برای گفتن نمیذاره
18:52  1393/08/24
پاسخ دادن
مهدى شهىازى
1

دوسان علاقه مند بايدبگم که واقعا قابليت هاى بيشترى دارد که قابل توصيف نىست و فقط کافى است که بخريد و لذت ببريد
17:21  1393/08/23
پاسخ دادن
محسن
3

ماشين خوبيه ولي وقتي سوار كاين ميشي ميفهمي خيلي سرتره
23:42  1393/06/04
پاسخ دادن
کیوان
5

من تازه گرفتم واقعا ازش راضیم
19:41  1392/11/18
پاسخ دادن
حسین
1

آقا به نظرتون این جذابتره یا مازراتی گرن کبریو اسپرت؟
در کل ماشینهای کروک باکلاستر و جذابترند یا شاسی بلند؟
15:47  1392/09/14
پاسخ دادن
کاربر: Mohammad
3

بازن 1 شاهکار مهندسی دیگه از آلمانیها.

تا کسی از جلو نبینه متوجه شاهکار طراحیش نمیشه ،تا سوارش نشید متوجه کیفیت سواریش نمیشید.
22:17  1392/06/28
پاسخ دادن
علی
2

عالیه واقعا دمتون گرم المانی ها
22:25  1392/06/24
پاسخ دادن
مهدی
0

واقعاً این خودرو زیباست.
13:34  1392/05/16
پاسخ دادن
کاربر: alireza R8
3

just BMW
21:38  1392/05/12
پاسخ دادن
فرهاد
7

شهر سردشت پر از این مدل بی ام و هاست من خودم ساکن سردشتم همه رنگاش این جا هست عاشق صداشم
17:30  1392/05/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : دوست عزیز، تارا دستی تبدیل به V1p شما از کجا مطمئنید؟ یبار میگید نمایندگی گفته بعد ۴۵ روز فاکتور میکن... یبار میگید این هفته فاکتور میشم... یبار میگید این هفته خبرای خوبی میشنوید... اگر اطلاعاتی دارید درست و واضح بگید وگرنه خواهشا الکی نفرمایید. چون چند نفر پرسیدند و جواب ندادید.باتشکر
اطلسG : دقیقا چرا ادم باید یه ۲۰۶ ساده بدون هیچ اپشن که از تولیدم خارج شده رو بگیره😂 یه ماشین ۱۴۰۳ فول آپشن میگیرم 😂😂 با اون ۲۰۷ بدنه پلاستیکیشون با انگشت میره داخل😂
پذیرش 19 اسفند فوری : والا ما هم دوست داریم افزایش قیمت نخوره، قشنگ هم میدونم که هزینه های سرسام آور ماشین یعنی چی! یه بلوک سیلندر برند عظام گرفتم 8.800.000 تومن (بدون واشر و...) که با متعلقات و اجرت حدود 14.5 میلیون یه واشر زدن و تعویض بلوک بهم هزینه شد. که چند سال پیش میشد با این پول یه پراید سوار شد. نظرم رو گفتم و الا هیشکی از گرونی راضی نیست، جز دلال های محترم که صدتا صدتا ماشین احتکار میکنند.
اسفند : خدا ازتون نگذره خدا کنم هرچی دردو مرزه بجون خودتونو خانوادتون بیفته دیگه زندگیمونو خراب کردید دوساله مارو سر کار گذاشتید شما که نمیتونستید به قراردادتون جواب گو باشید چرا پولامونو گرفتید دوساله واسه یه لگن مردمو سر کارگذاشتید خودتون که خبر از زندگی مردم ندارید اصلن سوارخودروهاتون نشدید که بدونید چه لگن هایی هستن تف تو زاتتون
اس تری : پس این ایکس فایو و کا هفت ها تحویل میدن اینا چی هستن
شاهین یکپارچه دوم تحویل بهار ۱۴۰۳ : سلام شماره پذیرش و شماره درخواست شما چند بود ؟
کیوان : فعلا که طرح پیشنهادی ها رو تا بیستم تمدید کرده خدا لعنتشون کنه
سایپای حقه .. باز : تاکی کردینش قانون هرمی ماشین بخره 6ماه بعدش بدین دستش
سایپا بیشرف : لعنت بر پدر مادر شرکت سایپا چرا پول میگیری ماشین نمیدی می‌دیم یکسال با تاخیر
J7 بانک صادرات : دوستان بانک صادراتی من هنوز فاکتور هم نشده ام!!!!!!! کسی هست شاسی شده باشه یا جلوتر باشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : دوست عزیز به جای پیام دادم مراجعه کن نمایندگی
وحید : لطفا جواب بدین من 11 ام تکمیل کردم 12 ام فاکتور شد ولی پلاک نشده برا شما چند روز کشید پلاک بشه
سعید : سلام.معمولا یکماه بعد پیام میاد ک بری نمایندگی
فوری : پلاک اس ام اس میاد؟
جلال : سلام ماله من هم این مشکل داشت احتمال زیاد شافت گیربکس کج شده من دوبار دیسک وصفحه عوض کردم چون بد جا میخورد ازاخر فهمیدم از شافت گیربکس کج شده دنده بعد جا میخورد الان درستش کردم عالی شده
6دنده : ملاک فاکتور رنگ تاریخ واریز وجه و تاریخ دریافت پروندس
اسفند6دنده : سلام منم 7اسفند دریافت پرونده8 هیچ خبری نیست رفتیم تا خرداد فکر کنم
امیر : فدات دادش
سورن دوگانه30دی : سورن دوگانه تکمیل وجه 20آذر تاریخ تحویل 30دیماه اما هنوز فاکتور نشده
تیگو 8 : با سلام واقعا. مدیران خودرو یه دروغگو و کلاهبرداره