بررسی نیسان 370Z مدل 2015

بررسی نیسان 370Z مدل 2015

خودروهای کروک و کوپه متعددی با قیمت مناسب در بازار وجود دارند که حقیقتا نام خودروهای اسپرت برازنده آنهاست. با وجود امکان انتخاب از میان این تنوع فراوان، نیسان 370Z مدل 2015 نیز، حرف های زیادی برای گفتن دارد. میراث طولانی و شگفت انگیزی پشت کوپه Z به صورت  دیفرانسیل عقب و کروک وجود دارد که البته 370Z کنونی در این زمینه مدعی نیست. سرعت فراوان و چابکی فوق العاده به همراه بدنه تیونینگ شده و استفاده از مواد باکیفیت در طراحی داخلی از جمله خصوصیات این زیبای ژاپنی محسوب می‌شوند. با این بازه قیمتی، نیسان 370Z یکی از قدیمی ترین مدل ها محسوب می‌شود که نشان از تغییرات کم صورت گرفته در آن است. افراد کمی یافت می‌شوند که از یک خودروی اسپرت دو سرنشین انتظار یک سدان با عملکرد خوب را داشته باشند، اما تصور ما بر این است هنگامی که به قلب یک خودرو یا همان پیشرانه آن توجه می‌کنیم، آنگونه که باید شما را راضی نمی‌کند. موتور شش سیلندر خورجینی 3.7 لیتری نیسان 370Z نسبتا قوی است، اما صدای نخراشیده موتور در دور بالا و در سرعت بزرگراه برای راننده آن ناخوشایند است. گفتنی است که صدای تایرها به داخل کابین منتقل می‌شود و همین موضوع می‌تواند خریدار را نسبت به این خودرو دلسرد کند. 

بررسی نیسان 370Z مدل 2015 بررسی نیسان 370Z مدل 2015

اگرچه نام بردن از رقبای خودروی Z کار مشکلی است، اما برخی خودروها در همین محدوده قیمت وجود دارند که به عنوان رقبای این خودروی ژاپنی محسوب می‌شوند. شاید یکی از نزدیکترین رقبای آن از نظر عملکرد، برندهای آمریکایی همانند شورولت کامارو و فورد موستانگ باشند. موستانگ در سال 2015 با چهره ای کاملا جدید به بازار ارائه شده است و هر دو این خودروها موتور هشت سیلندر خورجینی را به عنوان تجهیزات سفارشی خود به خریداران عرضه می‌کنند که نسبت به موتور شش سیلندر با صدای نخراشیده 370Z بهتر است. اگر به دنبال خودرویی با اصل و نسب تر هستید، بی ام و سری 2 با دارا بودن موتور چهار سیلندر خود در تیپ پایه، و با سرعت بیشتر نسبت به 370Z پیشنهاد مناسبی برای شما است. در این میان، شما با پرداخت هزاران دلار کمتر برای خودروی سایون  Fr-S و سوبارو BRZ قادر به خرید آن هستید. این دو خودرو، علی رغم دارا بودن موتور چهار سیلندر، هندلینگ بسیار تیز و لذت بخشی را در اختیار شما قرار می‌دهند. علی رغم شهرت قیمت مناسب خودروهای کوپه و کروک، این رقبا خصوصیاتی همانند صندلی های عقب، فضای بار بهتر و راحتی بیشتر در رانندگی در شهر و بزرگراه به خریداران خود ارائه می‌دهند. در مجموع، اگر به دنبال خودروی اسپرت دو سرنشین هستید، نیسان 370Z پیشنهاد خوبی برای شماست.  

  

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی نیسان 370Z مدل 2015

خودروی اسپرت نیسان 370Z مدل 2015 با ظرفیت دو سرنشین، به دو صورت هاچ بک کوپه و یا کروک مجهز به سقف پارچه ای (Roadmaster) به بازار ارایه می‌شود. تیپ کوپه این زیبای ژاپنی دارای پنج تیپ پایه، Touring، اسپرت، اسپرت Tech و Nismo؛ و تیپ کروک آن در سه تیپ پایه، Touring و Touring اسپرت به خریداران ارائه می‌شوند. تیپ پایه کوپه و کروک 370Z دارای تجهیزات استانداردی همانند رینگ های 18 اینچی و تایر های تابستانی، چراغ های جلوی زنون، چراغ های حرکت در روز LED،  دسترسی و استارت بدون کلید،   کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک، روکش چرمی فرمان با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، سیستم صوتی مجهز به چهار بلندگو با CD پلیر و قابلیت اتصال به بلوتوث تلفن همراه و یک جک کمکی هستند. همچنین، تیپ کروک دارای سقف پارچه ای کروک با عملکرد برقی است. تنها در تیپ کوپه Sport تجهیزاتی همانند دیفرانسیل ضد لغزش، ترمزهای ارتقا یافته، رینگ های آلومینیومی سبک 19 اینچی و بادشکن زیرسپری جلو و بادشکن عقب وجود دارد. تیپ Touring این ارتقائات را ندارد اما وسایل آرامش همانند آینه های جانبی مجهز به گرمکن، روکش چرمی و یا جیر مصنوعی و روکش درب از جنس جیر، روکش صندوق عقب (فقط در تیپ کوپه)،  صندلی راننده با تنظیمات برقی و مجهز به گرمکن با قابلیت تنظیم در چهار جهت (قابلیت تنظیم پشتی در چهار جهت به صورت دستی) و صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم به صورت برقی و در چهار جهت، صندلی های دارای سیستم تهویه (تنها در تیپ های کروک)،   آینه الکتروکرومیک، سیستم سرگرمی با نمایشگر لمسی 7 اینچی با  مسیریاب ماهواره ای و قابلیت فعالسازی از طریق صدا، دوربین دید عقب، سیستم صوتی با قابلیت اتصال به بلوتوث تلفن همراه، ورودی USB/iPod، رادیوی ماهواره ای و هشت اسپیکر Bose را به تجهیزات خود اضافه کرده است. تیپ کوپه اسپرت Tech و تیپ کروک اسپرت Touring ترکیبی از محتویات موجود در تیپ های اسپرت و Touring را در خود دارند؛ با این تفاوت که تیپ کوپه اسپرت Tech از صندلی های برقی مجهز به گرمکن، روکش ارتقا یافته و روکش صندوق عقب موجود در تیپ Touring بی بهره است. تیپ کوپه Nismo به دلیل داشتن موتور شش سیلندر خورجینی 3.7 لیتری نیسان 370Z با 350 اسب بخار قدرت و عملکرد ارتقا یافته و تشابه سخت افزاری استاندارد موجود در تیپ اسپرت 370Z، پرقدرتمندترین تیپ کمپانی نیسان محسوب می‌شود. مدل 2015 این خودرو، دارای برخی ویژگی های بازبینی شده از جمله طراحی بدنه منحصر به فرد آیرودینامیکی، چراغ های جدید حرکت در روز LED و بادشکن عقب کوچک می‌باشد. با وجود تمایز کابین این تیپ با خصوصیات استاندارد 370Z، تیپ Nismo دارای صندلی هایی با روکش چرمی و یا جیر مصنوعی Recaro و روکش جیر غربیلک فرمان است. مسیریاب ماهواره ای با نمایشگر لمسی و سیستم صوتی، دوربین دید عقب و آینه الکتروکرومیک از جمله تجهیزاتی هستند که در تیپ Nismo Tech اضافه شده‌اند. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی نیسان 370Z مدل 2015

تمامی تیپ های نیسان 370Z مدل 2015 (به غیر از تیپ Nismo) مجهز به موتور شش سیلندر خورجینی 3.7 لیتری با قدرتی معادل 332 اسب بخار و گشتاوری در حدود 366 نیوتن متر هستند.  گیربکس دستی شش سرعته در تمامی تیپ های کوپه و تیپ های کروک، Touring و Touring Sport موجود است. در تیپ های کوپه اسپرت و اسپرت Tech و تیپ کروک Touring Sport با گیربکس دستی، سیستمی به نام SynchroRev Match دارند که با قایل شدن حق انتخاب حالت رانندگی برای راننده، به صورت خودکار پدال گاز را برای تعویض دنده های نرم تر و سریع تر انجام می‌دهد. گفتنی است که گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده دستی و دنده معکوس مطابق با دور موتور در تمامی تیپ های کوپه 370Z جزو تجهیزات سفارشی و در تیپ پایه کروک جزو تجهیزات استاندارد می‌باشد؛ همچنین  پدل شیفتر نیز، در تمامی تیپ ها به غیر از تیپ پایه کوپه و کروک وجود دارد. در تست شتاب، نیسان کوپه 370Z با گیربکس دستی در 5.1 ثانیه به شتاب صفر تا صد خود دست یافت، در حالی که این زمان برای تیپ کروک 5.5 ثانیه به ثبت رسیده است. طبق برآوردهای سازمان EPA، مصرف سوخت تیپ کوپه با گیربکس دستی و اتوماتیک در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب 13، 15 و 10 لیتر؛ و 13، 14 و 10 لیتر ثبت شده است. همچنین مصرف سوخت تیپ های کروک با گیربکس دستی و اتوماتیک به ترتیب در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب 13، 16 و 11 لیتر؛ و 13، 15 و 10 لیتر برآورد می‌شود. تیپ Nismo نیز، از موتور شش سیلندر خورجینی با سایزی همانند سایر تیپ های کوپه بهره می‌برد، اما برای تولید 350 اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود 374 نیوتن متر تیونینگ شده است. گیربکس شش سرعته دستی با سیستم SynchroRev Match جزو تجهیزات استاندارد و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک جزو تجهیزات سفارشی این تیپ محسوب می‌شود. جالب است بدانید که مطابق با ارزیابی های صورت گرفته تیپ Nismo پرقدرت نسبت به تیپ پایه خود، تفاوت چشمگیری از نظر شتاب نداشتند و تیپ Z Nismo در پیست، شتاب 5.4 ثانیه را برای خود ثبت کرده است. همچنین سازمان EPA، مصرف سوخت جداگانه ای برای این دو تیپ ارائه نکرده است.

 

ایمنی

بررسی نیسان 370Z مدل 2015

ترمزهای ضدقفل،  کنترل کشش و پایداری و  کیسه هوای جانبی از جمله تجهیزات استاندارد تعبیه شده کمپانی نیسان برای افزایش ایمنی خودروهای تولیدی خود می‌باشد. تیپ کوپه دارای کیسه هوای جانبی است، در حالی این کیسه هوا در تیپ های کروک برای محافظت از سر نیز، گسترده شده‌اند. تیپ های کوپه Touring و اسپرت Tech و همچنین تیپ های کروک Touring و اسپرت Touring و تیپ کوپه Nismo، به صورت استاندارد به دوربین دید عقب مجهز می‌باشند. در تست ترمز، تیپ کوپه مجهز به ترمزهای ارتقا یافته و تایرهای زمستانی 19 اینچی، در فاصله 30 متری متوقف شدند، در حالی که مسافت توقف در تیپ های کروک مجهز به پکیج Sport، 1 متر بیشتر از تیپ های کوپه می‌باشد. تیپ 370Z Nismo در مسافتی طولانی تر یعنی 38 متری متوقف شد که برای خودرویی در این کلاس و مجهز به تایرهای تابستانی کمی زیاد است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی نیسان 370Z مدل 2015

زمانی که وارد کابین نیسان 370Z می‌شوید، متوجه استفاده از مواد باکیفیت در طراحی داخلی در مقایسه با بسیاری از رقبای این زیبای ژاپنی می‌شوید. ممکن است که خریدار به دلیل استفاده از صندلی هایی با روکش پارچه ای در مدل های پایین تر از آن مایوس شوند، اما وجود صندلی راحت راننده به لطف فرم زیبا و پشتی های مناسب، همچنین دید بسیار عالی صفحه  کیلومترشمار به محض حرکت و بالا و پایین شدن فرمان، نظر وی را تغییر می‌‎‌دهد. البته وجود فضای فشرده داخل کابین، کمبود فضا برای گذاشتن اجسامی حتی کوچک و دیواره میان پشت صندلی ها و فضای بار از جمله نقاط ضعف این خودروی ژاپنی محسوب می‌شوند. سقف کوتاه و ستون های عقب پهن موجب کوچک شدن پنجره عقب و دید اندک به بیرون شده است؛ لازم به ذکر است این خصوصیت در خودروهای اسپرت قابل اغماض می‌باشد. تیپ های کوپه با فضای بار 0.20 مترمکعبی  و تیپ های کروک با 0.12 مترمکعب هستند که بسیار اندک است. 

 

تجربه رانندگی

بررسی نیسان 370Z مدل 2015

کمپانی نیسان سیستم تعلیق ارتقایافته تمامی مدل های 370Z مدل 2015 خود را مجددا طراحی و به کیفیت رانندگی انعطاف پذیر بدون تغییر در هندلینگ تیز و چسبندگی فوق العاده آن با زمین افزوده است. البته خریدارانی که قصد استفاده از آن در مسیرهای روزانه را دارند، سیستم تعلیق سفت تری را برای آن که شامل پکیج سفارشی Sport سال گذشته می‌شود، ترجیح می‌دهند؛ اما تیپ تیونینگ شده Nismo برای اینگونه افراد مناسب تر است. شتاب 370Z با موتور شش سیلندر خورجینی 3.7 لیتری به شتاب خودروهای مجهز به موتور هشت سیلندر خورجینی نیست. در حالت رانندگی معمولی، در سرعت بالا، افزایش دور موتور موجب لرزش پدال و دسته دنده می‌شود که اگر چه ممکن است برای شما آزاردهنده باشد، اما از رانندگی در هر حالتی جلوگیری نمی‌کند. علی الخصوص، با سیستم SynchroRev Match برای خودروهای مجهز به گیربکس دستی، حس رانندگی پرشور و نشاط انگیزی همانند یک اتومبیلران حرفه ای با هر دور موتوری به شما می‌دهد.  

مشخصات فنی تیپ پایه نیسان 370Z مدل 2015

تعداد سیلندر 6 سیلندر خورجینی
حجم موتور (لیتر) 3.7 لیتر
قدرت موتور (اسب بخار) 332 اسب بخار
گشتاور (نیوتن متر) 366 نیوتن متر
گیربکس شش سرعته دستی
شتاب 0 تا 100 (ثانیه) 5.1 ثانیه 
مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی (لیتر) 13 لیتر 
گنجایش صندوق بار (مترمکعب) 0.20 متر مکعب
قیمت (دلار) 29,990 دلار
 

منبع

Edmunds

          

        

برچسب : نیسان 370Z , فورد موستانگ , شورولت کامارو , بی ام و سری 2 , سایون Fr , S , سوبارو BRZ , سیستم تعلیق , تایر , دیفرانسیل ضد لغزش , کروز کنترل , دسترسی بدون کلید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

مهرداد
0

بعد از دوج چلنجر ،نیسان زد حرف اول میزنه...حرف نداره
15:00  1396/08/02
پاسخ دادن
کاربر: IBO
3

خيلي نازه
17:28  1393/08/03
پاسخ دادن
کاربر: kamy
3

عالی اگر گمرک خودرو آزاد بود
11:03  1393/08/02
پاسخ دادن
میلاد کشتکار
3

تو مانورهای سنگین موستانگ و کامارو در مقابل این ماشین حرفی برای گفتن ندارند!من که عاشقشم
01:30  1393/08/02
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
چانگان cs55🤠 : خیر فقط اونایی که اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام کردند می توانند خودرو انتخاب کنند
تارا دستی تیتانیوم تحویل۲۷ دی : سلام امروز کیا فاکتور شدن؟
مجید : سلام منم پلاک فعال ندارم واسم عدم تخصیص زده ایا کسی هست اطلاعی از این موضوع داشته باشه ممنون میشم❤️
S5ccc : اونهایی که کامنت میزارید.زیر پست من. گفتم که خیلی بی وجود هستید. چون نمی تونید حقتون رو بگیرید.فقط لات مجازی هستید متاسفم شما حتی وجود نکردیت.چیزی که خودتون گفته بودین رو انجام بدید.موندم چجور روتون میشه دوباره میاین تواین گروه.حداقل اسمتونو عوض کنید که کسی ندونه شما بودین که دیروز بلوف میزدید. ضمنا اونهایی که شهرستان بودن حد اقل میتونستن جلو نمایندگی جمع بشوند متاسفم شما طاقت شنیدن حرف حساب هم ندارید. چجوری صحبت از حق و حقوق میکنید. فکر کنم یه مشت بچه هستید که باباتون براتون ماشین خریده.
s3 مهرماه : از کجا خبر داشتن آخه که اینهمه نیرو آورده بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
s3 اصفهان : سلام دوستان. بنده اسفند پارسال قرار بود S3 اتومات تحویلم بشه که هنوز شاسی هم نشده بواسطه آشنای فامیلهای خانمم پبگیری کردیم از یکی از سرتکنسین های کرمان موتور که خبر دادند اصلا خط تولید S3 فعال نیست و مونتاژ کارها در سالن J4 و T8 مشغولند. در ضمن اون تعدادی هم که تولید شده مدتیه حمل نشده . در نهایت گفته بود اگر خیلی خوشبین باشیم امسال بغیر از J4,T8 هرخودرو شاسی بشه دست کم سه ماه بعد بدست صاحبش برسد.حالا پیش بینی برای شاسی ما گفته بود نیمه دوم خرداد چون فعلا نه موتور دارن نه بقیه وسایل برای مونتاژ فقط لاستیک و بدنه موجوده یعنی دست کم نیمه شهریور ماشین میاد دستمون.
If7 : سلام سورن دوگانه ثبت نام کردم در سامانه یک پارچه وموعد تحویل هم زده بهار ۱۴۰۳ دو بار هم پیامک تبدیل امده تبدیل نزدم کسی میدونه کی پیامک واریز میاد
ابراهیم آسوده : دوستان برای من هنوز زده ارسال به خودرو ساز.باید هنوز منتظر بمونم؟
سید : آقا مسعود تفاوت کوییک واطلس 1 عقب و جلو خودرو و چراغ ها کاملا متفاوته 2داشبورت و صفحه کیلومتر 3داشتن ساندروف که خودش40/50میلیون تفاوت قیمت تو شاهین مشاهده کنید اما شما بگو 207 موتور تیو3 چه مزیتی نسبت به اطلس دارع خود 206 تیپ دو باقیمت 610میلیون مدل402 قطعا بعنوان یک خریدار بازار آزاد حاصرم 610بدم اطلس 403تا 206موتور تیو3
محمد ش : سلام جک J7 موعد تحویل اسفند ۱۴۰۲ امروز تازه فاکتور شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پژمان : دوستان فروش فوری آخرین تاریخ فاکتور رو اعلام کنیم ممنون عشقا. پذیرش 12 بهمن
لیلا فروش فوری اسفند بد قولی سایپا : مدیر فروش سایپا یادش رفته اسفند ماه فروش فوری گذاشته بود تعطیلات خوش گذشته بهش ......................
صابر : در جواب آقا محسن همون 4 شهریور فاکتور میشه اگه 260 تومان اختلاف کارخانه و بازار باشه افزایشی نخواهد داشت ولی تارا اتومات اختلاف بازار بالای 400 میلیون هست اون شامل افرایش میشه
مهدیا خانم : اسفندی ها چشم انتظار نمونید امیدتون فقط به خدا آخر خرداد همتون ماشین هاتون میاد فقط یه چیزی بزنید کاشان حضوری خودتون بگیرین زودتر به دستتون میرسه .
ناشناس : آقا دیگه قراره کی فراخوان بدن یه سال و نیمه مردم هیرون کردن افزایش قیمت زدن حالا هم فراخوان نمیفرستن نمیدونم چه نقشه ای دارن بابا ما به یه بدبختی این پولو جور کردیم خدارو خوش نمیاد حق دارن مردم ازین مملکت خسته شن یکم به فکر مردم باشین
ماهان : سلام به همگی آخرین آمار دوستایی که موافق تجمع جلوی دفتر مدیران بودیم 37 همین تعداد هم خیلی خوبه و کسایی که میان در حقیقت زحمت کسایی را میکشن که فقط شعار میدن و در حقیقت منتظرن ببینن بقیه چیکار میکنن.ولی خوب چاره نیست .دست رو دست نمیشه گذاشت نظر بدید چه روزی به امید خدا جمع بشیم؟
مهدیا : من یه دخترم که از دیشب روی حرف آقا ی پرهام حساب کرده بودم ولی خدا لعنتت کنه که همه رو سر کار گذاشتی.
مجید : سلام دوست عزیز شما دقیقا تحویل کی بودین ؟
29 اسفند : من تکمیلی 17دی وتبدیل به سقف شیشه ای 19 فروردینماه هستم اگر طبق گفته شما تواین هفته فاکتور شدم از ایران خودرو معذرت خواهی می کنم خدا کنه اینجوری شما میفرمایید باشد من اشتباه کرده باشم
دی دوگانه : سلام ،،دوستان من 28 تکمیل وجه کردم ،نمیدونم چطور متوجه بشم که فاکتور شدم یا نه لطفا راهنمایی کنید