خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
نظرات : مجتبی برزگر استانجین
نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها
انتخاب کنید.
آگهی های مجتبی برزگر استانجین
نظرات مجتبی برزگر استانجین
نام مقاله
متن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 3)
مدل خودرو : Lamborghini Murciélago LP640 نام فیلم: The Dark Knight
اسامی شرکت کنندگان در قرعه کشی مسابقه هفته (3)
7
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 4)
نام خودرو: 1965 Lincoln Continental نام فیلم: The Matrix
اسامی شرکت کنندگان در قرعه کشی مسابقه هفته (4)
9
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 9)
برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده میکند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت میکند.
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (9)
6
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 10)
سانروفها معمولاً شفاف هستند درحالیکه مونروفها را رنگی میسازند. البته امروزه عموماً تنها به سانروفهای شیشهای داخلی، مونروف گفته میشود. سانروف داخلی(مونروف) در حقیقت نوعی است که صفحه متحرک آن بین سطح خارجی و داخلی سقف حرکت میکند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 11)
(1) چرخدنده پینیون: این قطعه، گشتاور را از گیربکس به دیفرانسیل منتقل میکند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 13)
گزینه د- همه موارد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 21)
عدد اول بیانگر سری اتاق و دو رقم دیگر بیانگر حجم موتور است. برای مثال بامو 316، سری 3 و دارای حجم موتور 1600 سیسی (1.6 لیتر) است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 22)
این لوگو مربوط به شرکت فراری است، لوگوی این شرکت نشان خلبانان ACE ایتالیایی است. به خلبانانی که در جنگ جهانی اول 5 فروند جنگنده دشمن را منهدم کرده بودند، لقب ACE میدادند. این نشان به درخواست مادر یکی از همین خلبانان به نام Francesco Baracca، بر روی اتومبیلهای مسابقهای این کمپانی نصب گردید.
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 22)
2
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 25)
نحوه عملکرد حسگر کیسه هوا بدین شکل است که با هوشمندی بالا در موقعیت تصادف، به سیستم داخل جعبه حاوی کیسه هوا دستور میدهد تا کیسه هوا را پُر کند. این دستور معمولاً یک سیگنال الکترونیکی است که پیامد آن، ایجاد یک انفجار در ژنراتور تولید گاز است و در نتیجه، گاز حاصل از این انفجار، وارد کیسه هوا میشود و آن را منبسط میکند. ژنراتور تولید گاز هم بخشی از سیستم کیسه هوا میباشد که در آن طی یک فرآیند شیمیایی، گاز نیتروژن تولید میشود و کیسه هوا را قبل از برخورد سرنشین با فرمان، داشبورد، درب، و... با فشار بالا باز میکند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 33)
1. صفحه نمایش اطلاعات فدراسیون اتومبیلرانی 2. LED های نمایشگر دور موتور 3. صفحه نمایش اطلاعات گیربکس، سرعت و غیره 4. دکمه خلاص (در پیت استاپ) 5. فعال کردن بالچه جلو 6. دکمه چند منظوره 7. بازیابی نیروی ترمز 8 و 9 . دکمههای کم و زیاد کردن منوهای مختلف 10. دکمه اطلاع رسانی ایرادات (راننده به نسبت دفعات فشردن این دکمه، ایرادات فنی را گزارش میدهد) 11. محدود کننده سرعت 12. ذخیره سازی نیرو 13. دکمه برقراری ارتباط رادیویی با مهندس تیم 14. توقف در پیت استاپ 15. کنترل کلاچ 16. هماهنگی با مارشال 17. تنظیم دیفرانسیل 18. حالت اولیه تنظیمات دیفرانسیل 19. تنظیم دیفرانسیل 20. کروزکنترل 21. انتخاب حالات بالچهها، دور موتور و غیره 22. تنظیم تایرها 23. تنضیمات اولیه بالچه جلو 24. تنظیمات پدال 25. مخلوط سوخت 26. پدالهای پشت فرمان بالا 27. پدالهای پشت فرمان پایین 28. کلاچ
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 38)
chevrolet corvette 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 39)
کیا اسپورتیج 2013
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 55)
بخش نظرسنجی در مورد کیفیت خودروهای موجود در بازار ایران و راهنمای خرید خودرو
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 57)
زمانی که ترمزها بیش از حد داغ میشوند، در فلز دیسک یا کاسه ترمز نقاط سختی به وجود میآید که به نقاط داغ معروفند. نقاط داغ در مقابل اصطکاک کفشک های ترمز و لنت ها مقاومت میکنند. چون کفشک ها و لنت ها چیزی برای گرفتن ندارند، بنابراین اصطکاکی هم وجود ندارد. نتیجتا، نیروی ترمز از دست میرود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 58)
1-پولی ورودی 2- پیستون 3- تسمه 4- تنظیم کننده 5- پولی خارجی پولی ها با هم کار می کنند و قطر آن ها همواره در حال تغییر است. یکی از پولی ها که پولی محرک یا پولی ورودی نام دارد، به میل لنگ موتور متصل است و انرژی موتور از این قسمت وارد سیستم انتقال قدرت می شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 59)
دکمه های Set/Accel ،Resume ،On/Off، و Decelerate/Coast و دکمه Cancel مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical). فعال سازی از طریق مکانیسم نوع وکیوم شباهت بسیار زیادی به عملکرد بوستر ترمز دارد و مانند پدال گاز، با سیم به دریچه گاز وصل می شود. فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی نیز شباهت زیادی به سیستم استپر (Stepper) موتور دارد و دریچه گاز خودرو را به طور الکتریکی کنترل می کند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 61)
وظیفه کمربند ایمنی توزیع نیروی متوقف کننده در قوی ترین قسمتهای بدن به منظور کاهش آسیب وارده میباشد. کمربند ایمنی از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: کمربند پهلویی که لگن خاصره شما را در بر می گیرد و کمربند شانه ای که بر روی سینه شما کشیده می شود. هر دو قسمت کمربند به سختی به بدنه خودرو محکم شده اند تا سرنشینان را در صندلی های خود نگه دارند.
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 61)
2
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 63)
مزیت: ایجاد سوراخ روی دیسک باعث میشود حرارت، گاز و آب به سرعت از سطح آن بگریزند و اجازه بدهند ترمز قرص و محکم عمل بکند. عیب: عیب استفاده از دیسکهای سوراخدار این است که سوراخ ها دیسک را ضعیف میکنند، درست همانطور که کندن چندین و چند سوراخ روی دیوار خانه، باعث ضعیف شدن دیوار میشود. اگر چندین بار پشت سر هم شتابزده و با عجله رانندگی کنید، حتی این احتمال وجود دارد که دیسک بشکند.
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 63)
1
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 64)
برای فلاش کردن، مواد پاک کننده شیمیایی را داخل موتور میریزند و چند دقیقه منتظر میمانند تا مطمئن بشوند ماده شوینده به تمام نقاطی که روغن ممکن است برود، میرسد. بعد از این مرحله، تخلیه شوینده شیمیایی درست مانند تخلیه روغن موتور انجام میشود. در واقع، فلاش موتور زمانی انجام میشود که روغن قدیمی تخلیه میشود و قبل از این که روغن جدید ریخته شود، ماده شوینده اضافه میشود. پنج فایده فلاش کردن موتور عبارتند از: 1. بر طرف کردن رسوب ها 2. بررسی سوابق تعمیر موتور 3. تمیز نگه داشتن روغن 4. کمک به فیلتر در تصفیه روغن 5. تمیز کردن قطعات موتور
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 69)
مورد اول: وجود مشکل در موتور خودرو مورد دوم: وجود مشکل در اکسل خودرو مورد سوم: وجود مشکل در سیستم ترمز مورد چهارم: لق بودن چرخها مورد پنجم: وجود مشکل در لاستیکها
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 70)
قیمت خودرو
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 72)
ترمز موتور به ترمز جک (Jake) هم معروف است، چون بزرگترین تولید کننده آن شرکت Jacobs Vehicle Systems است. ترمز موتور در وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون و اتوبوس به کار میرود تا سرعت آن ها بیشتر قابل کنترل باشد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 78)
ACC در واقع از سرواژه های عبارت Automatic Climate Controlling گرفته شده است. با استفاده از چنین سیستم هایی، راننده می تواند به حالت دستی درجه حرارت و سرعت فن را تنظیم کند. اما آن چه در این سیستم ها از اهمیت بالایی برخوردار است، حالت تنظیمات اتوماتیک است که با استفاده از آن می توان دمای هوای داخل اتاق خودرو را روی درجه مطلوب تنظیم کرد. بدین صورت که درصورت بالاتر رفتن دمای فضای داخل اتاق خودرو، هوای سرد به صورت اتوماتیک وارد می شود و دما مجدداً به حالت مطلوب باز می گردد. هم چنین درصورت سردتر شدن هوا، با ورود هوای گرم بیش تر، دما مجدداً تنظیم می شود. بنابراین، دمای هوای فضای داخل اتاق خودرو همواره روی حالت مطلوب تنظیم می ماند. این ویژگی، از مزیت های سیستم های جدید کنترل آب و هوای اتوماتیک است.