مگاپلتفرم ها کلید توسعه محصول خودروسازان/ انجام تغییر بر روی پلتفرم های قدیمی راهکاری برای تنوع محصول

 

مگاپلتفرم ها کلید توسعه محصول خودروسازان/ انجام تغییر بر روی پلتفرم های قدیمی راهکاری برای تنوع محصول

 
صنعت خودرو در شرایطی با کمبود محصول و عدم تنوع محصول روبرو است که خودروسازان می توانند با تغییر پلتفرم های قدیمی و تمرکز بر شاسی، گیربکس و مواردی از این دست نسبت به تولید به روز و جدید اقدام کنند.
صنعت خودرو که این روزها به شدت با مشکل تامین نقدینگی مواجه است، به طور قطع شرایط مساعدی برای طراحی و تولید محصولات جدید ندارد از این رو پیشنهادی که می تواند در این مسیر راهگشا باشد، تکیه بر پلتفرم های قدیمی و انجام تغییرات جزیی بر روی آن است. این در حالیست که در شرایط فعلی، مگاپلتفرم ها می تواند راهکار بهتری برای تنوع و توسعه محصول باشند.
 
سعید مدنی، کارشناس صنعت خودرو در خصوص توسعه محصول خودروسازان با تکیه بر پلتفرم های قدیمی می گوید: در شرایط فعلی چاره ای جز این نیست که بر روی پلفترم های قدیمی موجود کار کنیم البته توجه به این نکته ضروری است که این پلتفرم ها همه قدیمی نیستند برای نمونه پلتفرم sp100 که خودروی آن تحت عنوان رهام معرفی شد، پلتفرم جدیدی است که بر روی آن می توان تا ۵ سال آینده سه تا 4 محصول جدید دیگر تولید کرد.
 
وی می افزاید: تحقق این امر نیاز به کار شبانه روزی دارد تا موفق به دریافت تاییدیه های نهایی شویم در همین حال شنیده ها حاکی از آن است که مدیریت سایپا نیز به دنبال این موضوع است تا بدون اشکال این امر را به نتیجه برساند تا بتواند خودروی جدیدی وارد بازار کند و تا اندازه ای خلا حضور خودروهای خارجی در بازار را پر کند.
 
مدنی با اشاره به فعالیت ایران خودرو و تلاش مستمر در زمینه تولید پلتفرم های جدید نیز اظهار می کند: این کار نیاز به کار شبانه روزی دارد زیرا این خودروها ارزبری بالایی نسبت به خودروهای قدیمی دارند و براساس دستور وزیر صمت باید بر روی خودکفایی قطعات این خودروها کار شود که در این راستا قراردادهایی منعقد شده است.
 
مدیرعامل اسبق سایپا در خصوص میزان کاهش هزینه سرمایه گذاری بر روی پلتفرم های قدیمی به جای تولید پلتفرم های جدید اظهار می کند: پیش از این هر پلتفرمی تا 10 سال این قابلیت را داشت که خودروها و کیس های مختلف بر روی آن کار شود که هم اکنون این زمان به ۵ تا ۶ سال کاهش یافته که به همین دلیل سرعت طراحی ها بسیار افزایش یافته است اما به هرحال پلتفرم هایی که از صفر شروع می شوند پلتفرم هایی است که به مراتب هزینه سنگین تری دارند در حالی که با تغییرات جزیی در پلتفرم های قدیمی می توان نسبت به انجام تغییرات اقدام و با حداقل هزینه محصولات متنوعی تولید کرد.
 
مدنی با تاکید بر این که در شرایط فعلی دارای پلتفرم های تقریبا به روزی هستیم، می افزاید: هم اکنون می توان بر روی این پلتفرم ها تا 4 محصول تولید کرد در عین حال نیز پروژه ای بر مبنای مگاپلتفرم که پلتفرمی برای کلاس خاصی از خودروها است، در گروه خودروسازی سایپا طراحی شده که با تولید این پلتفرم می توان کلاس خودروها را ارتقا داد به طوری که کلاس B را به کلاس C توسعه داد.
 
این کارشناس صنعت خودرو با بیان این که این تغییرات بر روی کفی و شاسی انجام شده و براساس آن می توان خودروی جدیدی تولید کرد و هزینه ها را کاهش داد، ادامه می دهد: با توسعه این پلتفرم ها زمان انتظار برای تولید خودرو نیز کاهش می یابد ضمن آن که با تغییرات جزیی می توان از پلتفرمی، پلتفرم دیگری تولید کرد این درحالیست که طراحی پلتفرم جدید کاری زمان بر و هزینه بر است.
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

کاربر: EmoVergil
0

طرح های زیبایی هست اگر اجرا بشه
21:49  1398/08/13
پاسخ دادن
کاربر: EmoVergil
0

علی آقا با حرف شما موافقم اما چه فایده چند سال با امکانات با هر چی اضافه کنن به خودرو باز ازش کم میشه تا آخر اگه پیشرفت کنه خوب میشه نه که هی کم و زیاد بشه
11:46  1398/07/24
پاسخ دادن
علی
0

مهمترین بخش خودرو بعد از ایمنی بخش فنی اونه و اول باید تکنولوژی موتور ماشین ها ارتقاء پیدا کنن.
22:18  1398/07/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سوم بهمن : سلام ثبت نام 26 مهر 1403 تکمیل وجه 17 بهمن 1403 موعد تحویل 30 اسفند آماده برای صدور فاکتور 6 اردیبهشت 1404 تلفن گویا ایران خودرو میگن احتمالا خرداد یا تیر فاکتور میشه
مهدی از نیشابور : سلام دوستان زخم خورده منم مثل شما هستم شاهین جی سانروف حواله شو ۹۰ خریدم ۹۰ روزه ۱۴ آذر پذيرش شدم اگه میدونستم آنقدر تاخیر داره خرید نمیکردیم الان حواله فیدلیتی الیت ۵ نفره دارم تحویل تیر اگه دعوت نامه اش بیاد باید چی کار کنم هنوز شاهین تحویل ندادن باید بفروش جای فیدلیتی را پر کنم یک حواله دنا ۶ سرعته تحویل تیر خریدم ۳۰ تومان الان دعوت نامه صادر شده پول هم ریختم اونم نوشته تحویل ۹۰ روزه نمیدونم چی کار کنم حواله شاهین همین جوری بفروشم یا حواله دنا را لطفا راهنمایی کنید دیگه گیج شدم یاحق التماس دعا اگه بهمن موتور گرون نکنه اگه گرون کنه هیچی بدبخت میشم
مهدی از نیشابور : سلام دوستان زخم خورده منم مثل شما هستم شاهین جی سانروف حواله شو ۹۰ خریدم ۹۰ روزه ۱۴ آذر پذيرش شدم اگه میدونستم آنقدر تاخیر داره خرید نمیکردیم الان حواله فیدلیتی الیت ۵ نفره دارم تحویل تیر اگه دعوت نامه اش بیاد باید چی کار کنم هنوز شاهین تحویل ندادن باید بفروش جای فیدلیتی را پر کنم یک حواله دنا ۶ سرعته تحویل تیر خریدم ۳۰ تومان الان دعوت نامه صادر شده پول هم ریختم اونم نوشته تحویل ۹۰ روزه نمیدونم چی کار کنم حواله شاهین همین جوری بفروشم یا حواله دنا را لطفا راهنمایی کنید دیگه گیج شدم یاحق التماس دعا اگه بهمن موتور گرون نکنه اگه گرون کنه هیچی بدبخت میشم
M. : سلام دوستان کسی فروش فوق العاده ۹۰ روزه هست تبدیل زده باشه به gl? اگه تبدیل زدین درجا فاکتور شده؟ آیا؟
سعید.g : اره توکه راست میگی..الانم لابد ازخوشبختی زیاده که اومدی اینجا پیام گذاشتی از رویاهات واسه ما تعریف کردی:)
تارا اتومات 30 اسفند : بله سرامیک تکمیل وجه 21دی میدونید چرا سود تاخیر ثابت مونده؟
سهند : من که شکایت هم کردم بعد تحویل ماشین بازم شکایت میکنم وقتی هیچکس حرفی نمیزنه اوناهم میگن خب مردم راضی هستند بیخیال. بقول قدیمیا شکم ما دردمیکنه باید دنبالش باشیم اوناکه مهم نیست براشون
امین : چک اول ماشین من پاس شد زده شعبه رباط کریم مگه اینا چک هامون را خرج میکنن؟ من شعبه بانکم پونکه محل ثبت نام هم پونکه
مهدی 2 : سلام.تارا بنده 6 دنده هست.وقتی ماشین میکنی از خلاص بخوای بری دنده عقب به سختی جا میره ولی اگه قبلش بزنی دنده یک یا دو یا سه یا چهار بعد خیلی راحت میره دنده عقب.کسی تجربه نداره .راهنماییم کنه؟
تارا دستی سفید : سلام دوستان کسی هست موعد تحویل ۳۰اسفند تارا فاکتور شده باشه یا بدستش رسیده باشه میشه بگید کی بوده؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد 19مهر : خب خداروشکر شنبه ببینم چیکار میکنید چند نفر میایید
رانا پلاس : یاد بازی شهروند مافیا افتادم ، اونایی که میگن موتور واشر میدن ، آقا ما نمی‌خواهیم شما نظر بدین یا دلسوزی کنید ما خودمون تصمیم میگیریم پس لطفاً دایه مهربان تر از مادر نباشید ، آخرین پیام من هست
محمد 19مهر : من رفیقم برج یازده ایران خودرو 207 براش در اومده پیش فروش تحویل خرداد تکمیل وجه هم کرده کم مونده ماشین شو تحویل بگیره ولی من هنوز برنامه ی رفتن جلوی در سایپا میریزم
حواله : حواله رانا ایشالله بره تو اونت در نیاد بیرون
مهدی از نیشابور : سلام دوستان زخم خورده منم مثل شما هستم شاهین جی سانروف حواله شو 90 خریدم 90 روزه 14 آذر پذیرش شدم اگه میدونستم آنقدر تاخیر داره خرید نمیکردیم الان حواله فیدلیتی الیت 5 نفره دارم تحویل تیر اگه دعوت نامه اش بیاد باید چی کار کنم هنوز شاهین تحویل ندادن باید بفروش جای فیدلیتی را پر کنم یک حواله دنا 6 سرعته تحویل تیر خریدم 30 تومان الان دعوت نامه صادر شده پول هم ریختم اونم نوشته تحویل 90 روزه نمیدونم چی کار کنم حواله شاهین همین جوری بفروشم یا حواله دنا را لطفا راهنمایی کنید دیگه گیج شدم یاحق التماس دعا اگه بهمن موتور گرون نکنه اگه گرون کنه هیچی بدبخت میشم
فرزانه : الان نگاه میکردم ایرانخودرو ماشینای آخر اردیبهشت و خردادشو فاکتور کرده. ما چقدر بدبختیم که از سایپا خرید کردیم. حالم از سایپا و ماشیناش به هم میخوره
رانا پلاس1363 : دوستان این صحبتهایی که میگن با موتور 1800 واشر باور نکنید من نمی‌دونم چی عاید اینها میشه این عراجیفو تحویل شماها میدن.را پلاس در نیشابور تحویل شروع شده و بدون هیچ مشکلی داره تولید میشه با موتور tu5تمام شد رفت .یکی از اقوام من اونجا داره کار می‌کنه تولیدش شروع شده و خط تولید کامل شده گوش ندید هر چیزی که در دعوتنامه هستش همون تحویل میدان تمام
افشار : بیاه بوهخورش عزیز
خجالت : داداش تو خودت دلال هستی همه میدونن
سید : یابو هستی دادا