بررسی بی ام و M235i

بررسی بی ام و M235i

نامگذاری مجدد مدل های کوپه و کروک سری 1 به عنوان سری 2، بخشی از استراتژی جدید کمپانی بی ام و می‌باشد که اشاره‌ای به سری کوپه های 02 نیز، دارد. بی ام و 2-1600 دو درب در سال 1966 به بازار ارائه شد و کمی بعد، در سال 1968 مدل 2002 روانه بازار شد. کمپانی بی ام و در سال 1973 مدل 2002 توربو با 170 اسب بخار قدرت را معرفی کرد که به اعتقاد بسیاری، جد M235i است؛ شایان ذکر است، این مدل (2002 توربو) نخستین خودروی سواری مجهز به توربوشارژر در اروپا به شمار می‌رفت.

بررسی بی ام و M235i

اوایل سال جاری، ریچارد برمر (Richard Bremner) پس از آزمایش M235i جدید در آمریکا، این خودرو را "لذت بخش ترین و متعادل ترین مدل بی ام و" نامید؛ نیک کاکت (Nic Cackett) نیز، پس از رانندگی با این خودرو در اروپا، این باواریایی زیبا را "خودرویی اسپرت با بیشترین میزان تقاضا" معرفی کرد. گفتنی است، در آزمایشاتی که در انگلستان نیز انجام گرفت، M235i بهتر از مرسدس AMG و آئودی و کمی پایین تر از پورشه کایمن ظاهر شد. بر اساس شواهد موجود، حتی می‌توان گفت که این خودرو شایستگی دریافت پنج ستاره را دارد. هدف کمپانی سازنده از تولید چنین خودرویی نیز، معرفی قهرمان جدید دنیای خودروهای اسپرت می‌باشد. 

 

طراحی بدنه

بررسی بی ام و M235i

کمپانی بی ام و با معرفی سری جدید M235i به موفقیت بزرگی در بازار خودروهای کوپه دست یافت؛ چرا که طراحی جذاب و افسونگر این باواریایی قدرتمند دیفرانسیل عقب، سبب برتری آن بر دیگر رقبای دیفرانسیل جلوی خود شد. ترکیب قدرت و زیبایی، این کوپه اسپرت را به خودرویی دوست داشتنی و منحصر به فرد تبدیل کرد. کمپانی بی ام و به منظور ایجاد تفاوت میان محصولات سری 2 و کوپه های سری 1 خود، نسل جدید M235i را کشیده تر از گذشته به بازار ارائه کرد؛ برای مثال، این خودرو در مقایسه با M135i سه درب، از 110 میلی متر و در مقایسه با مدل قبلی 135i کوپه از 72 میلی متر طول بیشتر برخوردار است.

بررسی بی ام و M235i

با این وجود، طراحی متفاوت چراغ های جلو و گلگیرها، سبب تمایز این کوپه زیبا از مدل هاچ بک سری 1 می‌شود. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این خودرو می‌توان به ورودی های هوای بزرگ در جلو، آینه های جانبی خاکستری رنگ، خروجی های اگزوز دودی رنگ، و عدم وجود چراغ های مه شکن در جلو اشاره کرد. استفاده از سیستم تعلیق غیر محرک M Sport، ارتفاع این کوپه زیبا را در مقایسه با مدل های استاندارد سری 2، حدود 10 میلی متر کاهش داده است؛ ترمزهای بزرگ M Sport و تایرهای مخصوص میشلن، بر عملکرد هر چه بهتر M235i افزوده‌اند.

بررسی بی ام و M235i بررسی بی ام و M235i

گفتنی است، خریداران می‌توانند این کوپه زیبا را با سیستم تعلیق قابل تنظیم M Sport مجهز به کمک فنرهای متغیر، سفارش دهند. با نگاهی به کاتالوگ کمپانی تیونینگ M Performance متوجه می‌شوید که تیونر آمریکایی امکان سفارش سیستم تعلیق بهتر، ترمزهای قوی تر، رینگ های سبک 19 اینچی، و دیفرانسیل ضد لغزش M Performance را نیز، برای خریداران فراهم کرده است.

بررسی بی ام و M235i

موتور شش سیلندر خطی 3 لیتری مجهز به توربوشارژر بی ام و، این کوپه زیبا را با قدرتی معادل 322 اسب بخار و گشتاوری در حدود 450 نیوتن متر، به پیش می‌راند. شایان ذکر است، پیشرانه شش سیلندر خطی 3 لیتری مجهز به توربوشارژر N55، نخستین بار در سال 2012 بر روی بی ام و M135i مورد استفاده قرار گرفت؛ در آن زمان، این پیشرانه قدرتی معادل 316 اسب بخار و گشتاوری در حدود 450 نیوتن متر در اختیار این خودرو قرار می‌داد.

بررسی بی ام و M235i

در سال جاری، با افزودن یک ECU و سیستم خنک کننده جدید، قدرت این موتور به 322 اسب بخار افزایش یافته است. موتور شش سیلندر خطی 3 لیتری مورد استفاده در M3 و M4 جدید نیز، در حقیقت همان نسخه تقویت شده N55 است که با کد S55 و قدرت و گشتاوری معادل 400 اسب بخار و 542 نیوتن متر به بازار عرضه می‌شود. 

 

طراحی داخلی

بررسی بی ام و M235i

بنا بر اظهارات کمپانی سازنده، سری 2 محصولات بی ام و، از 6 میلی متر فضای سر بیشتر برای سرنشینان جلو ، 21 میلی متر فضای پا و 30 میلی متر فضای سر بیشتر برای سرنشینان عقب برخوردار هستند؛ این امر، از راحتی و جادارتر بودن سری 2 در مقایسه با محصولات سه درب سری 1 حکایت می‌کند. رانندگان قد بلند نیز، با نشستن در این خودرو احساس راحتی می‌کنند و تنها موضوعی که ممکن است برای برخی افراد ناخوشایند به نظر برسد، نحوه قرارگیری پدال ها و ارتفاع بیشتر صندلی راننده در مقایسه با دیگر خودروها است. اگرچه دسترسی به صندلی های عقب کمی مشکل است، اما این صندلی ها با ارائه فضای کافی برای دو سرنشین بزرگسال، رضایت خاطر سرنشینان را فراهم می‌کنند. صندلی های اسپرت با روکش چرم مشکی که به صورت استاندارد عرضه می‌شوند، بسیار راحت بوده و سرنشین را به خوبی در بر می‌گیرند؛ فرمان سه پره M Sport نیز، در مقایسه با قبل، باریک تر شده و زیبایی خاصی به کابین بخشیده است. استفاده از رنگ قرمز در طراحی صفحه کیلومترشمار و حک لوگوی M235i بر روی قطب نما، زیبایی بصری کابین را صد چندان کرده است. رادیو/ CD Player، اهرم چرخشی سیستم iDrive، سیستم پخش رادیویی دیجیتال DAB، و نمایشگر 6.5 اینچی از جمله تجهیزات استاندارد این کوپه زیبا به شمار می‌روند. شما می‌توانید با پرداخت 1,890 پوند و خرید سیستم چندرسانه ای Professional Multimedia، ارزش بی ام و خود را چندین برابر کنید؛ با استفاده از این سیستم پیشرفته، نه تنها می‌توانید از نمایشگر 8.8 اینچی و مسیریاب ماهواره ای بهره ببرید، بلکه قسمت بالای سیستم iDrive شما به یک ورودی لمسی تبدیل می‌شود و امکان استفاده از خدمات گسترده آنلاین بر روی سیستم های ارتباطی خودرو فراهم می‌شود. همچنین با پرداخت 350 پوند دیگر و سفارش سیستم پیشرفته اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، می‌توانید از بسیاری از خدمات آنلاین این سیستم از جمله رابط کاربری اپلیکیشن ها، سرویس های اطلاعاتی اینترنتی به همراه امکان جستجوی منطقه ای در گوگل، رادیو اینترنتی، و بسیاری امکانات دیگر بهره‌مند شوید. در مجموع می‌توان گفت، پکیج Professional علی رغم قیمت زیاد، ارزش خرید را دارد و امکانات بیشماری را به کوپه زیبای شما می‌افزاید.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی بی ام و M235i

همان طور که پیش از این گفته شد، موتور شش سیلندر خطی 3 لیتری مجهز به توربوشارژر با تولید قدرتی معادل 322 اسب بخار و گشتاوری در حدود 450 نیوتن متر در کنار گیربکس شش سرعته دستی، بی ام و M235i کوپه را با صدایی دلنشین و قدرتی مسحور کننده به پیش می‌راند؛ طبق ارزیابی کمپانی سازنده، شتاب 0 تا صد این باواریایی زیبا، 5 ثانیه و حداکثر سرعت آن، 250 کیلومتر بر ساعت است؛ مصرف سوخت این خودرو نیز، حدود 8.1 لیتر به ازای صد کیلومتر رانندگی تخمین زده شده است که در صورت استفاده از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک Sport که جزو تجهیزات سفارشی M235i به شمار می‌رود، نه تنها مصرف سوخت به 7.6 لیتر کاهش می‌یابد، بلکه شتاب خودرو، سریعتر شده، مالیات و افت قیمت آن نیز، کمتر می‌شود.  

 

تجربه رانندگی

بررسی بی ام و M235i

کمپانی بی ام و با تولید M235i کوپه، رقبای قدری چون آئودی TTS، پژو RCZ R، فولکس واگن شیروکو R، و حتی نیسان 370Z را ازمیدان به در کرد و به هدف اصلیش که صدرنشینی در این کلاس بود، دست یافت؛ چرا که هیچ یک از این خودروها نتوانستند چنین ترکیب بی نظیری از قدرت، شتاب، هندلینگ، و رضایت راننده را از خود به نمایش بگذارند. با وجود تمام نکات مثبتی که در خصوص این خودرو وجود دارد و آن را به یک کوپه اسپرت دوست داشتنی تبدیل می‌کنند، نقاط ضعفی نیز در خصوص M235i وجود دارد که آن را در معرض انتقادات قرار می‌دهد. با وجود فرمان سنگین، هندلینگ خودرو، خشک و دقیق بوده و در پیچ ها، چسبندگی خوبی به سطح جاده دارد و می‌توان آن را به خوبی کنترل کرد. اگرچه سیستم تعلیق قابل تنظیم M Sport، عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد، اما به نظر می‌رسد سیستم تعلیق غیر محرک بی ام و که به صورت استاندارد بر روی این خودرو عرضه می‌شود، بیشتر بتواند رضایت خاطر راننده و سرنشینان را جلب کند؛ چرا که سیستم تعلیق قابل تنظیم با ارائه حالت های Comfort، Sport، و Sport+، هنوز نتوانسته است هندلینگی درخور یک خودروی اسپرت عرضه کند.

بررسی بی ام و M235i

هنگام حرکت در جاده های ناهموار نیز، تکان ها و ضربات بسیاری به بدنه منتقل می‌شود. کمک فنرها نیز، در صورتی که به خوبی تنظیم شده باشند، با حرکت نرم خود از تکان خوردن بیش از حد خودرو جلوگیری می‌کنند؛ اما باید توجه داشته باشید که اگر کمک فنرها بیش از اندازه نرم و روان باشند، این کوپه زیبا نمی‌تواند تعادل و توازن خود را به خوبی حفظ کند. عدم توازن کافی سبب می‌شود بی ام و M235i نتواند عنوان یک خودروی سواری تمام عیار را از آن خود کند؛ با این حال، کوپه آلمانی به عنوان یک خودروی دیفرانسیل عقب، رابطه متقابل خوبی با راننده برقرار و از این لحاظ، رتبه عالی را کسب کرده است.

بررسی بی ام و M235i

هنگام رانندگی با این خودروی پر قدرت در آب و هوای بارانی متوجه شدیم که حتی با وجود لاستیک های فرسوده، این آلمانی زیبا عملکرد و هندلینگ مناسبی از خود ارائه می‌کند؛ شایان ذکر است، در صورت غیر فعال کردن سیستم کنترل پایداری، تعادل و قابلیت کنترل خودرو به سرعت کاهش پیدا می‌کند و این امر، یکی دیگر از نقاط ضعف بی ام و M235i به شمار می‌رود. در این حالت، چنانچه سرعت خودرو از حد مشخصی بیشتر بشود، کوپه آلمانی چسبندگی خود را از دست می‌دهد و دچار کم فرمانی می‌شود، که البته این موضوع در مقایسه با لغزیدن قسمت عقب خودرو، بهتر است و خطر کمتری در پی دارد. در مجموع می‌توان گفت، مالکان بی ام و M235i در صورت استفاده از لاستیک های چهار فصل، باید همواره وضعیت تایر خود را بررسی و در صورت وجود کوچکترین فرسودگی و سایش، آنها را تعویض کنند؛ این امر برای کمپانی بزرگ و نامداری چون بی ام و، کمی شرم‌آور است.

 

مصرف سوخت و هزینه های جانبی

بررسی بی ام و M235i

کمپانی بی ام و با معرفی و عرضه سری M Performance، خود را به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان جهان در زمینه تولید خودروهای پر قدرت با عملکرد عالی، مطرح ساخت. با در نظر گرفتن مبلغ یک خودروی هات هچ که این روزها حدود 30,000 پوند می‌باشد، می‌توان گفت پرداخت 34,000 پوند برای خودرویی چون M235i بسیار ناچیز است. اگرچه کمپانی سازنده این کوپه زیبا را با تجهیزات استاندارد چندان زیادی به بازار عرضه نمی‌کند، اما وجود تجهیزاتی چون سیستم پخش رادیویی دیجیتال (DAB)، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای، تودوزی چرم، و چراغ های زنون، این خودرو را به کوپه ای دوست داشتنی تبدیل می‌کند؛ همچنین، شما می‌توانید با پرداخت مبلغی ناچیز و سفارش سیستم چند رسانه ای Professional، گیربکس اتوماتیک، و یک یا دو مورد دیگر از تجهیزات M Performance، بی ام و M235i را به خودرویی ایده‌آل و مجهز تبدیل کنید. مصرف سوخت این کوپه آلمانی با گیربکس دستی در سیکل ترکیبی حدود 8.1 لیتر و میزان آلایندگی گاز CO2 حدود 189 گرم در هر کیلومتر می‌باشد که در صورت استفاده از گیربکس اتوماتیک، این مقادیر به 7.6 لیتر و 176 گرم کاهش می‌یابند که برای خودرویی با چنین قدرتی، بسیار قابل توجه می‌باشد.

 

نظر نهایی

بررسی بی ام و M235i

موتور پر قدرت، هندلینگ عالی، و جذابیت سواری با خودرویی کوپه از برندی مشهور از جمله نقاط قوت بی ام و M235i به شمار می‌روند. از سوی دیگر، تنظیم نامناسب سیستم تعلیق و گران بودن تجهیزات سفارشی بزرگ ترین نقاط ضعف این کوپه زیبا هستند. طراحی قرص و محکم، جذابیت بی بدیل، عملکرد عالی، هندلینگ مناسب، افزایش کارایی، و قیمت معقول، ویژگی هایی هستند که M235i را به خودرویی مطلوب و مورد پسند همگان تبدیل می‌کنند.

بررسی بی ام و M235i

ترکیب ویژگی ها و عوامل مورد استفاده در M235i به گونه ای است که این خودرو به عنوان خودرویی منحصر به فرد و بی نظیر در کلاس خود شناخته می‌شود. در این بازه قیمتی، هیچ خودروی دیگری وجود ندارد که بتواند چنین سیستم انتقال قدرت سریع و پر قدرتی را در اختیار شما بگذارد. شایان ذکر است، تنها تعداد محدودی کوپه اسپرت وجود دارد که در مقایسه با کوپه دوست داشتنی بی ام و، کیفیت رانندگی بهتری را ارائه می‌کنند که از جمله آن ها می‌توان به تویوتا GT86 و پورشه کایمن اشاره کرد. البته باید بدانید که این مورد، هرگز چیزی از ارزش های بی ام و کم نمی‌کند. 


منبع

AutoCar

برچسب : M235i , بی ام و , سری 1 , سری 2 , بی ام و 2 1600 , بی ام و 2002 , آئودی TTS , نیسان 370Z , فولکس واگن شیروکو R , پژو RCZ R , توربوشارژر , مرسدس AMG , آئودی , پورشه کایمن , M135i , 135i , سیستم تعلیق غیر محرک M Sport , تایر میشلن , کمپانی تیونینگ M Performance , پیشرانه N55 , M3 , M4 , DAB , کنترل پایداری , تایر چهار فصل , هات هچ






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

سعید
8

عجب ماشین توپیه.
یک گلایه هم از مجموعه 1Car داشتم و اونم اینه که مدت 1 ماهه که
بسیاری از نظرات رو تایید نمی کنند و در ضمن سرعت سایت به شدت
کاهش پیدا کرده. جوری که یک نظر بعد از 3 الی 4 ساعت و بعضی وقت ها
بعد از 6 ساعت تایید میشه. خواهش می کنم اگر دوست دارید طرفداران
سایتتون رو از دست ندید این مشکل رو برطرف کنید.
20:52  1393/07/02
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عزت اله : دعوتنامه من ششم اومد تا بیستم مهلت تکمیل وجه بود
چانگان : با سلام مال من زده ارسال به خودروسازبا سایپا که تماس گرفتم اسمم هست ولی میگه بخاطر پلاک فعال بهت تعلق نمیگیر درصورتی که اون موقع که پول بلوک کردم عمر پلاکم بالای ۵سال بودطبق اون که آقای ظیغمی گفته بود پول بلوکه کردم با هزار بدبختی الان سایپا دار هم خیانت وهم دزدی میکنه
مهدی : خیلی جالبید شماها! از زمانی که شاهین ۵۷۰ تومن بود پول گذاشتید کنار که از کارخونه ۴۳۰ تومن بخرید. نهایتا بعد از ۲ سال انتظار می خواید شاهین ۶۰۰ تومنی از کارخانه بگیرید. 😂😂😂😂 چقدر طمع کار هستید آخه. همون شاهین اتومات رو هم دیگه نمیدن. الان باید حسرت بخورید چرا شاهین اتومات رو نگرفتید حداقل
تارا v4lx : با سلام من تارا v4lx رو ۱۸ آذر تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده آذر ماه رو تا کی فاکتور کردن؟
ساینا دوگانه : کسی می‌دونه بی زحمت جواب بده. بعد از دعوت نامه اومدن تا چند روز فرصت واریز وجه داریم ؟
اس تری : چرته پرت محضه چرا قبل سیل تحویل یا فاکتور نمیکردن
J7 : ما یک ماهه کارت ماشین و 15 روزه برگ سبزمون دستمونه. ماشین 21 اسفند فاکتور و بیمه شده اما خبری از تحویل نیست
یوسف : سلام دوستان کسی خبر داره شاهین دستی تحویل زمستان 1403رو میدن یانه
علی : من ثبت نام نقدی ۲۷ شهریورم هنوز شاسی نشدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیلی : درود . در جواب( رضا کارگر ایران خودرو واقعی ) . دوست عزیز شما ظاهرا بی اطلاع دارید آمار میدین حتی کسانی که از آخر بهمن پول تبدیل رو یکجا نقدا واریز کردن و چک هم ندادن هنوز یک نفر فاکتور نشده چه برسه به دادن ماشین . من خودم یکی از اون ها هستم
آه مظلوم : خدا آه مظلوم را از شما پس می گیرد
محسن : رضا منتظر خبرت هستم داداش گلم برا اولویت تابستان ایلکس فراخوان میاد خبر دقیق برسون چون باید پول جورکنیم منتطرتم یاحق
محسن : رضا واقعی ازمشهد داداش آمار دقیق ببین میتونی در بیاری بنده که اولویت تابستان هستم پارس ایلکس احتمالا کدوم ماه باشه ممنون میشم چون باید پولمون روجورکنیم
امیرحسین : فروش فوری بودین؟؟
محسن : سلام رضا واقعی ازمشهد ممنون داداش گلم‌بابت جوابت من وقتی قیمت جدید دادن میفهمیدم اینا قیمت پایین بیارنیستن درحق دوستان صادقانه نامردی کردن حق دوستان زمستان نبود باقیمت بالا
سورن جدید ، تحویل 11 فروردین : یازده فروردین
اریاس : زنگ برن سایپا داخلی 3 بعد داخلی5
دنا اتومات تییتانیوم 30 آذر : تحویل 30آذر 1402 الان پلاک شد. دوستانی که تجربه دارن و گرفتن میدونن از تخصییص پلاک تا تحویل از نمایندگی چند روزه؟ تهران هم هستیم.
30بهمن 4552 : من 11دی تکمیل وجه کردم ولی هنوزفاکتورنشدم گفتن همین روزافاکتورمیشید