خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
نظرات : مهدی نصیحت کن
نام کاربری
تاریخ عضویت
آخرین فعالیت
تعداد نظرات
تعداد آگهی ها
انتخاب کنید.
آگهی های مهدی نصیحت کن
نظرات مهدی نصیحت کن
نام مقاله
متن نظر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 2)
- مدل این خودرو چیست؟ Peugeot 605 2- نام این فیلم چیست؟ ronin
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 4)
با سلام و عرض ادب پاسخ مسابقه نام خودرو :Lincoln Continental نام فیلم:ماتریکس
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 5)
سلام یه پیشنهاد دارم برای مسابقه مبلغ جایزه رو از 20000 تومان به حداقل 50000 تومان ارتقاء دهید چون اولا مسابقات هفتگی برگزار میشه و در ثانی به 3 نفر جایزه میدید و من فکر میکنم 20000 تومان برای چنین مسابقه ای مبلغ بسیار پائینی باشد و شاید جذابیت زیادی ایجاد نکند چون یک سایت برای بهتر دیده شدن نیاز به افزایش آمار بازدید کنندگان دارد و این افزایش مبلغ مسابقه بهترین تبلیغ وافزایش آمار بازدید کننده میتواند باشد. ممنون از شما
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 5)
با سلام و عرض ادب پاسخ مسابقه 1-فورد فیستا نسل 1 2-قاتلان بی چهره ( Mördare utan ansikte)
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 10)
سانروفها معمولاً شفاف هستند درحالیکه مونروفها را رنگی میسازند. در حقیقت مونروف نوع خاصی از سانروف است. در دهه هفتاد، به سانروفهای شیشهای داخلی و برقی، مونروف میگفتند. البته امروزه عموماً تنها به سانروفهای شیشهای داخلی، مونروف گفته میشود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 11)
چرخدنده پینیون: این قطعه، گشتاور را از گیربکس به دیفرانسیل منتقل میکند.در واقع چرخدنده حلقهای را به همراه چرخدندههای جانبی میچرخاند. ممنون-تشکر از شما
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 12)
مدل چهار چرخ متحرک موقت (Part Time Four Wheel Drive - 4WD) در خودروهای مجهز به این سیستم، فقط چرخهای عقب متحرک هستند. مدل تمام چرخ متحرک (All Wheel Drive - AWD) در این سیستم نیرویی که به هر چرخ منتقلمیشود بهطور الکترونیکی تحت کنترل است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 13)
پاسخ مسابقه : همه موارد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 14)
با سلام و خسته نباشید ب- دنده سبک سرعت کمتری دارد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 15)
توقف در روزهای زوج هفته ممنوع
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 16)
موجب کاهش وزن خودرو عمر بیشتر تایر تعادل بیشتر در هنگام پیچ ضریب ایمنی بالاتر عدم ورود اشیاء ریز به داخل تایر عدم وجود پنچری و کاهش صدمات وارده به جلوبندی خودرو
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 17)
اصطلاح "منومتیک" (manumatic) ترکیبی از دو کلمه دستی و اتوماتیک است و به کلاسی از گیربکسها گفته میشود که پروسه تعویض دنده را برای رانندگان بسیار راحت کرده است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 18)
ایمنی - قیمت خودرو- شرکت سازنده - مصرف سوخت - طراحی خودرو - سواری خودرو
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 20)
اساس کار آینههای الکتروکرومیک بهگونهای است که وقتیکه نور با شدت بالا به آینه میتابد، رنگ آینه بهصورت اتوماتیک تیره میشود. تیره شدن رنگ آینه باعث ضعیف شدن بازتاب نور میشود و در نتیجه چشم راننده از آزار نور مستقیم درامان میماند. البته این موضوع به افزایش دید راننده، هنگام تابش نور خورشید از پشت، نیز کمک میکند. گفتنی است، این آینهها بهطور اتوماتیک در روشنایی روز به رنگ روشن و در تاریکی شب نیز به رنگ تیره در میآیند،
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 21)
اغلب مدلهای بامو با یک عدد سه رقمی نامگذاری میشوند که عدد اول بیانگر سری اتاق و دو رقم دیگر بیانگر حجم موتور است. برای مثال بامو 316، سری 3 و دارای حجم موتور 1600 سیسی (1.6 لیتر) است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 23)
اولین سوپرمینی،فیات 500 بود که در سال 1957 تولید شد.فولکسواگن پولو بارزترین نمونه در این گروه است.
سیستم پارک خودکار
این سیستم مخصوص شیرازی هاست
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 24)
سیستم کامپیوتری خودرو، کنترل فرمان را ضمن اینکه ماشین در کنار خودروی جلویی قرار دارد، بر عهده میگیرد. در ادامه، راننده، دنده را عوض میکند و در حالت عقب قرار میدهد. سپس پدال ترمز به آرامی رها میشود تا خودرو به سمت عقب حرکت کند و سیستم چرخش خودکار غربیلک فرمان فعال شود. سپس با چرخش چرخها، خودرو در فضای مناسب پارک میشود. هنگامی که خودرو به اندازه کافی عقب آمد، هشداری راننده را خبردار میکند که خودرو را متوقف کند و دنده خود را در حالت D (حرکت به جلو) قرار دهد. خودرو به سمت جلو حرکت میکند تا در مکان مناسب قرار گیرد. هشدار نهایی به راننده میگوید که پارک با موفقیت انجام شد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 25)
نحوه عملکرد حسگر کیسه هوا بدین شکل است که با هوشمندی بالا در موقعیت تصادف، به سیستم داخل جعبه حاوی کیسه هوا دستور میدهد تا کیسه هوا را پُر کند. این دستور معمولاً یک سیگنال الکترونیکی است که پیامد آن، ایجاد یک انفجار در ژنراتور تولید گاز است و در نتیجه، گاز حاصل از این انفجار، وارد کیسه هوا میشود و آن را منبسط میکند. ژنراتور تولید گاز هم بخشی از سیستم کیسه هوا میباشد که در آن طی یک فرآیند شیمیایی، گاز نیتروژن تولید میشود و کیسه هوا را قبل از برخورد سرنشین با فرمان، داشبورد، درب، و... با فشار بالا باز میکند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 26)
قفل ضدسرقت، مدار کوچکی دارد که در داخل کلید خودرو جاسازی شده است. عملکرد این مدار به اینصورت است که هنگام استارت زدن خودرو، میان این مدار و ECU خودرو کدهای خاصی مبادله میشود. زمانیکه این کدها معتبر باشند، سیستم سوخترسانی خودرو فعال میشود. در غیر این صورت، سیستم سوخترسانی بهطور آنی قطع میشود و دیگر خودرو روشن نخواهد شد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 27)
جادههای 2+1 دارای 3 لاین میباشند و دو لاین آن دریک جهت و یک لاین آن در جهت مخالف میباشد و توسط گاردریل یا کابل از هم جدا میشوند. البته ایمنی این نوع جادهها پایینتر از 2+2ها میباشد. از سال 1990 ساخت این جادهها در کشورهای سوئد و دانمارک رواج یافت.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 28)
اگرچه کارتهای دندهای، مجهز به 4 ترمز و از شتاب بیشتری برخوردار هستند، اما به دلیل وزن بیشتر، فرمانپذیری آنها در پیچها کاهش مییابد و همین امر علت خروج ناگهانی کارت از پیچ میباشد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 30)
برای پارک موازی، راننده باید به 5 نکته ساده توجه کند: او باید در کنار خودروی جلویی قرار بگیرد. فرمان خودرو را به سمت لبه پیاده رو بچرخاند و با زاویه 45 درجه در فضای خالی به سمت عقب حرکت بکند. تا جایی عقب میآید که چرخهای جلوی خود در امتداد چرخهای عقب خودروی جلویی قرار بگیرد. در عین حال باید توجه داشته باشد که بیش از اندازه به خودروی پارک شده عقبی نزدیک نشود. راننده باید فرمان خودرو را در خلاف جهت لبه پیاده رو بچرخاند تا جلوی خودرو خود در فضای مورد نظر قرار گیرد. در نهایت راننده باید آن قدر خودرو را جلو و عقب ببرد تا زمانی که فاصله خودرو از لبه پیاده رو 30 سانتیمتر شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 31)
سلام تیپ ترونیک با اسپرت ترونیک یکی است سیستمهای منومتیک با اهرمهای تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان (Paddle Shiftres) و دسته دندههای مخصوص این سیستم، همچنان فرصت کم و زیاد کردن دندهها را برای راننده فراهم کردهاند. شرکتهای خودروسازی هرکدام نامی برای گیربکس منومتیک ابداعی خود انتخاب کردهاند، نامهایی مانند "تیپترونیک (Tiptronic)، گیرترونیک (Geartronic)، تاچترونیک (touchtronic)، اسپرتترونیک (Sporttronic) و دستیبدونکلاچ تیپترونیک عملکردی شبیه به دندههای معمولی اتوماتیک دارد، با این تفاوت که به شما اجازه میدهد در هنگام رانندگی زودتر از سیستم اتوماتیک اقدام به تعویض دندهها کنید. با وجود این، در مدت زمانی که تعویض دنده اتوماتیک به طول میانجامد، راننده ضمن کنترل دندهها در پیچ، میتواند با دخالت در تعویض خودکار دندهها، به شتاب خودرو کمک کند و گذشته از آن، در هنگام سبقت گرفتن، دنده معکوس دهد. تیپترونیک همانند گیربکسهای دستی که توسط سیستمهای کامپیوتری کنترل میشوند،نیست و حتی نیمه-اتوماتیک هم محسوب نمیشود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 32)
اختلاف اصلی در این نوع سوپرشارژرها صرفاً در چگونگی تزریق هوای فشرده به داخل منیفولد موتور خودرو است.همه این سوپرشارژرها هوای فشرده تأمین میکنند، اما عملکرد و راندمان آنها با هم فرق میکند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 33)
1. صفحه نمایش اطلاعات فدراسیون اتومبیلرانی 2. LED های نمایشگر دور موتور 3. صفحه نمایش اطلاعات گیربکس، سرعت و غیره 4. دکمه خلاص (در پیت استاپ) 5. فعال کردن بالچه جلو 6. دکمه چند منظوره 7. بازیابی نیروی ترمز 8 و 9 . دکمههای کم و زیاد کردن منوهای مختلف 10. دکمه اطلاع رسانی ایرادات (راننده به نسبت دفعات فشردن این دکمه، ایرادات فنی را گزارش میدهد) 11. محدود کننده سرعت 12. ذخیره سازی نیرو 13. دکمه برقراری ارتباط رادیویی با مهندس تیم 14. توقف در پیت استاپ 15. کنترل کلاچ 16. هماهنگی با مارشال 17. تنظیم دیفرانسیل 18. حالت اولیه تنظیمات دیفرانسیل 19. تنظیم دیفرانسیل 20. کروزکنترل 21. انتخاب حالات بالچهها، دور موتور و غیره 22. تنظیم تایرها 23. تنضیمات اولیه بالچه جلو 24. تنظیمات پدال 25. مخلوط سوخت 26. پدالهای پشت فرمان بالا 27. پدالهای پشت فرمان پایین 28. کلاچ
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 37)
۱- گیرپاژ کردن یاتاقان ها در اثر نرسیدن روغن به انها ۲- استفاده زیاد از دنده مکوس در سرعتهای زیاد ۳- رعایت نکردن لقی مجاز موقع بستن یاتا قانها یا سفت بسته شدن یا تاقانها ۴- تراش بیش از حد یاتاقانها هنگام تعمیر
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 38)
شورولت Corvette 2011
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 48)
1-سوالاتی که مثلا یک تصویر به شدت گنگ و نامعلوم که با 100 بار نگاه کردن هم قابل تشخیص نیست به نظر شما چه ارزشی داره ؟ در ثانی شما که دارید هفته ای مبلغی به عنوان جایزه میذارید چه فرقی میکنه که سوالات خیلی سخت باشه یا آسون ؟ و مورد بعدی اینکه همه شرکت کنندگان در قرعه کشی باشند نه عده ای خاص بالاخره همه اینقدر بیکار نیستند که مرتب و 24 ساعته پای سیستم و اینترنت باشند و جزء 50 نفر اول باشند سوالات هم در زمینه خودرو و تکنولوژی های روز باشه البته نه سوال نامفهوم و گنگ و تصویری که مثلا قابل تشخیص نیست ممنون
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 52)
3
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 53)
جواب :: سبقت گرفتن یا گردش به چپ
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 57)
زمانی که ترمزها بیش از حد داغ میشوند، در فلز دیسک یا کاسه ترمز نقاط سختی به وجود میآید که به نقاط داغ معروفند. نقاط داغ در مقابل اصطکاک کفشک های ترمز و لنت ها مقاومت میکنند. چون کفشک ها و لنت ها چیزی برای گرفتن ندارند، بنابراین اصطکاکی هم وجود ندارد. نتیجتا، نیروی ترمز از دست میرود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 58)
1-پولی ورودی 2- پیستون 3- تسمه 4- تنظیم کننده 5- پولی خارجی یکی از پولی ها که پولی محرک یا پولی ورودی نام دارد، به میل لنگ موتور متصل است و انرژی موتور از این قسمت وارد سیستم انتقال قدرت می شود. دومی که پولی چرخنده نامیده می شود، توسط پولی اول می چرخد و با دریافت انرژی از موتور، آن را به محور چرخ ها منتقل می کند
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 59)
دکمه On/Off دکمه Set/Accel دکمه Resume دکمه Decelerate/Coast دکمه Cancel مکانیسم فعال سازی ابزار کروز کنترل دو نوع است: (1) فعال سازی از طریق مکانیسم وکیوم (Vacuum) و (2) فعال سازی از طریق مکانیسم الکتریکی (Electrical)
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 61)
وظیفه کمربند ایمنی توزیع نیروی متوقف کننده در قوی ترین قسمتهای بدن به منظور کاهش آسیب وارده میباشد. کمربند ایمنی از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: کمربند پهلویی که لگن خاصره شما را در بر می گیرد و کمربند شانه ای که بر روی سینه شما کشیده می شود.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 65)
در سطح داخلی لاستیک تیوبلس، لایه ای از جنس بوتیل (یک ماده شیمیایی) وجود دارد که از نشت هوای داخل تایر به خارج جلوگیری می کند. این لایه در واقع از جنس همان تیوب معمولی است. بنابراین هنگام استفاده از تایر تیوبلس، نیازی به استفاده از تیوب نیست.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 68)
تاخوگراف :: یک سیستم ثبت اطلاعات است که اطلاعات ضروری را روی صفحات مقوایی ثبت می کند. این اطلاعات می تواند مواردی از جمله سرعت خودرو، زمان حرکت از مبدأ، و مدت زمان حرکت در یک مسیر خاص باشد انواع :: این نوع تاخوگراف ها در دو مدل موجودند: (1) مدل هایی به صورت مجزا استفاده می شوند و (2) مدل هایی که به طور مستقیم در زیر سرعت سنج خودرو قرار می گیرند و دو راننده به طور انفرادی می توانند از چنین تاخوگراف هایی استفاده کنند. بدین صورت که با قرار دادن صفحه در محل مخصوص خود، سرعت و شرایط رانندگی هر کدام از راننده ها به طور جداگانه ثبت می شود. تاخوگراف های آنالوگ به طور کلی چهار حالت مختلف از جمله رانندگی، استراحت، خواب، و کار دارند. در دیسک های ثبت اطلاعات، بخش های مختلفی وجود دارد که هر کدام برای ثبت اطلاعات خاصی در نظر گرفته شده اند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 69)
1- وجود مشکل در موتور خودرو 2- وجود مشکل در اکسل خودرو 3- وجود مشکل در سیستم ترمز 4- لق بودن چرخها 5- وجود مشکل در لاستیک ها
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 70)
قیمت خودرو
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 71)
سیستم اُوردرایو (Overdrive) در واقع یک گیربکس ثانویه است که در کنار گیربکس خودرو قرار گرفته است. این سیستم بین محور خروجی گیربکس و محور انتقال نیرو قرار دارد و به وسیله یک دکمه در داخل کابین خودرو فعال می شود یکی از مزایای مهم اُوردرایو این است که با استفاده از آن می توان سرعت اتومبیل را ثابت نگه داشت و دور موتور را تا حدود 30% کاهش داد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 72)
ترمز موتور در وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون و اتوبوس به کار میرود تا سرعت آن ها بیشتر قابل کنترل باشد. ترمز موتور به ترمز جک (Jake) هم معروف است، چون بزرگترین تولید کننده آن شرکت Jacobs Vehicle Systems است
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 73)
این محافظ ها، ترکیبی از یک محافظ سخت (مانند یک ورق پلاستیکی) و یک محافظ نرم (مانند Memory Foam) هستند و بسیار انعطاف پذیرند و فقط در صورتی که به آن ها فشار یا ضربهای وارد شود، مانند لحظه وقوع تصادف، سخت و محکم میشوند. اگر با ملایمت آن را فشار بدهید مانند یک مایع نرم است، ولی اگر به ناگهان محکم روی آن بکوبید به مادهای سفت و جامدی تبدیل میشود که دست شما را پس میزند. واقعاً ماده جالبی است و در حال حاضر هم میتوان آن را در بازار پیدا کرد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 79)
1- مبدل های آنالوگ به دیجیتال: این دستگاه خروجی های برخی از سنسورها در خودرو همانند سنسور اکسیژن را میخواند. 2- خروجی های دیجیتال سطح بالا: در اغلب خودروهای امروزی، ECU نقش شمع، باز و بسته کردن سیستم تزریق سوخت و روشن و خاموش کردن فن خنک کننده را دارد 3- مبدل دیجیتال به آنالوگ: برخی مواقع ECU باید خروجی ولتاژ آنالوگ را برای اجزای موتور فراهم کند. از آنجا که ریزپردازنده روی ECU یک دستگاه دیجیتالی است، به اجزایی برای تبدیل اعداد دیجیتال به ولتاژ آنالوگ نیاز دارد. 4- سیگنال تنظیم کننده:. سیگنال تنظیم کننده، مداری است که میزان سیگنال ورودی و خروجی را تنظیم میکند. 5- تراشه های ارتباطی: این تراشه ها استانداردهای ارتباطی متعددی را که در خودرو استفاده میشود، به مرحله عمل درمیآورند . استانداردهای متعددی برای کاربرد وجود دارد، اما یکی از آنهایی که بر ارتباطات داخلی کنترل خودرو مشرف است، شبکه منطقه کنترل گر (CAN) نام دارد. این استاندارد ارتباطی امکان سرعت ارتباطی بالا تا 500 کیلوبیت در هر ثانیه را فراهم میکند که این میزان سریعتر از استانداردهای قدیمی است.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 85)
مخترع موتور بنزینی .اوتو، مخترع آلمانی و در سال ۱۸۷۶ ساختهشد. مخترع موتور دیزلی رودلف دیزل است که در سال ۱۸۹۲ساختهشد.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 88)
1. تنظیمات فنر 2- کاهش ارتفاع کیت ها 3- سیستم تعلیق بادی 4- سیستم تعلیق هیدرولیک 5- کاهش ارتفاع سلیقه ای 6- میله های چرخشی 7- افزایش ارتفاع بدنه 8- افزایش ارتفاع سیستم تعلیق 9- هم ترازی 10- افزایش ارتفاع زیاد
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 89)
1-راه اول استفاده از يك رفركتومتر (Refractometer) است كه با تغیير و عبور جهت نور به روشنی میتواند مقدار آلودگی ها را در مايع نمايان كند. يك قطره از روغن در تستر ريخته میشود، سپس نور را در آن انداخته و مقدار مواد زائد را میخواند. دقت اين تستر بسيار بالا است و میتواند ميزان آلودگی ها (رطوبت) و نقطه جوش مايع را معلوم سازد. 2- روش شيمايی با استفاده از نوار: اين روش تست توسط سيستم فونيكس ساخته شده و Strip Dip خوانده میشود و میتواند ميزان مواد خورنده مايع را نمايان سازد؛ مواد شيميايی موجود در روغن در اثر واکنش با نشان دهنده مسی، سبب تغییر رنگ نوارهای تست و تعیین وضعیت روغن میشوند. وقتی كه نمايانگر مسی به 100 میرسد، نشان میدهد كه مقدار رسوبات نزديك به پايان انقضای عمر كاری خود است و اگر اين مقدار 200 و يا بيشتر بود، بايد حتما روغن تعويض شود. 3-تستر الكترونیكی: اين تستر دقیقا مقدار نقطه جوش را اندازه گیری میكند و تنھا در يك دقیقه كاملا كالیبره میشود. اگر نقطه جوش به مرز خطر رسیده باشد، تعويض را پیشنھاد میكند.
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 92)
(هفت نفر در مسابقات عادی و هشت نفر در نیمه دوم مسابقات طولانی)
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 94)
تمیز نگه داشتن روغن موتور
مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 96)
بعضی از خودروهای خورشیدی، از باتری استفاده نمیکنند و جریان را مستقیم به سوی یک موتور برقی میفرستند. خودروهای خورشیدی این کار را از طریق سلولهای فتو ولکانیک (PVC) انجام میدهند. PVC ها، اجرایی از پنل خورشیدی هستند که انرژی نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل میکنند. این سلولها، اجسامی نیمه رسانا هستند که معمولاً از سیلیکون ساخته میشوند و نور را جذب میکنند. در مرحله بعدی، انرژی نور خورشید، الکترونهای جسم نیمه رسانا را آزاد و جریان الکتریسته تولید میکند. همین جریان برق است که باتری را تغذیه میکند یا به طور مستقیم موتور را به کار میاندازد. البته ممکن است نتوانید خودروهای خورشیدی را در نمایشگاههای اتومبیل پیدا کنید، ولی این گونه خودروها از دهه 70 میلادی به این سو توسط افراد مختلف ساخته شدهاند.