کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

 

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

 

چند دهه پیش، خودروسازهای ژاپنی به بازار خودرو هجوم آورده و دست رنج خودروسازهای اروپایی و امریکایی را بلعیدند و اکنون نوبت به خودروسازهای کره‌ای رسیده است؛ به‌ویژه در بازار خودروهای برقی می‌خواهند پیشتازی کنند.

نسل دوم خودروهای الکتریکی کیا و شرکت مادر او، هیوندای، از معدود خودروهایی بودند که به سطح کارایی پیشرفته تسلا نزدیک شدند. این شرکت‌ها با ایجاد یک پلتفرم هدفمند ۸۰۰ واتی به نام E-GMP برای خودروهای برقی بزرگ با چهار چرخ متحرک و هدایت نیرو به چرخ‌های عقب، سعی کردند به رویاهای خود برسند.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

اولین خودرویی که این پیشرانه پیشرفته را دریافت کرد؛ هیوندای Ioniq 5 بود که در اواخر سال ۲۰۲۱ روانه بازار شد و خیلی سریع توانست در صدر جدول بهترین خودروهای برقی بنشیند. اگر Ioniq 5 دارای رزق و برق دیجیتالی زیاد و طراحی پر قوس و زاویه است؛ خودروی کیا EV6 طراحی استخوانی ولی بدنه منحنی‌تر است؛ به‌طوری‌که در برخی زوایا مشابه یک لامبورگینی اوروس زیبا است. استایل عقب آن نیز قطعا مشابه با آستون مارتین DBX است.

البته، کریم حبیب، رئیس طراحی کیا این شباهت‌ها را رد می‌کند و می‌گوید شاید در ذهن شما چنین چیزی تداعی شود ولی برای شرکت کیا آن چیزی که اهمیت دارد؛ استفاده از پتانسیل‌های یک معماری است. پلتفرم‌های الکتریکی قطعا آزادی‌های بیشتری به طراحان می‌دهند.

طراحی بزرگ و استخوانی

خبرنگاران کالیفرنیایی، در اولین تجربه رانندگی با کیا EV6 سعی کردند نظرات متفاوتی بدهند و هریک، بخشی از طراحی این خودروی برقی را توصیف کردند ولی بیشتر آن‌ها گفتند که EV6 یک CUV است.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

حبیب توضیح می‌دهد: «داشتن این کف مسطح به شما امکان می‌دهد تا به شکلی انعطاف‌پذیرتر بنشینید.» شما فضای ثابت خاصی برای پاها یا پاشنه‌های خود ندارید و می‌توانید پاها را جمع کنید؛ بپیچانید یا بلغزانید. عیب این طراحی می‌تواند ایجاد ارتفاع بیشتر باشد ولی در عوض چیزهایی به ما می‌دهد که ارزشمند بود و به ما کمک می‌کنند. چرخ‌های بزرگ‌تر نیز باعث می‌شوند یک خودروی بزرگ از دور، کوچک‌تر به نظر برسد. این اندازه بزرگ چرخ‌ها باعث می‌شود تناسب بدنه و لاستیک‌ها کاملا درست باشد.

خودروهای کراس اوور و شاسی بلند الکتریکی زیادی در بازار مشاهده می‌کنید؛ چون وقتی شما کوتاه‌تر می‌نشینید؛ باز هم در یک سطح بلندتری نسبت به خودروهای سدان هستید و این را مشتریان دوست دارند.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

پلتفرم E-GMP برای خودروهای بزرگ‌تر برند کیا در نظر گرفته شده است وگرنه این خودروساز کره‌ای، خودروهای برق دیفرانسل جلو ارزان‌تری مانند Niro برای بازار خودروهای کوچک دارد. بنابراین، کیا EV6 بزرگ‌تر از آن چیزی است که در ابتدا فکر می‌کنید. طول این خودرو ۴۶۸۱ میلی‌متر و چند اینچ بزرگ‌تر از Ioniq 5 است ولی از فاصله دو محور ۲۹۰۱ میلی‌متر سود می‌برد که کمی کوچک‌تر از مدل قبلی است. همین فاصله بین دو محور را در ساسی بلند سه ردیفه کیا تلوراید نیز شاهد هستیم.

سه پیشرانه برای انتخاب

در خودروی کیا EV6 یک باتری EV معمولی لیتیوم یون با سلول‌های پلیمری میان دو محور نصب شده است. در مدل پایه EV6 Light دیفرانسل عقب با قیمت ۴۰۹۰۰ دلار، یک بسته باتری ۵۸ کیلووات ساعت برای تولید ۱۶۷ اسب بخار قدرت (۱۲۵ کیلووات) و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور نصب شده است. این نیرو به چرخ‌های عقب هدایت می‌شود و یک موتور مغناطیسی AC دائمی را روشن خواهد کرد. وزن پایین این نسخه در کل ۴۰۱۷ پوند (۱۸۲۲ کیلوگرم) می‌شود که ۸۱۶ پوند (۳۷۰ کیلوگرم) مربوط به پکیج باتری‌ها است.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

برد موثر این نسخه کیا EV6 نزدیک به ۲۳۲ مایل (۳۷۳ کیلومتر) است. پلتفرم E-GMP با اتصال به شارژر ۳۵۰ کیلوواتی، در مدت ۱۸ دقیقه می‌تواند ۸۰ درصد باتری‌ها را شارژ کند اما اگر فقط یک شارژر ۵۰ کیلوواتی DC پیدا کنید؛ باتری‌ها در ۶۳ دقیقه شارژ می‌شوند. شارژ AC سطح ۲ با ۱۱ کیلووات قدرت، کمتر از ۶ ساعت طول می‌کشد تا باتری‌ها شارژ شوند. در این بخش، در مقایسه با آمارهای دیگر خودروهای هم رده و هم پیشرانه، به نظر می‌رسد موتور EV6 ضعیف‌تر است و مسافت کمتری توسط باتری‌ها شارژ می‌شود.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

دو پیکربندی و تریم دیگر از این خودرو به نام‌های Wind (با قیمت ۴۷ هزار دلار برای مدل RWD و ۵۰۹۰۰ دلار برای AWD) و مدل سبک‌تر ولی ظاهر اسپورت‌تر GT-Line (با قیمت ۵۱۲۰۰ دلار برای مدل RWD و ۵۵۹۰۰ دلار برای AWD) در دسترس هستند. وزن این دو تریم EV6 کمی بیشتر است و با بسته باتری بزرگ‌تر ۴۷۷ کیلوگرم، محدوده وزنی کلی ۱۹۱۶ تا ۲۱۱۴ کیلوگرم خواهند داشت.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

زمان شارژ برای بسته بزرگ‌تر، صرف‌نظر از اینکه نسخه تک موتوره یا دو موتوره باشد، یکسان است. یک شارژر ۳۵۰ کیلوواتی با حداکثر توان واقعی ۲۴۰ کیلووات می‌تواند در ۱۸ دقیقه، ۸۰ درصد باتری را شارژ کند ولی یک شارژر سریع ۱۵۰ کیلوواتی در ۲۵ دقیقه به این حد نصاب می‌رسد. برای شارژهای روزانه در خانه یا محل کار باید انتظار یک دوره شارژ کامل ۷ ساعته با منبع تغذیه ۱۱ کیلووات و ۴۸ آمپر را داشته باشید.

امکانات این خودرو حتی در مدل ارزان‌قیمت EV6 Light نیز سخاوتمندانه است. اکثر ویژگی‌هایی که داریم؛ در کل خط تولید کراس اوور EV6 یکسان هستند؛ مانند سیستم سرگرمی اطلاعاتی با صفحه‌نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچ و پلتفرم جدید کیا کانکت که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. شارژ بی‌سیم در داخل کابین خودرو، مکمل‌های سیستم ایمنی راننده مانند سیستم تطبیق، کروز کنترل، نظارت بر نقاط کور، حرکت در خطوط، ترمز اضطراری خودکار و … از دیگر ویژگی‌های خودروهای EV6 هستند.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

کروز کنترل نصب شده در مدل GT-Line و First Edition (اتمام فروش) دارای قدرت یادگیری ماشینی است و می‌تواند براساس سبک رانندگی دلخواه شما، تنظیم شود. هر دو تریم به شما این امکان را می‌دهند از طریق یک چراغ راهنما، تغییر مسیر خودکار را آغاز کنید. با این حال، نظارت بر راننده، مانند آنچه که همیشه تا کنون دیدیم؛ تنها با سنسور گشتاور فرمان انجام می‌شود.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

چندین خبرنگار که برای اولین رانندگی پشت فرمان کیا EV6 نشستند؛ اعتراف کردند برای چند دقیقه موفق شدند بدون دست زدن به فرمان خودرو، تجربه رانندگی مستقل از راننده داشته باشند.

یک خودروی برقی واقعا راننده است

رانندگی با EV6 با Ioniq 5 متفاوت است. نه از نظر ارگونومی یا کنترل یا حالت‌های رانندگی، بلکه از نظر اینکه Ioniq 5 سبک رانندگی آرامی را دنبال می‌کند ولی EV6 حس هولیگانی درون شما را بیدار خواهد کرد و شما را تشویق به یک رانندگی پرسروصدا می‌کند.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

ترمزهای اضطراری در AWD EV6 پایدارتر هستند و انتظار می‌رود موتور هر محور به کاهش سرعت خودرو کمک می‌کند. سطح قابل قبولی از سواری را با دمپرهای EV6 تجربه خواهید کرد و در پیچ‌های تند، متوجه غلبه گشتاور بر چسبندگی زیاد لاستیک‌ها می‌شوید. EV6 نسبت به Ioniq 5 چسبندگی جلو بیشتری دارد و با یک کج کردن کم فرمان می‌توانید به گوشه بروید.

کراس اوور الکتریکی جدید کیا Ev6 واقعا یک پرچم‌دار هیجان‌انگیز است

کیا EV6 یک خودروی کامل نیست ولی نسبت به Ioniq 5 برخی نقاط ضعف را پوشش داده است. سیستم اطلاعات و سرگرمی کیا کانکت فاقد سیستم تشخیص صدای خوبی است یا برف‌پاک‌کن شیشه عقب به اندازه‌ای که انتظار دارید درست کار نمی‌کند یا شاید از نمایندگی‌های محلی شرکت کیا راضی نباشید. اما کیا EV6 یک کراس اوور برقی واقعی برای سفرهای دور میان استان‌های مختلف است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کراس اوور الکتریکی کیا Ev6






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایکس 5 ثبت نام اردیبهشت : ثبت نام 24 اردیبهشت رنگ مشکی 90 روزه تحویل سیستمی 15 شهریور فاکتور 9 مهر بیمه 10 مهر پلاک 17 آبان دیروز تو اداره تحویل شماره 2 تهران تحویل گرفتم، ناگفته نماند زیاد زنگ زدم . بردم کارشناسی رنگ ،چند تا خط و خش جزیی و یه رد فضله پرنده داشت. خدایش سیستم صوتیش خیلی خوب بود. چون هیج وقت ماشین خوب نداشتم نمیتونم راجبه فنی نظر بدم اما دوستام که تیگو 7 پرو و آریزو 6 پرو دارن گفتن که از لحاظ کیفیت رنگ و فنی از مال خودشون بهتره. راجبه سود تاخیر هم بگم که چون طبق قرارداد سود تاخیر تا تاریخ فاکتور هست دنبال وکیل قوی هستم که سود تاخیر را تا دیروز بگیرم تا انتقام اعصاب و روانی که از من تو این 3 ماه خرد شد رو بگیرم تا ریال آخر. ضمنا" کلی ماشین داشتن تحویل میدادن خصوصا j7 , s3.t9.j4 انشالله همه به زودی تحویل بگیرنو لذتشو ببرن هر چند بی شرفا ذوقشو از ما گرفتن
شاهین اتومات زمستان 1403 : عزیز جان من خودم شرایط شمارو دارم دقیقا زنگ زدم پرسیدم اون مبلغی که ما اول پرداخت کردیم که 370 تومن بود بهش سود مشارکت میخورده ولی وقتی قیمت ها اصلاح شده و افزایش قیمت داشتیم دیگه سود مشارکت به پول اولیه ی ما نمیخوره و الان اون 14 درصدی که شاهین پلاس گرون شده فقط به پولی که ما ندادیم میخوره یعنی حدود 54 تومن باید بدیم
lpln : داداش همه اینایی که رفتن مردادی بودن، اطلاعات گرفت یکی از دوستان رو .انگار تو این مملکت بخوایی حقتو بگیری با چوب چماق طرفی قشنگ مملکت علی وار .بیشرف تر از سایپا خود سایپاس،کارکناش تو قسمت پاسخگویی اول بگردن دنبال پدر واقعیشون بعد میمودن سر این کار .......
اصغر ترقه : اینارو جدی گفتی یا شوخی کردی؟
هادی : سلام به همه دوستان ؛ این وضعیت خودروی مشتری تو کدوم قسمت سایت هست؟ من هیچ جوری پیداش نمیکنم میشه لطفا راهنماییم کنین ؟
تارادستی سفید : لعنت بر ایران‌خودرو چرا داری مردم اذیت میکنی تحویل 12 مهرماه هنوز فاکتور نشدم تازه دو هفته بعد فاکتور تحویل میدن یعنی میشه 6 ماه
حسین : دوستان الان نقص پرونده زده تو سیستم برام پیام تکمیل وجه و دعوتنامه میاد، یا اول باید نقص پرونده رو حل کنم بعدش دعوتنامه ؟؟؟؟؟
مهدی : آخه تو سر از ماشین در نمیاری چرا الکی بحث میکنی با همین پول این خودرهای آشغال سایپا و ایرانخودرو که هیچ کیفیتی ندارن و هر سال اندازه یه جنگ جهانی کشته میدن گمرک بردارن بجای شاهین زباله تویوتا کمری میشه خرید دوج چارجر میشه خرید که هر کدوم بالای هشت عدد کیسه هوا دارن و از لحاظ ایمنی عالی هستن الان وقتی عربها با خودرهای لوکس و با کیفیت از کنارتون رد میشن تازه میفهمی خط فقر ماشینی یعنی چی . پس بدون داره ظلم میشه به همه که برا یه خودرو چند سال تو نوبت باشی در حالی که دنیای اطراف بهترین ماشین روز دنیارو از دم قسط آنی میخرن و عشق حالشونو میکنن بعد پنج سالم یه دونه صفرشو جایگزین میکنن .
تارا : سلام تارا سفید تحویل 13 مهر هنوز فاکتور نشدم
ایکس ۵ : وقتی تحویل گرفتید دیگه تعویض نمی کنند فقط خسارت میدن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر از اهواز : سلام ماشین قبلی من وقتی چراغ روشن شد حدود یک هفته بعد دادنش به سلامتی و دل خوش ان شاء الله این هفته تحویل بگیری فقط داداش موعد دعوتنامت کی بود؟ زودتر اومد دعوتنامه یا سر موعد؟
احسان : دریچه ابی هستن،با اب تنظیم میشه،😂
mehrdad : سلام و وقت بخیر خدمت دوستان واقعی نه اوناییکه مریضن و فیک هستن و خبرای چرت اینجا میزارن دیروز از اشنامون که توی ایران خودرو هست امار گرفتم گفتش تا 10روز اینده ماشین هارو تحویل میدن امیدوارم اینجوری بشه اون دسته از ادمای بیمار که خبرای فیک میزارین نکنین لطفا نکنیننننننن
مهسا : سلام دوستان من الان نگاه کردم دیدم تمام مراحل تاریخشون شده یکی.ولی فاکتور نشده این میخان فاکتور کنن🌺🌺
تیگو8فروردین : آقا محمدحسین سلام تا آبان که تحویلیش به روز بشه بعدش دیگه ثبت نام و تحویلیش زیاد نبوده امیدوارم برای ما هم که زده فروردین اینور سال بدن اگه بخان بندازن بعد عید قطعا تاخیر دوسه ماه رو داره
راناپلاس مهر : مردم اعصاب شون داغون هست نیاین نمک نریزین روی زخمشون آخر یکی پیدا میشه باهاتون سوری قرار میزاره شکمتون و سفره میکنه بس کنید حرفای چرند نزنید ببینیم چه خاکی بر سر مون بریزیم از دست این بی دی ن ها ی بی وجدان
X55 : آقا محمد حسین شما منظورتون اینه ماشینها ماهها قبلدتولید شده و تو آفتاب و بارون بوده و شرکت میاد فروش میزاره و به همین دلیل سریع ثبت شاسی میشه ؟ بنابراین خیلی رنگش صدمه میبینه درسته؟
تحویل 31 خرداد. واریز 20 اردیبهشت : سلام واریزی 20 اردیبهشت، تحویل 31 خرداد . متاسفانه فاکتور نشده، بارها پیگیری کردم، متاسفانه پاسخی نگرفتم. و هیچ تاریخ دقیقی اعلام نمیکنند. نه ایران خودرو و نه نمایندگی جوابگو نیست.
راناپلاس مهر : پس دلال ها کجان قیمت بدید دیگه خونخواران.
بهروزمرادی : سلام فروش. فوری بود یا پیش فروش. کی دعوتنامه واریزکردی