خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
سطح رضایت مشتریان از خدمات پساز فروش
1395/09/30
11:00
سطح رضایت مشتریان از خدمات پساز فروش
گزارش مربوط به رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای کشور در حالی اعلام شد که طی آن، شاخص رضایتمندی در مقایسه با دو گزارش قبلی افزایش یافته است.طبق این گزارش که ازسوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده است و به شش ماه نخست امسال مربوط میشود، سه شرکت واردکننده اصلی خودرو به کشور، در صدر جدول رضایتمندی قرار گرفته و اگرچه ایران خودرو توانسته رده پنجم را در اختیار بگیرد، اما سایپا در جایگاه یکی مانده به آخر جدول یعنی رتبه دوازدهم قرار دارد. همچنین شرکتهای بخش خصوصی نیز ردههای هفتم به بعد را به خود اختصاص دادهاند.
بازرسان شرکت بازرسی برای تهیه این گزارش با 562 هزار و 328 نفر از مشتریانی که طی 6 ماه نخست امسال به نمایندگیهای خدمات پس از فروش 22 شرکت عرضهکننده خودرو در کشور مراجعه کردهاند، مکاتبه انجام داده و نظرشان را در مورد شاخصهای مختلف خدمات جویا شدهاند.شاخصهایی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای سنجش رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای کشور لحاظ کرده، عبارتند از «زمان صرفشده برای انجام تعمیرات»، «برخورد و پاسخگویی»، «هزینه پرداختی و کیفیت خدمات» و «توزیع شبکه خدمات پس از فروش».با در نظر گرفتن جمیع این شاخصها، امتیاز 691 از 1000، برای خدمات پس از فروش عرضهکنندگان خودرو کشور به دست آمده که نشان از افزایش رضایتمندی در مقایسه با گزارشهای قبلی دارد.در شش ماه دوم سال گذشته، شاخص رضایتمندی مشتریان 685 بود و در 6 ماه اول نیز این شاخص روی امتیاز 683 ایستاد و با این حساب، شاخص موردنظر در مقایسه با دو گزارش قبلی، به ترتیب 6 و 8 واحد افزایش را نشان میدهد.آنطور که در گزارش مربوطه آمده، مشتریان بیش از هر مسالهای، از کمبود یا نبود قطعات خودرو شکایت داشته و این موضوع محور اصلی انتقادهای آنها در حوزه خدمات پس از فروش بوده است.
مشتریان البته از مساله دیگر نیز گله و شکایت داشتهاند که عبارتند از: «هزینه تراشی بیمورد»، «کمبود تعداد نمایندگیهای مجاز»، «کیفیت پایین قطعات، خدمات و تعمیرات» و همچنین «عدم انجام کار یا رفع ایراد.» آنطور که سعید تاجیک معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران میگوید، کل شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای کشور، دو ایراد اصلی از نظر مشتریان داشتهاند که اولی به کمبود و نبود قطعات مربوط میشود و دومی نیز با عدم عیب یابی دقیق در ارتباط است. وی با بیان اینکه در خدمات پس از فروش واردکنندگان خودرو، یک ایراد دیگر نیز به چشم مشتریان آمده، میافزاید: دسترسی (دسترسی ضعیف) به نمایندگیهای خدمات پس از فروش یکی از ایرادهای اصلی مشتریان به نمایندگیهای واردکننده خودرو به کشور است که این شاخص در مورد خودروسازان داخلی از سطح رضایتمندی بالاتری برخوردار است. اما گزارش رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش در حالی اعلام شده که طبق آن، ردههای اول تا چهارم در اختیار واردکنندگان قرار گرفته است. بر این اساس، ایرتویا (عرضهکننده محصولات تویوتا در ایران) با 767 امتیاز، اطلس خودرو (عرضهکننده محصولات کیا موتورز کره در ایران) با 742 امتیاز، آسان موتور (عرضهکننده خودروهای هیوندایی کره در ایران) با 735 امتیاز و آرین موتور (عرضهکننده محصولات میتسوبیشی کره در ایران) با 727 امتیاز و همگی با کسب چهار ستاره از مجموع پنج ستاره، ردههای اول تا چهارم رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش را بهدست آوردهاند.
در رده پنجم اما به ایران خودرو میرسیم، بزرگترین خودروساز کشور که با امتیاز 711 توانسته بهترین جایگاه رضایتمندی از خدمات پس از فروش را در بین خودروسازان کشور ازآن خود کند. پس از ایران خودرو در حالی با مدیاموتور (عرضهکننده محصولات ام جی چین در ایران) و گروه بهمن (عرضهکننده مزدا و بسترن) روبهرو میشویم که این دو شرکت به ترتیب 711 و 710 امتیاز به دست آوردهاند. پشت سر این شرکتها اما پارس خودرو قرار دارد که با امتیاز 681 در رده هشتم جدول جا خوش کرده است. همچین رده نهم نیز در حالی به پرستوی آبی ارگ (نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان راین) رسیده که این شرکت 675 امتیاز را به خود میبیند. در رده یازدهم جدول نیز مدیران خودرو با 669 امتیاز جا خوش کرده است، شرکتی که محصول چری چین را در بازار ایران عرضه و پشتیبانی میکند. رامک خودرو نیز که عرضهکننده خودروهای سانگ یانگ در ایران بهشمار میرود، جایگاهی بهتر از یازدهم به دست نیاورده است. عجیبترین اتفاق رخ داده در گزارش مربوطه اما قرار گرفتن سایپا بهعنوان دومین خودروساز بزرگ کشور در رده یکی مانده به آخر جدول است. در رده انتهایی نیز با کرمان موتور روبهرو میشویم، شرکتی که محصولات جک و لیفان را در ایران عرضه میکند.
منبع
دنیای اقتصاد
برچسب :
خودرو
,
بازار خودرو
,
خدمات خودرو
,
تولید خودرو
,
ایران خودرو
,
پارس خودرو
,
سایپا
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
>
0 نظر
صفحه 1 از 0
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
Masoudd2
2 نظر
اطلاعات خودرو
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614
111 نظر
مریم کوییک پلاس اتومات
30 نظر
شایان بهاری
27 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
S 5
: دوستان برای من هنوزشاسی نشده ۲۲ مهر ثبت نام کردم شاسی میشه چند روز بعد تحویل میدن؟
فروش خودروهای وارداتی با تحویل 3 ماهه (بهمن 1402)
هادی
: عزیز اینجا عدم تخصیصیا نیست؛ صفحه چانگان cs55 ه
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
رضا
: با سلام ثبت نام امروز تایید شد برام پیامک شماره قرارداد هم اومد در مرحله واریز سیستم قطع شد دوستان امکانش هست راهنمایی کنید
مشخصات کامل فنی و رفاهی خودرو شاهین سایپا
شاهین دستی خرداد
: سلام دوستان ۲۲ اردیبهشت شاهین جی ال فاکتور شدم چقدر طول میکشه پلاک شه؟ کسی هست با شرایط من پلاک شده باشه؟
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
تارا
: شما که دائما میگید لطف کنید منبع این خبر رو بگید! وگرنه خودتونو بیشتر دروغگو میکنید!
فروش خودروهای وارداتی با تحویل 3 ماهه (بهمن 1402)
سعید8
: سلام دوستانی که بهشون عدم تخصیص خورده، لطفا به سایت کارزار برید و این پویش رو امضا کنید. اگر لینکش تایید نشد، شماره کارزار 107199 هست که باید آخر سایت کارزار این عدد رو اضاف کنید. اینم متنش، دور دوم ثبتنام خودروهای وارداتی در بهمن ماه ۱۴۰۲ انجام شد. در این طرح عدهی زیادی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بلوکه کرده بودند که پس از ۱ ماه انتظار مشخص شد به عدهای از این افراد هیچ خودرویی تعلق نمیگیرد و گزینهی عدم تخصیص در کارتابل این افراد ثبت شد. عده زیادی از این افراد مبلغ ۵۰۰ میلیون بلوکه کرده بودند و عدهی زیادی نیز مبلغ کامل خودروی وارداتی را به هر طریق از جمله وام، فروش دارایی و… آماده کرده بودند. لازم به ذکر است چندین دفعه که سامانه خودروهای وارداتی بازشده فقط افرادی که عدم تخصیص در اسفند ۱۴۰۱ بودهاند شانس مجدد داشته و هنوز سامانه برای افرادی که عدم تخصیص در بهمن ۱۴۰۲ داشتهاند، باز نشده است. امضا کنندگان این کارزار از مسئولین مربوطه خواهشمندند، برای افرادی که در سامانه خودروهای وارداتی در بهمن ۱۴۰۲ عدم تخصیص خوردهاند، امکان مجدد جهت انتخاب خودروهای وارداتی فراهم نمایند
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شاهین اتوماتیک
: ماشین شاهین اتوماتیک شاهین دنده ای ندارن بدن فقط پول مفت میگیرن ازمون ثروت به جیب میزنن همین
بدعهدی بزرگ سایپا در تحویل خودرو ساینا دوگانه سوز
بهمن ماه
: ۱۱۴۵۰۰ پارسال دعوتنامه هم ۱۴۱۶۰۰
فروش خودروهای وارداتی با تحویل 3 ماهه (بهمن 1402)
حامد
: سلام این پیامک انتخاب مدل 2023 تحویل زودتر از موعد برای من 20 اسفند ماه اومد که من نپذیرفتم.
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
زهرا
: من ۹ شهریور ثبت نام کردم هنوز شاسی نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پژو پارس TU5
پارس سفارشی تابستان
: خدا لعنت کنه این بی شرفای کثیف هی ملت سرگرم میکنن یک بخوانی درمیان
ساینا
پرهام مچکربم
: پرهام جون عشق من بیا با اخبار خوبت کمی این جمع اسفندماهی را دلداری بده.
MVM 550 اتومات
Fx tehran
: نه امین جان برای منم واریز نمیکنن 24 اسفند فاکتور شده
MVM 550 اتومات
باقر بیقر
: سلام هر کی ماشینشو گرفته دوتا دست و یدونه پاهاش بالا
ساینا
حمیدرضا
: سلام، دوستان دیماهی که ماشینشون هنوز نرسیده به نمایندگی لطفا + رو بزنید ببینیم چند نفریم؟
ساینا
فائزه اسفند
: ببخشید شما ازکجا انقدمطمئن حرف میزنید
ساینا
دی401
: 27فروردین واریز کردم 21اردیبهشت فاکتورشده
MVM 550 اتومات
ایکس22
: سلام من نقدی دی ماه هستم هنوز تحویل نگرفته ام
MVM 550 اتومات
پرمیوم
: ماشین شما رسید یا هنوز تحویل نگرفتید
MVM 550 اتومات
Farshid fx
: راستی شیراز یه دوست استانداردی پیدا کردم و بهش ماموریت دادم که خبر x55 ها رو واسم تحقیق کنه