بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

کلمه Sport در عبارت "Sport Utility Vehicle" اغلب بی‌مسما به نظر می‌رسد، چرا که تعداد اندکی خودروی شاسی بلند وجود دارند که ویژگی‌های اسپرت شان بسیار کم است و جذابیت پایینی دارند و به همین دلیل، چندان برازنده نام SUV نیستند. بنابراین جای تعجب نخواهد بود که خودروی ارزان قیمت میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 که در برخی کشورها با نام ASX شناخته می‌شود، دوران سختی برای به نمایش گذاشتن قابلیت های خود، که در نامش به آن اشاره شده است، خواهد داشت. اگرچه Outlander Sport نامش را با Outlander معمولی به اشتراک گذاشته است، اما این دو مدل ارتباط چندان تنگاتنگی باهم ندارند: Outlander معمولی، امسال مجددا طراحی شد؛ در حالی که مدل اسپرت، که بر پایه مدل قدیمی ساخته شده است، تقریبا بدون تغییر باقی مانده است.

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

مدل اسپرت هنوز سبک‌تر و کوچک‌تر است، و در ظاهر نیز، به خاطر سپر‌های پف کرده و رینگ های 18 اینچی بزرگش، اسپرت به نظر می‌رسد. متاسفانه عملکرد و هیجان این خودروی به ظاهر اسپرت، در همین جا تمام می‌شود. موتور 4 سیلندر 2 لیتری میتسوبیشی که 148 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، در کنار گیربکس CVT آن، ترکیبی است که عملکرد چندان مناسبی از خود به نمایش نمی‌گذارد. همچنین، سیستم تعلیق این شاسی بلند ژاپنی، بیشتر برای یک سواری نرم تنظیم شده است تا یک هندلینگ تند و تیز، و به هیچ عنوان آرزوهای شما را برای یک رانندگی اسپرت و پر هیجان بر‌آورده نمی‌کند. اما جنبه مثبت آن، مصرف سوخت تحسین برانگیز و قیمت بسیار پایین آن در مقایسه با رقبا است.

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

اما در کل، یافتن یک دلیل منطقی برای انتخاب Outlander اسپرت، با وجود تعداد زیاد رقبا، کاری دشوار است. اگر به دنبال یک شاسی بلند هستید که عملکردش به ظاهر اسپرتش بیاید، ما کیا اسپورتیج یا نیسان Juke را پیشنهاد می‌کنیم. اگر می‌توانید پول بیشتری خرج کنید، شانس این را خواهید داشت که از رهبران گروه مانند فورد Escape مدل 2014 یا مزدا CX-5 را انتخاب کنید که شیک تر و بزرگتر هستند و لذت رانندگی بیشتری نیز دارند.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 یک شاسی بلند کوچک است که در دو تیپ عرضه می‌شود: تیپ پایه ES و تیپ کامل تر SE. تجهیزات استاندارد برای مدل پایه ES شامل رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، آینه های مجهز به گرمکن، شیشه عقب دودی، دسترسی بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک، تودوزی پارچه‌‌ ‌ای، صندلی عقب تاشو با امکان جداشدن به نسبت 40/60، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت به سمت بالا و پایین، کروز کنترل، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، رابط صوتی Fuse  و سیستم صوتی با 4 بلندگو و پخش کننده CD، ورودی اضافی برای سیستم صوتی و درگاه USB/iPod می‌باشد.

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014
بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014
بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

در تیپ SE چراغ های زنون اتوماتیک، چراغ های مه شکن، برف پاکن های اتوماتیک، سیستم دسترسی و استارت بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک، تودوزی با کیفیت بالاتر، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، زیر دستی جمع شونده برای صندلی های جلو، زیر آرنجی برای صندلی‌های ردیف دوم با امکان دسترسی به صندوق بار از داخل، دوربین دید عقب، صفحه نمایش لمسی 6.1 اینچی، سیستم صوتی با 6 بلندگو، رادیو ماهواره‌ای و رادیو HD به چشم می‌خورد.

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

اکثر آپشن ها در پکیج های مختلف قرار داده شده‌اند. پکیج Navigation شامل صفحه نمایش لمسی 7 اینچی و سیستم مسیریابی می‌باشد. برای تیپ SE پکیج Premium شامل صندلی برقی راننده، آینه الکتروکرومیک و سیستم صوتی Rochford Fosgate با 9 بلندگو می‌باشد. به همراه تجهیزات پکیج Premium  می‌توانید سقف پانوراما و نور پردازی LED را نیز سفارش بدهید. پکیج Touring تیپ SE شامل تمامی تجهیزات فوق به علاوه تودوزی چرمی و سیستم مسیریابی با صفحه نمایش لمسی می‌گردد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 مجهز به موتور 4 سیلندر 2 لیتری می‌باشد که قدرتی برابر 148 اسب بخار و گشتاوری در حدود 196 نیوتن متر را تولید می‌کند. هر دو تیپ ES و SE به صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک قابل سفارش می‌باشند. تیپ ES دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد با یک گیربکس 5 دنده دستی عرضه می‌شود. در تیپ چهار چرخ محرک SE، گیربکس CVT جزو تجهیزات استاندارد می‌باشد، در حالی که برای تیپ دیفرانسیل جلوی ES این نوع گیربکس به صورت سفارشی و به عنوان جایگزین گیربکس اتوماتیک معمولی عرضه می‌شود. اهرم های تعویض دنده نصب شده بر روی فرمان (پدل شیفتر) در تیپ SE استاندارد هستند. در تست شتاب انجام شده، میتسوبیشی Outlander Sport دیفرانسیل جلو با گیربکس دستی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به 8.8 ثانیه زمان نیاز دارد. تیپ های  دیفرانسیل جلو مجهز به گیربکس CVT در سیکل ترکیبی مصرف سوختی برابر 10 لیتر در 100 کیلومتر دارند (11.5 شهر، 8.8 اتوبان)، که مصرفی بالاتر از حد متوسط برای یک شاسی بلند کوچک است. با گیربکس دستی و دیفرانسیل جلو اعداد فوق به صورت 10.5 لیتر در 100 کیلومتر برای سیکل ترکیبی (11.5 شهر و 9 اتوبان) تغییر می‌کنند.

 

ایمنی

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

تجهیزات استاندارد ایمنی برای میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 شامل ترمزهای ضد قفل دیسکی، کنترل کشش و پایداری، سیستم کمک به شروع حرکت در سر بالایی ها، کیسه های هوای جانبی برای سرنشینان جلو، کیسه های هوای پرده ای در هر دو طرف و کیسه هوای محافظ زانوی راننده می‌شود. در آزمون های تصادف انجام شده توسط مراجع رسمی، Outlander Sport از 5 ستاره ایمنی موفق به کسب 4 ستاره برای محافظت کلی از سرنشینان در برابر تصادف شد، با 4 ستاره برای محافظت در برابر برخوردهای روبرو، و 4 ستاره برای محافظت در برابر تصادم های جانبی. در آزمون ترمز، میتسوبیشی Outlander Sport برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر در ساعت به طی کردن 37.5 متر مسافت نیاز دارد که مسافتی متوسط در این بخش از خودروها است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

در داخل، میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 کابینی ساده اما جذاب را به نمایش می‌گذارد. کیفیت مواد استفاده شده در کابین در حد متوسط می‌باشد. نمایش گرها ساده و دلپذیر هستند، سیستم استاندارد کنترل صوتی Fuse امکان استفاده از برخی امکانات سیستم صوتی و مسیریابی را با استفاده از فرامین صوتی می‌دهد.

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014
بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014
بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014
بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014
بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014
بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

راحتی صندلی های جلو به همراه وجود فضای مناسب برای سر و پاها، احساس خوبی برای سرنشینان جلو فراهم می‌کنند. قابلیت حرکت فرمان تلسکوپی، امکان تنظیم مناسب موقعیت راننده را فراهم می‌کند، اما رانندگان قد بلند همچنان احساس تنگی جا خواهند داشت.

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014
بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014
بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

صندلی های عقب خیلی جادار نیستند اما برای کودکان و افراد ریز نقش جای شکایتی باقی نمی‌گذارند. پشت صندلی های عقب فضای باری به میزان 610 لیتر وجود دارد که با تا کردن صندلی ها این فضا به 1400 لیتر خواهد رسید. اگر بخواهیم این اعداد را مقایسه کنیم باید بگوییم که به طور قابل توجهی کمتر از فضایی است که دیگر شاسی بلند های کوچک در اختیار شما قرار می‌دهند، اما از بیشتر از نیسان Juke است.

 

تجربه رانندگی

بررسی میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014

اگر بخواهیم انتقادی بکنیم، میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 حس یک خودروی اسپرت را به شما منتقل نمی‌کند. موتور 2 لیتری برای رفع نیاز های روزانه نیروی کافی تولید می‌کند، ولی اگر شما بیشتر وقت رانندگی تان در بزرگراه ها می‌گذرد، در این صورت آرزو می‌کردید که موتور پرشتاب تری در اختیارتان بود، مخصوصا با مدل های مجهز به گیربکس CVT. حتی با وجود رینگ های 18 اینچی با نمای اسپرت، هندلینگ Outlander Sport در پیچ ها دقیق نیست، و شاسی بلندهای رقیب از این نظر هندلینگ بهتر و دقیق تری دارند. تنظیم نرم سیستم تعلیق میتسوبیشی آن را بیشتر مناسب سواری نرم و ایده آل برای سفر های طولانی جاده ای کرده است. 

مشخصات فنی تیپ پایه (ES دیفرانسیل جلو) میتسوبیشی Outlander Sport مدل 2014 

تعداد سیلندر
حجم موتور (لیتر)
قدرت موتور (اسب بخار) 148 
گشتاور (نیوتن متر) 196
گیربکس 5 دنده دستی
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 8.8
مسافت توقف از 100 کیلومتر بر ساعت (متر) 37.5
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 10.5
گنجایش صندوق بار (لیتر) 610
قیمت (دلار) 19,470

منبع

Edmunds

برچسب : Outlander , اسپورتیج , Juke , CX 5 , میتسوبیشی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی متین زاده : فروش فری مبعث هنوز فاکتور نشده اطلس
تارا v4 : خدا ازتون نگذره یک سال که منتظر پیامک بودیم که کی باید پول بریزیم به حساب قیمتارو خوب بردین بالا پولای هنگفتی گرفتین هروزم به جز اون پول هنگفت برای مالیات کدوم کوفت زهرماری هروز پیامک میفرسین باید پول بریزیم به حساب الانم دوماه داره میگذره هیچ خبری از فاکتور شدن ماشین نیست فقط بلدین پول بگیرین
مهدی(سایناs) : ممنونم داداش
زهرا : اطلس تکمیل وجه ۱۸ اسفند پیش فروش باید ۱۸ فروردین ماشین تحول میدادن
دریا قربانی : اطلس پیش فروش ۲ مرحله واریز وجه تکمیل وجه اول اسفند قرار بوده ۳۰ روز خودرو تحویل بدن خدا ازت نگذره مدیر عامل سایپا
علی : برو تو پنل کاربری سایپا بخش واریز وجه منتخبین اونجا فعال هست
علی خوزستان : ماشین میگن تحویل ۳۰ ماه ولی یک سال بعد تحویل میگیری
فقط خدا : سلام ۲۳۸ واریز کردم کسی میدونه واریزی دوم ش کی هست
اسفند ماه ۱۴۰۱ : سلام بخدا اسفند ماه همه شون دیگه کلافه شدن آخه این چه وضعشه ۴۰۱ کجا ۴۰۳ کجا کسی جوابگو نیست
سامان : فکر کنم منظورشان برای اشخاصی که در سامانه سخا احراز آدرس محل سکونت توسط پلیس راهور تائید شده آیا نیاز به ارسال آن به نمایندگی هست؟ فکر کنم نیازی نباشد بصورت الکترونیکی شماره گذاری انجام می شود در سامانه سخا یا تائید اداره پست یا پلیس راهور شده باشد کافی است
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زمستانی : اون روزی که رسانه ها از خودروساز پول میگرفتن که فروش خودرو را به اسم لاتاری و حراج تیتر کنن کجا بودید !؟ اختلاف قیمتی که بخاطر تولید پایین عمدا ایجاد شد تقصیر مصرف کننده هست!؟ قیمت پارس یا یک زامیاد رو به دلار تبدیل کنید و ببینید با اون پول چه ماشین هایی میشه خرید ! هیچ کس به فکر مردم نیست ، من پیگیر شدم همه هماهنگ هستن
تبدیلی پارس به سورن : سلام.بنده تحویل یک خرداد هنوز فاکتور نشده
عبدالهیان : به نظر می رسه تو شورای رقابت منتظر واکنش مردم درطول زمان هستن اگه اعتراض ها سرد شد قیمت تثبیت بشه اگه واکنش ها تند شد یه مقام عالی بیاد یه تشری بزنه و قیمت برگرده .به والله از رای دادن به رئیسی پشیمون هستم
علیرضا هفته اخر اسفند : خدا لعنتت کنه سایپا طرح تبدیل رو سگ میزنه بعددو سال که تمدیدش کردی حرومزادع؟ واقعا سایپا روی چهل دزد بغداد رو سفید کرده
پارس : سال قبل دنا پلاس معمولی خریده 380الان 850بازار قیمتشه چه طوریه اون دلال نیست پژو پارس که کمترین سود رو داره تو ماشینهای ایران‌خودرو اینا شدن دلال بدبخت تر ودیوار کوتاه تر از پارسی ها پیدا نکردین خیر ندیده ها ما که سپردیمتون به خود الله انشالله خودش جای حق نشسته درستش می‌کنه
علی : آقا وحید میشه نحوه شکایت کردنتون رو بگید ؟
احسان : چطوره سقف مشکل داره که همه سقف فلزی ها رو اجبار کردن که سقف شیشه ای تبدیل بزنن مگه همچین چیزی میشه
احسان : ریال یا به تومن نوشتی
سارا ساینا اس دوگانه اسفند : توجه سلام دوستان دعوت نامه اسفند فعلا هیچ خبری نیست چون اون دعوت نامه پیشنهادی که داده بودن رو مهلتش رو تمدید کردن تا بیستم اردیبهشت فعاله این یعنی تا زمانیکه اون فعاله از دعوت نامه دوگانه خبری نیست دوستانی که موافقن سبز رو بزنید
رانا پلاس تحویل 30 بهمن تبدیل به 207 tu3 : ممنونم که جواب دادیم