خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
نظرات : علی صفائی کوزه کنان
نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها
انتخاب کنید.
آگهی های علی صفائی کوزه کنان
نظرات علی صفائی کوزه کنان
نام مقاله
متن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 2)
مدل خودرو Peugeot 605 نام فیلم ronin
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 3)
مدل خودرو Lamborghini LP640 نام فیلم The Dark Knight
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 4)
مدل خودرو Lincoln Continental نام فیلم Matrix
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 5)
مدل خودرو: فورد فیستا نسل 1 نام فیلم: قاتلان بی چهره ( Mördare utan ansikte)
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 9)
برخلاف توربوشارژر که از گازهای خروجی اگزوز برای به حرکت در آوردن توربین داخلی و در نتیجه کمپرسور هوا استفاده میکند، سوپرشارژر نیروی محرکه خود را مستقیماً از میل بادامک دریافت میکند. به عبارت بهتر، برتری سوپرشارژر نسبت به توربوشارژر در این است که چون نیروی محرکه بهطور مستقیم از موتور خودرو یا همان میل بادامک دریافت میشود، بنابراین ضعف افت فشار هوا که در توربوشارژر به دلیل نوسانات فشار گاز خروجی از اگزوز دیده میشود، ندارد.
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (9)
3
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 10)
سانروفها معمولاً شفاف هستند درحالیکه مونروفها را رنگی میسازند.
اسامی پاسخ دهندگان صحیح مسابقه هفته (شماره 10)
9
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 11)
چرخدنده پینیون: این قطعه، گشتاور را از گیربکس به دیفرانسیل منتقل میکند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 12)
در سیستم 4WD فقط چرخهای عقب متحرک هستند ولی در سیستم AWD نیرویی که به هر چرخ منتقلمیشود بهطور الکترونیکی تحت کنترل است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 13)
همه موارد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 14)
ب- دنده سبک سرعت کمتری دارد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 15)
توقف در روزهای زوج هفته ممنوع
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 16)
تعادل بیشتر در هنگام پیچ ضریب ایمنی بالاتر عدم ورود اشیاء ریز به داخل تایر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 17)
منومتیک ترکیبی از دو کلمه دستی و اتوماتیک است و به کلاسی از گیربکسها گفته میشود که پروسه تعویض دنده را برای رانندگان بسیار راحت کرده است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 18)
طراحی خودرو- قیمت خودرو- سواری خودرو- ایمنی- مصرف سوخت- شرکت سازنده
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 20)
اساس کار آینههای الکتروکرومیک بهگونهای است که وقتیکه نور با شدت بالا به آینه میتابد، رنگ آینه بهصورت اتوماتیک تیره میشود. تیره شدن رنگ آینه باعث ضعیف شدن بازتاب نور میشود و در نتیجه چشم راننده از آزار نور مستقیم درامان میماند. البته این موضوع به افزایش دید راننده، هنگام تابش نور خورشید از پشت، نیز کمک میکند. گفتنی است، این آینهها بهطور اتوماتیک در روشنایی روز به رنگ روشن و در تاریکی شب نیز به رنگ تیره در میآیند،
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 22)
فراری آرم فراری در واقع اسب بلند شده بر روی دو پا است که نشان خلبان آس ایتالیایی در جنگ اول جهانی است (ACE) در بین خلبانان به کسی اطلاق میشود که حداقل 5 فروند از هواپیماهای دشمن را سرنگون کرده باشد)، فرانسیسکو باراگایتی از خلبانان آس ایتالیا بود، که والدینش شرکت فراری را ترغیب کردند تا نشان پسرشان را روی خودروهای مسابقهای خود قرار دهد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 23)
اولین سوپرمینی،فیات 500 بود که در سال 1957 تولید شد.فولکسواگن پولو بارزترین نمونه در این گروه است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 24)
هنگامی که فرایند پارک خودکار آغاز شود، سیستم کامپیوتری خودرو، کنترل فرمان را ضمن اینکه ماشین در کنار خودروی جلویی قرار دارد، بر عهده میگیرد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 25)
نحوه عملکرد حسگر کیسه هوا بدین شکل است که با هوشمندی بالا در موقعیت تصادف، به سیستم داخل جعبه حاوی کیسه هوا دستور میدهد تا کیسه هوا را پُر کند. این دستور معمولاً یک سیگنال الکترونیکی است که پیامد آن، ایجاد یک انفجار در ژنراتور تولید گاز است و در نتیجه، گاز حاصل از این انفجار، وارد کیسه هوا میشود و آن را منبسط میکند. ژنراتور تولید گاز هم بخشی از سیستم کیسه هوا میباشد که در آن طی یک فرآیند شیمیایی، گاز نیتروژن تولید میشود و کیسه هوا را قبل از برخورد سرنشین با فرمان، داشبورد، درب، و... با فشار بالا باز میکند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 26)
قفل ضدسرقت، مدار کوچکی دارد که در داخل کلید خودرو جاسازی شده است. عملکرد این مدار به اینصورت است که هنگام استارت زدن خودرو، میان این مدار و ECU خودرو کدهای خاصی مبادله میشود. زمانیکه این کدها معتبر باشند، سیستم سوخترسانی خودرو فعال میشود. در غیر این صورت، سیستم سوخترسانی بهطور آنی قطع میشود و دیگر خودرو روشن نخواهد شد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 27)
جادههای 2+1 دارای 3 لاین میباشند و دو لاین آن دریک جهت و یک لاین آن در جهت مخالف میباشد و توسط گاردریل یا کابل از هم جدا میشوند. البته ایمنی این نوع جادهها پایینتر از 2+2ها میباشد. از سال 1990 ساخت این جادهها در کشورهای سوئد و دانمارک رواج یافت.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 28)
اگرچه کارتهای دندهای، مجهز به 4 ترمز و از شتاب بیشتری برخوردار هستند، اما به دلیل وزن بیشتر، فرمانپذیری آنها در پیچها کاهش مییابد و همین امر علت خروج ناگهانی کارت از پیچ میباشد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 29)
بزرگترین مزیت یک خودروی دو دیفرانسیل، افزایش چسبندگی و کشش اتومبیل در جادههای لغزنده است که بر روی برف، یخ و یا گل و شل، احتمال گیر کردن و از حرکت ایستادن یک خودروی 4WD به مراتب کمتر از خودوی 2WD است مگر اینکه هر چهار چرخ با هم گیر کنند و از حرکت بایستند که این امر بسیار کم اتفاق میافتد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 30)
برای پارک موازی، راننده باید به 5 نکته ساده توجه کند: او باید در کنار خودروی جلویی قرار بگیرد. فرمان خودرو را به سمت لبه پیاده رو بچرخاند و با زاویه 45 درجه در فضای خالی به سمت عقب حرکت بکند. تا جایی عقب میآید که چرخهای جلوی خود در امتداد چرخهای عقب خودروی جلویی قرار بگیرد. در عین حال باید توجه داشته باشد که بیش از اندازه به خودروی پارک شده عقبی نزدیک نشود. راننده باید فرمان خودرو را در خلاف جهت لبه پیاده رو بچرخاند تا جلوی خودرو خود در فضای مورد نظر قرار گیرد. در نهایت راننده باید آن قدر خودرو را جلو و عقب ببرد تا زمانی که فاصله خودرو از لبه پیاده رو 30 سانتیمتر شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 32)
اختلاف اصلی در این نوع سوپرشارژرها صرفاً در چگونگی تزریق هوای فشرده به داخل منیفولد موتور خودرو است.همه این سوپرشارژرها هوای فشرده تأمین میکنند، اما عملکرد و راندمان آنها با هم فرق میکند. در سوپرشارژرهای روتز و دوپیچی، از لبهای گیراندازنده (Meshing Lobes) برای هدایت جریان هوا به داخل موتور استفاده شده است، درحالیکه وظیفه این کار در سوپرشارژرهای سانتریفیوژی بر عهده یک پروانه (Impeller) است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 33)
1. صفحه نمایش اطلاعات فدراسیون اتومبیلرانی 2. LED های نمایشگر دور موتور 3. صفحه نمایش اطلاعات گیربکس، سرعت و غیره 4. دکمه خلاص (در پیت استاپ) 5. فعال کردن بالچه جلو 6. دکمه چند منظوره 7. بازیابی نیروی ترمز 8 و 9 . دکمههای کم و زیاد کردن منوهای مختلف 10. دکمه اطلاع رسانی ایرادات (راننده به نسبت دفعات فشردن این دکمه، ایرادات فنی را گزارش میدهد) 11. محدود کننده سرعت 12. ذخیره سازی نیرو 13. دکمه برقراری ارتباط رادیویی با مهندس تیم 14. توقف در پیت استاپ 15. کنترل کلاچ 16. هماهنگی با مارشال 17. تنظیم دیفرانسیل 18. حالت اولیه تنظیمات دیفرانسیل 19. تنظیم دیفرانسیل 20. کروزکنترل 21. انتخاب حالات بالچهها، دور موتور و غیره 22. تنظیم تایرها 23. تنضیمات اولیه بالچه جلو 24. تنظیمات پدال 25. مخلوط سوخت 26. پدالهای پشت فرمان بالا 27. پدالهای پشت فرمان پایین 28. کلاچ
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 34)
Volkswagen VW Golf II Interior 1983
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 35)
lexus ct hybrid 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 38)
شورولت Corvette 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 41)
کیا سراتو 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 56)
نوع تایر-عرض تایر-نسبت ابعاد-ساختار تایر-قطر لبه-ردهبندی یکپارچه کیفیت تایرها-خوردگی عاج-میزان اصطکاک-دما-میزان بار-میزان سرعت-محاسبه قطر تایر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 57)
زمانی که ترمزها بیش از حد داغ میشوند، در فلز دیسک یا کاسه ترمز نقاط سختی به وجود میآید که به نقاط داغ معروفند. نقاط داغ در مقابل اصطکاک کفشک های ترمز و لنت ها مقاومت میکنند. چون کفشک ها و لنت ها چیزی برای گرفتن ندارند، بنابراین اصطکاکی هم وجود ندارد. نتیجتا، نیروی ترمز از دست میرود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 58)
1-پولی ورودی 2- پیستون 3- تسمه 4- تنظیم کننده 5- پولی خارجی یکی از پولی ها که پولی محرک یا پولی ورودی نام دارد، به میل لنگ موتور متصل است و انرژی موتور از این قسمت وارد سیستم انتقال قدرت می شود. دومی که پولی چرخنده نامیده می شود، توسط پولی اول می چرخد و با دریافت انرژی از موتور، آن را به محور چرخ ها منتقل می کند