از نظر مدیرعامل هوندا، استراتژی هیدروژنی تویوتا اشتباه است

 

از نظر مدیرعامل هوندا، استراتژی هیدروژنی تویوتا اشتباه است

 
مدیرعامل هوندا دیگر پیل سوختی‌ هیدروژنی را راه‌حل مناسبی برای ازبین‌بردن آلایندگی دی‌اکسیدکربن نمی‌داند.
 
به‌نظر می‌رسد درحال‌حاضر تویوتا، تنها خودروساز بزرگ جهان است که سلول‌های سوختی هیدروژنی را به خودروهای الکتریکی ترجیح می‌دهد. البته نمی‌توان گفت این شرکت علاقه‌ای به ساخت خودروهای الکتریکی ندارد؛ زیرا به‌تازگی مدل جدید bZ4X را معرفی کرده است. بااین‌حال، این غول ژاپنی به قوای محرکه‌ی هیدروژنی اعتقاد زیادی دارد. خودروساز ژاپنی دیگری نیز بود که حدود یک دهه پیش به هیدروژن علاقه داشت؛ اما امروز مسیر خود را تغییر داده است. این شرکت اصلی‌ترین رقیب هم‌وطن تویوتا در بازار, یعنی هوندا است.
 
توشیرو میبه، مدیرعامل هوندا، اخیراً در گفت‌وگویی با اتونیوز گفته است که این شرکت در سال‌های اخیر بررسی‌های لازم را روی پیل سوختی‌ هیدروژنی انجام داده و دیگر آن را راه‌حل مناسبی برای ازبین‌بردن آلایندگی دی‌اکسیدکربن نمی‌داند. وی توضیح داد:
 
ما تحقیقات کاملی انجام داده‌ایم. درباره‌ی پیشرانه‌های هیدروژنی شاهد مشکلات فنی بسیار دشواری هستیم؛ بنابراین، حدود ۱۰ سال پیش تصمیم گرفتیم این نوع پیشرانه به قوای محرکه اصلی تبدیل نشود.
 
زمانی که تولید هوندا کلاریتی هیدروژنی به‌پایان رسید، جدی‌بودن این تصمیم مشخص شد. از طرف دیگر، چندی پیش مدیرعامل تویوتا مزیت‌های استفاده از پیشرانه‌ی هیدروژنی در خودروهای مسابقه‌ای را نشان داد. شرکت مذکور اخیراً هم یک دستگاه GR یاریس آزمایشی معرفی کرده که پیشرانه ۱٫۳ لیتری سه سیلندر توربوشارژ آن اصلاح شده است تا با هیدروژن کار کند. استفاده از هیدروژن در موتورهای درون‌سوز علاوه‌بر اینکه آلودگی ندارد، سریع‌تر از بنزین می‌سوزد و درنتیجه، به پاسخ‌گویی بهتر پیشرانه منجر می‌شود. البته باید به این موضوع اشاره کرد که برخلاف خودروهای الکتریکی کاملاً بی‌صدا، موتورهای درون‌سوز هیدروژنی مثل نمونه‌های بنزینی صدا تولید می‌کنند. در همین حال، تویوتا سدان میرای را هم تولید می‌کند که هم‌اکنون در نسل دوم قرار دارد.
 
به‌نظر نمی‌رسد که هوندا قصد داشته باشد کاملاً هیدروژن را کنار بگذارد. این شرکت صرفاً نمی‌خواهد آن را به قوای محرکه اصلی خودروهای سواری آینده خود تبدیل کند. هوندا در ساخت هواپیما نیز فعالیت می‌کند و می‌داند این وسایل نقلیه‌ی پرنده نمی‌توانند صرفاً از انرژی باتری استفاده کنند؛ بنابراین، قوای محرکه‌ی پاکی مثل هیدروژن می‌تواند در اینجا استفاده شود. میبه دراین‌باره می‌گوید:
 
آنچه در حال تبدیل‌شدن به قوای محرکه‌ی اصلی است، احتمالاً برای حمل‌ونقل‌های کوچک و سیستم‌های الکتریکی و برای حمل‌ونقل‌های بزرگ‌تر سلول‌های هیدروژنی خواهد بود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هیدروژنی تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وی۱ پلاس اردیبهشت : والا ما تحویل اردیبهشتیم هنوز فاکتور هم نشدیم.زودتر از موعد کجا بود
گلچین : برا منم اینجوریه‌تحویل ۱۶ خرداد هستم.
شاهین : من امروز تماس گرفتم. کارشناس گفت که سایپا توی سیستم فروش فوری ها رو دو دسته کرده. یه دسته اونایی هستن که تا 18 دی پرداختی داشتن. و یه گروه هم بعد از اون. اونایی که بعد از 18 دی بودن رو به عنوان "پذیرش 25 دی ماه" اسم گذاشتن. طبق گفته کارشناس، 18 دی ماهی ها همه فاکتور شدن و اونایی که 25 دی ماهی هستن از هفته بعد شروع میشه فاکتور شدن شون
اطلس : بعد از پرداخت دعوتنامه ،باید برگه سخا را ببرید نمایندگی.
خودرو برقی : دوستان به نظرتون ثبتنام خودرهای برقی که گذاشتن ارزش ثبتنام دارن؟؟ آخه تو ایران هیچ ایستگاه برقی ندارم مخصوصا تو جاده ها
حامد : بله درسته ثبت نام بهمن قیمت قعطی بود
mhd S3 : منظور من تا تاریخ 9 آبان بود دوستان تهران و نیشابور اگر اشتباه نکنم گفتن ما تحویل گرفتیم شما که تاریخ ثبت نامت 15 آبان هست
علی : من زور به باسنم نمیاد من حواله خریدم سرموقع تحویلم‌ میدهند بعد اینو گفتم تو که این حرف زدی میگم می‌دونستی چرا الان میگی فلان و فلان
J4 : من واریز پول ۱ اردیبهشت تاریخ شاسی ۱۲ اردیبهشت ارسال مدارک ۱۹ اردیبهشت همه ی مدارکم رسیده،رنگ مشکی ماشین فعلا خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پرهام : کارما!!!!
روح بهمن : باید زیر یک ماه فاکتور بکنن اگه یک ماه بشه باسد سود تاخیر بدن من خودم 6 اردیبهشت تکمیل وجه کردم
رضا : بچه های 18 دی کاستومرو چک کنید
سجاد 30 دی : عزیزم من تحویل دی هستم هنوز فاکتور نشدم شما چجور میخای اسفند فاکتور بشه
رضا هفته چهارم اسفند : جاده ساوه اوشاخلاری تیک بزنند ببینیم چند نفریم
روح : سلام باید زیر یک ماه برای بهمن فاکتور کنن اگه از یک ماه بگذره باید سود تاخیر بدهن پس بهمن ماهیا سه وچهاروز دیگه فاکتور میشن
آپشنال مشکی : سلام تاریخ فاکتور و پلاک کی بوده
آپشنال مشکی : سلام تاریخ فاکتور و پلاک کی بوده
علی : سلام دوستان تکمیل وجه 20 دی امروز بالاخره فاکتور شد
اریزو 6 رشت : دوستان کسی هست که از موعد تحویل سیستمیش گذشته باشه ولی ماشین تحویل نگرفته؟