شما بگویید؛ سایپا یا ایران‌خودرو؟

 

شما بگویید؛ سایپا یا ایران‌خودرو؟

 
موضوع داغ این‌ روزها، خداحافظی خودروهای قدیمی مثل پراید و پژو ۴۰۵ و سلام خودروهای جدیدی مثل رنو کوئید به بازار داخلی ایران است. خودروهایی قدیمی که سال‌ها پیش باید بازنشسته می‌شدند ولی گویا هنوز که هنوز است قصد رفتن ندارند و باید هر روز چهره‌ی تکراری آن‌ها را در کوچه و خیابان‌های شهر ببینیم. اگر با بودجه‌ی کم قصد خرید یک اتومبیل نو را داشته باشید، انتخاب‌هایتان به‌طور عمده بین دو خودروساز بزرگ ایرانی، یعنی سایپا و ایران‌خودرو محدود می‌شود. دو خودروساز بزرگ ایرانی با محصولات، ویژگی و کیفیت خدمات متفاوت که بخشی از اتومبیل‌هایشان روی پلت‌فرم قدیمی ولی در پوششی نو، طراحی شده‌ و در دسترس ما ایرانیان قرار می‌گیرند. این‌بار دوست داریم صدای شما را بشنویم که شما کدام خودروساز را بیشتر از دیگری قبول دارید، سایپا یا ایران‌خودرو؟
 
به‌همین دلیل، می‌خواهیم کنار شما نگاهی به روایت جالب این دو غول خودروساز داشته باشیم. با ما همراه باشید.
 
سایپا
 
بهتر است بگوییم مادر پراید، چراکه همه‌ی ما این خودروساز بزرگ را با این محصول ویژه می‌شناسیم و در طول این ۲۳ سال شاهد تولد انواع و اقسام قیافه‌های‌ آن بودیم؛ خودروهایی که در باطن ویژگی‌های مشترکی به ارث برده‌اند و تنها در چهره کمی با هم اختلاف دارند. این شرکت در سال ۱۳۴۶ با نام «شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران» تاسیس شد که اولین تولیدات آن، وانت آکا و سواری ژیان بودند. در سال ۱۳۵۴ کلمه سیتروئن از این نام حذف شد و به اختصار کلمه «سایپا» از عبارت فرانسوی Société Annonyme Iranienne de Production Automobile، و به معنی «شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل» درآمد. با گذشت نیم قرن از عمر این شرکت، امروز شاهد فروش طیف گسترده‌ای از محصولات این خودروساز هستیم؛ اتومبیل‌هایی نظیر تیبا صندوق‌دار و هاچ‌بک، تندر، ساندرو، سراتو، زامیاد و انواع نسخه‌های پراید ۱۱۱، ۱۳۱، ۱۳۲ و ۱۵۱(وانت) که بخشی از محصولات حال حاضر این شرکت را تشکیل می‌دهند.
 
ایران‌خودرو
 
پدرخوانده‌ی پژو! خودروسازی که سال‌هاست این برند را در ایران به عنوان فرزندخواندگی قبول کرده است. ایران‌خودرو در سال ۱۳۴۱ با نام ایران‌ناسیونال و با بودجه‌ی ۱۰ میلیون تومانی تاسیس شد. سال بعد، این شرکت با تولید اتوبوس کار خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۶ به تولید پیکان روی آورد. اتومبیلی که تولید آن تا ۴۰ سال ادامه داشت و بخشی از خاطرات ما ایرانیان، با آن سپری شد. در سال ۱۳۶۷، مذاکرات این کمپانی با پژو فرانسه به منظور تولید محصول پژو ۴۰۵، به نتیجه رسید. خودروی بخشنده‌ای که پلت‌فرم خود را برای دیگر محصولات این شرکت به امانت گذاشت و اگر این اتفاق روی نمی‌داد، شاید امروز شاهد حضور خودروهای جدیدی روی پلت‌فرم پیکان بودیم! از محصولات ایران‌خودرو می‌توان به پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۷آی، پژو پارس، تندر، سمند، دنا، رانا، سورن، کپچر و هایما اشاره کرد. ایران‌خودرو در کشور‌های مختلفی نظیر بلاروس، ونزوئلا، سوریه و عراق شعبه‌ دارد و با تصاحب بیشترین سهم بازار خودروهای داخلی، بالاتر از سایپا و در مقام نخست جای گرفته‌ است.
 
این دو شرکت قطعا در کیفیت محصولات و ارائه خدمات باهم تفاوت‌هایی دارند و هرکدام از ما تجربه‌های تلخ و شیرینی از کیفیت محصولات این دو شرکت داریم. حال نوبت شماست که به ما بگویید، سایپا یا ایران‌خودرو؟ چرا؟
 
پی‌نوشت: هدف ما از این مقاله و البته دیگر مقاله‌های شما بگویید، دریافت منطقی‌ترین استدلال‌ها از شماست که از تجربه‌ی واقعیتان در برخورد با یکی از دو شرکت، دو برند یا دو محصول بدست آمده‌اند. بدین ترتیب محیطی آزاد و با انصاف برای اظهار نظر ایجاد می‌شود که می‌توان در آن از مطالعه‌ی نظرات کاربران به نتایج مفیدی رسید. پیشاپیش از دریافت نظرات منصفانه و منطقی شما سپاسگزاری می‌کنیم.
 
 
 
 

منبع

دیجی کالا

برچسب : خودرو , ایران خودرو , سایپا , تولید خودرو , بازار خودرو , پژو405 , پراید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

20 نظر

ميلاد
2

سايپا از نظر من بهتره هم از لحاظ قيمت و كيفيت و خدمات من هم پشت محصولات سايپا يا همون پرايد ر تيبانشستم هم ايران خودرو ٤٠٥و سمند و٢٠٦ولي از نظر محصولات سايپا خيلي بهتره
00:58  1397/01/06
پاسخ دادن
اکبر
0

تا رنج 100 تومن فقط برلیانس
10:58  1396/06/31
پاسخ دادن
مونا
3

هر دو بد هستند
06:30  1396/06/31
پاسخ دادن
علی از مشهد
3

اسب و خر را كه يكجا ببندند، اگر همبو نشند همخو ميشند
12:24  1395/12/09
پاسخ دادن
فرامرز
2

تحریم خودروی صفر
10:02  1395/12/09
پاسخ دادن
حامد
5

باسلام و عرض ادب خدمت تمام دوستان و دلسوزان
به نظر بنده هنگامي مي توان بين برندها يا كمپاني هاي مختلف در يك كشور قضاوت و يا انتخاب داشت كه اين كمپاني ها نهايت تلاش خود را براي بهبود كيفيت محصولات خود انجام دهند اما متاسفانه در سيستم ٢قطبي حاكم در صنعت خودرو كشور عزيز ما كه هيچ تلاشي در مورد طراحي هاي نوين و بالا بردن كيفيت انجام نمي گردد و دليل اصلي آن حمايت دولتي از اين ٢ خودرو ساز كه متاسفانه بهتراست به جاي واژه خودروساز از واژه مونتاژكار چين استفاده شود انجام مي گردد! پس نهايتا قشر ضعيف و متوسط جامعه مجبور به استفاده از محصولات هستند و هيچ قدرت انتخابي وجود ندارد بنابراين نهايتا اين تيتر : شما بگوييد سايپا يا ايرانخودرو! كاملا بي معنا مي باشد زيرا انتخاب زماني معنا دارد كه قدرت انتخاب و موارد انتخابي بيشتري وجود داشته باشد!
لطفا خواهشا تمنا دارم به شعور مردم عزيز احترام بگذارند ، باور كنيد ما صبورترين و بهترين مردمان دنيا را داريم
23:34  1395/08/29
پاسخ دادن
احسان
8

سگ زرد برادر شغال است هر دو خودروهایی با کیفیت بسیار پایین مونتاژ میکنن یک سری از دوستان میگن طراحی های خودرو ها از چند قرن پیش هست واقعا هم حق دارن و کاملا درسته حالا این موضوع به کنار اخه این همه پول برای این خودروهای اشغال میگیرن ای کاش حداقل یک کیفیت مناسبی هم میداشت نه اینکه پارس 95 که هنوز 2000 کارنکرده را هر روز ساعت 8 صبح ببری نمایندگی بخاطر گیربکس و موتور
19:20  1395/08/29
پاسخ دادن
عادل
10

این دو شرکت مثل همراه اول و ایرانسل میمونند. هزینه بالا و خدمات بی کیفیت. خودروهای قرون وسطی و بی کیفیت و مشتری مداری هم صفر با قیمتهای بالا. سرکیسه کردن مردم و عدم پاسخگویی. انشا الله یه روزی گمرک باز بشه و خودروهای لوکس خارجی با همین قیمتها وارد بشه و مردم بتونند سوار ماشینهای ایده آل بشن و از شر این دو شرکت بی کیفیت خلاص بشن.
09:24  1395/08/27
پاسخ دادن
عادل
4

این دو شرکت مثل همراه اول و ایرانسل میمونند. هزینه بالا و خدمات بی کیفیت. خودروهای قرون وسطی و بی کیفیت و مشتری مداری هم صفر با قیمتهای بالا. سرکیسه کردن مردم و عدم پاسخگویی. انشا الله یه روزی گمرک باز بشه و خودروهای لوکس خارجی با همین قیمتها وارد بشه و مردم بتونند سوار ماشینهای ایده آل بشن و از شر این دو شرکت بی کیفیت خلاص بشن.
09:18  1395/08/27
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
19

نه سایپا نه ایرانخودرو.
ایرانخودرو متعلق به برادران خیامیه و غصبش کردن. سایپا هم که چیزی نداره اگر پارس خودرو نبود آبرو نداشت اگر هم پراید نبود چیزی برای تولید نداشت.
انتخاب بین ایرانخودرو و سایپا مثل انتخاب بین ترامپ و کلینتونه که یکی از یکی بدترن.
16:50  1395/08/25
پاسخ دادن
تیمور
6

هیچ شکی نیست که انتخاب بین بد وبدتر است ولی با تجربه ای که من داشتم تو این مدت 10 سال از سایپا و ایرانخودرو به طور قطع می توان گفت ایرانخودرو ، حداقل در بخش خدمات پس از فروش خیلی بهتر ظاهر شدن .
15:57  1395/08/25
پاسخ دادن
مجفر
10

فقط ترامپ
13:04  1395/08/25
پاسخ دادن
کاربر: رایزو
9

در کل هیچکدوم چون ضعیف ظاهر شدن.
اما بین این دو خب به نظرم ایران خودرو عملکرد بهتری نسبت به سایپا داشته تا الان
12:49  1395/08/25
پاسخ دادن
همایون
4

فقط رانا
12:46  1395/08/25
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
17

چی میشه گفت. انتخاب بین بد و بدتره دیگه
00:43  1395/08/25
پاسخ دادن
فرشاد
16

هیچکدام
22:28  1395/08/24
پاسخ دادن
عرفان
16

ایران خودرو نسبتا از سایپا بهتری مثلا پرایدو با ۴۰۵ که ضعیف ترین محصول سایپاست مقایسه کنید و ایمنی و توانایی و زیبایی ماشین های ایران خودرو بهتر است ولی در هر صورت دو خودروساز ضعیفن
19:11  1395/08/24
پاسخ دادن
نوید
3

اینطور که مقایسه نمیکنن با قیمت یکسان مقایسه میکنن نه اون مدلی که شما حساب میکنی ، قیمت پراید با ۴۰۵ مگه یکیه؟ بنظر من سایپا موفق تر عمل کرده هم در کیفیت و هم در تیراژه فروش
22:17  1396/07/16

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جناب کارشناس قلابی : اقا برج ۴ براتون دعوتنامه میا د اونم شاهین اما با قبمت ۶۰۰ تومن.شاید .حال ریسک هست انتخاب با شماست.من بودم اگه مصرف کننده بودم حتما اطلس رو میزدم گور بابا ش.تو این خرتو خر بازار نقدو عشف است.مطمعن باشید که با قیمت قبل شاهین نمیدن.پول اضافه داری صبر کن .نگاه کنید داداش شما ۹ هزار نفرید یعنی کلی مشتری که سایپا نمیخواد از دست بده کلی مشتری که هیچ تعهدی در خودرو بهشون نداره.سهمیه نمیسوزه ولی هر چی رادست و زیاد و پرسود باشه رو میفروشه.شاهین به قیمت ۴۳۰ برای هیچ کس دعوتنامه نمیفرسته.احتمالش زیاده بیاد خرداد اما ۶۰۰ رو شاخشه.
فرهاد : سلام دوستان من به عنوان کسی که خیلی پیگیری کردم و چندین بار حضوری رفتم شرکت سایپا اعلام کنم که آخرین بار که رفتم معاونت بازاریابی و فروشی درب یک که رییس خودروهای وارداتی آقای عزیزخانی هستن ایشون گفتن که فعلا صمت مجوز نداده ،صمت اگه مجوز بده بعدش باید ارز تخصیص داده بشه بعد به حساب شرکت چینی ارز واریز کنن بعد خرید بزنن بعد که اومد ایران پیامک بفرستن که پرسیدم کدوم مرحله هستید گفت هیچ گفتم آخه اینهمه آدم منتظرن و همه زندگیشسونو فروختن گفت با ما طرف حساب نیستن مگه سال ۱۴۰۱ تعلق نگرفت چیزی شد ولی دفعات پیش که می‌رفتیم امیدوارانه حرف میزد ایندفعه کلا زد زیر همه چی حتی پرسیدم ماشین که حتما تعلق میگیره گفت نمیتونم قطعی بگم هرکس هم خواست خبر واقعی و قطعی بگیره تشریف ببره جاده مخصوص معاونت بازاریابی و فروش درب شماره یک بخش خودروهای وارداتی آقای عزیزخانی
سورن پلاس ef7 تحویل 29 اسفند : سلام دوستان اگر کسی از تحویل اسفند ماه فاکتور شده لطفا پیام بزاره تا دوستان دیگه هم متوجه بشند با تشکر از دوستان
تارا v1p تحویل تیر : من وقتی که وارد کاستومر می شدم نوشته بود وضعیت احراز شده و رنگ اش هم سبز بود، الان نوشته وضعیت: ثبت نام با رنگ ابی! کسی هست علت اش رو بدونه؟
اااا : خخخ بنز 4050 سی ساله قبله که 30 لیترمصرف کنه جمع کن خودتو توتوعمرت دستت به فرمون ماشین نخورده بابات بهت گفته اطلس بزن نشده بروبگو نتونستم وسواردوچرخه 16 خودت شوبرودوردور افرین پسرم
علی تارا اتومات V4 : سلام جریمه تاخیر چقدر محاسبه کردن برای شما؟
فرهاد : سلام دوستان من به عنوان کسی که خیلی پیگیری کردم و چندین بار حضوری رفتم شرکت سایپا اعلام کنم که آخرین بار که رفتم معاونت بازاریابی و فروشی درب یک که رییس خودروهای وارداتی آقای عزیزخانی هستن ایشون گفتن که فعلا صمت مجوز نداده ،صمت اگه مجوز بده بعدش باید ارز تخصیص داده بشه بعد به حساب شرکت چینی ارز واریز کنن بعد خرید بزنن بعد که اومد ایران پیامک بفرستن که پرسیدم کدوم مرحله هستید گفت هیچ گفتم آخه اینهمه آدم منتظرن و همه زندگیشسونو فروختن گفت با ما طرف حساب نیستن مگه سال ۱۴۰۱ تعلق نگرفت چیزی شد ولی دفعات پیش که می‌رفتیم امیدوارانه حرف میزد ایندفعه کلا زد زیر همه چی حتی پرسیدم ماشین که حتما تعلق میگیره گفت نمیتونم قطعی بگم هرکس هم خواست خبر واقعی و قطعی بگیره تشریف ببره جاده مخصوص معاونت بازاریابی و فروش درب شماره یک بخش خودروهای وارداتی آقای عزیزخانی
J7تاریخ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ : سلام منم دقیقا برام روز اخر سال ۲۸ اسفند شاسی شده الان دو ماهه تو مرحله بیمه گیر کرده زنگ‌زدم الکی میگن باگ سیستممون ایراد پیدا کرده تا ۲۰ این ماه درست میشه ولی مطمنم دروغ میگن فقط باید هر روز ب این بیشرف ها زنگ‌بزنیم بابتعدم صدور بیمه گوش زد کنیم بر پرشون لعنت فقط میدونم همه j7 هایی ک تاریخ ۲۸ اسفتد شاسی شده تو مرحله صدور بیمه گیر کردن
حسین دوگانه دی ماه : امروز 1402/02/19تاریخ دوگانه دیماه بودم 01/21. تکمیل وجه کردم امروز تحویل گرفتم. با تشکر
سعید : سلام. مال من فروش فوری بوده. البته مال من V1 بوده. چندین بار به نمایندگی و امور مشتریان گفتم ماشین های بعد از من هم فاکتور شدن، میگن امکان نداره. خواستم بهشون ثابت کنم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 پانو : سوال منم اینه که باید ببینی تحویل میدن اصن یه میفته برا 3 ماه دیگه
151 اسفند : چی شد پس اسفند ماهی ها کسی فاکتور شد دوستان
ایکس 33 اتومات : لطفا جواب بدهید
رضا : اونایی که اسفند تبدیل زدن به سورن کسی هست که فاکتور شده باشه؟
151 : آقا شما غیر از این اعصابتون خراب کنی هیچ فایده نداره به زندگیت برس 90 روز کاری میگن با طعطیلات میشه 100 روز حدودا من پلاک شدم بیا بدم بهت کارت راه بیفته تا ماشینت بیاد
جومنگ : خبر دار شدم گفتن دعوتنامه اسفند اول خرداد ارسال میشه
بهار 403 : دوستان 207 کد 23 تحویل 31 خرداد هستم .سوالم اینه که 207 ماشین خوبی هست واسه زیر پا و مسافرت یا هم قیمت 207 میشه ماشین بهتری خرید ؟
دانش ایکس 22 : سلام خدمت عزیزان من 19 فرودین همه موقعیت ها سبز شد به جز تحویل خودرو کارت ماشین و سند خورو هم اومد اما هنوز از ماشین خبری نیس کسی از شما بزرگواران میدونه روندش به چه صورته خودرو کی تحویل میشه
محمدحسن : تحویل گرفتم . تا خونه حدود 15 کیلومتر اومدم . مشکل خاصی ندیدم یکم صدا موتور زیاد نیومد داخل که مال عایق بندی هست که خودم درستش میکنم با دمپینگ . تاخیر گازم خیلی کم داشت که اونم با یه برنامه ریزی ای سی یو درست میشه. لاستیکا بارز . ای سی یو کزنس. شاد باشید
اف ایکس نقدی : از کجا خبرو گرفتین؟