بررسی فورد Kuga مدل 2015

بررسی فورد Kuga مدل 2015

با عرضه نسل دوم فورد Kuga در آوریل 2013 به عنوان یکی از مدعیان اصلی این کلاس، کمپانی Blue Oval، عرضه کننده تجهیزات آف‌رود برای محصولات کمپانی فورد، فرصت خوبی برای خودنمایی در بازار شاسی‌بلندهای جمع و جور پیدا کرد. در سال‌های بعد Kuga تلاش کرد گوی سبقت را از رقبایی چون مزدا CX-5، سوبارو Forester و نیسان X-Trail برباید؛ اما با وجود فروش بی‌سابقه این خودرو در سال 2014، فروش سالانه آن تقریبا یک چهارم مزدا بود و به همین دلیل در جایگاه هشتم کلاس خود قرار گرفت. در هفته جاری، کمپانی فورد با هدف بهبود شرایط تیپ Mk II این خودرو را پس از رفع نواقص و نقاط ضعف مدل‌های قبلی، روانه بازار کرد. اولین و مهمترین تغییر ایجاد شده، اصلاحات صورت گرفته در سه پیشرانه عرضه شده برای Kuga می‌باشد که ارمغان آن، قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتر می‌باشد. اصلاح قیمت‌ها در تیپ‌های مختلف نیز، از دیگر تغییرات صورت گرفته برای شاسی‌بلند آمریکایی می‌باشد.

بررسی فورد Kuga مدل 2015

مدل جدید Kuga در سه تیپ، به صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک، با یکی از سه پیشرانه بنزینی یا دیزلی مجهز به توربوشارژر و گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. تیپ پایه Ambiente با پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژر و دو گیربکس شش سرعته اتوماتیک با 182 اسب‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور و شش سرعته دستی با 150 اسب‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. قیمت این دو مدل به ترتیب 27,490 و 28,990 دلار استرالیا می‌باشد. شایان ذکر است، اگرچه حجم موتور نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است، اما همانند گذشته حداکثر قدرت آن در دور 5,700 و حداکثر گشتاور آن در بازه 1,600 تا 5,000 دور بر دقیقه حاصل می‌شود. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، دستیابی به حداکثر قدرت و گشتاور در دور موتور پایین، شتاب و چالاکی خودرو را در شهر افزایش می‌دهد؛ همین امر در هنگام بالا رفتن از تپه و سربالایی‌های تند، کاهش دنده دقیق و به موقع را برای راننده فراهم می‌سازد. با این وجود، این امر بر مصرف سوخت مورد ادعای کمپانی در مدل‌های دیفرانسیل جلو (7.2 لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی) تاثیر منفی می‌گذارد.

بررسی فورد Kuga مدل 2015 بررسی فورد Kuga مدل 2015

پیشرانه جدید چهار سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر با تولید قدرتی در حدود 242 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 345 نیوتن‌متر، نه تنها پیشرانه 1.6 لیتری قدیمی، بلکه سوبارو Forester XT را نیز، پشت سر گذاشته و خود را به عنوان قدرتمندترین پیشرانه در این کلاس معرفی می‌کند. گفتنی است، در دو تیپ Trend و Titanium AWD این پیشرانه در کنار گیربکس شش سرعته اتوماتیک، ترکیب بی‌نظیر و قدرتمندی را فراهم می‌آورد.

بررسی فورد Kuga مدل 2015

همانند CX-5 و فولکس‌واگن Tiguan،دینامیک عالی Kuga رضایت راننده را بیش از پیش جلب می‌کند. فرمان برقی آن سبک و نرم بوده و رانندگی با این آمریکایی اصیل را آسان و راحت می‌سازد؛ با این وجود، غربیلک فرمان چهار پره آن چندان زیبا نبوده و شاید کمی قدیمی به نظر برسد.

بررسی فورد Kuga مدل 2015 بررسی فورد Kuga مدل 2015

از دیگر نقاط قوت Kuga می‌توان به سیستم تعلیق مستقل آن اشاره کرد که نه تنها در خیابان‌های داخل شهر، بلکه در بزرگراه‌ها نیز ناهمواری‌ها و دست‌اندازها را به خوبی جذب می‌کند؛ حفظ تعادل خودرو در پیچ‌ها نیز به خوبی انجام شده و از این لحاظ، Kuga سرآمد کلاس خود می‌باشد. عملکرد خودرو در جاده‌های شنی نیز، قابل توجه و تا حدودی بیش از حد انتظار می‌باشد.

بررسی فورد Kuga مدل 2015
بررسی فورد Kuga مدل 2015
بررسی فورد Kuga مدل 2015

آخرین پیشرانه در مثلث کمپانی سازنده، یک پیشرانه 2 لیتری دیزلی مجهز به توربوشارژر است که با تولید قدرتی در حدود 180 اسب‌بخار و گشتاوری معادل 400 نیوتن‌متر و مصرف سوختی معادل 5.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی، 2,000 دلار گران‌تر از پیشرانه 2 لیتری بنزینی عرضه شده در دو تیپ Trend و Titanium با مصرف سوخت 8.8 لیتر است (قیمت پایه Trend با پیشرانه بنزینی 36,490 دلار و با پیشرانه دیزلی 38,490 می‌باشد؛ این اعداد برای تیپ فول آپشن Titanium به ترتیب معادل 44,990 و 46,990 دلار می‌باشند).

بررسی فورد Kuga مدل 2015

همان‌طور که گفته شد، ظرفیت یدک‌کشی هر سه پیشرانه با تریلر مجهز به سیستم ترمز مستقل معادل 1,500 کیلوگرم و تریلر فاقد سیستم ترمز مستقل، 750 کیلوگرم می‌باشد. در مجموع می‌توان گفت، کمپانی فورد با بهبود پیشرانه‌های عرضه شده برای Kuga بار دیگر قدرت خود را به رخ رقبا کشیده است.

بررسی فورد Kuga مدل 2015

متاسفانه کمپانی سازنده در طراحی داخلی این خودرو کم لطفی کرده و با به کارگیری همان طراحی قدیمی، برخی خریداران را مایوس کرده است. برای مثال، طراحی داشبورد تیپ پایه Ambiente بسیار شلوغ و ابتدایی بوده و نمایشگر 3.5 اینچی در کنار کامپیوتر سفری ساده آن، چندان درخور یک شاسی‌بلند 27,490 دلاری نمی‌باشد. در خصوص دو تیپ Trend و Titanium اوضاع کمی بهتر می‌باشد و استفاده از روکش مشکی رنگ براق پشت دکمه‌های سیستم صوتی، جلوه بهتری به کابین این دو خودرو بخشیده است؛ نمایشگرهای 4.2 و 5 اینچی دکمه‌ای مورد استفاده در این دو تیپ نیز، کیفیت چندانی ندارند.

بررسی فورد Kuga مدل 2015 بررسی فورد Kuga مدل 2015
بررسی فورد Kuga مدل 2015 بررسی فورد Kuga مدل 2015
بررسی فورد Kuga مدل 2015 بررسی فورد Kuga مدل 2015
بررسی فورد Kuga مدل 2015 بررسی فورد Kuga مدل 2015
بررسی فورد Kuga مدل 2015 بررسی فورد Kuga مدل 2015
بررسی فورد Kuga مدل 2015 بررسی فورد Kuga مدل 2015

عدم وجود GPS، حتی به صورت سفارشی، در تیپ Trend و پرداخت مبلغی برای نصب دوربین دید عقب، از جمله نواقص Kuga محسوب می‌شوند. از این نظر، رقبایی چون مزدا CX-5، هوندا CR-V، و نیسان X-Trail بر Kuga پیش گرفته‌اند. با این وجود و بدون در نظر گرفتن داشبورد و نمایشگر کوچک آن، طراحی کابین در مجموع خوب و رضایت‌بخش بوده و فضای مناسبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. سیستم Sync در اتصال بلوتوث و کنترل صوتی سریع عمل می‌کند؛ صندلی راننده نیز، در مجموع موقعیت رانندگی خوبی در اختیار وی قرار می‌دهد. گفتنی است، تمامی تیپ‌های Kuga مجهز به سیستمی هستند که در هنگام تصادف با استفاده از تلفن‌همراه شما و GPS موقعیت خودرو را به مرکز اورژانس اطلاع می‌دهد.

بررسی فورد Kuga مدل 2015 بررسی فورد Kuga مدل 2015
بررسی فورد Kuga مدل 2015

جای پا و فضای سر مناسب صندلی عقب، راحتی و آسایش سرنشینان این قسمت را فراهم می‌کند؛ وجود جالیوانی‌ها و محفظه‌های نگهداری وسایل در هر دو ردیف، از دیگر مزایای Kuga می‌باشد. با این حال، عدم وجود دریچه‌های تهویه مطبوع در صندلی عقب کمی خست‌آمیز و تنگ‌نظرانه به نظر می‌رسد. با خم کردن صندلی عقب که به نسبت 60:40 طراحی شده است، فضای بار از 406 لیتر به 1,603 لیتر افزایش می‌یابد. در تیپ Titanium، شما می‌توانید با داشتن سوئیچ در جیب خود و تکان دادن پایتان زیر سپر عقب، درب صندوق را به صورت برقی باز کنید؛ گفتنی است، در تیپ Trend امکان بهره‌مندی از این ویژگی با پرداخت 1,200 دلار فراهم شده است. بدون در نظر گرفتن کیفیت پایین طراحی داخلی و سیستم چندرسانه‌ای و همچنین، عدم وجود دوربین دید عقب حتی به صورت سفارشی، در مجموع می‌توان گفت بهره‌مندی از پیشرانه‌های قدرتمند و فضای جادار در کنار کاهش قیمت، Kuga را به یکی از گزینه‌های خوب این کلاس تبدیل کرده است. 


منبع

CarAdvice

برچسب : Kuga , فورد , CX 5 , مزدا , CR V , هوندا , Forester , سوبارو , X Trail , نیسان , Tiguan , فولکس واگن , شاسی بلند , آف رود






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

حمید
0

من فورد کوگا مدل تیتانیوم ساخت 2014 دارم با اپشینی که گفتین زیر سپر عقب با پا در عقب باز نمیشه، نکنه از مدل های 2015 ببعد این آپشن هست؟
20:06  1402/12/11
پاسخ دادن
کاربر: Saeed.F.O.F
0

فورد از اون برندهایی است که هیچ وقت از شاسی بلندها و پیکاپ هاش
دلسرد نمی شی. قدرت برتر آفرود در دستان فورد و جیپ هستش.
01:40  1394/01/01
پاسخ دادن
کاربر: reza-4WD
2

آپشن هاش خوبه اما قیمتش خیلی بالا و قیافه ش خیلی زمخته......نمی ارزه
21:51  1393/11/05
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ساعی : پسرجان مسعود همچی ازپلتفرم میگی انگارنمیدونی کجازندگی میکنی الان میشه بگی پلتفرم محصولات ایرانخودروچه تفاوتی باهم دارند وچرا قیمتهاشون باهم 200 فرق دارند 206 با 207 سمند بادنا 405باپارس اینجاهمه چی باهم یکیه وهمش کپی ازهمه خواهشا دکمه خروج روبزن تا اطلس نتونستی بگیری نیا
علی محجوب : به خدا دارم دیوانه میشم ماشین خریدم دوتا بچه دارم قول دادم ببرم مسافرت هر روز شرمندشون میشم از بس که بعد قول سایپا
جواب مسعود : داداش ما اطلس معمولی وضعیفتراز کوییک 600 میلیونی سوارمیشیم شماهم برو سوارپلتفرم جدید شو من نمیدونم وقتی اطلس بده اینجاچیکارمیکنی اصلا کی ازبچه ای عین تونظر خواست من قول میدم تودستت به اطلس نرسیده الانم زورت میاد اطلس رو200 گرونتربخری ماکه سود200 میلیونی میکنیم حالشومیبریم اگر بچه خوبی باشی ده تومن بهت تخفیف میدم که اینقدر غرنزنی
saeed parandeh : سلام من ۲۰۷ تکمیل وجه برج ۱۰ تحویل برج ۱۲ پارسال هنوز ندادن اگه کسی گرفته منشن کنه ببینیم چی ب چیه هنوز فاکتورم نکردن
t8 : سلام وقت همگی بخیر دوستانی که t8 ثبت نام و یا تحویل گرفتین اطلاع دارن که چقدر تاخیر داره تحویل ماشین یا اینکه به موقع تحویل میشه
Infinity : اون‌هایی که نیمه دوم بهمن x5 تکمیل وجه کردن نمیدونین کی تحویل میدن؟!
J7 : خودرو ۲۸ اسفند شاسی شد و ۴۰ روزه تو مرحله بیمه گیر کرده و ببمه صادر نشده هرروزم زنگ میزنم الکی میگن پیگیری میکنیم ولی خبری نشد واسه کسی پیش اومده چرا بیمه صادر نمیشه
s3 سفید تهران : خب حالا بیمه هم بشه چه فایده ماشین بنده از 17 اسفند بیمه شده و توی پارکینگ کرمان خودرو خوابیده فقط داره ازش میگذره تو فکر کردی بیمه شد ماشینو میفرستن برات؟؟
s5 سفید تهران : نه یک ردیف توی سایت برات باز میشه شامل مابه التفاوت قیمت وقتی بری پرداخت کنی روال به جریان میوفته
J7 : سلام دوستان امروز زنگ‌زدم در خصوص j7هایی ک تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸شاسی و فاکتور شدن ولی رو مرحله بیمه ۲ ماهه ک گیر کرده و جلو نرفته گفتن باگ سیستممون مشکل خورده و تا چند روز اینده حل میشه لطفا همگی زنگ‌بزنین بگید ب کارشناسا همونجا تو سیستم این مشکل و ثبت کنن تا امار بره بالا پیگیری کنن وگرنه حالا ها ماشین زیر افتاب و تا پارکینگ میمونه . شده روزی ۴ بلر بهشون زنگ بزنید و بخواید تو سیستمشون این مشکلو ثبت کنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس سفارشی $ : دوستانی که ماشین خود تحویل گرفتن جواب بدن از زمان واریز وجه تا تحویل خودرو چند روز طول میکشه
امیرعلی دوگانه اسفند : یعنی تکمیل وجه
النا : تقریبا چ تاریخی ؟
پیش فروش ابان : سلام آقا بهاری تحویل فروردین هستم امروز پیام برام اومده خطا مغایرت ادرس سایپا با راهور زنگ زدم سخا گفت کارت انجام شد نمایندگی گفت مشکلی نیست میشه راهنمای کنید وضیعت من چی میشه
فروش فوری 1 اسفند : 😔🙏
احمد : اونی که پیش فروش نوشته خودش انتخاب کرده که خیلی منتظر بمونه
محمد ذاکر : سلام برادرامیرساعت چند پیامک براتون آمد من هم همین بخشنامه هستم تاحالا نیامده پیامک برام
پارسی : سلام دوستان میشه کسانی که بعد عید واریز کردن بگین چند روز طول کشید ماشین به دستتون برسه؟از این 45 روز ک گفتن کمتره درسته؟
رضا دوگانه بهمن : سلام مبارک باشه پیامک بیمه اومد 15 روز بعد تحویل میدن
پارس زمستان : زنده باشی داداش رضا