خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
سطح رضایت مشتریان از خدمات پساز فروش
1395/09/30
11:00
سطح رضایت مشتریان از خدمات پساز فروش
گزارش مربوط به رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای کشور در حالی اعلام شد که طی آن، شاخص رضایتمندی در مقایسه با دو گزارش قبلی افزایش یافته است.طبق این گزارش که ازسوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده است و به شش ماه نخست امسال مربوط میشود، سه شرکت واردکننده اصلی خودرو به کشور، در صدر جدول رضایتمندی قرار گرفته و اگرچه ایران خودرو توانسته رده پنجم را در اختیار بگیرد، اما سایپا در جایگاه یکی مانده به آخر جدول یعنی رتبه دوازدهم قرار دارد. همچنین شرکتهای بخش خصوصی نیز ردههای هفتم به بعد را به خود اختصاص دادهاند.
بازرسان شرکت بازرسی برای تهیه این گزارش با 562 هزار و 328 نفر از مشتریانی که طی 6 ماه نخست امسال به نمایندگیهای خدمات پس از فروش 22 شرکت عرضهکننده خودرو در کشور مراجعه کردهاند، مکاتبه انجام داده و نظرشان را در مورد شاخصهای مختلف خدمات جویا شدهاند.شاخصهایی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای سنجش رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودروهای کشور لحاظ کرده، عبارتند از «زمان صرفشده برای انجام تعمیرات»، «برخورد و پاسخگویی»، «هزینه پرداختی و کیفیت خدمات» و «توزیع شبکه خدمات پس از فروش».با در نظر گرفتن جمیع این شاخصها، امتیاز 691 از 1000، برای خدمات پس از فروش عرضهکنندگان خودرو کشور به دست آمده که نشان از افزایش رضایتمندی در مقایسه با گزارشهای قبلی دارد.در شش ماه دوم سال گذشته، شاخص رضایتمندی مشتریان 685 بود و در 6 ماه اول نیز این شاخص روی امتیاز 683 ایستاد و با این حساب، شاخص موردنظر در مقایسه با دو گزارش قبلی، به ترتیب 6 و 8 واحد افزایش را نشان میدهد.آنطور که در گزارش مربوطه آمده، مشتریان بیش از هر مسالهای، از کمبود یا نبود قطعات خودرو شکایت داشته و این موضوع محور اصلی انتقادهای آنها در حوزه خدمات پس از فروش بوده است.
مشتریان البته از مساله دیگر نیز گله و شکایت داشتهاند که عبارتند از: «هزینه تراشی بیمورد»، «کمبود تعداد نمایندگیهای مجاز»، «کیفیت پایین قطعات، خدمات و تعمیرات» و همچنین «عدم انجام کار یا رفع ایراد.» آنطور که سعید تاجیک معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران میگوید، کل شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای کشور، دو ایراد اصلی از نظر مشتریان داشتهاند که اولی به کمبود و نبود قطعات مربوط میشود و دومی نیز با عدم عیب یابی دقیق در ارتباط است. وی با بیان اینکه در خدمات پس از فروش واردکنندگان خودرو، یک ایراد دیگر نیز به چشم مشتریان آمده، میافزاید: دسترسی (دسترسی ضعیف) به نمایندگیهای خدمات پس از فروش یکی از ایرادهای اصلی مشتریان به نمایندگیهای واردکننده خودرو به کشور است که این شاخص در مورد خودروسازان داخلی از سطح رضایتمندی بالاتری برخوردار است. اما گزارش رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش در حالی اعلام شده که طبق آن، ردههای اول تا چهارم در اختیار واردکنندگان قرار گرفته است. بر این اساس، ایرتویا (عرضهکننده محصولات تویوتا در ایران) با 767 امتیاز، اطلس خودرو (عرضهکننده محصولات کیا موتورز کره در ایران) با 742 امتیاز، آسان موتور (عرضهکننده خودروهای هیوندایی کره در ایران) با 735 امتیاز و آرین موتور (عرضهکننده محصولات میتسوبیشی کره در ایران) با 727 امتیاز و همگی با کسب چهار ستاره از مجموع پنج ستاره، ردههای اول تا چهارم رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش را بهدست آوردهاند.
در رده پنجم اما به ایران خودرو میرسیم، بزرگترین خودروساز کشور که با امتیاز 711 توانسته بهترین جایگاه رضایتمندی از خدمات پس از فروش را در بین خودروسازان کشور ازآن خود کند. پس از ایران خودرو در حالی با مدیاموتور (عرضهکننده محصولات ام جی چین در ایران) و گروه بهمن (عرضهکننده مزدا و بسترن) روبهرو میشویم که این دو شرکت به ترتیب 711 و 710 امتیاز به دست آوردهاند. پشت سر این شرکتها اما پارس خودرو قرار دارد که با امتیاز 681 در رده هشتم جدول جا خوش کرده است. همچین رده نهم نیز در حالی به پرستوی آبی ارگ (نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان راین) رسیده که این شرکت 675 امتیاز را به خود میبیند. در رده یازدهم جدول نیز مدیران خودرو با 669 امتیاز جا خوش کرده است، شرکتی که محصول چری چین را در بازار ایران عرضه و پشتیبانی میکند. رامک خودرو نیز که عرضهکننده خودروهای سانگ یانگ در ایران بهشمار میرود، جایگاهی بهتر از یازدهم به دست نیاورده است. عجیبترین اتفاق رخ داده در گزارش مربوطه اما قرار گرفتن سایپا بهعنوان دومین خودروساز بزرگ کشور در رده یکی مانده به آخر جدول است. در رده انتهایی نیز با کرمان موتور روبهرو میشویم، شرکتی که محصولات جک و لیفان را در ایران عرضه میکند.
منبع
دنیای اقتصاد
برچسب :
خودرو
,
بازار خودرو
,
خدمات خودرو
,
تولید خودرو
,
ایران خودرو
,
پارس خودرو
,
سایپا
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
0 نظر
1
صفحه 1 از 1
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
شاهین اتومات هفته ۴ اسفند ۴۰۳ ، ۲۹۰ واریز
11 نظر
محمد-::::::::
11 نظر
سوم بهمن
2 نظر
اطلاعات خودرو
توحید ارومیه
95 نظر
لر بختیاری
19 نظر
پارسا.
18 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
سام
: سلام دوستان 4/1 ماشین فاکتور شده و شماره شاسی همخورده تا الان روی فاکتور زرد مانده جلو نمیره مگر یک بیمه و پلاک چقدر کار داره؟ دوستانی که تا حالا ماشین تحویل گرفتن همه مراحل براشون سبز شده بعد تحویل گرفتن یا نه همینجوری میمونه؟ به نظرتون این مراحل چقدر زمان میبره بعد شاسی تا تحویل ؟
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
اردی پلاس
: عزیز دل برادر....تا 22 اسفند که قطعا فاکتور شده،یا او به شما اشتباه گفته،یا شما بجای بیست و دوم، 12 را اشتباه تایپ کردی.قلبمان ضعیف است،اذیت نکن.
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
سام
: سلام دوستان 4/1 ماشین فاکتور شده و شماره شاسی همخورده تا الان روی فاکتور زرد مانده جلو نمیره مگر یک بیمه و پلاک چقدر کار داره؟ دوستانی که تا حالا ماشین تحویل گرفتن همه مراحل براشون سبز شده بعد تحویل گرفتن یا نه همینجوری میمونه؟ به نظرتون این مراحل چقدر زمان میبره بعد شاسی تا تحویل ؟
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
Reza
: امروز ماشینو تحویل گرفتم واقعا شیکه متریال داخل کابین و قطعات داخلش خیلی خوبه من داداشم تارا داره شاهین پلاس انگار از شرکت سایپا نیست گرچه یه جاهایی سایپا بازی داخلش هست ولی در مجموع ماشین خوبیه صبر کردیم اذیت شدیم ولی آخرش خوب در اومد ایشالا ماشین همگی زودتر برسه
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
mina
: تبدیلی sr3 سلام تمام ماشین ها بدون پلاک داره به نمایندگی ها ارسال میشن و بعد از پلاک توسط نمایندگی تحویل داده میشه. دیروز خودم مراجعه کردم نمایندگی همه ماشینا بدون پلاک اومده بودند. minaسلام. در پاسخ به این سوال پرسیدم
چگونه فیلتر هوای اتاق را تعویض کنیم؟
سعید
: سلام وقت بخیر فیلتر کابین تارا که زیر کاپوت میخوره دارین اون که داخل هست نه اونکه زیر کاپوت زیر شیشه پاکن هست
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
تبدیلی sr3
: سلام مجدد دیروز به نمایندگی در شیراز مراجعه کرده بودم بابت پیگیری خودرو جلوی نمایندگی پر بود از ماشینای ایگل و جی 4 با کارشناس صحبت کردم گفتن که شرکت داره تمام انبار و تولیدی ها رو بعد از فاکتور بدون پلاک ارسال می کنه که انبارها خالی بشن. گفتم بدون پلاک نمایندگی تحویل میده گفت نه میمونن نمایندگی تا پلاکشون بیاد. گفتن خودروی شمارو هم حتما به نوبت بدون پلاک برامون ارسال میکنن امروز هم از بچه های یزد تو گروه ایتا عکس گذاشته بودند که حتی نمایندگی بدون پلاک ماشین رو تحویل داده.
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
اردی پلاس
: جناب Mehdi1915 سئوال پرسیدن اشکال ندارد،اما هر چیزی جایی دارد،اگر این بنده خدا کمی زحمت میکشید چند خط بالاتر ( در توضیح امکانات شاهین پلاس) را نگاه میکرد ،به سانروف هم اشاره شده.یا به سایت سایپا مراجعه میکرد،این گروه برای تبادل نظر در مورد مشکلات تحویل خودرو شاهین پلاس ،فاکتور و پلاک شدن و ...هزار بدبختی و گرفناری دیگر تشکیل شده،جای طرح موضوعات فرعی نیست.موید باشید.
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
احسان شاهین دستی
: دیروز دوستمودیدم شاهین جی گرفته بود بعدگفت 920تومان دادم رفتم مستقیم ارنمایندگی آوردم الان اگه شاهین نمیدن بدانیددارن براخودشان آزادمیفروشن ماهی 10تام فاکتورمیکنن بایدهمه تجمع کنیم حالاخود دانیداگهمیخایدبه ماشین برسیدتجمع فقط کارسازه
علت تاخیر در تحویل خودرو اعلام شد
قاسم
: سلام برج 6به بعد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کاویان K 106 GLS
سجاد
: دنده خودش یعنی چی؟
پژو 207i دستی
4تیر پانا فوری مادران
: طرح مادران فولادی پانا تحویل 4تیر هنوز فاکتور نشدم،متاسفانه کسی هم پاسخگو نیست
دنا 1.7
دنا خاکستری تحویل تیر
: سلام چ رنگی بود ماشین؟تکمیل وجه کی کردین؟
سورن ELX EF7
11 تیر
: یعنی یازدهم فاکتور شروع میشه؟
ساینا
ساینا
: خب اینو نگه چی بگه بهت بنظرت که قطع کنی😄
سایپا اطلس جی
23 مشکی
: یکی دیروز نوشته بود 22مهره فاکتور شده منم 23 ام هیچی نشده اگه تو فاکتور شدی هم بنویس اینجا
MVM 550 اتومات
الی (ایکس 33 دستی)
: 5خرداد تحویل سیستمی گفتن حمل شده امروز
ساینا
فوق العاده تکمیل وجه 11 بهمن
: پس چرا با سامانه دولت من که تماس گرفتم اونم گفتم سایپا شرکت خصوصیه و به ما ربطی نداره؟؟؟؟
ساینا
ساینا دوگانه تبدیل به تک
: سلام دوستان تبدیلی دوگانه به تک واریزی 17 خرداد امروز فاکتور شد
ساینا
ساینا
: بنظرت صداسیما که دولتیه، میاد دست یه شرکت خودرو سازی دولتی و رو کنه؟!