مگاپلتفرم ها کلید توسعه محصول خودروسازان/ انجام تغییر بر روی پلتفرم های قدیمی راهکاری برای تنوع محصول

 

مگاپلتفرم ها کلید توسعه محصول خودروسازان/ انجام تغییر بر روی پلتفرم های قدیمی راهکاری برای تنوع محصول

 
صنعت خودرو در شرایطی با کمبود محصول و عدم تنوع محصول روبرو است که خودروسازان می توانند با تغییر پلتفرم های قدیمی و تمرکز بر شاسی، گیربکس و مواردی از این دست نسبت به تولید به روز و جدید اقدام کنند.
صنعت خودرو که این روزها به شدت با مشکل تامین نقدینگی مواجه است، به طور قطع شرایط مساعدی برای طراحی و تولید محصولات جدید ندارد از این رو پیشنهادی که می تواند در این مسیر راهگشا باشد، تکیه بر پلتفرم های قدیمی و انجام تغییرات جزیی بر روی آن است. این در حالیست که در شرایط فعلی، مگاپلتفرم ها می تواند راهکار بهتری برای تنوع و توسعه محصول باشند.
 
سعید مدنی، کارشناس صنعت خودرو در خصوص توسعه محصول خودروسازان با تکیه بر پلتفرم های قدیمی می گوید: در شرایط فعلی چاره ای جز این نیست که بر روی پلفترم های قدیمی موجود کار کنیم البته توجه به این نکته ضروری است که این پلتفرم ها همه قدیمی نیستند برای نمونه پلتفرم sp100 که خودروی آن تحت عنوان رهام معرفی شد، پلتفرم جدیدی است که بر روی آن می توان تا ۵ سال آینده سه تا 4 محصول جدید دیگر تولید کرد.
 
وی می افزاید: تحقق این امر نیاز به کار شبانه روزی دارد تا موفق به دریافت تاییدیه های نهایی شویم در همین حال شنیده ها حاکی از آن است که مدیریت سایپا نیز به دنبال این موضوع است تا بدون اشکال این امر را به نتیجه برساند تا بتواند خودروی جدیدی وارد بازار کند و تا اندازه ای خلا حضور خودروهای خارجی در بازار را پر کند.
 
مدنی با اشاره به فعالیت ایران خودرو و تلاش مستمر در زمینه تولید پلتفرم های جدید نیز اظهار می کند: این کار نیاز به کار شبانه روزی دارد زیرا این خودروها ارزبری بالایی نسبت به خودروهای قدیمی دارند و براساس دستور وزیر صمت باید بر روی خودکفایی قطعات این خودروها کار شود که در این راستا قراردادهایی منعقد شده است.
 
مدیرعامل اسبق سایپا در خصوص میزان کاهش هزینه سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های قدیمی به جای تولید پلتفرم های جدید اظهار می کند: پیش از این هر پلتفرمی تا 10 سال این قابلیت را داشت که خودروها و کیس های مختلف بر روی آن کار شود که هم اکنون این زمان به ۵ تا ۶ سال کاهش یافته که به همین دلیل سرعت طراحی ها بسیار افزایش یافته است اما به هرحال پلتفرم هایی که از صفر شروع می شوند پلتفرم هایی است که به مراتب هزینه سنگین تری دارند در حالی که با تغییرات جزیی در پلتفرم های قدیمی می توان نسبت به انجام تغییرات اقدام و با حداقل هزینه محصولات متنوعی تولید کرد.
 
مدنی با تاکید بر این که در شرایط فعلی دارای پلتفرم های تقریبا به روزی هستیم، می افزاید: هم اکنون می توان بر روی این پلتفرم ها تا 4 محصول تولید کرد در عین حال نیز پروژه ای بر مبنای مگاپلتفرم که پلتفرمی برای کلاس خاصی از خودروها است، در گروه خودروسازی سایپا طراحی شده که با تولید این پلتفرم می توان کلاس خودروها را ارتقا داد به طوری که کلاس B را به کلاس C توسعه داد.
 
این کارشناس صنعت خودرو با بیان این که این تغییرات بر روی کفی و شاسی انجام شده و براساس آن می توان خودروی جدیدی تولید کرد و هزینه ها را کاهش داد، ادامه می دهد: با توسعه این پلتفرم ها زمان انتظار برای تولید خودرو نیز کاهش می یابد ضمن آن که با تغییرات جزیی می توان از پلتفرمی، پلتفرم دیگری تولید کرد این درحالیست که طراحی پلتفرم جدید کاری زمان بر و هزینه بر است.
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: EmoVergil
0

طرح های زیبایی هست اگر اجرا بشه
21:49  1398/08/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: EmoVergil
0

علی آقا با حرف شما موافقم اما چه فایده چند سال با امکانات با هر چی اضافه کنن به خودرو باز ازش کم میشه تا آخر اگه پیشرفت کنه خوب میشه نه که هی کم و زیاد بشه
11:46  1398/07/24
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

مهمترین بخش خودرو بعد از ایمنی بخش فنی اونه و اول باید تکنولوژی موتور ماشین ها ارتقاء پیدا کنن.
22:18  1398/07/19
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G : برای تبدیل شاهین G به GL بایستی منتظر دعوتنامه موند یا مراجعه به نمایندگی؟؟
سرباز : منم فوق العاده پذیرش 17ام بودم 1ام مهر تبدیل زدم 9ام فاکتور شد
شاهین جی : برای دریافت پول ضرب العجل تعیین می کنند اما ماشینی که قرار بوده اسفند ۱۴۰۳ تحویل دهند را تا امروز ۱۰مهر هست تحویل ندادند و هیچ راه تماس و شکایتی هم نداریم اخه خدا لعنتتون کنه شما که ماشین ندارید بدید به ما چرا ثبت نامه میزارید
شاهین : ازوقتی که ماشین پلاک میشه چقدر زمان میبره تحویل مشتری بدن؟اگه کسی میدونه ممنون میشم اطلاع بدین
T8 : ما ثبت نام 90روز کاری بود هنوز شاسی نشده
T8- : تحویل 90روز‌کاری بود ماشین؟
شاهین بدبخت : خوش به حالت داداش خوشی زیادی زده زیر دلت کاش منم مثل شما زود بهم میدادن اصلا آشغال میدادن دارم افسرده میشم از اردیبهشت ۴۰۲ درگیریم
شاهین G : خوشت نمی اومد نمی خریدی لااقل برسه به یکی که نیاز داره
حمید : حرف مفت نزن توماشیناایرانی حرف اولامیزنه من 2سال داشتم این سومین شاهینه امسال نوشتم آنقدربی انصاف نباش یکی نداشته باشه باحرف شما مایوس میشه مثلاشما بی ام و سوارمیشدی یابنز که شاهین برات بده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : سلام کلاس خودرو فاقد صف فاکتور می باشد یعنی چی
ابوالفضل : اتفاقا توفکرمنم بود دیگه جوابی میده
پلوپز : دوستان بهترین کار رفتن در شرکته یکی اونجا لباسشو کامل دربیاره به نشانه اعتراض بخدا جواب میده بقیه هم پشت سرش اینکار بکنن آبرو سایپا بره بخدا جواب میده
منتظر ماشین : سلام همشهری یه امیدی دادی بهم پس ماشین میدن بهمون 🥺
تحویل 31 شهریور پیش فروش سورن : سلام ماشین بنده تازه امروز فاکتور شد و تبدیل هم نزدم
سبحان : نمیدونم منم تو برخوردار بودم دیدم ماشینه رفت فردا حتما زنگ بزن نمایندگی هم وسط شهر اسمش یادم رفته هم آخره شهر تیموری
سبحان : منظورتو نمیفهمم
تبدیل : نه راست میگه منم تبدیل زدم فرداش فاکتور شدم
دنا اپشنال سفید : سلام دوستانی که طرح عادی و پیشفروش دنا آپشنال هستن موعد تحویل 30 آبان هستن. رنگ سفید یا هر رنگی فاکتور شدن؟ اگه میشه تاریخ اخرین پرداختی (واریز دعوتنامه) و شهرتون و رنگ انتخابی رو بفرستید لطفا
علی . : 3شهریور دارم 30شهریور هم دارم هیچ کدوم فاکتور نشده