سکوت ایران خودرو و سایپا در ماجرای عرضه 40 هزار دستگاه خودرو؛ پیش فروشی با ممنوعیت معامله یک ساله

 

سکوت ایران خودرو و سایپا در ماجرای عرضه 40 هزار دستگاه خودرو؛ پیش فروشی با ممنوعیت معامله یک ساله

 
40 هزار خودرویی که برای آرامش بازار به زودی پیش فروش خواهند شد تا یک سال آینده قابل فروش نیستند. بر اساس اعلام عضو کمیسیون صنایع مجلس این تصمیم با هدف حذف دلال‌ها از بازار خودرو اخذ شده است.
 
چندی پیش «احمد نعمت بخش» دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام كرد که بر اساس توافقات به عمل آمده به مناسبت عید غدیر خم 20 هزار دستگاه از محصولات سایپا پیش فروش و 20 هزار خودروهای ناقص ایران خودرو که تأمین قطعات آنها انجام شده تحویل خریداران خواهد شد:
 
«با فروش خودرو در حاشیه بازار دست سودجویان از این بازار قطع و با کاهش خریداران، قیمت خودرو تعدیل خواهد یافت به نحوی که با این روش خریداران واقعی با باز شدن سایت فروش خودروسازان موفق به ثبت‌ نام خودرو در پیش فروش‌‌ها خواهند شد.»
 
در همین راستا «سعید باستانی» عضو کمیسیون صنایع مجلس اعلام کرد که بر اساس تدابیر انجام شده و در راستای حذف دلالی کاذب در بازار خودرو، خریداران خودرو تا یکسال حق صلح یا به عبارتی فروش را به شخص دیگری ندارند:
 
«مقرر شده فروش قطعی خودرو از روز شنبه هفته آتی به متقاضیان و مصرف‌کنندگان نهایی خودرو با کارت ملی انجام شود.»
 
 
به گفته این نماینده مجلس در نشست اخیر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت آخرین وضعیت بازار خودرو مورد بررسی قرار گرفت:
 
«در حال حاضر شرکت ایران خودرو، 24 هزار خودرو و شرکت سایپا 16 هزار خودرو دارد که برخی از قطعات خودروها کامل نیست و بر اساس جمع‌بندی جلسه مشترک کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزارت صنعت، مقرر شده قطعات وارداتی مربوط به خودروهای مذکور با سرعت از گمرکات ترخیص تا خودروها آماده تحویل به متقاضیان شوند.»
 
باستانی پیش‌بینی می‌کند باعرضه 40 هزار خودرو به قیمت فعلی به مصرف‌کننده واقعی، از دلالی کاذب در بازار خودرو جلوگیری شود البته انجام این امر، باید تداوم یابد.
 
هرچند این تصمیم می‌تواند در حذف دلالان بازار خودرو موثر باشد، اما باید توجه کرد که این اقدام خالی از اشکال نیست و برای خریداران نهایی ایجاد محدودیت می‌کند، چراکه ممکن است فرد در مضیغه مالی قرار گرفته و نیاز به فروش خودرو خود داشته باشد.
 
واکنش سرد ایران خودرو و سایپا
 
در همین رابطه اما باید اشاره کرد که علیرغم اخبار منتشر شده در مورد این پیش فروش و آغاز این مرحله از صبح شنبه، تاکنون هیچ یک از دو خودروساز کشورمان اطلاع رسانی دقیقی را در این رابطه انجام نداده اند و کلیه خبرهای منتشر شده در مورد شرایط فروش 40 هزار دستگاهی صرفا مربوط به نقل قول از نمایندگان مجلس و رئیس انجمن قطعه سازان و ...می شود.
 
از این رو مشخص نیست که ایران خودرو و سایپا اساسا تمایلی به تسلیم شدن در برابر فشار نمایندگان مجلس برای فروش خودروهای خود با قیمت های فعلی ندارند و یا در حال انجام تدارکات لازم برای این پیش فروش بزرگ هستند. در هر صورت حالا این مشتریان هستند که با بیم و امید به این شرایط فروش می نگرند تا بلکه برای آخرین بار شانس خرید یک خودرو را با قیمت های فعلی داشته باشند.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

مهدی
0

بهتره که به خودروسازان فشار بیارن که خودرو هایی را که چندین ماهه به مردم پیش فروش کردند و پولشو گرفتند تحویل مردم بدهند نه اینکه آنها رو در بازار آزاد به چند برابر قیمت بفروشند!
05:26  1397/06/12
پاسخ دادن
علی
0

تجربه های قبلی فروش اینترنتی این دو خودروساز!!! نشون داده که کلا مردم عادی سرکار هستن. دلیلی نداره وقتی میتونن از طریق دلالاشون به دوبراربر قیمت بفروشن با قیمت مصوب بدن دست مردم!! یک ساعت قبلش سایت از دسترس خارج و بقیه ماجرا....
15:14  1397/06/11
پاسخ دادن
بله
0

همین شرایط نشان دهنده وخیم بودن اوضاعه

حالا بعد این میخوان چیکار کنن..

11:37  1397/06/11
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خداهست : بخدا من از خوزستان دارم میام تهران اما فک نکنم سرساعت برسم ولی حداقل وجدانم راحت میشه ک از حق خودم وبچه هام گذشت نکردم
عبدلی : زمستون 5 ماه تاخیر داشت بهار برج 4 یا 5 فراخوان میاد با 20 درصد افزایش قیمت نزدیک به 600 میلیون آماده کنید اگه فراخوان بیاد
رضا : مثلا خیلی تابلو گفتی فقط تا 30 خرداد مجوذ دارند با این ویس عظیمی که پخش شده محال استاندارد اجازه تولید بده مگه آبرو خودشو ببره اجازه تولید بده با پارس دیگه خدا حافظی باید بکنید فقط تا آخر الویت زمستان پارس تولید میشه تا 20 روز دیگه متوجه خواهید شد درست میگم یا نه
پارس سفارشی زمستان : چرا تکلیف زمستان روشن نمیشه من پارس زمستان بخشنامه 4714هستم پیامک نیومده
مهدی : نه دنده واریزهای اسفند 1401.
کوییک : بابت چی میدن پولو اتومات یا دنده
علی : نامرد ناکس بی احساس
علی : خیلی نامردی می‌سپارمت به خاک ناکس
مریم دوگانه بهمن : سلام باز بانک چی پول میده
ویسی : سلام بنده برنده سورن دوگانه اولویت تابستان 1403 دوبار پیامک سورن جدید برام اومد واریز وجه نکردم کسی اطلاع داره تکلیف ما چی میشه کی پیامک برامون میفرستند