بررسی میتسوبیشی پاجرو Exceed

بررسی میتسوبیشی پاجرو Exceed

نام میتسوبیشی پاجرو Exceed، یادآور خودرویی با مشخصات ظاهری بالا برای همگان می باشد. تغییرات جزئی پاجرو در طی این سال ها، جذابیت این خودرو شاسی بلند را کاهش نداده است. وجود گارانتی Diamond Advantage بر روی تمامی مدل های پاجرو، که امکان ارائه خدمات و حتی تعویض خودرو را به مدت 5 تا 10 سال برای خریدار فراهم می آورد، بیانگر اطمینان سازنده از محصول خود می باشد.

بررسی میتسوبیشی پاجرو Exceed

با عرضه موتور 4M41 Common-Rail DI-D در سال 2009، قدرت موتور و گشتاور پاجرو، در مقایسه با مدل قبلی، 18 درصد افزایش یافت. طراحی داخلی آن نیز، در این سال ها، چندان دستخوش تغییر نشده است. برای مثال ابعاد خودرو، طرح داشبورد، و استفاده از نئوپان در تزئینات داخلی همواره یکسان می باشد. نقطه ضعف اساسی Exceed، در مقایسه با رقبایی چون تویوتا پرادو و لندروور Discovery 4، عدم امکان استفاده از صندلی های ردیف سوم به صورت جداگانه می باشد.

بررسی میتسوبیشی پاجرو Exceed بررسی میتسوبیشی پاجرو Exceed

همین امر سبب کاهش حجم صندوق عقب در صورت باز بودن صندلی های ردیف سوم می شود. وجود فضای مناسب جهت نگهداری وسایل شخصی، لیوان ها و بطری ها، دستگیره ورود و خروج، و هم چنین کیفیت عالی روکش چرم صندلی ها از جمله مزایای این خودروی شاسی بلند به شمار می روند. اگرچه تجهیزات و طراحی به کار رفته در مدل های مختلف پاجرو، از آغاز تاکنون، تغییر چندانی نکرده است، اما این آپشن ها چندان قدیمی و از رده خارج محسوب نمی شوند. با این حال، استفاده از یک نمایشگر LCD جدید در قسمت بالای کنسول وسط، به جای صفحه نمایش فعلی، کاربردی تر به نظر می رسد.

بررسی میتسوبیشی پاجرو Exceed

با استفاده از سیستم چند رسانه ای میتسوبیشی (MMCS)، علاوه بر کنترل رادیو، مسیریاب ماهواره ای، دستگاه پخش DVD، و دوربین دنده عقب، می توانید از امکانات سیستم استریو Rockford Fosgate نیز بهره مند شوید. ساب ووفرهای نصب شده در صندوق عقب نیز، تاثیر شگرفی بر قدرت صدای خروجی این سیستم دارند. اگرچه تمیزکردن کف پوش های پاجرو کمی دشوار است، اما صندلی ها به راحتی تمیز می شوند.

بررسی میتسوبیشی پاجرو Exceed

هرچند استفاده از چوب در تزئینات داخلی مدل Exceed، پاجرو را در زمره خودروهای لوکس قرار می دهد، اما در بعضی موارد نیز دردسرساز می شود. تزئینات چوبی مورد استفاده در قسمت بالا و پایین غربیلک فرمان، که سبب سر خوردن دست راننده می شود، از جمله این موارد می باشند. این تزئینات، هنگام رانندگی در جاده های ناهموار و کوهستانی مشکل ساز نخواهد بود، اما در جاده های شهری، به خصوص هنگام پارک کردن، و به دلیل دایره گردش 11.4 متری این خودرو، راننده را با مشکل مواجه می کنند.

بررسی میتسوبیشی پاجرو Exceed بررسی میتسوبیشی پاجرو Exceed

اگرچه ترمزها در هنگام آزمایش کمی داغ شده بودند، اما در مجموع می توان گفت که سیستم ترمز از عملکرد خوبی برخوردار است. میتسوبیشی پاجرو به عنوان یک خودروی چهارچرخ متحرک بزرگ، از دینامیک خوبی در هنگام رانندگی برخوردار است. حرکت خودرو در پیچ ها، بسیار نرم و راحت و کاملا تحت کنترل راننده می باشد. شایان ذکر است بزرگ ترین نقطه ضعف پاجرو، در موتور آن است. اگرچه موتور این شاسی بلند بزرگ از شتاب خوبی برخوردار است، اما به دلیل عدم وجود دورسنج در این خودرو، حتی در مدل 2010،  تنها با گوش فرا دادن به صدای موتور می توانید دور موتور آن را حدس بزنید.

بررسی میتسوبیشی پاجرو Exceed

تنها مزیت این خودرو بر رقبای خود، مصرف سوخت کم آن می باشد. مصرف سوخت پاجرو با در نظر گرفتن مسیرهای آف رود، در حدود 11.2 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی ثبت شده است. موتور دیزلی این خودرو با تولید قدرتی معادل 197 اسب بخار و گشتاوری در حدود 441 نیوتن متر، این شاسی بلند 2,350 کیلوگرمی را به پیش می راند. با این حال، تحمل صدای موتور این چهار چرخ محرک 77,000 دلاری به صورت مداوم، کمی آزاردهنده می باشد. علی رغم وجود محورهای جلو و عقب مستقل، سیستم تعلیق Exceed  از عملکرد مناسبی برخوردار است. پاجرو Exceed با 225 میلی متر ارتفاع از زمین و 700 میلی متر عمق عملکرد در آب، آماده رقابت با نام آوران این کلاس می باشد. گفتنی است، منظور از عمق عملکرد در آب، عمقی است که خودرو بدون خاموش شدن، می تواند در آب حرکت کند. هنگام عبور از جاده های شنی و ناهموار، لاستیک ها به زمین چسبیده و عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارند.

بررسی میتسوبیشی پاجرو Exceed بررسی میتسوبیشی پاجرو Exceed

در برخی موارد نیز سیستم کنترل پایداری الکترونیک، خودرو را در وضعیت مناسب حفظ می کند. هنگام عبور از صخره نیز، وزن خودرو بر لاستیک ها فشار وارد می کند و بدین ترتیب امکان کنترل خودرو برای راننده فراهم می شود. به همین دلیل بالا رفتن از تپه های شنی با شیب زیاد، برای Exceed، در مقایسه با دیگر خودروهای دیزلی، کار چندان سختی نیست. قفل دستی دیفرانسیل عقب در کنار امکان تعویض دنده به صورت دستی، احتمال پس زدن و افت نیرو را کاهش می دهد.

بررسی میتسوبیشی پاجرو Exceed

چنان چه به دنبال خودرویی هستید که علاوه بر سفرهای درون شهری، امکان آف رود و عبور از مسیرهای ناهموار را نیز در اختیار شما قرار دهد، میتسوبیشی پاجرو Exceed انتخاب بسیار مناسبی است. اگرچه امکانات و طراحی داخلی مناسب، عملکرد خوب، و خدمات پس از فروش بهتر پاجرو، در مقایسه با نیسان پاترول، پرادو VX، و لندروور Discover 4 ، این خودرو را در زمره بهترین شاسی بلندهای موجود قرار می دهد اما همگان منتظر انقلابی عظیم در طراحی این شاسی بلند پرقدرت هستند. 

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی میتسوبیشی پاجرو Exceed


 

منبع

CarAdvice

برچسب : میتسوبیشی , پاجرو , پرادو , Discover4






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

10 نظر

ساسان
0

من پاچیرو 93 دارم ...پاچیرو بی نظیره

00:03  1396/07/07
گزارش
پاسخ دادن
Amirpajero
3

هنوز صداى توربوشارژرش به گوشتون خطور نكرده همه ماشينها رو فراموش كنى و از افت حرف بزنى....
اونم توربوى فابريك خود شركت ميتسوبيشى كه هيچوقت نميسوزه....تازه از ١٩٩٣ كه گالانت توربو داشت تا به الان ٢٢ ساله گذشته...خيلي تكنولوژى توروشارژرهاي شركت ميتسوبيشى تغيير و پيشرفت كرده...از هوزينگها و از پره هاي سراميكى قابل انعطاف در دورهاى بالا براي بازدهي بيشتر و عمر بيشتر....
خيلى عاليه خيلي...
عشق من pajero
23:16  1394/03/30
گزارش
پاسخ دادن
داریوش
0

دوست عزیز پاژرو افت نکرده اصالت آفرود خودش رو حفظ کرده وقتی تویوتا با خصوصیات آنرود به بازار میاد اسم قشنگش دلبری میکنه ولی روی دوم سکه وقتیه که توی جاده های صعب العبوری که پاژرو یکه تازی میکنه لندکروز بعد از رونیز قرار میگیره ( محل آفرود در منطقه آبشار شوی واقع در شمال خوزستان)
00:30  1394/02/20
گزارش
پاسخ دادن
احمدسینکی
0

توروخدایکی به من بگه این دسته ای که زیر راهنما هست و کلیدی كه بغل فندک جلو زیر رادیوپخش هست که روش نوشته اردی لوک وکلید کروزر در نسل دوم مدل ٬۱۹۹۳مال چه کاریه متشکرم
23:44  1393/01/05
گزارش
پاسخ دادن
mhj1376
1

به خدا یه دونست پاجرو
جانم میتسوبیشی
11:35  1392/10/14
گزارش
پاسخ دادن
محمدجواد
2

به نظر من پاجرو يكي از بهترين ماشيت هايي است كه من سوار شدم.
من تويوتا لندكروز داشتم ولي مثل پاجرو مدل سال 1991 نمي شه.
15:16  1392/08/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: محمد مهدی
2

۴۵۰ نیوتون متر نیرو عالیه
این ماشین ترکونده شاسی بلندا را
همین که به این راحتی ها خراب نمیشه خودش خیلیه
00:19  1392/06/22
گزارش
پاسخ دادن
محسن
4

پاجرو ی شاسی بلند تمام عیاره
17:03  1392/06/21
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: رامین علیپور
8

ناراحتم که تو این مطلب اولین کامنت رو نذاشتم چون همه عشقم میتسوبیشیه
از همه مهمتر تو این ماشین حفظ ظاهر ازگذشته تا حال هستش
خدمت شما جناب نادری عرض کنم این ماشین افت نکرده ماشینای دیگه طالب بیشتری پیدا کردن وکمتر به چشم میاد وگرنه مصرف 11 لیتر با 4 چرخ متحرک
موتور دیزلی با 197 اسب بخار نیرو,خاموش نشدن در عمق ذکر شده داخل آب
واز همه غرور آفرین تر 5 تا 10 سال گارانتی حتی تعویض!دیگه آدم از 1 ماشین مگه چه انتظاری میتونه داشته باشه؟!
واسه همینه که همه عشقم اینه که روزی سوار بر یکی ازماشینهای میتسوبیشی باشم.ترجیحا هم لنسر :)
14:24  1392/06/21
گزارش
پاسخ دادن
نادری
2

من یه زمانی عاشق پاجرو بودم و فکر هم میکنم زمان خودش خیلی جلوتر از لندکروز بود ولی نمیدونم چرا اینقدر افت داره و دیگه از اون دوران اوج خودش دور شده.
11:55  1392/06/21
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T9 مهدی : سلام دوستان ثبت نام پارسال اسفند ماه کسی داریم؟
شاهین پلاس : در واقع همون ۸۰۰ تومن که واریز کردیم می‌ارزه نه ۱۵۰۰ بازار
T9 مهدی : سلام دوستان اسفند پارسال ثبت نام کردم الان بیمه نامه سبز شده و الان تو مرحله صدور پلاکه،چقدر زمان میبره خودرو تحول بدن؟
شاهین پلاس : تکمیل وجه ۲۶ اسفند تحویل ۶ مهر
cvt : فکر کنم فعلا cvt تا دو ماه آینده تولید نداشته باشه من 18 اسفند هستم
cvt : الان دنده ای بگیرین 500 سود داره براتون
سجاد۲اردیبهشت : سلام ازمن ۱۱۹۴۰۱۱۵هست ..من یک اردیبهشت واریزکردم ولی میگن دوم نشسته
نازنین : خبری از تیری ها نیست حتما امده دعوتنامه
x5 : یه عقده ای بدبخت که از سر سوزش زر زیاده زده
Shahin : الان دیگ فوق العاده ها دارن تبدیل میزنن اولویت با اوناس من خودم ۱۴آذر بودم دو مهر تبدیل زدم ی هفته بعد فاکتور شدم قبلنا دوسه ساعته فاکتور میشدن فروش فوریا الان دیگ تبدلیا زیاد شده هرچی فوق العاده تبدیل بزنن از اونور به شما دیرتر ماشین میرسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زهرااپشنال پیش فروش30 ابان : ایا دنا اپشنال تحویل مهر ماه کسی این جا هست که فاکتور نشده باشه ؟اگه هستید رنگ ماشینتون رو اعلام کنید
زهرااپشنال پیش فروش30 ابان : دوستان دنا اپشنال پرداخت دوم 3 شهریور رنگ سفید تحویل 30 ابان دیروز فاکتور شده
منصور : باید بری نمایندگی تغییر وضعیت بده برات تا تخصیص بخوری فاکتور بشه ، منم بعد از سه روز متوجه این موضوع شدم اما رفتم دو ساعت بعد فاکتور شد
مهدی : سلام دوستان الان برای من تو توضیحات شماره گزاری زده آدرس مالک فاقد اعتبار می باشد میگه سخا یکسالش تموم شده من که 27 ماه بهمن پارسال تاییدیه سخا گرفتم یکسالش که هنوز تموم نشده جریان چیه لطفا کسی خبر داره توضیح بده باز چه خبر شد
محمدرضا تحویل 31 مرداد : سلام دوستان،بلاخره بعد از 8 ماه انتظار دیروز عصر فاکتور شد،پیش فروش طرح فرسوده،واریز اول 29 بهمن،واریز دوم23 مرداد،زمان تحویل اول 14 مرداد که با تاخیر واریز دوم انجام دادم شد 31 مرداد،کد کلاس با سنسور 58404،سایت خراسان،دریچه گاز هنوز مشخص نیست!!!کل مبلغ واریزی با احتساب وجه ماشین فرسوده 674/600میلیون،شماره پرونده 15309009
مالباخته ساینا : به نظر من هر کس از طریق نماینده مجلس شهر خودش پیگیری کنه شاید جواب بده مخصوصا شهرهای کوچکتر که ارتباط با شخص نماینده راحت تره
ساینا : واسه منم همینو زده
سورن پلاس موتور جدید : برای من تحویل مهر ماه واریز اول 12اسفند واریزی دوم 26 تیر ماه هنوز تبدیل نیامده
زینلی ایکس33 : بعد از 14 روز کاری پولتونو عودت میدن همین اونم تو ام وام کارت که فقط میتونین خرید کنین باهاش پولتونم که بی ارزش شده سودکه نداره اصلا فقط خدا لعنت کنه هم اینارو هم کسایی که باید نظارت داشته باشن براین شرکتها وندارن
علی : کسی میدونه جلو موعد تحویل نوشته کلاس خودرو فاقد صف فروش می باشد یعنی چی