پنج کار مهمی که ماشین بازها قبل از مرگ باید انجام بدهند!

در این مقاله، روی صحبت ما بیش تر با ماشین بازها است. اگرچه همه ما کارهای مهم زیادی برای انجام دادن داریم، اما آن دسته از افرادی که بخش عمده زندگی خودشان را وقف ماشین بازی کرده اند باید بدانند که کارهای بسیار مهم تر دیگری نیز وجود دارد که توصیه شده است قبل از مرگ باید انجام شود. با ما همراه باشید!

پنج کار مهمی که ماشین‎بازها قبل از مرگ باید انجام بدهند!

(1) یک دریفت هیجان انگیز در کنار راننده ماشین مسابقه ای را تجربه کنید.

هیچ چیز هیجان انگیزتر از تماشای یک مسابقه دریفت که همیشه با سر و صدا و دود و سرعت همراه است، وجود ندارد. اما این هیجان را زمانی می توانید لمس کنید که دقیقاً در کنار راننده نشسته باشید. غیر از این هرگز هیجان واقعی را درک نخواهید کرد. یکی از افرادی که این هیجان را از نزدیک لمس کرده است می گوید: "در ابتدا که روی صندلی نشسته بودم به صفحه کیلومتر خیره نگاه می کردم که ناگهان دیدم عقربه صفحه کیلومتر به طور ناگهانی بالا آمد و به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت رسید. گرچه می دانستم قرار است چه اتفاقی بیفتد، اما فکر می  کردم که قبل از آن، راننده حتماً سرعت را کاهش خواهد داد! اما او این کار را نکرد و مدام در حال چپ و راست کردن خودرو بود. تنها کاری که از دست من بر می آمد این بود که محکم روی صندلی بنشینم و برای نجات جان عزیزم به کمربندهایم متوسل شوم. در این حال خودروی دیگری به سرعت از کنار ما عبور کرد و در این حین دست ها و پاهای راننده با عصبانیت روی کنترل های خودرو جابجا می شد. همه جا پر از صدای موتور و دود خفه کننده تایرها شده بود. آن چه در این جا می توانم به صراحت بگویم این است که با این تجربه هیجان انگیز، نگرشم به این ورزش کاملاً تغییر کرد."

پنج کار مهمی که ماشین‎بازها قبل از مرگ باید انجام بدهند!

(2) شروع به حرکت دو ماشین در خط آغاز مسابقه را از نزدیک ببینید.

آن چه در پیست مسابقه می بینید، 2 خودرو با بیش از 20,000 اسب بخار قدرت موتور، 3 ثانیه زمان، و یک مسیر 300 متری است. هیچ تجربه ای مانند دیدن دو خودرویی که در آستانه شروع مسابقه قرار دارند و می خواهند لحظاتی وحشتناک را برای تماشاچیان خود به ارمغان بیاورند، نیست. جالب است بدانید که هر سیلندر این خودروی مجهز به سوپرشارژر V8 می تواند نیرویی برابر با مجموع نیروهای حاصل از سیلندرهای موتور یک فراری 458 ایتالیایی تولید کند. همین میزان قدرت موتور کافی است تا شما را برای دیدن این مسابقه تحریک کند.

پنج کار مهمی که ماشین‎بازها قبل از مرگ باید انجام بدهند!

(3) حتماً در پیست مسابقات حاضر شوید.

تقریباً همه ماشین بازها با پیست نوربرگرینگ (Nurburgring) آشنایی دارند. این پیست 21 کیلومتری، در آلمان واقع شده و تعداد بسیار زیادی پیچ تند پرخطر دارد که پشت سر هم هستند. این پیست اولین بار در دهه 20 ساخته شد و به جرأت می توان گفت جزء معروف ترین پیست ها در دنیاست. اما متأسفانه هر ساله بین 3 تا 10 نفر جان خود را در آن از دست می دهند. پیست نوربرگرینگ محل آرامش و آسایش نیست. این محل در واقع برای کسانی است که جرأت حضور در این پیست را دارند. در این پیست که با هزینه های مردمی اداره می شود هیچ نوع محدودیت سرعتی وجود ندارد. برای تجربه نهایت سرعت رانندگی کافی است آخر هر هفته ها به آنجا بروید و پس از پرداخت ورودی، رانندگی بی سابقه خود را شروع کنید. شایان ذکر است، شرکت های فعال در زمینه اجاره خودروهای مسابقه ای نیز برای ایجاد هیجان بیش تر، در پیست حضور دارند تا با در اختیار گذاشتن ماشین، شما را با دنیای دیگری آشنا کنند.

پنج کار مهمی که ماشین‎بازها قبل از مرگ باید انجام بدهند!

(4) قبل از این که فرصت را از دست بدهید، سری هم به ژاپن بزنید.

ماشین بازهایی که حداقل یک بار این کشور را از نزدیک دیده اند حتماً بر این موضوع صحه خواهند گذاشت که ژاپن یکی از بزرگ ترین قطب های مسابقات دریفت است. تسوکوبا (Tsukuba)، ابیسو (Ebisu)، دایکوکو (Daikoku)، و وانگان (Wangan) جزء شهرهای معروف ژاپن است که انتظار می رود طرفداران مسابقات دیریفت حتماً اطلاعاتی راجع به آن ها داشته باشند. اگرچه ماشین بازها در اولویت هستند، اما حتی اگر به خودرو هم هیچ علاقه ای ندارید، این کشور را در لیست مسافرت های خود قرار دهید.

پنج کار مهمی که ماشین‎بازها قبل از مرگ باید انجام بدهند!

(5) ماشین را خودتان طراحی و پیاده سازی کنید، سپس با آن در مسابقه شرکت کنید.

هیچ ماشین بازی را نمی توان پیدا کرد تا به حال به فکر طراحی و ساخت یک ماشین مسابقه ای نیفتاده باشد. هیچ لذتی به اندازه رانندگی کردن با خودرویی که مدت ها در فکر طراحی و ساخت آن بوده اید، نیست. اگرچه خودروهای پرقدرت زیادی در سرتاسر جهان توسط افراد مختلف طراحی و ساخته شده است و خریدن آن ها مقرون به صرفه تر است، اما هیچ چیز مانند خودروی دست ساز خودتان نیست. طراحی خودرو تنها جایی است که یک ماشین باز می تواند تمام احساسات درونی خود را در ساخت خودروی مورد علاقه خود پیاده کند. شما که از طرفداران همیشگی دنیای ماشین های مسابقه ای هستید، باید در طول عمر خود حداقل یک بار ماشین مخصوص خودتان را طراحی کنید، بسازید، و سوار شوید. نگران نباشید، تمام  بی خوابی  های شبانه و خالی شدن حساب بانکی شما به حسی لذت بخش توأم با خاطرات به یادماندنی بدل خواهد شد.

منابع

performancecar

برچسب : دریفت , فرمول یک , فرمول 1 , پیست , طراحی , ساخت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

12 نظر

مهرداد
1

خدا قسمت همه ماشین بازا بکنه.
23:04  1393/02/07
پاسخ دادن
AMIR
6

تو ایران هیچ کدوم از این کارا رو نمیشه مثل ادم انجام داد
12:20  1392/05/16
پاسخ دادن
بهروز
5

آدریان عزیز: توصیه درست تر از توسیه هست، لطفا قبل از تجربه طراحی و ساخت خودرو مسابقه و ... املا تمرین کنید .
12:37  1392/01/29
پاسخ دادن
roham
2

جالب بود
18:56  1391/12/03
پاسخ دادن
سلیمان حشمتی
2

واقا عالی بود دمتون گرم
10:37  1391/12/02
پاسخ دادن
محمد جهانی راد
6

با قسمت طراحی و ساخت خودروی شخصی خیلی موافقم! خیلی!!
17:15  1391/11/26
پاسخ دادن
آدریان
5

عاشق هیجانم اگه عمری باشه قبل مرگ به پنج توسیه شما 1car حتما عمل میکنم خصوصا شماره 4
11:13  1391/11/26
پاسخ دادن
اکبری
6

بهتر است بعداز خواندن بهتررانندگی کنیم
09:07  1391/11/26
پاسخ دادن
گویبان
11

بدبختی داریما تو ابران ماشین دیف عقب پیدا نمیشه بالاخره امسال با پیکان رو یخ تونستم دریفت بکشم که البته بعدش از جاده رفتم بیرون بقیشم که والا برامون مقدور نیست شده آرزو هی روزگار....
00:36  1391/11/26
پاسخ دادن
عارف
22

قبل از مرگ حتما یه بنز بخرید
00:13  1391/11/26
پاسخ دادن
مهدی
13

من خودم عاشق اون قسمت دریفتشم، چند تا ویدئو ازش دیدم واقعا کسانی که کنار راننده میشینن در حال سکته زدن هستند.
23:57  1391/11/25
پاسخ دادن
هومن
16

عاشتم 1car واقعاً باید قبل از مرگ اینا رو امتحان کرد
23:49  1391/11/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کسری اس۵ : ۲۶مهر ثبت نام کردم دیروز۲۳اردیبهشت شاسی شد
سینا اس۵ : من ۸ آبان ثبت نام کردم و اسفندماه شاسی شده،و ۲۵ام فروردین تحویل گرفتم
احمد : دوستان نگران نباشید این طرح چهارشنبه فقط برای خودرو فرسوده و طرح مادرانه
Agh اصفهان : من17مهر402ثبت نام s5اقساطی کردم 21اسفند شاسی شد 22اسفند بیمه 26فروردین پلاک و دهم اردیبهشت‌ماه تحویل گرفتم مدل 403میخای شماره بزار عکس برات بفرستم
s3 مهرماه : بنده 21 اسفند شاسی شدم دریغ از خودرو
امین : سلام دوستان کسی خبر جدید و قطعی درباره حواله های چانگان cs55 که ارسال به خودروساز خورده کی پیامک واریز وجه میاد بخدا مردیم هرروز منتظر پیامک هستیم
سعید8 : دوستان برید حمایت کنید. اینجا صفحه ی خودروهای وارداتی نوبت دومه
علی : هر دو دزدن یکی از یکی بدتر
پلنگ : خب دوست بزرگوار الآن تقصیر ماها چیه که قرار بود دی واریز کنیم فروردین تحویل بگیریم ولی بعد کلی دغدغه و استرس و انتظار تو اردیبهشت یه پیام پیش فروش فرستادن میخوایید ریسک کنیم اونم از دست بدیم بریم از بیرون ماشین بگیریم که همون ماشین رو با کلی اختلاف بگیریم؟من نمیدونم چرا به این همه مردم بی گناه و بی تقصیر که با هزار دردسر و انتظار بعد چند ماه دغدغه ذهنی به خاطر واریز وجه پیش فروش میگید طمعکار!!!؟
سیامک : احساس میکنم تا حالا انقدر به شعورم توهین نشده بود یکشاله منتظر بودم آخرشم دزد سر گردنه جیبمونو خالی کرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید تیگو7 : خدارو شکر صدور فاکتور ها شروع شد
ایرانی تیگو 7 پرمیوم : مبارکه . خبر خوبی بود
رضا : من خوشبختانه یا بدبختانه واریز کردم قسطی
چنگیز : 176.950.000
حسین : کسی از دی مونده فاکتور نشده باشه
سقف فلز دستی اسفند : 17 ام تکمیل وجه کردم خبری نی ، سقف فلزیا تازه دارن تحویل دی ماهیا رو میدن
علی : تیگو 7 پرو مشکی تایید نهایی لیزینگ 21 فروردین امروز فاکتور شد
اس 7 : هزینه گواهی اسقاط رو هم پرداخت کردی وپلاک نشده؟
سورن موتور جدید تکمیل وجه 9 بهمن : فروردین مونده حالا گیر کردیما
احمدسورون دوگانه تحویل اسفند : دی ماهی هاتا کی فاکتورشدن