خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
سطح رضایت مشتریان از خدمات پساز فروش
1395/09/30
11:00
سطح رضایت مشتریان از خدمات پساز فروش
گزارش مربوط به رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای کشور در حالی اعلام شد که طی آن، شاخص رضایتمندی در مقایسه با دو گزارش قبلی افزایش یافته است.طبق این گزارش که ازسوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده است و به شش ماه نخست امسال مربوط میشود، سه شرکت واردکننده اصلی خودرو به کشور، در صدر جدول رضایتمندی قرار گرفته و اگرچه ایران خودرو توانسته رده پنجم را در اختیار بگیرد، اما سایپا در جایگاه یکی مانده به آخر جدول یعنی رتبه دوازدهم قرار دارد. همچنین شرکتهای بخش خصوصی نیز ردههای هفتم به بعد را به خود اختصاص دادهاند.
بازرسان شرکت بازرسی برای تهیه این گزارش با 562 هزار و 328 نفر از مشتریانی که طی 6 ماه نخست امسال به نمایندگیهای خدمات پس از فروش 22 شرکت عرضهکننده خودرو در کشور مراجعه کردهاند، مکاتبه انجام داده و نظرشان را در مورد شاخصهای مختلف خدمات جویا شدهاند.شاخصهایی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای سنجش رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای کشور لحاظ کرده، عبارتند از «زمان صرفشده برای انجام تعمیرات»، «برخورد و پاسخگویی»، «هزینه پرداختی و کیفیت خدمات» و «توزیع شبکه خدمات پس از فروش».با در نظر گرفتن جمیع این شاخصها، امتیاز 691 از 1000، برای خدمات پس از فروش عرضهکنندگان خودرو کشور به دست آمده که نشان از افزایش رضایتمندی در مقایسه با گزارشهای قبلی دارد.در شش ماه دوم سال گذشته، شاخص رضایتمندی مشتریان 685 بود و در 6 ماه اول نیز این شاخص روی امتیاز 683 ایستاد و با این حساب، شاخص موردنظر در مقایسه با دو گزارش قبلی، به ترتیب 6 و 8 واحد افزایش را نشان میدهد.آنطور که در گزارش مربوطه آمده، مشتریان بیش از هر مسالهای، از کمبود یا نبود قطعات خودرو شکایت داشته و این موضوع محور اصلی انتقادهای آنها در حوزه خدمات پس از فروش بوده است.
مشتریان البته از مساله دیگر نیز گله و شکایت داشتهاند که عبارتند از: «هزینه تراشی بیمورد»، «کمبود تعداد نمایندگیهای مجاز»، «کیفیت پایین قطعات، خدمات و تعمیرات» و همچنین «عدم انجام کار یا رفع ایراد.» آنطور که سعید تاجیک معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران میگوید، کل شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای کشور، دو ایراد اصلی از نظر مشتریان داشتهاند که اولی به کمبود و نبود قطعات مربوط میشود و دومی نیز با عدم عیب یابی دقیق در ارتباط است. وی با بیان اینکه در خدمات پس از فروش واردکنندگان خودرو، یک ایراد دیگر نیز به چشم مشتریان آمده، میافزاید: دسترسی (دسترسی ضعیف) به نمایندگیهای خدمات پس از فروش یکی از ایرادهای اصلی مشتریان به نمایندگیهای واردکننده خودرو به کشور است که این شاخص در مورد خودروسازان داخلی از سطح رضایتمندی بالاتری برخوردار است. اما گزارش رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش در حالی اعلام شده که طبق آن، ردههای اول تا چهارم در اختیار واردکنندگان قرار گرفته است. بر این اساس، ایرتویا (عرضهکننده محصولات تویوتا در ایران) با 767 امتیاز، اطلس خودرو (عرضهکننده محصولات کیا موتورز کره در ایران) با 742 امتیاز، آسان موتور (عرضهکننده خودروهای هیوندایی کره در ایران) با 735 امتیاز و آرین موتور (عرضهکننده محصولات میتسوبیشی کره در ایران) با 727 امتیاز و همگی با کسب چهار ستاره از مجموع پنج ستاره، ردههای اول تا چهارم رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش را بهدست آوردهاند.
در رده پنجم اما به ایران خودرو میرسیم، بزرگترین خودروساز کشور که با امتیاز 711 توانسته بهترین جایگاه رضایتمندی از خدمات پس از فروش را در بین خودروسازان کشور ازآن خود کند. پس از ایران خودرو در حالی با مدیاموتور (عرضهکننده محصولات ام جی چین در ایران) و گروه بهمن (عرضهکننده مزدا و بسترن) روبهرو میشویم که این دو شرکت به ترتیب 711 و 710 امتیاز به دست آوردهاند. پشت سر این شرکتها اما پارس خودرو قرار دارد که با امتیاز 681 در رده هشتم جدول جا خوش کرده است. همچین رده نهم نیز در حالی به پرستوی آبی ارگ (نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان راین) رسیده که این شرکت 675 امتیاز را به خود میبیند. در رده یازدهم جدول نیز مدیران خودرو با 669 امتیاز جا خوش کرده است، شرکتی که محصول چری چین را در بازار ایران عرضه و پشتیبانی میکند. رامک خودرو نیز که عرضهکننده خودروهای سانگ یانگ در ایران بهشمار میرود، جایگاهی بهتر از یازدهم به دست نیاورده است. عجیبترین اتفاق رخ داده در گزارش مربوطه اما قرار گرفتن سایپا بهعنوان دومین خودروساز بزرگ کشور در رده یکی مانده به آخر جدول است. در رده انتهایی نیز با کرمان موتور روبهرو میشویم، شرکتی که محصولات جک و لیفان را در ایران عرضه میکند.
منبع
دنیای اقتصاد
برچسب :
خودرو
,
بازار خودرو
,
خدمات خودرو
,
تولید خودرو
,
ایران خودرو
,
پارس خودرو
,
سایپا
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
>
0 نظر
صفحه 1 از 0
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلس سفید مشکی
9 نظر
Soshyan
8 نظر
فراخوان پاییز تحویل بهمن
5 نظر
اطلاعات خودرو
چند نقطه
22 نظر
جی ایکس آر ال
21 نظر
سیدسهیل
12 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
عباسی
: اینجا میگند کلا s3 نمیدیم حرف ۶ ماه دیگه نیست
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
عباسی
: واقعا گفتند ماشین خودتونم میدیم ۶ ماه دیگه؟
علت تاخیر در تحویل خودرو اعلام شد
تارا دستی
: داداش مال من ۱۵ مهر بوده هنوز فاکتور نشده
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
حمید
: سلام دوستان تارا v4 در تاریخ ۲۰ آذر فاکتور شدم و از ۲۱ آذر هروز دارن میفرستن ناجا واسه پلاک شدن ولی هنوز پلاک نشده یه سوال مگه نباید پلاک بشه بهد مدارک صادر بشن امروز تمام مدارک صادر شدن چطور میشه ؟
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
ناشناس
: من زنگ زدم سایپا،گفتن معلوم نیست کی بیاد شاید ماه بعد شاید آخر زمستون روانم بهم ریخت
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
شارین
: سلام خیلی ممنون جواب دادین ((((((((شاهین زمستان403)))))🙏🏻 شما ۱۴ هم براتون پیامک اومده بود یا ۱۸ هم جسارتا؟؟
خودرو اطلس چقدر ارزش خرید دارد؟
توحید ارومیه
: دوستان امروز دعوتنامه اذر ماه سهمد اومد نصف گرانی شاملشون شده بدون سود مشارکت.یعنی برای اطلس 251میلیون در نظر بگیرید
آغاز پیش فروش خودرو سهند برای اولین بار (اسفند 1402)
سهنداذر
: سلام ممنون میشم راهنمایی کنیدمنو خواهش میکنم گیرکردم الان برای من پیامک سخا وتکمیل وجه امده ولی قیمت ننوشته یعنی چندروز وقت دارم پول جورکنم به نظرتون یعنی چی اینا ؟؟؟؟؟یکی کمکم کنه من برای هفته اینده پولم جورمیشه مهلت وتاریخ وحتی مبلغی توپیامک نیامده
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
مهسا
: سلام خدمت شاهین زمستان ۱۴۰۳ مال شمامیفرمایی تا دیشب درگاه باز بوده چه ماشینی رو پرو فایل تان بود؟؟؟؟
آغاز پیش فروش خودرو سهند برای اولین بار (اسفند 1402)
توحید ارومیه
: قیمت تمام شده سهند کارخانه با افزایش شد 486میلیون 880هزار تومان که 245میلیون برای تکمیل وجه اذر میخواد بدون سود مشارکت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا
محسن
: سلام قیمت جدید 415 .حساب کن حالا
دنا 1.7
آرمین تحویل 30 مهر اتومات
: 13 شهریور
سایپا کوییک
\{
: سلام کسی از فاکتورهای مهر پلاک شده؟
MVM 550 اتومات
جواد
: مال منم اول این ماه پلاک شده و مدارک هم اومده. تحویل سیستمی 10 بهمن بوده ظاهرا حدود یک ماه زودتر از تاریخ سیستمی تحویل میدن
دنا 1.7
سجاد
: سلام تاریخ تکمیل وجه شما چه تاریخی بوده
MVM 550 اتومات
X33
: من بانک تجارت بودم 20 آبان تایید نهایی شدم هنوز نریخته
MVM 550 اتومات
Sajad fx
: دوستان من تحویل اسفند هستم اما دوازده روز پیش پلاک شده،به نظرتون کی خروج میخوره؟
هایما S7 اتومات
مجید هایما S7 شهریور
: بعد از این همه انتظار از فروردین سال گذشته تا حالا، این درستش نیست، خدا ازشون نگذره که مردم را به بازی گرفتند. قراردادهامون را هم که یکطرفه، بعد از عید عوض کردند. من از آذرماه سال گذشته، قرارداد مهر و امضاء شده از نمایندگی دارم با سود مشارکت 19 درصد. هیچکس هم پاسخگو نیست.
سایپا کوییک
دریا
: سلام دوستان چرا واسه هرکسی یه مبلغی اومده
سایپا کوییک
احسان
: سود حذف شده مصوبه رعایت شده اینطور به نفع ماست