بهترین شاسی‌بلند آلمانی را از طریق سایت دیوار خریداری کنید

 

بهترین شاسی‌بلند آلمانی را از طریق سایت دیوار خریداری کنید

رپورتاژ - بی ام و X6 یک کراساور سایز متوسط است که برای اولین بار در سال 2007 به بازار جهانی معرفی شد. این خودرو درواقع ترکیبی از توانایی‌ها و عملکرد یک SUV بلندقد و تمام فصل و استایل خودروی کوپه با سقف کوتاه است. این ترکیب توسط بی ام و طوری ساخته شد که بی ام و x6 به یک خودرو پرکاربرد و تقریباً بی‌نقص تبدیل شد. این خودرو تابه‌حال دو نسل را پشت سر گذاشته است و هم‌اکنون نیز در نسل دوم خود به سر می‌برد. بی ام و x6 اولین خودرویی بود که از سیستم کنترل عملکرد داینامیکی بی ام و مشهور به سیستم DPC بهره می‌برد. این سیستم در هنگام رانندگی برای تنظیم کشش و توزیع جانبی نیروی گشتاور به کار می‌رود تا در دور زدن و چرخش خودرو با نیروی متعادل‌تری انجام شود. این تنها یکی از ویژگی‌هایی است که این سیستم در اختیار بی ام و x6 گذاشته است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که تجربه رانندگی با این خودرو در سطح بسیار بالایی قرار داشته باشد.

متأسفانه بی ام و x6 با مدل‌های جدید خود در ایران حضور ندارد و مدل‌های موجود از آن در ایران به سال‌های 2010 تا 2013 ختم می‌شود. البته تعداد بسیار محدودی از مدل‌های 2015 و 2018 این خودرو نیز در خیابان‌های ایران دیده می‌شود که به‌صورت گذر موقت واردشده‌اند. در ادامه این مقاله قصد داریم این کراس آور کاربردی و محبوب بی ام و را بیشتر موردبررسی قرار دهیم و از بازار خرید بی ام و x6 در ایران جزئیات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

بهترین شاسی‌بلند آلمانی را از طریق سایت دیوار خریداری کنید

بی ام و X6 2010 تا 2012

بی ام و X6 در این بازه زمانی تنها با نسخه 35i خود در ایران حضور داشت که جزو نسل اول این خودرو محسوب می‌شوند. بی ام و 35i x6 با موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ خود توانایی تولید 306 اسب بخار نیرو را داشت. گشتاور این موتور نیز به 400 نیوتون متر می‌رسید. این میزان گشتاور برای خودرو این با وزن بالا حضور سیستم DPC را الزامی می‌کرد چراکه این سیستم از بیش فرمانی خودرو و شتاب گرفتن ناگهانی در پیچ‌ها جلوگیری می‌کند. انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها در این خودرو توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک انجام می‌شود.

بهترین شاسی‌بلند آلمانی را از طریق سایت دیوار خریداری کنید

بااینکه بی ام و x6 یک کراساور سایز متوسط محسوب می‌شود، اما شتاب 0 تا 100 آن با سدان‌های کم‌وزن موجود در بازار رقابت می‌کند. این خودرو تنها در 6.7 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بی ام و 35i x6 در سیکل ترکیبی در هر 100 کیلومتر حدود 10.9 لیتر بنزین می‌سوزاند که در مقایسه با خودروهای هم‌رده‌اش معمولی و قابل‌قبول است. حداکثر سرعتی که موتور این خودرو در بهترین حالت خود طی می‌کند، 240 کیلومتر بر ساعت است.

بهترین شاسی‌بلند آلمانی را از طریق سایت دیوار خریداری کنید

با یک بررسی میان آگهی‌های خریدوفروش بی ام و x6 در سایت دیوار به سراغ محدوده قیمتی این خودرو می‌رویم. قیمت بی ام و35i  x6 سال2010 و 2011 در بازار فعلی خودرو ایران حدود 800 تا 900 میلیون تومان است. با روند تعیین قیمت عجیب نیست که برای خرید بی ام و x6 سال2012 به بیش از 1 میلیارد تومان بودجه نیاز باشد. این خودرو هم‌اکنون در بازار ایران باقیمتی حدود 1 میلیارد و 200 تا 1 میلیارد و 400 میلیون تومان خریدوفروش می‌شود.

بهترین شاسی‌بلند آلمانی را از طریق سایت دیوار خریداری کنید

بی ام و x6 2013

بی ام و x6 تنها در سال 2013 که آخرین سال حضور رسمی این خودرو در ایران بود با مدل 50i قدرتمند خود وارد ایران شد. این مدل هرچند بسیار پرطرفدار است اما تعداد محدودی از آن در بازار موجود است. ازاین‌رو برای خرید بی ام و 50i x6 باید زمان بیشتری را صرف گشتن برای پیدا کردن مدل موردنظر خود کنید.

بهترین شاسی‌بلند آلمانی را از طریق سایت دیوار خریداری کنید

بی ام و 50i x6 با موتور 8 سیلندر 4.4 لیتری در بازار موجود است. با این حجم خودرو می‌توان قدرت مهیب این خودرو را حدس زد. این موتور با هماهنگی یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک توانایی تولید 408 اسب بخار نیرو و 600 نیوتون متر گشتاور را دارد. با این میزان گشتاور تعجبی نیست که بی ام و 50i x6 تنها در 5.4 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بیشینه سرعتی که این موتور طی خواهد کرد 240 کیلومتر بر ساعت است. برای موتوری با این حجم نمی‌توان انتظار مصرف سوخت اقتصادی را داشت. این خودرو در سیکل ترکیبی در هر 100 کیلومتر 12.5 لیتر بنزین می‌سوزاند.

بهترین شاسی‌بلند آلمانی را از طریق سایت دیوار خریداری کنید

اگر قصد خرید بی ام و x6 را داشته باشید باید مبلغی بیش از 1 میلیارد تومان هزینه کنید. زیرا قیمت بی ام و x6 2013 هم‌اکنون در بازار ایران حدود 1 میلیارد و 400 تا 1 میلیارد و 600 میلیون تومان می‌باشد.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شاسی‌بلند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهراد : سلام نگاه کردم DAEهست بنظرتون علت تقه زدنش چیه
MHZ : سلام بر همگی ، من تو فضای مجازی دیدم امروز مثل اینکه تا 6 اسفند هم فاکتور شده اند ، حالا یک تعدادی یا همه رو نمیدونم !؟
t9 : سلام منم 11/3نقدی پراخت کردم تحویل فوری تازه پلاک صادر شده مرحله پلاک ومدارک زرده نمیدونم کی تحویل بدن بهمون
بهی : آقای شاهین من بابت پیام‌قبلیم و پیام قبل تر از شما معذرت میخوام.. حق با شما‌بود عزیز. یاحق
ناشناس : من ۱۸ خرداد تبدیل زدم هنوز تا مرحله تخصیص پیش رفته فاکتور نشده
بهی : درجواب شاهین من کو.... باید بگم. چشم... حق با شماست
ناشناس : سلام خدمت علیرضا اول مری تو سایت وضعیت خودرو مشتری مشخصات میاد بالا اول شماره پذیرش دوم شماره درخواست بعد کد ملی بعد ش شناسنامه بعد کد رنگی داخل کادر را وارد میکنی آخر میزنی رو وضعیت خودرو مشتری
صدرا : کاپوت رو بده بالا کنار باتری چراغ بنداز رو پوسته گیربکس مشخص میشه!
,شاهین زمستان : من ۱۷ خرداد جی ال تکمیل وجه کردم.‌‌‌هنوز یه ماه نشده. فاکتورم نشده. منم بیام ینی؟؟؟
ایگل کرمان : سلام من ثبت نام بهمن هستم هنوز شاسی نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا پلاس 31 خرداد : شما معلومه خیلی دیگه تحت فشاری...🌹 خدا صبرت بده مرد. دوام بیار انشاالله تموم میشه.
دنا آپشنال : مشکی؟
تیگو 8 : دوست عزیز اگه اینهایی که میگی صحت داشته باشه من اگه شخصا خودم بود، کارم رو ول میکردم ار روز میرفتم دمه نمایندگی شده هر روز کتک بخورم، اونهارو دونه به دونه به عزای... میرسونم، خودت رو آماده کتک کن شده یه دونه نزنی، بمیری از این موضوع بهتر، اگه برای من این اتفاق میوفتاد شخصا سربع اسنپ میگرفتم خانومم و بچه ها میرفت، الان باید سعی کنی خودت رو آروم کنی، باید اونجا رو بهم بریزی، اگه بتونی با شکایت اگه نه خودت وارد عمل شو، اگه نری مطمئن باش آینده خود خوری میکنی
اطلس 26 مهر : سلام 4 تیر فاکتور 10 تیر پلاک هنوز خبری از ماشین نیست رفت تو تعطیلات اینا یه مشت بی وجود هستن . آدمی که خونخوار باشه هیچی براش تفاوت نمیکنه این ماشین به دست منم برسه بهش دل خوش نیستیم این دفعه باید بریم دنبال دیرکرد سفارش من به تمام دوستان تبدیل اومد بزنید ماشین شاخی هم نیست ما گول خوردیم هرچند برای من اصلا تبدیل نیومد. این دوران ظلم ستیزی هم می گذره
پیش فروش 9 اسفند : واقعا نمیدونید چقدر خوشحال شدم دیدم که قراره دوشنبه ساعت 10 صبح بریم و اعتراض کنیم من دوشنبه میام چند تا از دوستامم میارم که تعداد به چشم بیاد خیلی زور داره واقعا بهمون میاد صد در صد هر کس که واقعا الان توی فشاره خودشو میرسونه حق زن و بچه من نیست که الان اذیت بشن برای اینکه دزدای سایپا هر روز جیبشون پر تر کنن به ریشمون بخندن
مهدی m : 🚗🎭 ما مادران خردادیم، با قلبی پر از امید ثبت نام کردیم با عشق، تو گرمای تیر و جدید! گفتن: رانا پلاس میاد، با رنگی از بهار سفید اگه قبل محرم، مشکی اگه تو غبار! یه روز گفتن قبل عزا، یه روزم بعد عاشورا ما موندیم و قول و وعده، و این دل بی صدا... نوک مدادی؟! باشه قبوله، فقط فاکتور بدید ما ماشین نمی خوایم، فقط یه «وعده ی دقیق» بدید! رانا اگر بیاد، می‌زنیم بوق عشق و صفا ولی فعلا داریم می ریم با خط واحد، تا صفا! 🚌😅
مهدی m : ما: طرح مادران رانا پلاس، ثبت نامی 14 خرداد، منتظر فاکتور ایران خودرو: بعد محرم، بعد تاسوعا، بعد چی؟ بعد ظهور؟ 😑 الان دیگه نه رنگ معلومه، نه زمان فاکتور، نه اعتماد! یکی نیست بگه "چرا وقتی آمادگی تحویل ندارید، ثبت نام می کنید؟" ما با نذر و نیت اومدیم، شما با وعده و وعید... 😅
8888888 : خدایی راست می گی، یعنی فاکتور کردن جی ایکس ال برای تکمیل وجه اردیبهشت شروع شده؟؟؟
مهدی m : سلام، درسته سورن EF7 ماشین خوبیه، ولی بی انصافی نکنیم! رانا پلاس فقط اسمش به ظاهر ساده س، ولی واقعا از خیلی جهات برتری داره: طراحی ظاهریش به روزتره، مخصوصا با چراغ های جدید و جلوپنجره اسپرت تر. مصرف سوخت پایین تر داره، تو این گرونی بنزین خیلی مهمه! به لطف وزن کمتر، چابک تر و مناسب تر برای رانندگی شهریه. سیستم ترمز و فرمان پذیری بهتری داره، مخصوصا تو مدل های جدید. در مورد موتور EF7 هم بله، قویه، ولی دردسر تعمیرات و حساسیتش به کیفیت روغن و بنزین هم کم نیست! رانا پلاس TU5 امتحان خودشو پس داده؛ کم مصرف، کم استهلاک، و قطعاتش راحت پیدا می شه. و راستی! زیبایی ظاهری و طراحی کابین هم که بحثش جداست 😎 سورن شاید جادار باشه، ولی طراحی داخلی رانا قطعا دلنشین تره. در آخر هم بگم: سلیقه اس، ولی هر کی یه بار پشت رانا پلاس نشسته، می دونه چی می گم 😉
وحید : داداش ایران خودرو با تو لج کرده ، فکر نکنم مال تورو دیگه فاکتور کنه، الان شش تیر هم فاکتور شده، حداقل انصراف بده بزار ماشین مارو فاکتور کنن