خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
نظرات : lila46
نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها
انتخاب کنید.
آگهی های lila46
نظرات lila46
نام مقاله
متن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 24)
هنگامی که فرایند پارک خودکار آغاز شود، سیستم کامپیوتری خودرو، کنترل فرمان را ضمن اینکه ماشین در کنار خودروی جلویی قرار دارد، بر عهده میگیرد. در ادامه، راننده، دنده را عوض میکند و در حالت عقب قرار میدهد. سپس پدال ترمز به آرامی رها میشود تا خودرو به سمت عقب حرکت کند و سیستم چرخش خودکار غربیلک فرمان فعال شود. سپس با چرخش چرخها، خودرو در فضای مناسب پارک میشود. هنگامی که خودرو به اندازه کافی عقب آمد، هشداری راننده را خبردار میکند که خودرو را متوقف کند و دنده خود را در حالت D (حرکت به جلو) قرار دهد. خودرو به سمت جلو حرکت میکند تا در مکان مناسب قرار گیرد. هشدار نهایی به راننده میگوید که پارک با موفقیت انجام شد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 27)
جادههای 2+1 دارای 3 لاین میباشند و دو لاین آن دریک جهت و یک لاین آن در جهت مخالف میباشد و توسط گاردریل یا کابل از هم جدا میشوند. البته ایمنی این نوع جادهها پایینتر از 2+2ها میباشد. از سال 1990 ساخت این جادهها در کشورهای سوئد و دانمارک رواج یافت.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 28)
اگرچه کارتهای دندهای، مجهز به 4 ترمز و از شتاب بیشتری برخوردار هستند، اما به دلیل وزن بیشتر، فرمانپذیری آنها در پیچها کاهش مییابد و همین امر علت خروج ناگهانی کارت از پیچ میباشد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 29)
بزرگترین مزیت یک خودروی دو دیفرانسیل، افزایش چسبندگی و کشش اتومبیل در جادههای لغزنده است که بر روی برف، یخ و یا گل و شل، احتمال گیر کردن و از حرکت ایستادن یک خودروی 4WD به مراتب کمتر از خودوی 2WD است مگر اینکه هر چهار چرخ با هم گیر کنند و از حرکت بایستند که این امر بسیار کم اتفاق میافتد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 30)
برای پارک موازی، راننده باید به 5 نکته ساده توجه کند: او باید در کنار خودروی جلویی قرار بگیرد. فرمان خودرو را به سمت لبه پیاده رو بچرخاند و با زاویه 45 درجه در فضای خالی به سمت عقب حرکت بکند. تا جایی عقب میآید که چرخهای جلوی خود در امتداد چرخهای عقب خودروی جلویی قرار بگیرد. در عین حال باید توجه داشته باشد که بیش از اندازه به خودروی پارک شده عقبی نزدیک نشود. راننده باید فرمان خودرو را در خلاف جهت لبه پیاده رو بچرخاند تا جلوی خودرو خود در فضای مورد نظر قرار گیرد. در نهایت راننده باید آن قدر خودرو را جلو و عقب ببرد تا زمانی که فاصله خودرو از لبه پیاده رو 30 سانتیمتر شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 31)
تیپترونیک عملکردی شبیه به دندههای معمولی اتوماتیک دارد، با این تفاوت که به شما اجازه میدهد در هنگام رانندگی زودتر از سیستم اتوماتیک اقدام به تعویض دندهها کنید. با وجود این، در مدت زمانی که تعویض دنده اتوماتیک به طول میانجامد، راننده ضمن کنترل دندهها در پیچ، میتواند با دخالت در تعویض خودکار دندهها، به شتاب خودرو کمک کند و گذشته از آن، در هنگام سبقت گرفتن، دنده معکوس دهد.تیپترونیک همانند گیربکسهای دستی که توسط سیستمهای کامپیوتری کنترل میشوند،نیست و حتی نیمه اتوماتیک هم محسوب نمیشود. اگرچه تیپترونیک همانند سایر گیربکسهای اتوماتیک، از مبدل گشتاور استفاده میکند، اما باید گفت، تیپترونیک همانند گیربکسهای دستی که توسط سیستمهای کامپیوتری کنترل میشوند،نیست و حتی نیمه-اتوماتیک هم محسوب نمیشود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 32)
اختلاف اصلی در این نوع سوپرشارژرها صرفاً در چگونگی تزریق هوای فشرده به داخل منیفولد موتور خودرو است.همه این سوپرشارژرها هوای فشرده تأمین میکنند، اما عملکرد و راندمان آنها با هم فرق میکند. در سوپرشارژرهای روتز و دوپیچی، از لبهای گیراندازنده (Meshing Lobes) برای هدایت جریان هوا به داخل موتور استفاده شده است، درحالیکه وظیفه این کار در سوپرشارژرهای سانتریفیوژی بر عهده یک پروانه (Impeller) است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 33)
1. صفحه نمایش اطلاعات فدراسیون اتومبیلرانی 2. LED های نمایشگر دور موتور 3. صفحه نمایش اطلاعات گیربکس، سرعت و غیره 4. دکمه خلاص (در پیت استاپ) 5. فعال کردن بالچه جلو 6. دکمه چند منظوره 7. بازیابی نیروی ترمز 8 و 9 . دکمههای کم و زیاد کردن منوهای مختلف 10. دکمه اطلاع رسانی ایرادات (راننده به نسبت دفعات فشردن این دکمه، ایرادات فنی را گزارش میدهد) 11. محدود کننده سرعت 12. ذخیره سازی نیرو 13. دکمه برقراری ارتباط رادیویی با مهندس تیم 14. توقف در پیت استاپ 15. کنترل کلاچ 16. هماهنگی با مارشال 17. تنظیم دیفرانسیل 18. حالت اولیه تنظیمات دیفرانسیل 19. تنظیم دیفرانسیل 20. کروزکنترل 21. انتخاب حالات بالچهها، دور موتور و غیره 22. تنظیم تایرها 23. تنضیمات اولیه بالچه جلو 24. تنظیمات پدال 25. مخلوط سوخت 26. پدالهای پشت فرمان بالا 27. پدالهای پشت فرمان پایین 28. کلاچ
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 34)
Volkswagen Golf II http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcScanDC0I2NBdF9VGuXWPHRJUs3BZcSxygt63CJj_pAFj6LhGdG
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 35)
lexus ct hybrid 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 37)
۱- گيرپاژ كردن ياتاقان ها در اثر نرسيدن روغن به انها ۲- استفاده زياد از دنده مكوس در سرعتهاي زياد ۳- رعايت نكردن لقي مجاز موقع بستن ياتا قانها يا سفت بسته شدن يا تاقانها ۴- تراش بيش از حد ياتاقانها هنگام تعمير
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 38)
شورولت Corvette 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 42)
فیات سی ینا 2011 Fiat Siena 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 56)
نوع تایر عرض تایر نسبت ابعاد ساختار تایر قطر لبه ردهبندی یکپارچه کیفیت تایرها خوردگی عاج میزان اصطکاک دما میزان بار میزان سرعت محاسبه قطر تایر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 59)
دکمه On/Off:ازآن جاکه سیستم کروز کنترل در اغلب خودروها به طور همیشگی فعال نیست، از این دکمه برای فعال سازی آن استفاده می شود. دکمه Set/Accel: پس از فعال سازی این ابزار، ابتدا باید با پدال گاز، سرعت خودرو را به میزان موردنظر افزایش دهید و سپس با فشار دادن دکمه Set، این سرعت را برای خودرو ثابت نگه دارید. دکمه Resume:از این دکمه زمانی استفاده می کنیم که کروز کنترل را قبلاً از مدار خارج کرده باشیم و حال می خواهیم آن را مججداً فعال کنیم. دکمه Decelerate/Coast:ین دکمه در واقع نقش معکوس دکمه Accel را ایفا می کند. به عبارتی، با فشار دادن این دکمه می توان سرعت خودرو را کاهش داد و آن را ثابت کرد. دکمه Cancel:برخی شرکت های خودروسازی به منظور خارج کردن موقتی کروز کنترل از مدار، این دکمه را درنظر گرفته اند. اما ازآن جاکه با فشار دادن ترمز نیز می توان کروز کنترل را از مدار خارج کرد، در برخی خودروها این دکمه را نمی بینید. مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical).
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 60)
ترمز فونداسیون، متداولترین نوع ترمزهای بادی است که در کامیون ها و اتوبوس ها استفاده میشود و شبیه ترمز قطار کار میکند. این ترمز با استفاده از اصل ترمزهای سه زمانه، هوا را به داخل لوله ها میفرستد و به این وسیله لنت ها را خلاص میکند. در واقع، همه وسایل نقلیه جادهای که ترمزشان بادی است، دارای یک سیستم خلاص کننده تدریجی هستند که فشار را افزایش داده و لنت ها را خلاص میکند. اجزاء مهم ترمزهای بادی فونداسیون عبارتند از: کمپرسور هوا کنترلگر کمپرسور هوا سوپاپ تخلیه سوپاپ زیر پایی (پدال ترمز) اتاقک ترمز میله پرس رگلاتور متحرک محور S لنت فنر برگشت
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 61)
وظیفه کمربند ایمنی توزیع نیروی متوقف کننده در قوی ترین قسمتهای بدن به منظور کاهش آسیب وارده میباشد. کمربند ایمنی از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: کمربند پهلویی که لگن خاصره شما را در بر می گیرد و کمربند شانه ای که بر روی سینه شما کشیده می شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 62)
سلام کیا سورنتو
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 63)
ایجاد سوراخ روی دیسک باعث میشود حرارت، گاز و آب به سرعت از سطح آن بگریزند و اجازه بدهند ترمز قرص و محکم عمل بکند. عیب استفاده از دیسکهای سوراخ دار این است که سوراخ ها دیسک را ضعیف میکنند، درست همانطور که کندن چندین و چندسوراخ روی دیوار خانه، باعث ضعیف شدن دیوار میشود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 64)
سلام طی آن همه آت و آشغال ها از موتور خودرو شما خارج میشوند. برای فلاش کردن، مواد پاک کننده شیمیایی را داخل موتور میریزند و چند دقیقه منتظر میمانند تا مطمئن بشوند ماده شوینده به تمام نقاطی که روغن ممکن است برود، میرسد. بعد از این مرحله، تخلیه شوینده شیمیایی درست مانند تخلیه روغن موتور انجام میشود. در واقع، فلاش موتور زمانی انجام میشود که روغن قدیمی تخلیه میشود و قبل از این که روغن جدید ریخته شود، ماده شوینده اضافه میشود. 1- برطرف کردن رسوب ها 2- برررسی سوابق تعمیر موتور 3- تمیز نگه داشتن روغن 4- کمک به فیلتر در تعویض روغن 5- تمیز کردن قطعات موتور
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 74)
کایرون ، موتور هیبریدی 8 لیتری 16 سیلندر خورجینی با قدرت موتور 1,479 اسب بخار و حداکثر سرعت 458 کیلومتر بر ساعت
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 78)
کنترل تطبیق سرعت (ACC) یک ویژگی است که در آن سیستم کنترل، سرعت خودرو را مطابق شرایط ترافیکی اطراف تنظیم می کند. یک سیستم رادار که در جلوی خودرو نصب شده است وجهت دیدن خودروهایی که در مسیر خودروی مجهز به ACC حرکت می کنند، اگر خودرویی کندتر حرکت کندACC باعث کاهش سرعت می شودو فاصله مجاز بین خودروی مجهز به ACC وخودروی جلویی را کنترل می کند. اگر سیستم متوجه شود خودرو دیگر مقابل خودروی ACC نیست ، سیستم ACC سرعت خودرو را افزایش داده وبه میزان تنظیم شده در کنترل سرعت بر می گرداند. این عملکردباعث می شود که خودروی مجهز به ACC مستقلا و بدون دخالت راننده سرعت را مطابق شرایط ترافیک کم یا زیاد کند. روش کنترل سرعتی که ACC انجام می دهد کنترل دریچه هوا(THROTLLE) وعملکرد محدود ترمز است. -ترمزهابدون عملکرد راننده وفشار دادن روی پدال ترمز عمل می کند. - حفظ فاصله انتهای خودروی جلویی با جلوی خودروی مجهز به ACC - سرعت مطلوب که توسط راننده تنظیم شده تحت کنترلACC است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 79)
1- مبدل های آنالوگ به دیجیتال: این دستگاه خروجی های برخی از سنسورها در خودرو همانند سنسور اکسیژن را میخواند. 2- خروجی های دیجیتال سطح بالا: در اغلب خودروهای امروزی، ECU نقش شمع، باز و بسته کردن سیستم تزریق سوخت و روشن و خاموش کردن فن خنک کننده را دارد. 3- مبدل دیجیتال به آنالوگ: برخی مواقع ECU باید خروجی ولتاژ آنالوگ را برای اجزای موتور فراهم کند. از آنجا که ریزپردازنده روی ECU یک دستگاه دیجیتالی است، به اجزایی برای تبدیل اعداد دیجیتال به ولتاژ آنالوگ نیاز دارد. 4- سیگنال تنظیم کننده: برخی اوقات ورودی ها یا خروجی ها قبل از خوانده شدن به تطبیق نیاز دارند. 5- تراشه های ارتباطی: این تراشه ها استانداردهای ارتباطی متعددی را که در خودرو استفاده میشود، به مرحله عمل درمیآورند .