بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015

بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015

کیا اپتیما در کلاس سدان‌های متوسط جزو خودروهای محبوب و پرطرفدار به شمار می‌رود، ظاهر زیبایی دارد و از کابینی شیک و تجهیزات پیشرفته‌ای بهره می‌برد و شاید به همین دلیل است که کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 نیز روانه بازار شده است و میزان مصرف سوخت را بسیار پایین آورده است. متأسفانه این خودرو تاکنون به بازار جهانی عرضه نشده و فقط در مناطقی خاص در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. میزان مصرف سوخت کیا اپتیما هیبریدی بسته به تیپ آن، بین 7.20 تا 7.40 لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است که در مقایسه با مصرف سوخت رقبا بسیار کمتر است. اگر به دنبال سدان متوط هیبریدی می‌گردید، تویوتا کمری هیبریدی کم مصرف است، ظاهر خوبی دارد و از هندلینگی عالی برخوردار است. فورد فیوژن هیبریدی نیز خوش قیافه است، تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای دارد و مصرف سوخت آن به 6.52 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. در نهایت هم باید از هوندا آکورد هیبریدی مدل 2015 نام برد که کمترین میزان مصرف سوخت را دارد و مصرف آن به 5.82 لیتر در هر 100 می‌رسد. البته مد نظر قرار دادن این رقبا کار عاقلانه‌ای است، ولی بهتر است بدانید کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015، همچنان یک رقیب سرسخت در این کلاس باقی می‌ماند.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015

کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 یک سدان متوسط است که در دو تیپ به بازار عرضه می‌شود: تیپ پایه و تیپ EX. تجهیزات تیپ پایه عبارتند از: رینگ‌های 16 اینچی، چراغ مه‌شکن، گرمکن آینه‌های جانبی، دسترسی  و استارت بدون کلید، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، کول‌باکس، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان و شش بلندگو، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، رادیو ماهواره‌ای و درگاه iPod/USB. چنانچه پکیج Hybrid Convenience را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: چراغ‌های LED رانندگی در روز، شیشه جلو و شیشه‌های پنجره‌های جلو به صورت چند لایه (برای این که کابین ساکت‌تر باشد)، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در هشت حالت، دوربین دید عقب و سیستم کنترل صوتی Uvo که مختص خودروهای ساخت کمپانی کیا است. تیپ EX به صورت استاندارد به همه تجهیزات فوق مجهز است و این موارد را نیز به آن‌ها می‌افزاید: رینگ‌های 17 اینچی، چراغ‌های زنون، چراغ‌های مه‌شکن LED، آینه‌های جانبی تاشو، ترمز الکتریکی، GPS (به همراه نمایشگر لمسی 8 اینچی)، آینه الکتروکرومیک، دریچه تهویه مطبوع برای صندلی‌های عقب، روکش چرمی، صندلی برقی شاگرد با قابلیت تنظیم در چهار حالت، گرمکن غربیلک فرمان، گرمکن و مجاری هوا برای صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب، حافظه تنظیمات راننده، سیستم صوتی Infinity به همراه هشت بلندگو و رادیو HD. چنانچه پکیج Technology را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرد: سقف پانوراما، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار برخورد از عقب و سنسورهای پارک عقب. برای تیپ EX پکیج White Interior نیز قابل خریداری است ولی باید قبلاً پکیج Technology را خریداری کرده باشید. پکیج White Interior روکش چرمی سفید رنگ به همراه تزیینات و دوخت‌هایی به رنگ مشکی را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

 

 قدرت و عملکرد موتور

بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015

تأمین نیروی پیشران کیا اپتیما هیبریدی بر عهده یک موتور چهار سیلندر 4.2 لیتری و بنزینی گذاشته شده است که در کنار یک موتور الکتریکی و گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد. این دو موتور در کنار هم قادرند 199 اسب‌بخار نیرو و حدود 430 نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند. میزان مصرف سوخت تیپ پایه در سیکل ترکیبی 7.20 لیتر (7.60 لیتر در شهر و 6.84 لیتر) و میزان مصرف سوخت تیپ EX در سیکل ترکیبی 7.40 لیتر (7.82 لیتر در شهر و 7.02 لیتر در بزرگراه) برآورد شده است. در تست سرعت، کیا اپتیما هیبریدی توانست ظرف 8.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که اندکی بیشتر از میانگین صفر تا صد خودروهای این کلاس محسوب می‌شود.

 

ایمنی

بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015

کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 به صورت استاندارد از این تجهیزات ایمنی بهره می‌برد: ترمز ضدقفل برای هر چهار چرخ، کنترل کشش، کنترل پایداری، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، هشدار ترافیک عقب و سیستم هشدار نقاط کور. سیستم Uvo نیز شامل درخواست امداد جاده‌ای و هشدار برخورد اتوماتیک می‌شود. در تست ترمز، کیا اپتیما هیبریدی تیپ EX توانست پس از پیمودن 39.32 متر متوقف شود که از میانگین 100 تا صفر خودروهای این کلاس اندکی بیشتر اما همچنان قابل قبول است. موسسه ایمنی بزرگراه‌ها در زمینه عدم اسیب‌دیدگی از جلو و مقاومت طرفین به این خودرو 5 ستاره اختصاص داده است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015

کابین داخلی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 بسیار شیک و تأثیرگذار است. طراحی داخلی بسیار مدرن و امروزی است و در ساخت آن از مواد با کیفیت ساخته شده است. تیپ EX از تجهیزات اضافی و روکش چرمی نیز بهره می‌برد. به جرأت می‌توان گفت اگر به دنبال یک سدان هیبریدی لوکس می‌گردید، کیا اپتیما هیبریدی گزینه بسیار خوبی است. این سدان از کابینی جادار بهره می‌برد، صندلی‌ها راحت هستند و در جلو و عقب فضای پای مناسبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند.

بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015
بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015

ناگفته نماند که فضای سر برای صندلی‌های عقب به خاطر سقف خمیده و کوپه مانند، اندکی کم است، البته در صورتی که خودرو از سقف پانوراما بهره ببرد فضای سر افزایش پیدا می‌کند. گنجایش فضای بار به 0.31 متر مکعب می‌رسد که از گنجایش فضای بار کیا اپتیمای غیر هیبریدی کمتر است و علت آن هم چیزی نسیت جز این که باتری هیبرید فضایی را به خودش اختصاص می‌دهد.

 

تجربه رانندگی

بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015

کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015 روی سطوح مختلف از سواری نرمی برخوردار است و کابین آن در سرعت‌های بالا آرام و متین باقی می‌ماند. فرمان نیز بسیار نرم است و کار کردن با آن بسیار راحت و آسان است. در مجموع باید گفت رانندگی با این سدان متوسط بسیار لذت‌بخش است و هندلینگ عالی به نظر می‌رسد. باید گفت بیشتر رانند‌ها از عملکرد کیا اپتیما هیبریدی رضایت خواهند داشت. راننده به ندرت متوجه تغییر موتور بنزینی به موتور الکتریکی خواهد شد و نیرو و گشتاور لازم برای انجام مانورهای مختلف در اختیارش قرار خواهد گرفت. تنها ایرادی که هنگام حرکت در جاده به چشم می‌خورد واکنش عجیب و غریب سیستم ترمز است. بین فشردن پدال ترمز و درگیر شدن لنت‌ها وقفه‌ای کوچک اما قابل تأمل وجود دارد ولی بدون تردید نیروی متوقف کننده لازم را تولید می‌کند. البته مدتی طول خواهد کشید تا راننده با این ویژگی ترمز عادت کند و از از نیروی متوقف کننده آن بهترین استفاده را ببرد.

بررسی کیا اپتیما هیبریدی مدل 2015


منبع

Edmunds

برچسب : کیا , کیا اپتیما , کیا اپتیما هیبریدی , فورد فیوژن , هوندا آکورد هیبریدی , تویوتا کمری هیبریدی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: silvershadow
2

من یکی ک هنوز با هایبریدی ها ارتباط نتونستم برقرار کنم و ازشون خوشم نمیاد.
خود بنزینی هاش امروزه مصرفشون بهینس. اگه کم مصرف تر خواستی نمونه دیزلی میگیری.
ماشین هیبریدی اصلن ب درد جاده و مسافرت نمیخوره .منم بیشتر رانندگیم تو جاده س.
07:50  1394/04/05
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Samir : دوستان چه شهرایی هستید؟
حسن : سلام منم تحویل ۲۱ اسفند بوده هنوز هیچ خبری ازش نیست
تارا v4 : سلام همش دروغ همش دروغ تا کی این دروغامیخوان خورد ملت بدن منم ۲۱ اسفند تحویل بوده الان ۳ ماه هست تو تاخیر هست هیچ کس جوابگو نیست
پارس تبدیل پیش فروش به تارا : سلام دوستان دعوتنامه پیش فروش تیرماه اومد منم عصر ۲۹۷ تومن واریز کردم خدارو شکر در رفتیم وگرنه ضمضمه گران کردن داشتن باز هم
J4 : بله اقساطی بوده. امروز آخر وقت کارت ماشین پست شد. زنگ زدم شرکت گفتن تیر ماه موعد تحویلت هست ولی 12 خرداد شما آماده تحویل باش.خدا میدونه تحویل میدن یا نه.
امیر : اره داداش ولی الان ۱۹ م اینا فاکتور شده یعنی طلسم ۱۸ م شکست بلاخره داره فاکتور میشه نگران نباشید
سلطان : دوست عزیز هربار که پیامک میاد خیلی از دوستان هی میگن این اخرین پیامکه؟نه دوستان عزیز به احتمال قوی تا۱۵مرداد پیامک واریز شاهین جی میاد نگران نباشید
فروش فوری شاهین اتومات پذیرش 21 دی : نسبت به نظر قبلی دقیقاً هفته قبل هم یکی از دوستان همین وعده رو نقل کرد که گویا پذیرش های فروش فوری دو دسته شدن و پذیرش های 18 دی ماه و پذیرش 25 دی ماه دوستان من تماس گرفتم گفتند هیچی معلوم نیست حتی پذیرش 18 دی رو هم نگفت هنوز فاکتور شده بار ها این مسئله که یه سری ها میگن شرکت فروش فوری هارو دو قسمت کرده را بهش گفتم گفت ما همینقدر می‌دونیم و درباره این تقسیم ها هم چیزی خبر نداریم خلاصه این که مشابه صحبت این دوستمون را یا خودش یا یه بنده خدای دیگه هفته قبل مطرح کرده بود که بعد 18 دی را هفته بعد که این هفته باشه میدن الان دقیقاً همون هفته است و دوباره میگن بیست پنجمی هارو به قول خودش هفته بعد شروع میشه میتونید اسکرول کنید پایین صفحه پیدا کنید این وعده وعید های تکراری راه گشا نیست چند بار بحث تامین قطعات قسمت ساندروف را دارن میگن که باور کردنش سخته چرا که من به سبب کارم هر روز کامیون های حمل ماشین های سایپا رو میبینم که دارن شاهین اتومات با سانروف حمل می کنند و سانروف هم دارن مخلص کلام اینکه به هیچ عنوان شفاف سازی صورت نگرفته و همچین خبر هایی را هم نمیشه اعتماد کرد
مهران : سلام ۲۳ آبان ثبت نام کردن هنوز شاسی نشده جک s3 هر موقع هم تماس میگیرم هیچ جواب مشخصی نمیدن توروخدا کرمان موتور ثبت نام نکنین
وی۱ پلاس اردیبهشت : والا ما تحویل اردیبهشتیم هنوز فاکتور هم نشدیم.زودتر از موعد کجا بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیرحسین : دی ماهی ها تا چه تاریخی فاکتور شدن؟
احمد رضا : واریزی چند بهمنی بگو بهت بگم
اسفند : از اینکه بدون یک ریال تو جیب شرکت سایپا باشه که بهتره
207 کد 60021 : سلام تحویل 29 اسفند. 26 /2 فاکتورشد.امروزم حمل بار تیک خورد.
میلادسورون دوگانه تحویل اسفند : دی ماهیاتاچندم فاکتورشدن خبری نیست ازشان
پرمیوم : مبارکتون باشه، به سلامتی و خوشی، مجوز خروج تون کی خورده بود
دوگانه : بعد فاکتور 3و4 روزه پلاک میشی
جومنگ : از این حرفها نزن زشته
حمید جی ایکس ار مشکی قرمز : سلام کوییک جی ایکس ار تا می فاکتور شده؟
سعید تیگو7 : سلام چه تاریخی تخصیص و فاکتور شد؟ وام کدام بانک و چه تاریخی واریز شد؟