مرسدس بنز کلاس C

بررسی مرسدس بنز کلاس C

هر زمان که شرکت مرسدس تصمیم به عملی کردن طراحی های مدرن، در مورد کلاس های C خود کرده، در رقابت با شرکت BMW با مشکلات عدیده ای رو به رو شده است. مادامی  که  بنز کلاس C وجود دارد، بی ام و سری 3 هم برای رقابت با آن عرض اندام می کند؛ این مساله به این معنا نیست که  خودروهای کلاس C  همیشه در رتبه ای پایین تر از سری 3 قرار می گیرند، اما روی هم رفته مونیخ (شهر آلمانی که کمپانی بی ام و در آن قرار دارد) سایه  سلطه خود را در تولید خودرو بر روی اشتوتگارت (شهر آلمانی که کمپانی مرسدس بنز در آن قرار دارد) گسترده است؛ ولی این مساله باعث نشده است که شرکت بنز از تلاش خود برای دستیابی به این مهم بکاهد.
بررسی مرسدس بنز کلاس C
20 سال پیش مرسدس های کلاس C اغلب توسط افراد اصیل رانده می شدند تا جوانان؛ اما دلیل این که چرا اکنون همه رده های سنی از این خودرو استقبال می کنند، علاقه این افراد به خودروهای سدان با کیفیت آلمانی است. در حال حاضر شرکت مرسدس امکان انتخاب موتورهایی با 8 قدرت متفاوت، از 136 اسب بخار تا 507 اسب بخار را در اختیار شما قرار می دهد؛ همراه با طراحی داخلی باسلیقه، فریبنده و هنرمندانه ای که تنها مخصوص خودروهای این کلاس است.
 

طراحی خارجی

بررسی مرسدس بنز کلاس C

زمانی که کلاس C با کد اتاق W204 از سوی شرکت بنز در سال 2007 به بازار ارائه شد، به خاطر طراحی چراغ های جلو چهره ای مکار از این خودرو در ذهن ها نقش می بست. این کلاس خودرو از طرفی برای افرادی که تا به حال تجربه خرید از این شرکت را نداشته اند و از طرفی دیگر برای کسانی که خودرویی بجز محصولات مرسدس را انتخاب نمی کنند، طراحی شده است؛ همین خطی مشی باعث شده است که بنز مشتریانی دائم و وفاداری را که نتیجه آن برداشت مالی خوبی نیز است برای این کمپانی به ارمغان آورد.
بررسی مرسدس بنز کلاس C
هم چنان یک سری از قسمت های این خودرو همانند موتور و فاصله بلند بین محور جلو و عقب صورت سنتی خود را حفظ کرده اند؛ که همین مساله باعث شده تولیدات جدید نیز همانند پلتفرم کلاس A و B، دیفرانسیل عقب تولید شوند. شرکت مرسدس ایجاد جذابیت بیش تر در این خودرو را مد نظر قرار داده؛ چرا که  مشتریانی هستند که محصولات بی ام و و آئودی را نیز در لیست انتخاب های خود دارند، خوشبختانه طراحی عضلانی بدنه و ظاهری سخت و محکم این جذابیت خاص را به خوبی هرچه تمام تر ایجاد کرده است.
بررسی مرسدس بنز کلاس C
بررسی مرسدس بنز کلاس C بررسی مرسدس بنز کلاس C
شرکت خودرو سازی بنز تولید خودروهای اسپرت خود را تا سال 2011، با جلو پنجره های مشبک به همراه آرم ستاره ای شکل بر روی کاپوت را کاهش داد و درمدل های جدید آرم خود را در وسط جلو پنجره طراحی می کند. تا آن زمان این شرکت تنها خودروهای سدان را تولید می کرد، اما اکنون مدل های کوپه و کروکی نیز در دسترس می باشند.
 

طراحی داخلی

بررسی مرسدس بنز کلاس C
اگر می خواهید بدانید که آیا شرکت مرسدس از شکست های گذشته درمورد طرحی های داخلی- تنها در خودروهای لوکس خود در قرن بیستم- درس گرفته است یا نه، کلاس C این مساله را به طور آشکار نمایش می دهد. پلاستیک بکار رفته در کابین خودرو از جنس مرغوب با بافتی بسیار نرم است؛ چرم کار شده برای تودوزی آن، ضخیم  و با ماندگاری بالا است.
بررسی مرسدس بنز کلاس C
بررسی مرسدس بنز کلاس C بررسی مرسدس بنز کلاس C
اما در این میان مشکلاتی هم در طراحی داخلی آن به چشم می خورد. وجود تنها یک دسته راهنما برای کنترل چراغ های راهنما و برف پاک کن   ها، که در برخی مواقع با اهرم کروز کنترل تعبیه شده بر روی فرمان اشتباه می شود از جمله این مشکلات است. هم چنین نوع چاپ عددها بر روی صفحه کیلومتر شمار با سلیقه همه سازگار نیست. سیستم مسیریاب ماهواره ای Comand مرسدس بنز، هم چنان در مدل های جدید قابل استفاده است.در این کلاس، فضای عقب کابین در مقایسه با کلاس های پیشین و بی ام و سری 3 از فضای کمتری برخوردار است، اما حجم کافی برای صندوق عقب در هر دو مدل سدان و استیشن در نظر گرفته شده است.
 

عملکرد خودرو

بررسی مرسدس بنز کلاس C

شتاب مدل C200 CDI (که از موتور 2179 سی سی که در مدل های C200 و C250 نیز به کار رفته، استفاده می کند) خیلی کم به نظر نمی رسد ولی قابل توجه هم نیست. دنده دستی 6 سرعته با دو نوع موتور، دیزلی و مدل C180 بنزینی در دسترس می باشد و هم اکنون دنده 7 سرعته اتوماتیک نیز در تمامی سری ها موجود است (که پیش از این تنها دنده اتوماتیک 5 سرعته  آن تولید می شد که از نقاط ضعف این دنده ها به حساب می آمد). سرعت این خودرو در مدت زمان 8.1 ثانیه از صفر به صد می رسد و حداکثرسرعت آن 229 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.دیگر موتورها عملکرد رضایت بخشی را ندارند؛ بدین ترتیب که در مدل C250 CDI تنها با توجه به شرایط جاده می توانید عملکرد مناسبی را از خودرو شاهد باشید؛ هم چنین آلودگی و صدای زیاد از دیگرمواردی خواهند بود که همراه همیشگی شما در هنگام رانندگی هستند.از نظر اقتصادی، موتورهای 4 سیلندر بنزینی بد به نظر نمی رسند، اما در کل، موتورهای دیزلی مقرون به صرفه تر هستند. شرکت مرسدس استفاده از موتورهای خورجینی 8 سیلندر قدیمی خود، با حجم 6.2 لیتر را به موتورهای 8 سیلندر خورجینی با حجم 5.5 لیتر با توربو شارژر ترجیح می دهد. علی رغم ظرفیت های بالای این نوع موتور، نیازمندی به دور موتور بیش تر و مصرف سوخت بالای آن از نکات منفی قابل توجه به شمار می روند. 
 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی مرسدس بنز کلاس C
در حالی که  تولید مدل قبلی کلاس C در سال 2006 به صورت نا معلومی متوقف شد، سری جدید آن از بهترین شاسی ها برخوردار بودند تا این که نسل جدید سری 3 در سال 2012 روانه بازار شد. فرقی نمی کند که بیش تر تمایل به خرید کدام مدل از چه کلاس یا سری خودروهای این شرکت را دارید، همه آن  ها هم از نظر زیبایی و هم از نظر کارایی در جایگاه خوبی قرار دارند؛ این ها از جمله خودروهایی هستند که از تمامی خصوصیات به ارث برده از نسلهای پیشین خود بهره ی لازم را می         برند. اما این همان چیزی نیست که با اولین تجربه رانندگی با آن ها بدست آید. هندلینگ کلاس C در اکثر جاده ها امتحان خود را بخوبی پس داده، در حالی که مدل های قبلی آن در این زمینه ضعیف عمل کرده بودند. طراحی رینگ های ضخیم، بدنه مستحکم و جعبه دنده  با ظرافت تمام انجام شده اند که نوید رانندگی با قدرت، آرام و بی دغدغه را به شما می دهد. کیفیت سواری در این کلاس بی نظیر است. طراحی کاملا مهندسی و بی نقص در سیستم تعلیق و هندلینگ، باعث شده است که امکان رانندگی در هر جاده ای وجود داشته باشد. در مقابل، سیستم کشش خودرو یکی از نکات محدود کننده در رابطه با هندلینگ به حساب می آید، اما در کل جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
بررسی مرسدس بنز کلاس C
 

مصرف سوخت  و امکانات ویژه

بررسی مرسدس بنز کلاس C

زمانی که یک مرسدس بنز کلاس C می خرید، حس یک رانندگی راحت و پرقدرت را تجربه خواهید کرد. گارانتی 3 ساله این خودرو در مقایسه با شرکت های خودروسازی کره ای که تخفیف های ویژه ای را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند، خصوصیت چشمگیری نیست. زمانی که حرف از مصرف سوخت می شود تولیدات شرکت بنز همانند کابوس هستند. در این کلاس از مخزن بنزین با حجم هفت لیتر بیش تر از مدل های پیشین خود که ظرفیت 59 لیتری داشتند استفاده شده است.مدل های بنزینی در نظر گرفته شده برای این مدل مقرون به صرفه تر هستند. برای موتورهای دیزلی با حجم کم تر، این تصور که مصرف سوخت پایین تر دارند اشتباه است؛ به طوری که مصرف 5 لیتر در هر 100 کیلومتر با دنده دستی و اتوماتیک در مقایسه با مصرف 4 لیتر در هر صد کیلومتر با دنده دستی در مدل C220 CDI مقدار قابل توجهی است.
 

نظر نهایی

بررسی مرسدس بنز کلاس C

کلاس C از آن دسته خودروهایی است که شرکت مرسدس باید به آن افتخار کند. در نگاه اول کمی سنتی به نظر می رسد، اما وجود موتور و نیروی محرکه پرقدرت با طراحی و تکنولوژی پیشرفته، نشانه خوبی برای اثبات این مساله که این خودرو از نسل اتومبیل های امروزی است، کافی است. علاوه بر این، این شرکت همیشه شما را در این ضمینه که تا چه حد کلاس E و کلاس S می توانند بهتر باشند، کنجکاو نگه می دارد که همین مساله یکی از دلایل موفقیت و تلاش برای کامل بودن کمپانی مرسدس است. حتی کندترین و کم قدرت ترین مدل از این کلاس سواری لذت بخشی را به شما می دهد.
بررسی مرسدس بنز کلاس C بررسی مرسدس بنز کلاس C

سخن نهایی، باز هم پای رقیب همیشگی بنز یعنی بی ام و را وسط می کشد؛ با درنظر گرفتن تمامی خصوصیات ویژه و خاص خودروی بنز، مرسدس C220 CDI در رتبه ی پایین تری از BMW 320d قرار می گیرد. در نتیجه باز هم بی ام و در میدان رقابت از مرسدس پیشی می گیرد.

با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی مرسدس بنز کلاس C


 

منبع

AutoCar

 

 

برچسب : مرسدس بنز , بی‌ام‌و , کلاس C , سری 3 , آئودی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

یکی که میخاد بنز یا ب ام دبلیو بخره
8

من میخام بخرم ولی نمیدونم چطور و با چی بخرم . خونمونو بفروشیم . یکی ی کلیه هم بفروشیم / دار و ندار اسباب اساسیه رو هم بفروشیم . شبهم تو کارتون کپه مرگمونو بزاریم یا توی پارک . سر 7 راه هم بمدن 40 سال ادامس و روزنامه و کبریت و گل و فال و غیره فروشیم . شیشه های ماشینارو هم سر 4 را تمیز کنیم و غیره . بعد نیم قرن معادل 50 سال اگه قیمتا در همین حد باقی بمونن مییتونیم ی بنز یا یدونه ب ام دبلیو بخریم . نظرتون چیه ؟؟؟
19:29  1395/01/17
پاسخ دادن
يوسف
0

سلام دوستان من قصد خريد يه بنز دارم بيشتر از پنصد ميليون هم نميتونم خرج كنم نظر شما چيه يعني كدوم مدل رو بخرم بهتره؟
06:12  1394/06/20
پاسخ دادن
مهرداد
0

😐
11:39  1394/08/24

وحید
8

وااااااای قلبم
11:20  1392/08/30
پاسخ دادن
میلاد س
16

بسیار زیبا و دوست داشتنی، اول بنز بعد بی ام دبلیو.
10:41  1392/08/30
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پذیرش ۱۹ دی شاهین اتومات : منم پذیرش 19 دی ماه هستم ولی هنوز فاکتور نشدم تکمیل وجه رو روی ۱۸ دی ماه انجام دادم ولی پذیرش رو ۱۹ دیماه زدند هنوز فاکتور نشدیم منتظریم
H : نه ربطی نداره . من دوماهه تکمیل وجه شدم و تخصیص داده شده ، منتظر فاکتور بشه ، همینو زده . برای همه همینه
شاهین اتو : بله فروش فوق العاده بودم
رها : ظاهرا خیلیا این مشکل رو دارن..چون در سایت دیگه ای دیدم که عده ای اعتراض کرده بودن به این موضوع با پشتیبانی سایپا تماس بگیرین بنظرم 096550
j7 سفید : سلام خدمت دوستان من امروز صبح تحویل گرفتم ثبت نام دومرحله ایی شهریور تکمیل وجه دی ماه تحویل سیستمی بهمن ماه اصفهان دیروز رسیده امروز تحویل گرفتیم توی پارکینگ تحویل حدود ۱۲ تا۱۳ تاj7 مشکی دیگه هم بود
آراد : موعد تحویل زمستان بودین؟
اس۵ : لعنت بر ذات خرابتون موعد چکشون هست الکی همه شاسی شدن.ما که ندیدیم.ولی خر جد و آبادتونه
حسام : دوستان زنگ زدم سایپا بابت این پیام هیچ اطلاعاتی از سمت عرضه کننده ارسال نشده پرسیدم گفتن هیچی نیست و کد ملی رو گرفت گفت منتظر پیام تکمیل وجه باشین به نظرات منفی اهمیت ندین انشالله ب زودی برا همه پیام تکمیل وجه میاد اونایی ک عدم تخصیص خوردن و پلاک فعال داشتن دارن میسوزن ک اسمشون در نیومده گوش ندین اصلا
زهره : من همین اول کار بگم که خودم اطلس دارم و نزدیک به دوماهه که باهاش رانندگی میکنم ( اولین ماشینم کوییک بوده ) به شخصه ۲۰۷ رو بیشتر دوستدارم با ۲۰۷ رفیقم که مدل ۱۴۰۰ بود رانندگی کردم اطلس خیلی سواری نرم تری در اختیارتون میذاره ولی ۲۰۷ فرمون نرم تر داشبورد قشنگتر البته نظر شخصی خودمه ظاهر قشنگتر ولی خب اطلس از کوییک هم نرم تر و بهتره و قطعاتشم مثل کوییکه و کم خرجه نسبت به ۲۰۷ قطعات ارزونتری داره ، نسبت به قیمت کارخانه که خریدم واقعا راضیم سانروف داره آپشناش خوبه و و چیزی که من خیلی باهاش حال میکنم سانروف جمع جورشه که توی ۴۰۰ میلیون هیچ ماشین داخلی سانروف نداره، فقط تنها چیزی که خیلی ناراحتم کرد این بود که دکمه های روی فرمونش چراغ نداشت ولی ۲۰۷ داشت، امیدوارم همه بتونن ثبتنام کنن و لذت ببرن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل اسفند : براب منم فعال نشده
محمد : تکمیل وجه 20 دی برا منم تغییر رنگ اومده . خیلیا قبل ما مشکی میخواستن . چقدر بی برنامس ایران خودرو
60019تحویل 29اسفند : هنوز فعاله
زهرا : چرا پیام نمیاد
207 پانوراما : سلام تکمیل وجه 17 ام امروز تغیر رنگ برام فعال شده مشکی کردم یه ساعت بعد فاکتور شدم
رسول ازبجنورد : سلام به همه شماعزیزان خرید 33اتومات تاریخ 2دی خریدنقدی بودم که همه وقت میگفتن تاریخ سیستمی برات1403,2,19است که ازاین تاریخ سیستمی هم گذشت ولی بازم خبری نیست مدل 1402نزدیک به 4ماه است بیمه هم شده اگه کسی خبرداره توراخدااعلام کنه گرفتارشدم ممنونم ازشماعزیزان♥️♥️♥️🙏🙏🙏🙏
X22 : من با حساب صحبت‌های اون روز آقای الوندکه گفتن از تاریخ تحویل تون نقدیا 20 روز برگردن عقب ماشینشونو تحویل میگیرن باید فردا تحویل میگرفتم که زهی خیال باطل.... 😡😡😡
مجید تیگو 7 : سلام جناب الوند وقت بخیر برا چی مدیران خودرو این کیت ها را برداشته دلیلش چی هست ؟ برا افزایش قیمت محصولاتش این کار را کرده ؟ یا مشکلی دیگه هست تو شرکتشون؟ آخه اینجوری که خریداران صداشون درمیاد این چه وضعش هست
پارس زمستان : سلام بنظرتون 4707 تمدید میشه یا نه
کشاورز : با سلام بنده چند روز پیش زنگ زدم سایپا برای فاکتور شدن بهمن ماهی ها جواب داد تا آخر هفته بهمن ماهی ها شروع به فاکتور میشن و دعوتنامه اسفند ماهی ها هم میاد منم اومدم اینجا اعلام کردم ولی آخر هفته شد نه دعوتنامه اسفند اومد و نه بهمنی ها فاکتور شدن بخدا همه حواله دارا اعصاب ندارن چه بهمنی چه اسفندی والا مسخره بازی در نیارید رو اعصاب بقیه هم را نرید با یه شرکت بدرد نخوری روبرو هستیم فقط تا میتونید زنگ بزنید بازرسی شکایت تعدادمون زیاد نیست که بخوایم بریم اعتراض حضوری ولی با تلفن میتونیم اعتراض کنیم خداوکیلی جان عزیزانت ن مسخره بازی در نیارید ما همه چشم انتظار هستیم به کوچکترین پیام چه واقعی و چه شایعه ما الکی دلخوش میشیم به قرآن پیام سرکاری نزارید دوست پسرم گفته و.... نکنید به واله آه و ناله حواله داران ساینا دوگانه بهمن و اسفند دنبال خودتون نندازید به خدا من وقتی یکی میاد می‌نویسه که ماشین تحویل گرفتم و آخرین پیامم هست خیلی خوشحال میشم و دعا میکنم خیرشون ببینه انسان باشیم