بررسی تویوتا GT86

بررسی تویوتا GT86

اغراق نیست اگر بگوییم علاقه مندان به محصولات کمپانی تویوتا مدت ها است که منتظر تولید این خودرو بودند. این مدت برای این کمپانی کافی بود تا در جواب اعتماد طرفدارانش خودرویی سبک، ارزان و قابل اعتماد را برای آن ها تولید کند. این خودرو دیفرانسیل عقب با موتور چهار سیلندر و حجم 2.0 لیتر قابلیت تولید 197 اسب بخار قدرت و گشتاور 204 نیوتن متر را دارد.

بررسی تویوتا GT86

به صورت استاندارد از گیربکس شش سرعته دستی برخوردار است که بنا به درخواست مشتری گیربکس اتوماتیک آن نیز در دسترس می‌باشد. در کنار امروزی بودن و افزایش قابلیت های GT در مقایسه با مدل های قبلی خود مانند Celia، Supra و MR2، این خودرو از جمله مدل های قابل اطمینان و مناسب با سلیقه اکثر علاقه‌مند به اتومبیل است که از طرح های فضایی دوری می‌کنند. دیفرانسیل عقب بودن، استفاده از تایرهای معمولی و عدم استفاده از توربو شارژر سه مورد از معیارهای شرکت سازنده است، که شباهت زیادی به مزدا MX-5 دارد. 

 

طراحی خارجی

بررسی تویوتا GT86

با دقت در طراحی خارجی متوجه خواهید شد که برای صرفه جویی اقتصادی از بدنه جمع و جورتری نسبت به مدل های پیشین استفاده شده است. عدد 86 در اسم این مدل از اندازه قطر داخلی سیلندر و اگزوز این خودرو گرفته شده که به اندازه 86 میلی متر است. در این خودرو از نوع موتور تخت استفاده شده که در مدل های سوبارو نیز به چشم می‌خورند؛ همین مساله باعث می‌شود که بتوان موتور را بیشتر به سطح زمین و مرکز ثقل خودرو نزدیک کرد که باعث بالارفتن تعادل و پایداری خودرو می‌شود.

بررسی تویوتا GT86
بررسی تویوتا GT86 بررسی تویوتا GT86

دور موتور بالا از دیگر مواردی است که به آن توجه زیادی شده است که وجود چنین موتوری میزان دور موتور را تا 7400 دور در دقیقه امکان‌پذیر می‌کند. استفاده از بدنه ای با ضخامت کمتر و سبکتر وزن این خودرو را به 1300 کیلوگرم رسانده است. 53 درصد از وزن خودرو در قسمت جلو و 47 درصد آن در قسمت عقب تقسیم شده است و این مساله بخاطر ظاهر خودرو نیست بلکه بخاطر بالا بردن هندلینگ آن است. علاوه براین بر روی سیستم تعلیق به خوبی کار شده است. در پایان، استفاده از دیفرانسیل ضد لغزش امکان رانندگی مطمئن و بی دغدغه را در هر شرایطی برای راننده فراهم می‌آورد.

 

طراحی داخلی 

بررسی تویوتا GT86

زمان رونمایی از خودرو بیشتر به نمایش ظاهر خودرو پرداخته شده بود تا  به طراحی داخلی. در صورتی که طراحی موزون و هماهنگ داخل کابین با تودوزی چشمگیر درست همان چیزی است که اکثر علاقه مندان به خودروهای اسپرت از آن انتظار دارند. در طراحی داخلی تویوتا GT86 از لبه های تیز استفاده شده که آن را کمی خشن و زمخت جلوه می‌دهد. اما در کنار این زمختی، تمامی اجزای کابین با دقت و ظرافت تمام در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. صندلی به گونه‌ای طراحی شده است که راننده بتواند در حین رانندگی راحتی و آرامش را حس کند و بر کنترل خودرو مسلط باشد.

بررسی تویوتا GT86
بررسی تویوتا GT86 بررسی تویوتا GT86

طراحی داخلی به گونه ای انجام شده که زیبایی و کارکرد را باهم به ارمغان آورد. در این مدل از فرمان کوچک استفاده شده که برای اولین بار در این مدل به کار رفته است. داشبورد صاف و افقی در این خودرو از دیگر موارد خاص در طراحی داخلی GT86 به حساب می‌آید. اما همه اجزا به درستی طراحی نشده‌اند، به طوری که پدال ها علی‌رغم جایگیری در موقعیت مناسب کمی پهن اما دارای عملکرد مناسبی هستند. نکته قابل توجه، وجود آپشن هایی از قبیل سیستم کنترل آب و هوای دو نقطه‌ای، سیستم صوتی تصویری همراه با بلوتوث، سیستم کروز کنترل و از همه مهمتر مسیریاب ماهواره‌ای است. برای افرادی که دوستدار برجسته و منحصر به فرد بودن هستند، GT86 انتخاب مناسبی است.

 

عملکرد

بررسی تویوتا GT86

تویوتا GT86 در ردیف گروهی که مرسدس بنز SLK200 قرار دارد جای می‌گیرد. هر دوی این خودروها دارای عملکرد رضایت بخشی هستند. هر دو مدل خودروهایی آرام و با آرامش برای رانندگی اما در عین حال سریع برای سبقت بموقع هستند. سرعت این خودرو در مدت 7.4 ثانیه از صفر به صد می‌رسد که در مقایسه با رقیبان خود زمان قابل قبولی محسوب می‌شود اما خودروهای مشابه GT86 از نظر قیمت، مانند فولکس واگن یا مگان RS  به ترتیب قدرتی معادل 197 و 151 اسب بخار را تولید می‌کنند که در مقایسه با قدرت 60 اسب بخار تویوتا مقدار قابل توجهی است. اگر بخواهیم حقیقت را بگوییم رنو Clio Rs را می‌توان از نظر عملکرد، رقیبی برای GT دانست. اما اگر بخواهیم تویوتا را از این گروه خودروها جدا بدانیم کار اشتباهی است. با همه این مسایل GT خودرویی است که در عملکرد پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. سیستم ترمز قابل قبول آن در هر شرایطی به خوبی توانایی نگه داشتن وزن 1300 کیلوگرمی آن را دارا می‌باشد. بیشتر خریداران این خودرو، گیربکس اتوماتیک را که در تعویض دنده خیلی نرم و آرام عمل می‌کند، ترجیح داده‌اند.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی تویوتا GT86

وزن مناسب و وجود تایرها با سایز 215/45 باعث بالا بردن هندلینگ و کنترل‌پذیری خودرو شده‌اند. از دیگر عوامل در مورد هندلینگ می‌توان به نوع طراحی بدنه اشاره کرد که باعث شده‌اند که GT را به یک خودروی اسپرت اما راحت تبدیل کنند. تنها نکته منفی ورود صدا به داخل کابین است. (که دلیل این مساله این است که کمپانی برای کاهش وزن خودرو از ورق نازکتر استفاده کرده که عایق بندی کابین را دچار مشکل کرده است).

بررسی تویوتا GT86

وجود شاسی محکم و فرمان نرم از دیگر مواردی است که در بالا بردن هندلینگ موثر هستند. در این مدل از تایرهای Micheline Primacys با سایز 215/45  استفاده شده است. در کل GT86 خودرویی است که راننده خود را در شرایط سخت مخصوصاً پیچ ها نا امید نمی‌کند.

مصرف سوخت

بررسی تویوتا GT86

آئودی TT در مقایسه با GT86 از نظر هزینه ها انتخاب مناسبتری به نظر می‌رسد اما اگر به لذت رانندگی فکر می‌کنید GT86 گزینه درست است. اگر بخواهید خیلی محتاطانه رانندگی کنید مصرف سوختی معادل 7 لیتر خواهد داشت که این مساله را مدیون نبود توربوشارژر است.

 

نظر نهایی

بررسی تویوتا GT86

این خودرو نیاز به گشتاور بیشتر دارد ولی این بدین معنا نیست که بایستی از توربوشارژر استفاده کرد. علی‌رغم وزن مناسب خودرو عایق صدا نیاز به بازبینی دارد تا صدای کمتری وارد کابین شود. درست است که تایرهای GT86 کمی باریک به نظر می‌رسند، اما با توجه به نوع شاسی به کار رفته، این سایز برای لاستیک ها مورد قبول است و استفاده از لاستیک های پهنتر احتمال کاهش کیفیت هندلینگ را به همراه خواهد داشت. بسیار واضح و ملموس است که GT86 تجربه رانندگی با آرامش، دقیق و لذت‌بخش را به شما هدیه می‌دهد.

بررسی تویوتا GT86

این خودروی اسپرت بسیار ساده طراحی شده، تا به راحتی هر راننده با هر اندازه تجربه‌‌ای که راجع به خودرو دارد بتوانند از آن استفاده کند و از رانندگی لذت ببرد. تویوتا GT86 انتخابی مناسب برای افرادی است که به دنبال رانندگی با خودروهای سبک و دیفرانسیل عقب هستند. در نهایت باید گفت که GT86 همانند سنگ قیمتی است که باید آن را ستود.

با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی تویوتا GT86


منبع

AutoCar
 
 
 
 
 
 
 
 

برچسب : تویوتا , GT 86 , مزدا , MX , 5






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

29 نظر

جک s3
0

کسانی ک یکپارچه دوم بودن و جک s3نوشتند ایا تکمیل وجهشون سبز شده؟؟
21:05  1402/06/12
پاسخ دادن
ابوالفضل
0

این ماشین خیلی خوبه تویوتا فقط واسه لذت رانندگی طراحیش کرده در اصل برای دریفت زدن که خیلیم خوب طراحی شده پس تواقع لوکس بودن نداشته باشین، اینم واسه کسایی میگم که میگن موتورش ضعیفه! حجم موتورش ۲۰۰۰سی سی هستش ولی ۲۰۰اسب بخار قدرت داره، کدوم ماشینی تو ایران هست که بدون تیونیگ با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی ۲۰۰ اسب بخار قدرت داشته باش، حتی تا حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی هم پیدا نمیشه یا بشه با توربوشارژ، بعدشم GT86 تو کلاس جنسیس کوپه نیست که مقایسه بشه حجم موتور اون ۳۸۰۰ سی سی هستش قدرتشم ۳۰۰ اسب بخاره که هیچ ربطی بهم ندارن، یچیز دیگم میگم واسه کسایی که میخوان ماشین بخرن اول ببین خودت با چه سبکی حال میکنی بعد برو بخر اگه عشق پرایدو ۴۰۵ یا پرشیایی اصلا فکر این که این ماشینو بخری نکن چون تو با اون ماشینا حال میکنی، بعدشم اگه درباره این ماشینا چیزی نمیدونین نظر بیخود ندین تا وقتی که نخریدیشو سوارش نشدین نظر ندین که خوبه یا بد، خودت ببین با چه سبکو چه ماشینی حال میکنی بعد برو بخرش، خود من عاشق GT86 هستم اگه درباره پرایدو ۴۰۵ یا پرشیا بپرسن میگم باهاشون حال نمیکنم.
03:46  1398/06/17
پاسخ دادن
arashk
0

سوار نشید نصف عمرتون رفته عالیه
13:00  1397/12/25
پاسخ دادن
مهدی اس۵
0

با سلام من ۲۷ اردیبهشت تکمیل وجه کردم تحویل خرداد بوده اما هنوز هیچ خبری نیست هر سری که زنگ میزنم این هفته هفته اینده میکنن کسی هست توخرداد تحویل گرفته باشه
14:09  1397/06/03
پاسخ دادن
Khashayar
4

وای . من موندم آخه الان چرا این ماشین سوپر اسپرت ژاپنیو که تو دنیا حرف اولو میزنه تو کم هزینه بودن با آزرا و سوناتا وبقیه ی اشغالای کره ای مثل جنسیس مقایسه میکنید . این ماشین مثل این میمونه که از تو خر اسب کشیده باشی بیرون. با این هزینه‌ی کم و تماما سوپر اسپرت بودنش حرف نداره تو آپارات یا یوتیوب سرچش کنید می‌بینید با یکم تیونینگ کردنش حتی از پس اسپرتای ایتالیایی هم بر میاد چه برسه به این اسباب بازیایه کره ایه جهان سومی .هر کس بشینه تو ای ماشین دیگه دل ازش نمیکنه
14:45  1396/08/24
پاسخ دادن
abbas
0

سلام خسته نباشید نظراتونو دیدم اینجوری که معلومه همه از این ماشین رزایت دارند میخواستم بدونم که الان قیمت این ماشین چند هست.
02:01  1396/05/08
پاسخ دادن
شروين
1

بعد از GT86 بهترين كوپه موجود بازار فقط كيا سراتو كوپ 2017 با موتور دو ليتري GDI و 173 اسب قدرت و قيمت 150 ميليون تومان هستش كه نسبت به Gt86 فضاي داخلي بيشتر و هزينه نگهداري كمتري داره
09:30  1395/10/19
پاسخ دادن
amir
2

داداش تویوتا 86 عشقه اصلا جون میده باهاش بری شمال و توپیچ های خلوتش دریفت بکشی یه توصیه ایم بکنم به اونا که میخوان gt86 بخرن اگه واقعا ماشین بازی. تویوتا بهترین گزینه است و کاملا اسپرت اما جنسیس واسه ماشین باز های راحت طلبه بعدشم این رقیبه هیوندای کوپه هستش
نه جنسیس .تو خریدش شک نکنین . من صدای اگزوز اینو به صدتا جنسیس کوپه نمیدم عاشق صدا شم............ یاعلی
16:28  1395/08/23
پاسخ دادن
محمد
0

قیمتش الان چنده؟
15:46  1395/08/13
پاسخ دادن
مرتضی
4

باسلام از نظر قیافه از جلو و کنار شیک بنظر میرسه ولی عقب ماشین زشته.موتورتخته که با بنزین آشغال ایران اونجوری که باید خودشو نشون بده نیست و ضعیف بنظر میادولی از پس ماشینای 200سی سی تقریبا برمیاد.به این قیمت فضاییش نمی ارزه چه نوش چه کارکردش تازه بد فروشم هست تو بازار آخه حجم موتوریم نداره که قیمتش بالاست!سواریشم خشک وکوبندست اسپرته دیگه هندلینگش عالیه.استهلاک چندانیم نداره خوبه قابل تحمله.ملتم که از ماشین سر درنمیارن سریع با جنسیس3800ccمقایسش میکنن آخه کلنگ موندم این کجا حجم موتوراش بهم میخوره.اینم بگم یه کورسی بین جی تی وزانتیا تو اصفهان دیدم که باورم نشد زانتیا پیروز شده بود!!!
00:41  1394/10/18
پاسخ دادن
ممد
6

شوخی نکن داداش زانتیا کجا و این کجا، زانتی 60 اسب ضعیف تره، موتور اهد دوغ روشه!
02:58  1394/11/22

احمدرضا
5

سلام.
شما میشه بگید الان ماشینی که سوار میشید چی هست؟ پراید یا پژو 405؟
آخه من نمیفهمم مردم به چه جرعتی میان ماشین ژاپنی رو با کره ای مقایسه میکنن. حتی تحملش برای من سخته که ژاپنی هارو با آلمانی ها حتی مقایسه کرد!
این ماشینی هست که تو فیلم های خارجی (تشنه ی سرعت 2 ) بهترین جلوه رو ازش نشون داده و قشنگ قدرت موتورش رو به همه اونجا ثابت کرده
دیگه نیازی نیست که بعضی مردم بی سواد ما بیان درباره ی این ماشین نظر بدن.
با اینکه کلاس این ماشین با جنسیس کوپه فرق داره ولی من حاظرم همین الان با ماشینم با جن کوپه درگ بزارم ببینم حرفش چیه چقد میتونه دود لاستیک هامو بخوره :))
و من واقعا نمیدونم اون زانتیایی که شما ازش حرف میزنید موتورش چی بوده! احتمالا موتور جی تی آر هم روش نصب کرده بودن؟؟ صدای اگزوزش مثل جی تی آر نبود مرتضی جان؟ :)))))
در کل تا قیمت 200 میل برای یه ماشین اسپرت این ماشین بهترین گزینه هست بعد از اونم رنو کلیو رو معرفی میکنم که اونم البته لذت رانندگی ژاپنی هارو نداره... .
تا سوار نشید و یه 20 کیلومتری با این ماشین نرید نمیفهمید من چی میگم.
امیدوارم نظرم به دردتون خورده باشه :)
22:34  1395/10/18

alireza
1

ماشین خوبی هستش الان من مدل 2014 با 3000 کارکرد دارم البته با کیت k&N و اگزوز سوبارو .موتورش واسه تهران کافیه ولی باهاش بنز کلاس c 200 رو گرفتم قیمتش هم خوبه 130 با گرمکن و شیفتر دنده .
تو خریدنش باید حواستون باشه که شاسی اسیب ندیده باشه که کاره سختیه چون یکی از بازدید های من ماشین به گفته صاحبش تو چاله کوبیده شده بوده دچار ضربه شدیدی شده بود
درکل اگه کوپه میخواید خوبه ولی اگه رنج قیمت مهمه الانترا 2015 بهترین گزینه تو صفر هاست.
14:08  1394/03/16
پاسخ دادن
behnam
3

با وزن 1300 کیلو 197 اسب کافی بنظر میاد
17:36  1393/06/03
پاسخ دادن
ali
1

تو این رنج قیمت هیچی مثله AZERA 2014 یا CADENZA 2014 نمیشه
هم موتور اون ها خیلی قویتره و هم برای خانواده و مواقع مسافرت خیلی بهتره
کاملاً هم ضاهرشون اسپرته
12:26  1393/02/30
پاسخ دادن
emad
1

من موندم بین gt و کامارو SS کدوم ؟
11:42  1393/02/02
پاسخ دادن
آرمان ...
4

داری مسخره بازی در میاری یا جدی میگی؟؟؟
کامارو ss چهارصد اسب قدرت داره،جی تی رو قووووووورت میده
21:05  1393/08/11

aria
1

من این ماشین رو میخوام بخرم ولی 2 نمایشگاه رفتم بهم گفتن به درد نمیخوره کسایی که خریدن راضی نیستن...کسی هست که خودش داشته باشه و یک اطلاعات درست از تجربه اش به من بده ؟ ممنون میشم
17:51  1393/01/20
پاسخ دادن
کاربر: Goyban Bahar
8

این یکی از بهترین ماشین هاست
درسته موتورش قوی نیست ولی ببینید با همچین موتور کم مصرفی به راحتی میشه دریفت کشید یا کارای دیگه کرد
09:35  1392/11/05
پاسخ دادن
علی
9

حیف این نیست زیر پای من نباشه
01:40  1392/10/08
پاسخ دادن
AMINEXTAZI
7

سلام بنظرتون اینوبخرم یا جنسیس کوپه 2012
11:01  1392/09/21
پاسخ دادن
ممد
2

Gt رو بخر حاجی لوتی گری لنگه نداره
10:30  1393/01/17

نادر
5

جز موتور بقيه قسمت هاش عالي كار شده، كسي مي تونه بگه چرا موتورشو ضعيف طراحي كردن؟ علت خاصي داره؟
22:44  1392/09/19
پاسخ دادن
کاربر: سیناخان
10

هدف تویوتا، ساخت یک کوپه دیفرانسیل عقب بوده، که در عین حال ارزون باشه. همچین ضعیف هم نیست. 197 اسب قدرت داره.
برخلاف تصور عموم این ماشین رقیب و هم رده جنسیس کوپه نیست و قرار هم نبوده که باشه
23:14  1392/09/19

Hooman
9

به خاطر قيمت
13:36  1392/10/02

Mohammad amin
1

قیمت و شاید هم وزن .
03:28  1396/01/15

فرهاد
7

واقعا معرکست!همه خصوصیات یک رانندگی عالی رو داره
18:58  1392/09/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمید : سلام داداشم ماشین زیر پاتو بفروش بریز حساب یه وسیله ارزون قیمت بخر که بی ماشین نمونی البته ماشین سالم بخر که برای فروختن دچار مشکل نشی شما 170 میلیون برای ساینا مریزی حساب بقیه اش قیمت روز هست خدا بزرگه تلاش کنی ساینا خشک داری ن مدل 99 بعدش 100 سود کم یا زیاد برات داره ضرراتو جبران میکنه این نظر شخصی منه
چانگان : سلام مال منم ارسال به خودروساز خورده اویل بهار که زنگ زدم سایپا گفت اسم هست عمر پلاک پرایدم بالای ۵سال بود که فروختمش بخاطر ارسال به خودروساز ولی سایپا حالا میگه پلاک فعال داری تعلق نمیگره اون موقع که پول بلوکه کردم آقای ضیغمی گفت پلاک فعال به شرط بالای ۴۸ماه ازعمر پلاک بلامانع است حالا دوستان تکلیف چی ممنونم اگه راهنمایم کنید
شهریار : با عرض سلام و درود دوستان عزیز و گرامی لطفا شایعه پراکنی نکنید هنوز مونده تا زمستان مگ کسی گفته که ماشین شمارو نمیدیم دارید خودتونو ناراحت میکنید انشالا تابستون پیامک برای پرداخت وجه میاد نگران نباشید لطفاً لطفاً شایعه پراکنی نکنید با تشکر.
سعید8 : این سامانه خودرو با مردم چکار کرد؟! 😃
محمود : تولیدحتی ازفروشم بیشترفقط منتظرافزایش قیمت هستن تافاکتورکنند تولیدانبوه اطلس از برج 12 پارسال شروع شده وماهی 15 هزارتولیدمیشه الانم همش به بهانه یک قطعه امبارتا مجوزافزایش قیمت بگیرن
مهندس : نگران نباشید این رویه سایپا هست میخواد مجوزافزایش قیمت بگیره و بعداینکه به هدفش رسید فاکتور قطره چکونی رو به فاکتورسریع میکنه تا بازاروبیاره یکم پایین وبگه با افزایش قیمت کارخانه بازاربالانرفت همتون تا اخرماه فاکتورمیشین
غربت : ااااااجدی بچه ها بریم اطلس روانصراف بزنیم تیبا2 بخریم پسرجان اینکارا خوب نیست صبرکن بعدافزایش قیمت عین ماتلاش کن شایدقسمتت شد اطلس وتونستی اطلس 550 کارخانه ثبتنام کنی و ازبازار بزودی 700 تومنی نخری هرچند با این طرز فکربرای توهمون تیبا2 خوبه پرایدم بدنیست کم مصرف ترین ماشینه پسرجان الان دنا پرمصرف ترین ماشین داخلیه و هنینطورگرونترین ماشین داخلی یکمیلیارد دویست
محمود : پس اینجا چه کارمیکنی نکنه دلت برای اطلس سوارها سوخته محض اطلاعت کوییک جی یا اطلس مصرف سوخت جادشون زیر7 هستش جدیدا دوم اینکه مابخیل نیستیم شما باهمون تیبا2 خودت حال کن ماهم با اطلس 600 تومنیمون میگذرونیم
رضا T8 : ما که راهمون دوره چیکار کنیم ...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
میلاد : سلام دوستان.سخا رو کجا انجام بدم؟
. : اگر کارخونه رو به بازار نزدیک کنن دیگه هیچ قشر متوسط و ضعیفی نمیتونه ماشین داشته باشه
ابی : سلام دوستان برا من زده کسری فیزیک پلاک انبار فراجا از دوستان کسی اطلاع داره باید چیکار کنم
پارس زمستان : سلام 4722 که پارس سفارشی نیست پارس ساده هست منم همین بخشنامه هستم هنوز پیامک برام نیومده
سعید : تحویل 31 فروردین را هنوز فاکتور نکردند واسه ما
ساسان : سلام دوستان اولویت زمستان 402پارس سفارشی بخشنامه 4722هستم کسی اطلاع داره کی فراخوان میده این ویران خودرو
دنا تحویل پاییز 1403 : سلام دوستان اولین بار هست که به اینجا سر میزنم ،بنظرتون فراخوان پاییز کی میاد باتوجه به اینکه دناها را باتاخیر 3 ماهه می دهند،من ثبت نامم دنا ساده بود،
محمدمهدی : چنددرصد احتمال داره آقاپرهام فردادعوتنامه های دوگانه اسفتدبیان؟
احمد : داداش روز کاری فاکتور نمیشه تعطیل کجا فاکتور میکنن موتوری نخر
تولید کننده : افزایش شدید قیمت کارخونه و بازار ازاد در راه است هوشیار باشید و فریب نخورید فروختی باختی برای مثال پارسTU5 بالای میلیارد خواهد شد اصلا شک نکنید وتا نیمه دوم سال نشده 1میلیاردو 200تا 300روشاخشه...