چرخش معنادار پژو در ایران

 

چرخش معنادار پژو در ایران

نگاهی به گذشته پژو در ایران نشان می دهد این شرکت پیش تر تنها به دنبال فروش محصول در بازار خودرو ایران بود و نظارت چندانی روی سطح کیفی محصولات تولیدی (در ایران) و همچنین خدمات پس از فروش آنها نداشت.
 
نمونه بارز بی تفاوتی پژو در حضور قبلی اش را می توان در ماجرای آتش سوزی پژو 405 در اواسط دهه 80 به وضوح مشاهده کرد. در آن دوران، به دلیل عدم نظارت پژو و بی تفاوتی این شرکت به کیفیت قطعات به کار گرفته شده در پژو 405 های تولیدی ایران، چندین مورد آتش سوزی در خودرو موردنظر رخ داد.
 
این در حالی بود که اگر خودروساز فرانسوی نظارت کاملی روی تولید محصولاتش در ایران داشت، چنین اتفاقی رخ نمی داد و خودروسازی کشور با بحرانی بزرگ مواجه نمی شد.
 
با این حال پژویی ها این بار رفتاری متفاوت تر از خود نشان داده و سطح کمی و کیفی نظارت بر محصولات تولیدی شان در ایران را بالا برده اند. به عنوان مثال، با وجود آنکه ایران خودرویی ها مشتاق پیش فروش پژو 2008 هستند، اما پژویی ها اعلام کرده اند تا تیراژ این محصول به حد قابل قبولی نرسد، اجازه پیش فروش را نخواهند داد.
 
همچنین پژو روی خدمات پس از فروش نیز حساسیتی بیش از گذشته اعمال کرده و به دنبال این است که دغدغه های مشتریان ایرانی خود را در این حوزه نیز کاهش دهد. پژویی ها البته در حوزه کیفی نیز این بار بسیار سختگیرانه رفتار کرده و اجازه ورود قطعات فاقد کیفیت لازم را به خطوط تولید محصولات خود در ایران نداده اند. این موضوع هرچند تاثیر منفی روی قیمت محصولات پژو خواهد گذاشت، با این حال سبب عرضه خودروهایی با کیفیت به بازار کشور می شود.
 
 
 
 

منبع

خودروکار


با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قرارداد پژو , برجام , تعهد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

9 نظر

سامان
61

دوست عزیزی که نویسنده این مطلب هستی ، شما گفتی : " پژویی ها اعلام کرده اند تا تیراژ این محصول به حد قابل قبولی نرسد، اجازه پیش فروش را نخواهند داد و همچنین پژو روی خدمات پس از فروش نیز حساسیتی بیش از گذشته اعمال کرده و پژویی ها البته در حوزه کیفی نیز این بار بسیار سختگیرانه رفتار کرده اند " و ما هم متوجه نمیشیم که داری تاخیرها و بدقولی های مکرر ایران خودرو را توجیه میکنی.
ولی من سوالم اینه : پژویی ها نگفتند چرا قرار است این ماشین حدود 40 میلیون تومان گرانتر از قیمت جهانی در داخل فروش بره در حالیکه ماشینهای وارداتی کامل فرانسوی و کره ای مثل کپچر و تیوولی در این رنج قیمت است ؟؟؟؟؟ نگفتند چرا بعضی از آپشن های مهم حذف شده است ؟؟؟؟؟
یعنی برای پژویی ها مهم نیست چه تعداد فروش داشته باشند ؟؟؟؟؟ و قرار نیست با رنو رقابت کنند ؟؟؟؟؟
12:38  1396/03/17
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
3

دوست من اینها خیالشون از بابت فروش راحته. حالا با هر کیفیت و آپشنی که میخواد باشه. وقتی به اطرافمان نگاه میکنیم میبینیم که چه ماشینهای آشغالی را با چه اشتیاق و تعصب کوری میخریم و صدامون هم در نمیاد
10:40  1396/03/18

Mr
7

ماشین های فرانسه بیخود هستند
11:26  1396/03/17
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
17

خودشون هم دارند اعتراف میکنند که مسئولین و تولید کنندگان خودرویی کشور تا حدی در کیفیت دزدی میکنند که اگر نظارت خارجیها نباشه جان مردم ایران کمتر از بادمجون براشون ارزش داره. مطلب بعدی اینه که تعدادی پژو نبوده خیلی زیاد بوده و در آن زمان خودروییها اصلا گردن نمیگرفتند
23:02  1396/03/16
پاسخ دادن
کیومرث
8

رنو و پژو دو روی یک سکه هستن یکی ماشین بی ریخت زشت و ساده و با کیفیت میده یکی ماشین زیبا و خوش سواری بی کیفیت ، هیچکدامشان جایگاهی در بازارهای آزاد جهانی ندارن این دو شرکت لاشخور فرانسوی فقط میدان دار بازارهای رانتی و مافیای دولتی مثل ایران و روسیه و مصر و آمریکای جنوبی هستن
22:09  1396/03/16
پاسخ دادن
آرش
0

شما با چشم خودت دیدی این موضوع رو یا مدل های 2017 این دو رو سوار شدی ؟
چون من خودم سوار شدم یک بار (اجاره کرده بودم) و واقعا چیزی از حداقل هیوندا و کیا کم نداشت و شاید بیشترم داشت
جایی هم که من زندگی میکنم زیاد این 2 تا ماشین رو میبینم تو خیابون
22:44  1396/03/18

کاربر: رضا از مشهد
8

وقتي ايرانخودرو ذره اي براي جان و مال مردم ارزش قائل نيست توقع داريد پژو ارزش قائل باشه ؟! اگر ايرانخودرو نبود سالها قبل پژو ورشكست و تعطيل شده بود
19:25  1396/03/16
پاسخ دادن
سعید بوشهری
34

این چرخش دیدگاه حاصل باختن بازار ایران به رنو هست که با نظارت سختگیرانه خودش محصول با کیفیت به مصرف کننده ایرانی داد و اعتماد بازار رو به برندش جلب کرد، چرا که بازار ایران با تمام محدودیت هایی که بهش تحمیل میشه ولی در انتخاب گزینه های محدودش هم با هوشمندی و نگاه کیفی عمل میکنه که پژو این رو نادیده گرفت ، به شخصه اصلا اعتمادی به برند پژو ندارم ولی محصولات رنو را با خیال راحت انتخاب میکنم
18:55  1396/03/16
پاسخ دادن
مهدی
10

وقتی ما به خودمون رحم نمیکنیم ، انتظار دارید خارجیها از ما مردم دفاع کنند ؟
16:34  1396/03/16
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عاطفه : خطاب به آقا حسین من آذر تونستم ثبت نام کنم . آبان ظرفیت تکمیل بود
جفر : چرا هرروز با یه اسم جدیدمیای مزخرف میگی؟بدبخت ساینام الان۴۰۰تومن به بالاست تو کارخونه؟شکایت چی کشک چی
J4 تهران : سلام من 12 اسفند ثبت نام کردم هنوز هم تو تکمیل وجه مونده و زرد رنگه
اطلس جی : من بخشنامه سایپا رو خوندم.جدولش رو اگه دقت کرده باشین در قسمت نوع خودرو ثبت نامی ک ساینا نوشته و در ستون بعدی خودرو قابل تحویل رو دو قسمت کرده یکی اطلس جی یکی ساینا ۸۵ گانه و اطلس رو فقط برای ثبت نامی های طرح زمستان گذاشته. منم ۱۱ دی ساینا ثبت نام کرده بودم،دیروز پیامک ساینا اومد ولی داخل سایت ک رفتم اطلس هم بود و امروز بدون هیچ مشکلی از درگاه ملت اطلس رو واریز وجه کردم شماره درخواست اومد ولی شماره پذیرش رو نمیدونم کی میفرستن
بیتا : با سلام انشالله برای شما هم پیامک سامانه سخا و احراز هویت می‌آید. انشاالله
امیر : سلام من تکمیل وجه اسفند انجام دادم تحویل 30 روزه بود اما تا الان خبری نشده تماس هم میگیرم با 096550 میگن باید صبر کنید هیچ پاسخ مشخصی نمیدن و اینکه حالا صبر زیادی هم کردیم نه فقط من , همه دوستان, تو این وضعیت باید چکار کرد ؟
J4 : سلام سرکاریم؟داداش ثبت نام بهمن پارسال شاسی نشده چطوری از شما شاسی شده؟
سپیده : خدا ازتون نگذره اول اسفند تکمیل وجه پیش فروش اطلس هنوز تحویل ندادن و فاکتورم نشده انشالله به حال ما دچار شوید به حق
J4 : هنوز جی فور های ثبت نام پارسال دی و بهمن شاسی نشده چطوری بعضی ها میگن تازه ثبت نام کردیم ولی شاسی شده. سر کاری هست یا خود عوامل شرکت جو میدن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام پذیرش 8 اسفند هنوز تو نوبت تخصیص😑🤦
پرهام : اگر تا یک شنبه نیامد دعوت نامه اسفند حرف باقی دوستان درست است و بنده یک آدم دروغگو بودم
ساینا اسفند : آقا پرهام اگه دعوتنامه 15بیاد اسمت زدم رو قلبم تا ابد بمونه
اکبر : شماگلی
محمد : داداش امیدت به خدا باشه دعوتنامه همه ماهها اومده اسفند هم بزودی میاد انقد خودتو درگیرش نکن توکلت بخدا
اکبر : دعوتنامه چخبر
151 بزک : درسته مشکلی نیست اگر تحویل حضوری بزنید ماشین ظرف چندروز بعدش پلاک می شه و در پلیس من هم قابل دیدن می شه
محمد علی سورن بخشنامه4553 : اقای دوگانه ابی کبود و سایر عزیزان سلام علیکم یه سوال داشتم خدمتتون آقا من ماشین طرح فرسوده ثبتنام کردم سورن تک و موعد تحویل تو قرار داد اولیه زده 30 دی ماه 1402 پرداخت اولیه 31 مرداد 1402 هم بود و دعوتنامه(75 روزه) و تکمیل وجه دی ماه اومد و پرداخت کردم ولی تو سیستم موعد تحویل زده 20 تیر 1403 و ماشینم الان 4 ماه و خورده ای رو فاکتور شده میچرخه ایرانخودرو یکبار میگه دعوتنامه ملاکه یکبار میگه تاریخ سیستم و ما هم موندیم چیکار کنیم هزار بار شکایت ثبت کردم فایده نداشت چیکار کنم؟ کدوم تاریخ ملاکه؟
جمیله : ناراحت نباش عزیزم
4705 : مهلت واریز تا شانزدهم تمدید شد