130 سال تلاش مرسدس بنز برای ایمنی !

 

130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی

 
امروزه هر اتومبیلی که به نشان ستاره سه پر مزین شده باشد، به معنای اینست که در کلاس خود از بالاترین استاندردهای رفاهی و ایمنی برخوردار است. شکل دهی این مفهوم در اذهان عمومی مسلما کاری ساده و آسان نبوده و نیاز به جلب اعتماد آحاد مختلف مردم در طول سالیان متمادی دارد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
از گذشته تاکنون محصولات بنز در نقاط مختلف جهان از جمله ایران به راحتی و امنیت بالا معروف بوده اند. در دورانی که حتی بسیاری از ما هنوز به دنیا نیامده بودیم، این کمپانی پیشگام به فکر امنیت مشتریان خود بود.
 
بیش از نیم قرن پیش مهندسین این شرکت به فکر افزایش مقاومت ساختار کابین نسبت به سایر قسمت های اتومبیل افتادند و در سال 1954 اولین خودرویی را که از کابینی مقاوم تر بهره می برد، معرفی کردند.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
در این سال ها با توجه به نبود تکنولوژی های دقیق برای آزمایش خودرو، مهندسان مرسدس بنز ابدعات زیادی را برای توسعه ایمنی خودروها و تدوین استانداردهای ایمنی بر بوته آزمایش گذاشتند.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
یکی از جالب ترین این روش ها استفاده از موتورهای جت برای سرعت بخشیدن به خودروهای تحت آزمایش بود.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
24 سال بعد نوبت به ابداع سیستم ترمز ضد قفل یا همان ABS رسید. این قابلیت که امروزه به یک استاندارد در خودروها تبدیل شده، از قفل شدن چرخ ها هنگام ترمزگیری شدید جلوگیری کرده و راننده می تواند با اطمینان و راحتی بیشتری خودروی خود را کنترل کند. البته ناگفته نماند که کمپانی خوشنام بوش نیز نقشی اساسی در توسعه این سیستم برای اشتوتگارتی ها داشت.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
بعدها این دو کمپانی آلمانی با همکاری همدیگر سیستم کنترل پایداری الکترونیکی موسوم به ESP را نیز ابداع کردند؛ سیستمی که به طور خلاصه وظیفه دارد خودرو را در مسیری که فرمان داده می شود ثابت و پایدار نگه دارد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
اگر چه از ولوو به عنوان مخترع کمربند ایمنی یاد می شود، اما مرسدس عملکرد آن را با اضافه کردن ایربگ به اتومبیل های تولید انبوه در سال 1981 تکمیل کرد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
با نزدیک شدن به سال هایی که برای ما ملموس تر است، بنز در سال 1999سیستم کنترل مجاورت  DISTRONIC را معرفی کرد. این سیستم که از ترکیب دو کلمه distance و electronic بوجود آمده نوعی کروز کنترل پیشرفته به شمار می رفت.
 
برخلاف نمونه های رایج، خودروهای مجهز به قابلیت DISTRONIC با استفاده از رادارهای نصب شده مدام مسیر پیش رو را اسکن کرده و چنانچه اتومبیلی سرعت خود را کاهش می داد، این سیستم وارد عمل شده و سرعت خودروی خود را با آن هماهنگ می کرد؛ بنابراین احتمال برخورد با خودروی جلویی تا میزان بسیار زیادی کمتر می شد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
در دهه ابتدایی قرن 21، اشتوتگارتی ها در زمینه ابداع سیستم های ایمنی چندان پر فروغ نبودند. شاید سیستم  ATTENTION ASSIST مهم ترین قابلیتی بود که مرسدس بنز در آن سال ها معرفی کرد. این سیستم با کنترل هوشیاری راننده، در صورت خواب آلودگی یا عدم تمرکز به وی اخطار داده و او را از این مساله آگاه می کرد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
این ها بخشی از نقش ستاره اشتوتگارتی در ارتقای ایمنی مهم ترین وسیله نقلیه برای جابجایی بشر از ابتدا تا چندی پیش بود. پرچمدار این شرکت یعنی S کلاس در آخرین نسل خود به انبوهی از سیستم های ایمنی مجهز شده که پرداختن به آنها می تواند موضوع چندین مقاله طولانی باشد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
تلاش های مداوم بشر برای دستیابی به ایمنی بیشتر باعث شده که اکنون صنعت خودرو در آستانه دستیابی به اتومبیل های خودران قرار گیرد.
 
130 سال تلاش مرسدس بنز برای توسعه سیستم های ایمنی خودرو
 
بدون شک تکنولوژی ها و دستاوردهای حاصل شده در زمینه ایمنی نقشی انکارناپذیر در این زمینه داشته و ایمنی پیشرفته یکی از پیش نیازهای اصلی به شمار می رود؛ فاکتوری که از جهات بسیار مدیون کمپانی های پیشگامی مثل مرسدس بنز است.
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , ایمنی خودرو , مرسدس بنز , تست ایمنی خودرو , بازار خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

فرزاد
8

اون اجنبیهای کافر ۱۳۰ سال برای ایمنی جون کندن و به هیچ جای معتبری در صفحات حوادث نرسیدن ولی خودروسازان داخلی تمام سعی و تلاش خود را برای خلق فجیعترین و دلخراشترین تصادفات بوسیله کمترین امکانات و وسایل به کار بستند تا همچنان در صدر اخبار تصادفات باشد.
کدام خبر هیجان انگیزتر است؛ در یک تصادف زنجیره،ای در آمریکا دهها خودرو با هم برخورد و دو نفر زخم سطحی برداشتند یا یک خودرو پس از برخورد با یک اسب در جاده تهران شمال منفجر و تمام سرنشینان آن حلیم شدند!؟
آیا تشکر؟!؟
20:38  1395/07/13
گزارش
پاسخ دادن
غلامی
0

حلیم دوس دارن خب!!!!!!!!
10:19  1395/07/14

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین Gl : ببینید من هم اون موقع که ثبت نام کردم دقیقا نصف قیمت خودرو همون تاریخ رو گرفتن ،تو قرار داد نوشته ۱۶ درصد سود مشارکت . اما دعوت نامه که اومد بعد از دقیقا ۵ ماه ،فقط حدودا ۲ میلیون و ۸۵۰ از نصف مبلغ جدید خودرو، کمتر باید تکمیل وجه کنم . یعنی اصلا نمیشه از حساب کتابشون سر درآورد.
سارا : تولید شاهین جی متوقف نشده که بخوان جی ال تحویل بدن. در صورتیکه تولید جی متوقف بشه جی ال میدن،،ضمنا سایپا امروز ۱۵٪ افزایش قیمت داشته رو قیمت پایه ۱۵ درصد که به این مبلغ عوارض و مالیات و بیمه و… اضافه میشه پس دیگه از هفته بعد بنظر میاد باید تحویل ها و دیامک ها شروع بشه البته پیش فرویش هاییکه نصفی رو زمستون دادن این افزایش قیمت براشون نصف میشه شاهین جی احتمالا ۱۰۰ م رفته بالا که برای پیش فروش ها ۵۰ م اعمال میشه میدن و باید بدن شکی توش نیس دستخوش زمان هم بشه طبق قرارداد جریمه و خسارت باید بدن که میدن
خانعلی اچ نگان : خان علی بالاخره از لونت کشیدمت بیرون ، کی میای بمنو ب کشی؟
علی : ََعزیزانیکهA5 سفید شهریور1403 ثبت نام داشته اند واخیرا برایشان اعلان شاسی شده آیا از طریق روال عادی بوده و یا اینکه پیگیری خاصی داشته اند لطفا اطلاع رسانی بفرمائید چون بنده هم ثبت نامی شهریور 1403 بوده وتا کنون هیچ خبری از تحویل برایم نشده است.
30 دی : تحویل هفته آخر تیر
شاهین جی ال : سلام با نمایندگی تماس بگیر بهتون میگه
Shahin G : سایپا فقط گوه میخوره
30 دی : تحویل هفته آخر تیر
شاهین جی ال : در جواب سهیلا خانم شاهین جی تا ۳۱ فروردین وشاهین جی ال تا ۲۶ فروردین فاکتور شدن
A5 شهریورماه سفید : سلام مبارک باشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس مهر 28 تبریز : سلام وقتی فاکتور میشه پیامک میاد یا از سایت خودتون چک میکنید
حسن : سلام مبلغ اولیه رو چه تاریخی واریز کردی
ایکس33 کراسmt : سلام خداکنه داداش چون امروز نمایندگی میگفت مجوز نخورده ولی تا هفته اینده ماشین میاد ، پس احتمالا مجوز صادر شده که یه هفته زمان میبره پیمانکار بیاره ماشینو ، ان شاالله سلامتی ایکس 33 دستی که از زندان داره ازاد میشه😂
فروش فوری : 😔مریض شدیم بسکه ماشینو ندادین سرطان بگیرن
ماهرخ : چند وقت قبل اینجا گفتم سایپا تولیداتش بالاس و متوقف نشده،دارن تو بازار آزاد به وسیله نمایندگی ها و نمایشگاه داران خودشون با شرایط نقدی و اقساط میفروشن،شماها بهم خندیدین،یه سر به سایت دیوار بزنید ببینید پر شده از فروش ساینا نقدی و اعتباری اونم تحویل روز،شما اول خودرو میگیری بعد پولشو میدی،حالا از طرفی کسایی که فروش فوری و پیش فروش خریدن دیگه دستشون به جایی بند نیس و نمیتونن انصراف بدن،چون هم پولشون از ارزش افتاده هم ماشین گرون شده،حالا مجبوریم سکوت کنیم تا هر وقت دلشون خواست ماشین آشغالشونو بهمون بدن،خلاصه که بگم خدمتتون حالا حالاها منتظر ماشین نباشید،بازم یه پیام دیگه دارم که بعدا میذارم در ارتباط با ورشکستگی کامل سایپا
X22pro mt : سلام x22 کسی هست تحویل 30 یا 31 تیر باشه تحویل گرفته باشه ؟؟؟
محمد : شرکت سایپا دیوانه و هم ورشکست شده اصلا خودش نمی دونه چند چند هست!!! افراد بی سواد که هیچ اطلاعی ندارن پشت تلفن لامذهب گذاشتن که بگن فعلا منتظر و صبور باشید آخه تا کی!!!؟همش تاخیر زیاد بهترین روش برای فاکتور ساینا اس فوری تجمع و پخش رسانه ای هست وگرنه هیچ راهی نداریم
هومن پانا : احسان داداش آره مشخصه با تاخیر تحویل میدن بیشتر از 20 روز هم طول میکشه
آر اس 1 : منظورتون تکمیل وجه 13خرداده اگه تکمیل وجه 13 خرداد هستید هنوز کسی فاکتور نشده
هومن پانا : 24 میلیون بابت رینگه