نگاهی کوتاه به مزدا CX-3 مدل 2015

نگاهی کوتاه به مزدا CX-3 مدل 2015

مزدا CX-3 که نخستین بار در نمایشگاه خودرو لس آنجلس از آن رونمایی شد، در شهر هیروشیمای ژاپن تولید می‌شود و به زودی در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. شاید کمپانی مزدا خیلی دیر به بازار کراس اوورهای جمع و جور ملحق شده باشد، اما این برند ژاپنی به طور قطع عقب افتادگی اش را جبران خواهد کرد. مزدا CX-3 یک کراس اوور است که جایی بین خودروهای هاچ بک مزدا 2 و مزدا 3 قرار می‌گیرد و وقتی در پاییز 2015 به بازار عرضه شود، قیمتی بین 22,000 تا 23,000 دلار استرالیا قیمت خواهد داشت. کمپانی مزدا معتقد است شاید این عرضه خودرو، فروش سایر محصولات این کمپانی را تحت الشعاع خودش قرار بدهد و از طرفی همچنان به عرضه آن به بازار پافشاری می‌کند. طول این خودرو از دماغه جلو تا سپر عقب، به 4.28 متر بالغ می‌شود که 22 سانتیمتر از مزدا 2 بزرگتر و 40 سانتیمتر از مزدا 3 کوچکتر است. فاصله محورهای این خودرو نیز به فاصله محورهای مزدا 2 شباهت دارد و به 2.57 سانتی متر می‌رسد.

نگاهی کوتاه به مزدا CX-3 مدل 2015

عرض این کراس اوور 7 سانتی متر از مزدا 2 بیشتر و 10 سانتی متر از مزدا 3 بیشتر است. مزدا  CX-3  از نظر ارتفاع نیز از هر دو خودرو مرتفع تر است. بهتر است بدانید ارتفاع آن  از مزدا 2 حدود 5.5 سانتیمتر و  از مزدا 3  حدود 9.5 سانتیمتر بیشتر است. اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و مزدا CX-3 همچنان ما بین دو محصول دیگر از کمپانی مزدا باقی می‌ماند و موتور بنزینی چهار سیلندر دو لیتری اش را از مزدا 3 قرض می‌گیرد، البته یک موتور دیگر نیز روی آن نصب می‌شود که چهار سیلندر توربو دیزلی است و 1.5 لیتر حجم دارد که روی مدل های صادراتی مزدا 2 نصب می‌شود. آن طور گفته می‌شود این خودرو هم با گیربکس دستی و هم با گیربکس اتوماتیک روانه بازار خواهد شد. با این که رقبایی نظیر Holden Trax، پژو 2008 و فورد EcoSport فقط با دیفرانسیل جلو در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند، مزدا CX-3 هم با دیفرانسیل جلو و هم با سیستم چهار چرخ محرک به بازار عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود این خودرو در سه تیپ تولید بشود.

نگاهی کوتاه به مزدا CX-3 مدل 2015 نگاهی کوتاه به مزدا CX-3 مدل 2015

کمپانی مزدا می‌گوید که تصمیم نداشته نسخه کوچکتری از مزدا CX-5 تولید کند ولی جلو پنجره پنج ضلعی و چراغ های جلو و چراغ ترمزها،ثابت می‌کنند که اینت دو خودرو شباهت های زیادی به یکدیگر دارند. خطوط مواج بدنه با سقف شیبدار هماهنگی زیادی دارند، ستون انتهایی سیاه رنگ نیز باعث شده است این خودرو در مقایسه با رنج روور Evoque حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد. به جرأت می‌توان گفت مزدا CX-3 یک کراس اوور بسیار زیبا و جذاب است و متاسفانه برای به دست آوردن آن باید پول نسبتاً زیادی بپردازید. طراحی داخلی مزدا CX-3 شباهت زیادی به مدل جدید مزدا 2 دارد و با این که کمی سرد و بی روح به نظر می‌رسد ولی زیاد هم بد نیست. طراح ارشد این کراس اوور نیز تایید کرده است که از ابتدا تصمیم بر آن بوده که داشبورد مزدا CX-3 به داشبورد برادر کوچکترش یعنی مزدا 2 شباهت داشته باشد.

نگاهی کوتاه به مزدا CX-3 مدل 2015

احتمال دارد سیستم تفریحات و سرگرمی MZD-Connect در تیپ پایه این کراس اوور عرضه نشود (هر چند این تیپ به صورت استاندارد از دوربین دید عقب برخوردار است) ولی می‌توان اپلیکیشن های Panadora و Aha روی تلفن همراه نصب کرد و بین تلفن و مسیریاب ماهواره ای ارتباط برقرار کرد. فضای پا برای صندلی های عقب به اندازه همین فضا در مزدا 2 است ولی این فضا در مقایسه با رقبایی چون پژو 2008 و Holden Trax از اندازه کمتری برخودار است. سقف شیبدار روی فضای سر تأثیر گذاشته است، صندلی عقب نیز ارتفاع زیادی دارد، به این ترتیب افراد قد بلند زیاد راحت نخواهند بود، البته ناگفته نماند که همین صندلی های بلند باعث شده اند سرنشینان عقب دید خوبی از جاده داشته باشند. صندوق عقب این کراس اوور نیز زیاد بزرگ نیست و به 264 لیتر می‌رسد، البته صندلی های عقب به نسبت 40/60 خم می‌شوند و این فضا را افزایش می‌دهند ولی همچنان در برابر صندوق عقب 350 لیتری Holden Trax و صندوق 410 لیتری پژو 2008 هیچ حرفی برای گفتن ندارد. کمپانی مزدا معتقد است ظاهر زیبا، عملکرد بالا و مصرف سوخت کم از نقاط قوت این خودرو به شمار می‌روند و خریداران هرگز کوچک بودن کابین را به حساب نخواهند آورد. پژو 2008 از یک موتور 1.6 لیتری و یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک بهره می‌برد، Holden Trax نیز به یک موتور غران 1.8 مجهز شده است ولی عملکرد موتور بنزینی مزدا CX-3 بسیار بی نظیر است. موتور 2 لیتری این کراس اوور 146 اسب بخار نیرو و 192 نیوتن متر گشتاور تولید کند. البته این اعداد و ارقام در مقایسه با مزدا 3 پایین تر هستند و علت آن هم چیزی نیست جز پیکربندی سیستم اگزوز، البته وزن کل این خودرو نیز از مزدا 3 کمتر است.

نگاهی کوتاه به مزدا CX-3 مدل 2015

مصرف سوخت موتور بنزینی مزدا CX-3 کمتر از 6 لیتر در هر 100 کیلومتر است و این میزان مصرف در مورد موتور توربو دیزلی به کمتر از 5 لیتر می‌رسد. موتور توربو دیزلی 103 اسب بخار نیرو و 270 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. رینگ های 18 اینچی این کراس اوور که با تایرهای 50-aspect Toyo همراه هستند، بدون هیچ مشکلی نیروی موتور را به هر چهار چرخ منتقل می‌کنند. موتور بنزینی قادر است ظرف 8.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این مقدار در مورد موتور دیزلی به 12.4 ثانیه می‌رسد. البته موتور دیزلی کم سر و صداتر است ولی وقتی دور آن به 5000 می‌رسد کمی غرش می‌کند. موتور حجیم تر بنزینی، به توربوشارژر مجهز نیست ولی هنگامی که به آن فشار بیاورید، ممکن است خشن و پر سر و صدا بشود. گیربگس اتوماتیک شش سرعته، در کنار موتور بنزینی قرار می‌گیرد و مانند گیربکس مزدا 2 از حالت Sport برخوردار است. این حالت برای موتور دیزلی وجود ندارد و همین امر باعث می‌شود این موتور کندتر و تنبل تر احساس بشود.

نگاهی کوتاه به مزدا CX-3 مدل 2015

فرمان پذیری، کیفیت سواری و هندلینگ این کراس اوور نیز عالی است و به سایر خودروهای مزدای نسل جدید شباهت دارد. غربیک فرمان نیز مانند خودروهای مزدا 2، مزدا 3، مزدا 6 و مزدا CX-5 دارای روکشی از چرم است و نسبتاً سبک احساس می‌شود. مزدا CX-3 توازن خوبی بین راحتی و فرمان پذیری ایجاد می‌کند، هندلینگ آن نیز عالی است و باعث می‌شود این کراس اوور جمع و جور چالاک و متعادل باشد. اگر مدل چهار چرخ محرک با تایرهای چسبنده تر را انتخاب کنید، عملکرد بالاتر می‌رود و رضایت بیشتری به دست خواهید آورد. اگر این موتورهای کم مصرف در کنار گیربکس اتوماتیک قرار بگیرند و تهاجمی نیز رانندگی نکنید، مزدا CX-3 می‌تواند در صدر جدول خودروهای کلاس خودش قرار بگیرد. این انتظار وجود دارد که این تازه وارد ژاپنی با چندین و چند پکیج مجهز به بازار عرضه شود و از فروش بالایی نیز برخوردار باشد ولی این پرسش همچنان باقی خواهد ماند: مزدا 3 یا مزدا CX-3؟

نگاهی کوتاه به مزدا CX-3 مدل 2015


منبع

CarAdvice

برچسب : مزدا , مزدا 3 , مزدا 2 , مزدا 6 , مزدا CX 3 , مزدا CX 5






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

محسن
2

ژاپن خودش رو بکشه هم در زمینه طراحی جزو ضعیف ترین کشورهاست.
پس بیخودی از مزدا و کمپانی های ژاپنی حمایت نکنید
تشریح کلی ژاپن در صنعت خودرو :
1- طراحی = ضعیف
2- امکانات = عالی
3- کارآیی = متوسط (به دلیل پر مصرف بودن) (وگرنه عالی هستند)
4- قیمت = ضعیف (جزو گرانفروش ترین کشورهای جهان)
23:58  1393/10/04
پاسخ دادن
علی
3

دوست گرامی محسن عزیز/من طرفداری کشور یا خودروی خاصی رو نمیکنم اما توجه داشته باشید کمپانی مثل تویوتا پرفروشترین کمپانی تولید خودرو و مدل کرولا بیشترین تیراژ تولیدی در طول تاریخ رو داره.یا کمپانی مثل اینفینیتی که لوکس ساز نیسان هست امسال با مدل Q50 خودش میشه گفت یه جهش عظیم درساخت خودرو بود که تونست اولین بار سیستم فرمون کامپیوتری رو به دنیا معرفی کنه و جدا از تکنولوژی های بروزتری که فقط تو این مدل سایز متوسط معرفی کرد.یا کمپانی لکسوس که اونم برند لوکس ساز تویوتاس و کسی نمیتونه منکر زیبایی های منجصر به فرد تک تک محصولاتش بشه/حالا شما کمپانی های میتسوبیشی سوبارو هوندا و...رو هم در نظر بگیرید.لطفا خواهشی که دارم اگر دلایل منطقی دارید بفرمایید بنده با دیده منت حرفاتونو قبول میکنم وگرنه از روی تعصب جرف نزنید.خواهشا از این حرفم دلخور نشید اما متاسفانه ما ایرانی ها علیرغم اینکه هیچ حرفی تو زمینه اتومبیل در دنیا نداریم اما جز اولین نفراتی هستین که نظراتمونو میگیم.این صحبتمم به شخص خاصی نبود بخدا وکلی گفتم.حتی خودمم ازین قاعده مستثنی نمیدونم.موفق باشید
11:08  1393/10/05

میثم
2

آقا علی عزیز طراحی برتر یعنی مرسدس بنز - یعنی بی ام و - یعنی هیوندای و تعداد دیگری از کمپانی های مطرح دیگه ...
مزدا 90 درصد محصولاتش موقع نگاه کردن حال آدمو بهم میزنن.
بعد میگی مزدا 3؟ مزدا 3 از بیرون یکی از سدان های زشت محسوب میشه
و در طراحی داخلی در مقابل رقبایی مثل سراتو - الانترا و کمری هیچ حرفی
برای گفتن نداره.
19:54  1393/10/04
پاسخ دادن
علی
6

دوست گلم/من تو صحبتهام محصولات مزدا رو با بنز و بی ام و ...مقایسه نکردم.بحث طراحی داخلی بود که به اون سرور گرامی فقط اون چیزی که در واقعیته رو گفتم.نه بحث طراحی بیرونی و نه...کاری به سلیقه ندارم که هر کسی با توجه به شرایط روحی و زیبایی شناختی مختص خودش از یه محصول خوشش میاد.اگرم عرایض بنده کافی نبود کافیه تو گوگل یه سرچ کنی که ده خودروی برتر 2014 از لحاظ طراحی داخلی.به هرحال چه خوشتون بیاد یانه این واقعیته و همچنین یه محصول مثل مزدا6 یکی از برترین طراحی های سال رو به خودش اختصاص داد.اینو که من نمیگم موسسات بین المللی بررسی اتومبیل منتشر کردن.یاحق
21:00  1393/10/04

میثم
2

در بین کمپانی های ژاپنی فقط محصولات لکسوس زیبا هستند وگرنه بقیه
کمپانی ها و علی الخصوص مزدا طراحی شون فوق العاده مزخرفه
همین مزدا طراحی داخلیش جزو بدترین طراحی های دنیاست
13:32  1393/10/04
پاسخ دادن
غلی
6

دوست عزیز.در بین طراحی های برتر داخلی خودرو در سال 2014 یکی از ده طراحی برتر مربوط به کمپانی مزدا و مدل مزدا3 بود!!طراحی این نیست که دویست تا دکمه و یه مانیتور 8 اینچ وسط کنسول باشه.لطفا منصفانه نظر بده.نه تنها طراحی مزدا جز بدترینها نیست بلکه جزه بهترینهای دنیاست/گواه حرفمم کافیه بری تو گوگل سرچ کنی/حتی برنامه the cars هفته پیش هم تو یه بخشی همین موضوع رو گفت.موفق باشی
14:12  1393/10/04

reza-4wd
3

رقیب نیسان juke که می گفتن اینه؟؟؟؟ مال این حرفا نیست....

ولی در کل تیپ و قیافه اش واقعا زیباست.
22:21  1393/10/03
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید : فقط راهش شکایت به تعذیرات حکومتی هست باید حتما شکایت کنیم برای ماشینهایی که پلاک شده در سایت تعذیرات باید گزینه "اختفاء و امتناع از عرضه کالا " رو انتخاب کنید شاید تعذیرات مجبورشون کنه ماشینا رو تحویل بدن
محمد : حسینی بیا بخر و سود کن تو که میگی یک میلیارد شده وگرنه.....
j7 تبریز ۴ بهمن : مهر ماه هنوز خودرو تحویل نگرفته 😑😐😑😐 وای به حال ما باید شما گمرک پیدا کنیم
شاهین اتومات : دوستای که میگن شاهین اتو بالای یه میلیارد من امروز تحویل گرفتم 830میدم اگه نخری کیرمو میکنم تو کوس اونی که دوسش داری
..... : هموطن محبوبم لطططططفا به هوش باش پشت همین نخر ها هم مافیا هست،
مهندس تعایق : سلام دوست عزیز معمولا خودرو های سواری (سدان) همون ۵ یا ۴ انگشت هستش، ولی اگه میخوای پایین تر بیاری تا نهایت ۲ انگشت یا ۳ انگشت بالا لاستیک میتونی کمک فابریک رو با کمی تغییرات جزعی استفاده کنی، اما حتما از فنر کوتاه استفاده کن و فنر های خودت رو برش نده چون تجربه ثابت کرده به بنده که فنر برش خورده بعده ها میشکنه
مهدی : این ماشین که گفتم از سر شب ویز ویز میکرد سمند x7هستش لطفاً مشکلش بهم بگین تو دنده یک ماشین کلن کند زیاد میزنه کلن موتورش اکنون زیاد میخوره
مهدی : امشب از سر شب ماشین وقتی کالج می‌گرفتم یک صدا ویز ویز میکرد آلن وقتی دنده یک میزنم ماشین کند کند میزنه تو دنده یک تا چهار اونم زیاد میزنه ولی دنده عقب وقتی میزنم ماشین دنده عقب می‌ره ولی به جلو کند میزنم مشکلش چی هست
فرهاد : شما نگران نباش این بحث در مورد خودروهای داخلی ممکنه صادق باشه که دلیل اونم دلال بازی بیشتر در مورد این خودروهاست ولی برای خودروهای وارداتی و حتی مونتاژی به دلیل کاهش قیمت دلار در حال خاضر بی معنی است پس لطفا به این بنده خداها استرس الکی وارد نکنید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
داراب : ماهم نه
مهران : سلام تک سوزی یا دوگانه
اسفند دوگانه : سلام دوستان میگن 15دعوتنامه میاد 15 که تعطیله
207 پانو : فاکتوری 16 یا 17 نبود امروز؟ کسی هست بگه حرف بزنید
زمستان402 : دوستان قضیه 194 هزارتومن چیه !؟ ایرانخودرو قرارداد نمیزنه !
آرش : تکسوز رادیال خریدم 566 فروردین از کارخانه . تکسوز را زیاد افزایش نداده
حمید دی : منم 20 اذر تکمیل ولی خبری از فاکتور نیست
رضا : سلام نهایتش ده روز
ساینا دوگانه دی : 21تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده از گلستان
نگین یکپارچه آذر : سلام ببخشید من دارم میرم ماشین رو از کاشان تحویل بگیرم کسی میدونه چه قدر میریزن و کی میدن پولی که بابت حضوری کاشان میریم