130 سال تلاش مرسدس بنز برای ایمنی !

 

130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی

 
امروزه هر اتومبیلی که به نشان ستاره سه پر مزین شده باشد، به معنای اینست که در کلاس خود از بالاترین استاندردهای رفاهی و ایمنی برخوردار است. شکل دهی این مفهوم در اذهان عمومی مسلما کاری ساده و آسان نبوده و نیاز به جلب اعتماد آحاد مختلف مردم در طول سالیان متمادی دارد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
از گذشته تاکنون محصولات بنز در نقاط مختلف جهان از جمله ایران به راحتی و امنیت بالا معروف بوده اند. در دورانی که حتی بسیاری از ما هنوز به دنیا نیامده بودیم، این کمپانی پیشگام به فکر امنیت مشتریان خود بود.
 
بیش از نیم قرن پیش مهندسین این شرکت به فکر افزایش مقاومت ساختار کابین نسبت به سایر قسمت های اتومبیل افتادند و در سال 1954 اولین خودرویی را که از کابینی مقاوم تر بهره می برد، معرفی کردند.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
در این سال ها با توجه به نبود تکنولوژی های دقیق برای آزمایش خودرو، مهندسان مرسدس بنز ابدعات زیادی را برای توسعه ایمنی خودروها و تدوین استانداردهای ایمنی بر بوته آزمایش گذاشتند.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
یکی از جالب ترین این روش ها استفاده از موتورهای جت برای سرعت بخشیدن به خودروهای تحت آزمایش بود.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
24 سال بعد نوبت به ابداع سیستم ترمز ضد قفل یا همان ABS رسید. این قابلیت که امروزه به یک استاندارد در خودروها تبدیل شده، از قفل شدن چرخ ها هنگام ترمزگیری شدید جلوگیری کرده و راننده می تواند با اطمینان و راحتی بیشتری خودروی خود را کنترل کند. البته ناگفته نماند که کمپانی خوشنام بوش نیز نقشی اساسی در توسعه این سیستم برای اشتوتگارتی ها داشت.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
بعدها این دو کمپانی آلمانی با همکاری همدیگر سیستم کنترل پایداری الکترونیکی موسوم به ESP را نیز ابداع کردند؛ سیستمی که به طور خلاصه وظیفه دارد خودرو را در مسیری که فرمان داده می شود ثابت و پایدار نگه دارد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
اگر چه از ولوو به عنوان مخترع کمربند ایمنی یاد می شود، اما مرسدس عملکرد آن را با اضافه کردن ایربگ به اتومبیل های تولید انبوه در سال 1981 تکمیل کرد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
با نزدیک شدن به سال هایی که برای ما ملموس تر است، بنز در سال 1999سیستم کنترل مجاورت  DISTRONIC را معرفی کرد. این سیستم که از ترکیب دو کلمه distance و electronic بوجود آمده نوعی کروز کنترل پیشرفته به شمار می رفت.
 
برخلاف نمونه های رایج، خودروهای مجهز به قابلیت DISTRONIC با استفاده از رادارهای نصب شده مدام مسیر پیش رو را اسکن کرده و چنانچه اتومبیلی سرعت خود را کاهش می داد، این سیستم وارد عمل شده و سرعت خودروی خود را با آن هماهنگ می کرد؛ بنابراین احتمال برخورد با خودروی جلویی تا میزان بسیار زیادی کمتر می شد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
در دهه ابتدایی قرن 21، اشتوتگارتی ها در زمینه ابداع سیستم های ایمنی چندان پر فروغ نبودند. شاید سیستم  ATTENTION ASSIST مهم ترین قابلیتی بود که مرسدس بنز در آن سال ها معرفی کرد. این سیستم با کنترل هوشیاری راننده، در صورت خواب آلودگی یا عدم تمرکز به وی اخطار داده و او را از این مساله آگاه می کرد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
این ها بخشی از نقش ستاره اشتوتگارتی در ارتقای ایمنی مهم ترین وسیله نقلیه برای جابجایی بشر از ابتدا تا چندی پیش بود. پرچمدار این شرکت یعنی S کلاس در آخرین نسل خود به انبوهی از سیستم های ایمنی مجهز شده که پرداختن به آنها می تواند موضوع چندین مقاله طولانی باشد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
تلاش های مداوم بشر برای دستیابی به ایمنی بیشتر باعث شده که اکنون صنعت خودرو در آستانه دستیابی به اتومبیل های خودران قرار گیرد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
بدون شک تکنولوژی ها و دستاوردهای حاصل شده در زمینه ایمنی نقشی انکارناپذیر در این زمینه داشته و ایمنی پیشرفته یکی از پیش نیازهای اصلی به شمار می رود؛ فاکتوری که از جهات بسیار مدیون کمپانی های پیشگامی مثل مرسدس بنز است.
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , ایمنی خودرو , مرسدس بنز , تست ایمنی خودرو , بازار خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

فرزاد
8

اون اجنبیهای کافر ۱۳۰ سال برای ایمنی جون کندن و به هیچ جای معتبری در صفحات حوادث نرسیدن ولی خودروسازان داخلی تمام سعی و تلاش خود را برای خلق فجیعترین و دلخراشترین تصادفات بوسیله کمترین امکانات و وسایل به کار بستند تا همچنان در صدر اخبار تصادفات باشد.
کدام خبر هیجان انگیزتر است؛ در یک تصادف زنجیره،ای در آمریکا دهها خودرو با هم برخورد و دو نفر زخم سطحی برداشتند یا یک خودرو پس از برخورد با یک اسب در جاده تهران شمال منفجر و تمام سرنشینان آن حلیم شدند!؟
آیا تشکر؟!؟
20:38  1395/07/13
گزارش
پاسخ دادن
غلامی
0

حلیم دوس دارن خب!!!!!!!!
10:19  1395/07/14

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عاطفه : سلام ، راستش منم اوایل نگران بودم به خاطر صدای موتور که میگفتن ولی در اون حد نیست ، سواری نرم و راحتی داره و کولر هم عالیه مخصوص بندره🥰 اینکه میگن صدای تعویض دنده اش میاد برا من همچین چیزی نبوده ، فرمون فوق العاده نرمی داره ، البته درست گفتن پلاستیک داشبورد خشک که توی ذوق میزنه ولی با دستمال مخصوص داشبورد ظاهارش کمی بهتر شده . خیلی انتظار کشیدم ولی در کل ماشین خوبیه ان شاءالله برای همه هر چه زودتر در بیاد .
شاهین اذر : دوستان من ۱۲اذر تکمیل وجه کردم برا شاهین g که ۳ماه بدن بازم خبری نیست شد ۸ماه لعنت بهتون خدا ازتون نگذره
شاهین اذر : دوستان من ۱۲اذر تکمیل وجه کردم برا شاهین g که ۳ماه بدن بازم خبری نیست شد ۸ماه لعنت بهتون خدا ازتون نگذره
مهدی : سلام اشتباه کردی اگه همون اولین بار تبدیل زده بودی الان ماشینت زیر پات بود. الان هم تبدیل بزن چون جی به به این راحتی نمیدن
جک است سال۹۷ : بنده بعد از ۷ سال آن موقع قیمت ماشین جک اس ۵ به مبلغ ۲۳۰ میلیون هزینه تاخیر طبق قرداد ۲۳ میلیون تومان بایستی واریز می‌کرد که پس از کلی شکایت به سازمان حمایت و شکایت نزد تعزیرات با کلی مراجعه حضوری البته از مدیر مالی تا مدیر عملشون یه مش آدم قالتاق به سختی و با کلی پیگیری نامردا فقط ۱۱ میلیون بعد از ۷ سال بابت تاخیر پرداخت کردن . به نظره من بایستی برای گرفتن حقتون فقط به شکل تجمع و گروهی حضور در دفتر تهران داشته باشید.
محمدرضا : سلام فعلا خبری نیست ظاهرا به خواب تعطیلات تابستانی رفتن .
شاهین مردادماه : سلام خدمت شاهین تیرماه مبارک باشه شما که امروز فاکتور شدید بی زحمت هر موقع تحویل گرفتین ما را هم در جریان بزارید تو همین گروه لااقل بدونیم که چند روز بعد از فاکتور شدن ماشین تحویل میدن🙏🙏
علی : مبارک باشه..منم ۲۴/اردیبهشت تکمیل کردم..منتظرم .موقع پلاک وتحویل هم مارو در جریان بزارید...ممنون
X5 کرمانشاه : خواهش میکنم داداش من اقساطی بود و اره مبلغ ۸۰ وخورده ای مازاد چک برج ۶ پرداخت کردم
بیژن : آقای x5 کرمانشاه عزیز سپاس از لطفت آیا برای شما نقدی بود ؟ مبلغ مازاد را پرداخت کردید ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس فوری : سایپا ساک می زند
31تیر : مال من هم امروز پرونده بروز شد ولی الان نگاه کردم دوباره آمده سر جای خودش کسی می دونه علت چیه راهنمایی کنه ممنون میشم
اسی : اینطوری نیست 5 تا 10 میلیون کمتر بخاطر سود تورمی
دوقلوها دنا آپشنال 31 شهریور : بیمه بدنه به نظرم
دانیال بهمن : سلام دوستان که تحویل گرفتید فرمانش برقی هست آیا؟
207 پانا قالپاق : سلام برای من 5 مرداد دعوتنامه اومد تسویه کردم تو قرارداد زده تحویل 30 مهر احتمالا کی فاکتور میشه ؟ تو سایت دهه اول تیر در حال فاکتور شدنه
اطلس : اعتمادی ب حرف نیس داداش اینا معلوم نیس برشکست شدن چی شدن
رانا 26خرداد : مثلا برای ما که فاکتور شده تحویل دادن نه بابا گذاشتن سر کار همچنان رو اسناد داره میچرخه فقط یه فاکتور زدن مردم زنگ نزنن شکایت کنن تاخیر رو هم که بستن بشین تا بدن
حسن : سلام دوستان هشتم مرداد تکمیل وجه و سخا انجام دادم بنظرتان چند ماه باید انتظار بکشم که فاکتور بشم....تشکر اگه کسی میدانه خبر کنه...
اطلس : تا تکمیل وجه12/12 فاکتور و تحویل گرفتن