خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
نظرات : صادق خاراباف
نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها
انتخاب کنید.
آگهی های صادق خاراباف
نظرات صادق خاراباف
نام مقاله
متن نظر
اسامی شرکت کنندگان در قرعه کشی مسابقه هفته (4)
7
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 5)
1-فورد فیستا نسل 1 2- قاتلان بی چهره ( Mördare utan ansikte)
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 10)
سانروفها معمولاً شفاف هستند درحالیکه مونروفها را رنگی میسازند. در حقیقت مونروف نوع خاصی از سانروف است. در دهه هفتاد، به سانروفهای شیشهای داخلی و برقی، مونروف میگفتند. البته امروزه عموماً تنها به سانروفهای شیشهای داخلی، مونروف گفته میشود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 11)
چرخدنده پینیون: این قطعه، گشتاور را از گیربکس به دیفرانسیل منتقل میکند.در واقع چرخدنده حلقهای را به همراه چرخدندههای جانبی میچرخاند
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 12)
مدل چهار چرخ متحرک موقت (Part Time Four Wheel Drive - 4WD) در خودروهای مجهز به این سیستم، فقط چرخهای عقب متحرک هستند. مدل تمام چرخ متحرک (All Wheel Drive - AWD) در این سیستم نیرویی که به هر چرخ منتقلمیشود بهطور الکترونیکی تحت کنترل است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 13)
د- همه موارد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 14)
ب- دنده سبک سرعت کمتری دارد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 15)
توقف در روزهای زوج هفته ممنوع
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 16)
مزایای لاستیکهای تیوبلس میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛ موجب کاهش وزن خودرو عمر بیشتر تایر تعادل بیشتر در هنگام پیچ ضریب ایمنی بالاتر عدم ورود اشیاء ریز به داخل تایر عدم وجود پنچری و کاهش صدمات وارده به جلوبندی خودرو میگردد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 17)
اصطلاح "منومتیک" (manumatic) ترکیبی از دو کلمه دستی و اتوماتیک است و به کلاسی از گیربکسها گفته میشود که پروسه تعویض دنده را برای رانندگان بسیار راحت کرده است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 18)
مصرف سوخت -قیمت خودرو - ایمنی - شرکت سازنده -طراحی خودرو - سواری خودرو
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 20)
اساس کار آینههای الکتروکرومیک بهگونهای است که وقتیکه نور با شدت بالا به آینه میتابد، رنگ آینه بهصورت اتوماتیک تیره میشود. تیره شدن رنگ آینه باعث ضعیف شدن بازتاب نور میشود و در نتیجه چشم راننده از آزار نور مستقیم درامان میماند. البته این موضوع به افزایش دید راننده، هنگام تابش نور خورشید از پشت، نیز کمک میکند. گفتنی است، این آینهها بهطور اتوماتیک در روشنایی روز به رنگ روشن و در تاریکی شب نیز به رنگ تیره در میآیند،
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 21)
اغلب مدلهای بامو با یک عدد سه رقمی نامگذاری میشوند که عدد اول بیانگر سری اتاق و دو رقم دیگر بیانگر حجم موتور است. برای مثال بامو 316، سری 3 و دارای حجم موتور 1600 سیسی (1.6 لیتر) است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 22)
فراری
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 23)
ین سوپرمینی،فیات 500 بود که در سال 1957 تولید شد.فولکسواگن پولو بارزترین نمونه در این گروه است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 25)
نحوه عملکرد حسگر کیسه هوا بدین شکل است که با هوشمندی بالا در موقعیت تصادف، به سیستم داخل جعبه حاوی کیسه هوا دستور میدهد تا کیسه هوا را پُر کند. این دستور معمولاً یک سیگنال الکترونیکی است که پیامد آن، ایجاد یک انفجار در ژنراتور تولید گاز است و در نتیجه، گاز حاصل از این انفجار، وارد کیسه هوا میشود و آن را منبسط میکند. ژنراتور تولید گاز هم بخشی از سیستم کیسه هوا میباشد که در آن طی یک فرآیند شیمیایی، گاز نیتروژن تولید میشود و کیسه هوا را قبل از برخورد سرنشین با فرمان، داشبورد، درب، و... با فشار بالا باز میکند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 26)
قفل ضدسرقت، مدار کوچکی دارد که در داخل کلید خودرو جاسازی شده است. عملکرد این مدار به اینصورت است که هنگام استارت زدن خودرو، میان این مدار و ECU خودرو کدهای خاصی مبادله میشود. زمانیکه این کدها معتبر باشند، سیستم سوخترسانی خودرو فعال میشود. در غیر این صورت، سیستم سوخترسانی بهطور آنی قطع میشود و دیگر خودرو روشن نخواهد شد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 27)
جادههای 2+1 دارای 3 لاین میباشند و دو لاین آن دریک جهت و یک لاین آن در جهت مخالف میباشد و توسط گاردریل یا کابل از هم جدا میشوند. البته ایمنی این نوع جادهها پایینتر از 2+2ها میباشد. از سال 1990 ساخت این جادهها در کشورهای سوئد و دانمارک رواج یافت.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 28)
اگرچه کارتهای دندهای، مجهز به 4 ترمز و از شتاب بیشتری برخوردار هستند، اما به دلیل وزن بیشتر، فرمانپذیری آنها در پیچها کاهش مییابد و همین امر علت خروج ناگهانی کارت از پیچ میباشد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 29)
بزرگترین مزیت یک خودروی دو دیفرانسیل، افزایش چسبندگی و کشش اتومبیل در جادههای لغزنده است که بر روی برف، یخ و یا گل و شل، احتمال گیر کردن و از حرکت ایستادن یک خودروی 4WD به مراتب کمتر از خودوی 2WD است مگر اینکه هر چهار چرخ با هم گیر کنند و از حرکت بایستند که این امر بسیار کم اتفاق میافتد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 30)
او باید در کنار خودروی جلویی قرار بگیرد. فرمان خودرو را به سمت لبه پیاده رو بچرخاند و با زاویه 45 درجه در فضای خالی به سمت عقب حرکت بکند. تا جایی عقب میآید که چرخهای جلوی خود در امتداد چرخهای عقب خودروی جلویی قرار بگیرد. در عین حال باید توجه داشته باشد که بیش از اندازه به خودروی پارک شده عقبی نزدیک نشود. راننده باید فرمان خودرو را در خلاف جهت لبه پیاده رو بچرخاند تا جلوی خودرو خود در فضای مورد نظر قرار گیرد. در نهایت راننده باید آن قدر خودرو را جلو و عقب ببرد تا زمانی که فاصله خودرو از لبه پیاده رو 30 سانتیمتر شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 31)
تیپترونیک عملکردی شبیه به دندههای معمولی اتوماتیک دارد، با این تفاوت که به شما اجازه میدهد در هنگام رانندگی زودتر از سیستم اتوماتیک اقدام به تعویض دندهها کنید. با وجود این، در مدت زمانی که تعویض دنده اتوماتیک به طول میانجامد، راننده ضمن کنترل دندهها در پیچ، میتواند با دخالت در تعویض خودکار دندهها، به شتاب خودرو کمک کند و گذشته از آن، در هنگام سبقت گرفتن، دنده معکوس دهد.تیپترونیک همانند گیربکسهای دستی که توسط سیستمهای کامپیوتری کنترل میشوند،نیست و حتی نیمه اتوماتیک هم محسوب نمیشود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 32)
اختلاف اصلی در این نوع سوپرشارژرها صرفاً در چگونگی تزریق هوای فشرده به داخل منیفولد موتور خودرو است.همه این سوپرشارژرها هوای فشرده تأمین میکنند، اما عملکرد و راندمان آنها با هم فرق میکند. در سوپرشارژرهای روتز و دوپیچی، از لبهای گیراندازنده (Meshing Lobes) برای هدایت جریان هوا به داخل موتور استفاده شده است، درحالیکه وظیفه این کار در سوپرشارژرهای سانتریفیوژی بر عهده یک پروانه (Impeller) است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 33)
1. صفحه نمایش اطلاعات فدراسیون اتومبیلرانی 2. LED های نمایشگر دور موتور 3. صفحه نمایش اطلاعات گیربکس، سرعت و غیره 4. دکمه خلاص (در پیت استاپ) 5. فعال کردن بالچه جلو 6. دکمه چند منظوره 7. بازیابی نیروی ترمز 8 و 9 . دکمههای کم و زیاد کردن منوهای مختلف 10. دکمه اطلاع رسانی ایرادات (راننده به نسبت دفعات فشردن این دکمه، ایرادات فنی را گزارش میدهد) 11. محدود کننده سرعت 12. ذخیره سازی نیرو 13. دکمه برقراری ارتباط رادیویی با مهندس تیم 14. توقف در پیت استاپ 15. کنترل کلاچ 16. هماهنگی با مارشال 17. تنظیم دیفرانسیل 18. حالت اولیه تنظیمات دیفرانسیل 19. تنظیم دیفرانسیل 20. کروزکنترل 21. انتخاب حالات بالچهها، دور موتور و غیره 22. تنظیم تایرها 23. تنضیمات اولیه بالچه جلو 24. تنظیمات پدال 25. مخلوط سوخت 26. پدالهای پشت فرمان بالا 27. پدالهای پشت فرمان پایین 28. کلاچ
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 38)
شورولت Corvette 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 39)
کیا اسپورتیج 2013
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 41)
کیا سراتو 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 42)
بنز کلاس جی ال کا 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 51)
3- اتومبیل سیاه
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 52)
3- عابر پياده
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 53)
سبقت گرفتن یا گردش به چپ
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 54)
1- ایست کامل سپس ورود به اصلی
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 55)
ارسال پیامک درباره خودرو
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 57)
زمانی که ترمزها بیش از حد داغ میشوند، در فلز دیسک یا کاسه ترمز نقاط سختی به وجود میآید که به نقاط داغ معروفند. نقاط داغ در مقابل اصطکاک کفشک های ترمز و لنت ها مقاومت میکنند. چون کفشک ها و لنت ها چیزی برای گرفتن ندارند، بنابراین اصطکاکی هم وجود ندارد. نتیجتا، نیروی ترمز از دست میرود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 61)
وظیفه کمربند ایمنی توزیع نیروی متوقف کننده در قوی ترین قسمتهای بدن به منظور کاهش آسیب وارده میباشد. کمربند ایمنی از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: کمربند پهلویی که لگن خاصره شما را در بر می گیرد و کمربند شانه ای که بر روی سینه شما کشیده می شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 63)
مزایا، 1- وجود حرارت است؛ درگیری لنت ها با دیسک سبب ایجاد اصطکاک و در نتیجه تولید حرارت میشود؛ اگر آن حرارت نتواند بگریزد، ترمز ضعیف میشود و نیروی متوقف کننده ترمز کاهش پیدا میکند. 2- تولید گاز است؛ باعث میشدند بین دیسک و لنت، گاز تولید بشود. آن گاز نیز، نیروی متوقف کننده ترمز را کاهش میداد. 3-آب. اگر خودرو وارد چاله آب بشود، به کارواش برود یا حتی در باران شدید حرکت بکند، دیسکها خیس میشوند. یک دیسک خیس، لغزنده است و لنت ها نمیتوانند به راحتی آن را بگیرند و با آن درگیر بشوند. به این ترتیب، ایجاد سوراخ روی دیسک باعث میشود حرارت، گاز و آب به سرعت از سطح آن بگریزند و اجازه بدهند ترمز قرص و محکم عمل بکند. معایب= عیب استفاده از دیسکهای سوراخدار این است که سوراخ ها دیسک را ضعیف میکنند، اگر چندین بار پشت سر هم شتابزده و با عجله رانندگی کنید، حتی این احتمال وجود دارد که دیسک بشکند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 65)
اجزای تشکیل دهنده تایر: محدوده آج تایر، آج میانی، شیار، آج کناری، شانه تایر، لایه های سرپوش، تسمه فولادی، پوشش رادیال، بید، زهوار، لایه نگهدارنده هوای داخل تایردر سطح داخلی لاستیک تیوبلس، لایه ای از جنس بوتیل (یک ماده شیمیایی) وجود دارد که از نشت هوای داخل تایر به خارج جلوگیری می کند. این لایه در واقع از جنس همان تیوب معمولی است. بنابراین هنگام استفاده از تایر تیوبلس، نیازی به استفاده از تیوب نیست
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 66)
ام وی ام ایکس 33 : MVM X33 1393
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 67)
هیوندای ix35
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 69)
1- وجود مشکل در موتور خودرو 2- وجود مشکل در اکسل خودرو 3- وجود مشکل در سیستم ترمز 4- لق بودن چرخها 5- وجود مشکل در لاستیک ها
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 70)
- قیمت خودرو - لیزینگ خودرو
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 71)
سیستم اُوردرایو (Overdrive) در واقع یک گیربکس ثانویه است که در کنار گیربکس خودرو قرار گرفته است. این سیستم بین محور خروجی گیربکس و محور انتقال نیرو قرار دارد و به وسیله یک دکمه در داخل کابین خودرو فعال می شود.یکی از مزایای مهم اُوردرایو این است که با استفاده از آن می توان سرعت اتومبیل را ثابت نگه داشت و دور موتور را تا حدود 30% کاهش داد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 72)
ترمز موتور در وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون و اتوبوس به کار میرود تا سرعت آن ها بیشتر قابل کنترل باشد. ترمز موتور به ترمز جک (Jake) هم معروف است، چون بزرگترین تولید کننده آن شرکت Jacobs Vehicle Systems است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 73)
این محافظ ها، ترکیبی از یک محافظ سخت (مانند یک ورق پلاستیکی) و یک محافظ نرم (مانند Memory Foam) هستند و بسیار انعطاف پذیرند و فقط در صورتی که به آن ها فشار یا ضربهای وارد شود، مانند لحظه وقوع تصادف، سخت و محکم میشوند. اگر با ملایمت آن را فشار بدهید مانند یک مایع نرم است، ولی اگر به ناگهان محکم روی آن بکوبید به مادهای سفت و جامدی تبدیل میشود که دست شما را پس میزند. واقعاً ماده جالبی است و در حال حاضر هم میتوان آن را در بازار پیدا کرد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 74)
کایرون-موتور هیبریدی 8 لیتری 16 سیلندر خورجینی با قدرت موتور 1,479 اسب بخار و حداکثر سرعت 458 کیلومتر بر ساعت
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 78)
کنترل تطبیق سرعت (ACC) یک ویژگی است که در آن سیستم کنترل، سرعت خودرو را مطابق شرایط ترافیکی اطراف تنظیم می کند. یک سیستم رادار که در جلوی خودرو نصب شده است وجهت دیدن خودروهایی که در مسیر خودروی مجهز به ACC حرکت می کنند، اگر خودرویی کندتر حرکت کندACC باعث کاهش سرعت می شودو فاصله مجاز بین خودروی مجهز به ACC وخودروی جلویی را کنترل می کند. اگر سیستم متوجه شود خودرو دیگر مقابل خودروی ACC نیست ، سیستم ACC سرعت خودرو را افزایش داده وبه میزان تنظیم شده در کنترل سرعت بر می گرداند. این عملکردباعث می شود که خودروی مجهز به ACC مستقلا و بدون دخالت راننده سرعت را مطابق شرایط ترافیک کم یا زیاد کند. روش کنترل سرعتی که ACC انجام می دهد کنترل دریچه هوا(THROTLLE) وعملکرد محدود ترمز است. -ترمزهابدون عملکرد راننده وفشار دادن روی پدال ترمز عمل می کند. - حفظ فاصله انتهای خودروی جلویی با جلوی خودروی مجهز به ACC - سرعت مطلوب که توسط راننده تنظیم شده تحت کنترلACC است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 79)
1- مبدل های آنالوگ به دیجیتال: این دستگاه خروجی های برخی از سنسورها در خودرو همانند سنسور اکسیژن را میخواند. خروجی سنسور اکسیژن یک ولتاژ آنالوگ، معمولا بین 0 و 1.1 ولت است؛ به این دلیل که این ریزپردازنده تنها اعداد دیجیتال را میشناسد، این مبدل ها این ولتاژ را به یک عدد 10 بیتی دیجیتالی تبدیل میکنند. 2- خروجی های دیجیتال سطح بالا: در اغلب خودروهای امروزی، ECU نقش شمع، باز و بسته کردن سیستم تزریق سوخت و روشن و خاموش کردن فن خنک کننده را دارد؛ برای انجام تمامی این اعمال به خروجی های دیجیتال نیاز است. این خروجی یا خاموش است، یا روشن و هیچگونه حد وسطی برای آن وجود ندارد. به عنوان مثال، خروجی کنترل کننده فن خنک کننده ممکن است 12 ولت و 0.5 آمپلی فایر در زمان روشن بودن و 0 ولت در زمان خاموشی آن باشد. خود خروجی دیجیتال نیز، همانند یک تقویت کننده میباشد. میزان قدرت ناچیزی که ریزپردازنده تولید میکند، با فراهم آوردن نیروی ترانزیستور، میزان نیروی بیشتری در اختیار رله فن خنک کننده قرار میدهد و بدین ترتیب، فن خنک کننده به حرکت درمیآید. 3- مبدل دیجیتال به آنالو ...
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 83)
در بیشتر خودروها، تولید گرما محصول جانبی و اجتناب ناپذیر ترمز گرفتن است ولی مهندسان خودروساز روی این موضوع زیاد فکر کرده اند، حاصل کارشان هم ابداع نوعی ترمز است که میتواند بیشتر انرژی جنبشی خودرو را بگیرد و به جریان برق تبدیل کند؛ از این برق نیز میتوان برای شارژ کردن باتری خودرو استفاده کرد. این سیستم، ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking) نامیده میشود. در حال حاضر، این قبیل ترمزها در خودروهای هیبریدی نظیر تویوتا پریوس و خودروهای تمام برقی مانند تسلا Roadster به چشم میخورد؛ در این قبیل خودروها، پر نگه داشتن باتری از اهمیت زیادی برخوردار است. در سیستم ترمز احیاء کننده، همان سیستمی که خودرو را به پیش میبرد آن را متوقف میکند. وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی را میفشارد، باعث میشود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار میکند، همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش مینماید؛ نیروی برقی که تولید میشود نیز، برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار میگیرد. این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت میکنی
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 85)
مخترع بنزینی نیکلاس اوگوست اوتو درسال 1876 موتردیزلی هم رودلف دیزلسال 1892