130 سال تلاش مرسدس بنز برای ایمنی !

 

130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی

 
امروزه هر اتومبیلی که به نشان ستاره سه پر مزین شده باشد، به معنای اینست که در کلاس خود از بالاترین استاندردهای رفاهی و ایمنی برخوردار است. شکل دهی این مفهوم در اذهان عمومی مسلما کاری ساده و آسان نبوده و نیاز به جلب اعتماد آحاد مختلف مردم در طول سالیان متمادی دارد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
از گذشته تاکنون محصولات بنز در نقاط مختلف جهان از جمله ایران به راحتی و امنیت بالا معروف بوده اند. در دورانی که حتی بسیاری از ما هنوز به دنیا نیامده بودیم، این کمپانی پیشگام به فکر امنیت مشتریان خود بود.
 
بیش از نیم قرن پیش مهندسین این شرکت به فکر افزایش مقاومت ساختار کابین نسبت به سایر قسمت های اتومبیل افتادند و در سال 1954 اولین خودرویی را که از کابینی مقاوم تر بهره می برد، معرفی کردند.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
در این سال ها با توجه به نبود تکنولوژی های دقیق برای آزمایش خودرو، مهندسان مرسدس بنز ابدعات زیادی را برای توسعه ایمنی خودروها و تدوین استانداردهای ایمنی بر بوته آزمایش گذاشتند.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
یکی از جالب ترین این روش ها استفاده از موتورهای جت برای سرعت بخشیدن به خودروهای تحت آزمایش بود.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
24 سال بعد نوبت به ابداع سیستم ترمز ضد قفل یا همان ABS رسید. این قابلیت که امروزه به یک استاندارد در خودروها تبدیل شده، از قفل شدن چرخ ها هنگام ترمزگیری شدید جلوگیری کرده و راننده می تواند با اطمینان و راحتی بیشتری خودروی خود را کنترل کند. البته ناگفته نماند که کمپانی خوشنام بوش نیز نقشی اساسی در توسعه این سیستم برای اشتوتگارتی ها داشت.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
بعدها این دو کمپانی آلمانی با همکاری همدیگر سیستم کنترل پایداری الکترونیکی موسوم به ESP را نیز ابداع کردند؛ سیستمی که به طور خلاصه وظیفه دارد خودرو را در مسیری که فرمان داده می شود ثابت و پایدار نگه دارد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
اگر چه از ولوو به عنوان مخترع کمربند ایمنی یاد می شود، اما مرسدس عملکرد آن را با اضافه کردن ایربگ به اتومبیل های تولید انبوه در سال 1981 تکمیل کرد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
با نزدیک شدن به سال هایی که برای ما ملموس تر است، بنز در سال 1999سیستم کنترل مجاورت  DISTRONIC را معرفی کرد. این سیستم که از ترکیب دو کلمه distance و electronic بوجود آمده نوعی کروز کنترل پیشرفته به شمار می رفت.
 
برخلاف نمونه های رایج، خودروهای مجهز به قابلیت DISTRONIC با استفاده از رادارهای نصب شده مدام مسیر پیش رو را اسکن کرده و چنانچه اتومبیلی سرعت خود را کاهش می داد، این سیستم وارد عمل شده و سرعت خودروی خود را با آن هماهنگ می کرد؛ بنابراین احتمال برخورد با خودروی جلویی تا میزان بسیار زیادی کمتر می شد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
در دهه ابتدایی قرن 21، اشتوتگارتی ها در زمینه ابداع سیستم های ایمنی چندان پر فروغ نبودند. شاید سیستم  ATTENTION ASSIST مهم ترین قابلیتی بود که مرسدس بنز در آن سال ها معرفی کرد. این سیستم با کنترل هوشیاری راننده، در صورت خواب آلودگی یا عدم تمرکز به وی اخطار داده و او را از این مساله آگاه می کرد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
این ها بخشی از نقش ستاره اشتوتگارتی در ارتقای ایمنی مهم ترین وسیله نقلیه برای جابجایی بشر از ابتدا تا چندی پیش بود. پرچمدار این شرکت یعنی S کلاس در آخرین نسل خود به انبوهی از سیستم های ایمنی مجهز شده که پرداختن به آنها می تواند موضوع چندین مقاله طولانی باشد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
تلاش های مداوم بشر برای دستیابی به ایمنی بیشتر باعث شده که اکنون صنعت خودرو در آستانه دستیابی به اتومبیل های خودران قرار گیرد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
بدون شک تکنولوژی ها و دستاوردهای حاصل شده در زمینه ایمنی نقشی انکارناپذیر در این زمینه داشته و ایمنی پیشرفته یکی از پیش نیازهای اصلی به شمار می رود؛ فاکتوری که از جهات بسیار مدیون کمپانی های پیشگامی مثل مرسدس بنز است.
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , ایمنی خودرو , مرسدس بنز , تست ایمنی خودرو , بازار خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

فرزاد
8

اون اجنبیهای کافر ۱۳۰ سال برای ایمنی جون کندن و به هیچ جای معتبری در صفحات حوادث نرسیدن ولی خودروسازان داخلی تمام سعی و تلاش خود را برای خلق فجیعترین و دلخراشترین تصادفات بوسیله کمترین امکانات و وسایل به کار بستند تا همچنان در صدر اخبار تصادفات باشد.
کدام خبر هیجان انگیزتر است؛ در یک تصادف زنجیره،ای در آمریکا دهها خودرو با هم برخورد و دو نفر زخم سطحی برداشتند یا یک خودرو پس از برخورد با یک اسب در جاده تهران شمال منفجر و تمام سرنشینان آن حلیم شدند!؟
آیا تشکر؟!؟
20:38  1395/07/13
گزارش
پاسخ دادن
غلامی
0

حلیم دوس دارن خب!!!!!!!!
10:19  1395/07/14

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5تهران : ماکه ثبت نام فروردین هستیم و3ماه دیرکردن از تحویل ماشین بیخیال شدیم اما بعضی دوستان چه دل خوشی دارن که آرزو دارن ماشینشون شاسی بشه.بنظرم بی‌خیالی طی کنید و دعا کنید برای عید بهتون تحویل بدن بقیش پیش گش
تورج : با توجه به تاریخ های ذکر شده میشه نتیجه گرفت حداقل 3 ماه بعد از تکمیل وجه خودرو تحویل داده میشه
جی ال : علی مدبر من حالشو ندارم بهت فحش بدم خودت زحمت بکش یه فحش آبدار به خودت بده
حامد : نه عزیز واریزی خرداد نداریم
J7 شیراز : نه فقط پیامک شاسی اومده همین
منتظر شاهین پلاس : سلام. ۲۱ آبان فاکتور شدم. ۲۹ آبان پلاک شدم
ناشناس : حیف به اون پولیکه دادم به شاهین سی وی تی 290 مهر 402 9 مهر 404 پیامک دعوتنامه تکمیل وجه تبدیل به جی ال کاش تبدیل نمیزدم انصراف میدادم 12 مهر 404 تکمیل وجه اگه دیدم فاکتور نکردن تحویل ندادن مجبورم شکایت کنم دادگستری دادگاه قوه قضائیه تا دست عبرتی باشه برای نمایندگی دیگه در اون نمایندگی که سر مشتری کلاه میزاره که عرضه پیگیری نداره از شرکت سایپا توی دعوتنامه زده 30 روز
cvt مهر 1402 اسفند 1403 : سلام به همه عزیزان شاهین cvt اتومات سامانه یکپارچه اردیبهشت 1402 واریز اولیه به سایپا 4 مهر 1402 تکمیل وجه و سخا 22 اسفند 1403 امروز 30 آبان 1404 فاکتور شد. ش.پ 11498032 ش.د 18260555 نوشته وضعیت تخصیص شده. فقط SBR اضافه نشده. فک کنم همینجوری دارن فاکتور میکنن که جریمه تاخیر ندن. و ظاهرا تا پلاک شدن خیلی زمان میبره.
جی ال : نازنین 1(علی مدبر) خوب خودتو لو دادی قشنگ تابلو هستش که گاهی به نام مدبر وگاهی به نام نازنین 1 پیام میدی ،...حالا دیدی هیچی حالیت نیست
نازنین۱ : اقای جی ال یا همون زری خیلی تابلو پیام میدی که یک نفری با اسم های متفاوت🤣
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حبیب : خخخخ مبارک باشه خوب یکیش جایزه هست 🤣🤣
اطلس00 : تقصیر شماها نیست ها تقصیر ماست میایم اعلام میکنیم
کوییک اس : 27مرداد
علی 207پانا آذرماه : دوستان پاناروما کسی فاکتور نشده؟
علی : اکستند 1060 🤣🤣🤣🤣 میاد زیر کارخونه تا شما باشید دگ جو گیر نشید حمله کنید 😆
سلام : دوست عزیز قشنگ توضیح بده منظورش از دعتنامه اول و دوم پرداخت اول و دوم هست که اینم یعنی اگه پیش فروش باشی یه پرداخت اولیه داری یه دوم کا برا دومی دعوتنامه میاد و معمولا 15 روز وقت تکمیل وجح داری و اگه دعوتنامه بیاد و نریزی دباره یکی دو ماه بعد برات میفرستن ولی فروش فوری یا فوق الاده اینجوری نیس همون اول باید تکمیل وجه کنی اگه نریزی حذفت میکنن
کوییک اس : 21 آبان پلاک شدم الان 30 آبان هس هنوز چراغ تحویل برام روشن نشده ،لعنت به سایپا
207 پانا رینگ فولادی 30 دی : سلام میخواستم بدونم طرح تبدیل رینگ از قالپاق به الومینومی چند روز بعد قبل از فاکتور شدن میاد برامون یا بعد از فاکتور شدنم طرحش میاد؟
رانا پلاس : سلام من دیروز تحویل گرفتم دوستان آیینه بغل چطوری بسته میشه؟؟
ساینا پیش فروش : سلام بچه ها من 19تیر تکمیل وجه کردم 26ابان فاکتور شدم امروز چراغ تحویل روشن شده چقدر طول می کشه تا ماشین تحویل بدن .؟