موتور EFP ایران خودرو رونمایی شد+مشخصات

 

موتور EFP ایران خودرو رونمایی شد+مشخصات

 
ایران خودرو روز گذشته بصورت رسمی از از پیشرانه جدید خود با نام EFP رونمایی کرد. به گفته مدیر عامل این خودروساز 108 میلیارد تومان برای توسعه این پیشرانه هزینه شده است.قرار است این پیشرانه در ابتدا بر روی دنا پلاس و سپس بر روی تارا و ری را عرضه شود.
 
مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در آیین رونمایی از موتور EFP جدید ایران خودرو و پلتفرم بومی برق خودرو این شرکت اظهار کرد که پیشرانه جدید EFP (EF پلاس) قرار است که ابتدا روی دنا پلاس توربوشارژ نصب شود که تولید آن از اواخر سال جاری آغاز می شود و در سال آینده اظهار کرد که 35 درصد محصولات ایران خودرو از این پیشرانه استفاده خواهند کرد.
 
خطیبی اظهار کرد که پیشرانه EF پلاس هیچ قطعه مشترکی با پیشرانه EF7 و TC7 ندارد و اگر ایران خودرو نام جدیدی هم برای آن درنظر می گرفت جای تعجب نداشت. خطیبی اشاره کرد که در سال جاری 24 درصد محصولات گروه صنعتی ایران خودرو به پیشرانه خانواده XU، حدود 25 درصد آنها به پیشرانه EF7 در دو مدل تنفس طبیعی و توربوشارژ و 51 درصد محصولات سواری گروه صنعتی ایران خودرو به پیشرانه TU اعم از TU3 و TU5P مجهز هستند.
 
مدیرعامل ایران خودرو بیان کرد که سه سال برای توسعه این موتور EF پلاس زمان صرف شده و حدود 108 میلیارد تومان برای طراحی و توسعه آن سرمایه گذاری شده است. خطیبی اشاره کرد که با توجه به هدف ایران خودرو مبنی بر تولید خودروهایی با کیفیت تر، سال آینده 35 درصد محصولات این شرکت با پیشرانه EFP در مدل تنفس طبیعی و TCP (EF پلاس توربوشارژ) عرضه خواهند شد.
 
 
خطیبی در خصوص تفاوت های موتور EFP توربوشارژ نسبت به EF7 توربو اظهار کرد که توان آن در حدود 10 کیلووات افزایش پیدا کرده و گشتاور آن نیز 25 نیوتن متر بیشتر شده است. وی در ادامه گفت که پیشرانه EF پلاس توربوشارژ در حال حاضر نه تنها قدرتمندترین پیشرانه تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو، بلکه قدرتمندترین پیشرانه تولیدی در داخل کشور است. خطیبی اشاره کرد که پیشرانه EFP تا پایان سال با دنا پلاس جدید وارد بازار می شود. در اوایل سال 1402 این پیشرانه روی تارا نیز نصب خواهد شد و سپس ایران خودرو پیشرانه EF+ توربو را روی کراس اوور ری را در شهریور ماه هم نصب می کند.
 
 
خانواده پیشرانه‌های EFP که در این مراسم از آن‌ها رونمایی شد به صورت پایه گازسوز و در دو نسخه تنفس طبیعی و توربوشارژر عرضه می‌شود. نسخه 1. تنفس طبیعی پایه گازسوز پیشرانه جدید ایران خودرو در حالت بنزین سوز توان تولید 110 اسب بخار و در حالیت گازسوز توان تولید 99 اسب بخار قدرت را دارد. گشتاور تولیدی در زمان استفاده از بنزین 153 نیوتن متر و در حالت گاز سوز 136 نیوتن متر اعلام شده است. پیشرانه EFP با تنفس طبیعی با مصرف رسمی 7,1 لیتر سوخت در حالت بنزینی و 5 کیلوگرم گاز در هر 100 کیلومتر از استاندارد آلایندگی یورو 5 بر خوردار است.  
 
 
نسخه توربو پیشرانه جدید EFP با حجم 1,7 لیتر در حالت بنرین سوز توان تولید حدود 160 الی 170 اسب بخار و حداکثر گشتاور 240 نیوتن‌متر را دارد. نسخه گازسوز پیشرانه EFP مجهز به توربوشارژ نیز توان تولید 152 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را داراست که خروجی بسیار مناسبی برای یک پیشرانه گازسوز محسوب می‌شود. این پیشرانه به دلیل مجهز بودن به سیستم توربوشارژر از مصرف کمتری برخوردار است و با مصرف 6,8 لیتری بنزین و 4,9 کیلوگرمی گاز در هر 100 کیلومتر از وضعیت خوبی برخودار است. 
 
 
نسخه تنفس طبیعی پیشرانه جدید ایران خودرو قرار است بر روی محصولات جدید خانواده دنا و سورن پلاس نصب شود و نسخه توربوشارژ بر روی محصولات رده بالاتر مانند ری‌را، تارا و دنا پلاس جدید نصب می‌شود.این پیشرانه از امروز وارد فاز تولید انبوه خواهد شد.
 
از دیگر امکانات خودرو دنا پلاس توربو EFP جدید می‌توان به اضافه شدن سنسور نور، سنسور باران، سنسور باد تایرها، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید اشاره کرد و در آینده قرار است که سیستم کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی نیر به امکانات ایمنی این خودرو اضافه شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , موتور EFP






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کامی جک j4 : با سلام جک جی ۴ ثبت نام اسفند بیستم ۴۰۲ ، امروز چهارم آبان تحویل شد ، رنگ سفید ، نمایندگی نیکخواه، بسیار مرتب و منظم و سالم تحویل شد.
تحویل ۳۰بهمن : سلام وقت بخیر تحویل ۳۰بهمن هستن کی دعوت نامه تکمیل وجه ارسال میشه؟ واریز اولیه مهرماه بوده
علی : سلام تارا v1رنگ سفید ،فروش فوری، تحویل ۱۳مهر ،بالاخره خدارو شکر امروز فاکتور شد،سود تاخیر۲۹۵۰۰
V4 سامانه یکپارچه ۳۰ مهر : مبارکه سود تاخیرش چقدر شد؟ برا من ۷۷۰۰ شد
X5 : یعنی مدارکتون داره ارسال میشه. این مرحله همزمان با تحویل ماشین سبز میشه
علی : سلام تحویل ۴ ابان امروز فاکتور شدم
V4 سامانه یکپارچه ۳۰ مهر : مبارکه سود تاخیرش چقدر شد؟ برا من ۷۷۰۰ شد
مریم : سلام دوستان کسی هست که تحویل ۹۰ روزه باشه و تحویل گرفته باشه؟
J4 مشکی گیلان : این سیاست روانشناسیشونه برای منتظر نگه داشتن مشتری. اول ابان میگفتن تا اخر ماه شاسی میشه و داره شاسی میشه. ابان تموم شد. الان اذر میگن اخر ماه شاسی میشه تا مردم دلشونو سنگ بذارن بگن این ماهم تموم شد. این امید دادنای الکی و دروغ واقعا فاجعست. بعد بهشون گفتم شما گفتین اخر ابان شاسی میشه گفتن بخدا معلوم نیست.
V4 سامانه یکپارچه ۳۰ مهر : سلام من v4 سامانه یکپارچه تحویل ۳۰ مهر بودم که امروز فاکتور شدم با سود تاخیر ۷۷۰۰ نمیدونم چرا با ۳۵ روز تاخیر سودش رو آنقدر کم دادن؟ کسی اطلاع داره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
توربو 6 دنده دستی : سلام دنا بنده تاریخ 6،12،1402 تحویل داده شد با همون مدل 1402
سهیل : سلام پذیرش 15مهر فاکتور نشده هنوز برام عدم نقص پرونده هم نوشته
حسین . : درود دوستان من دریافت پروندم 08/15 صدور فاکتورمزد 08/9 برنامه چه ؟؟
علی : سلام. آقا محمد مبارکه. پیش فروش بودی؟ و اینکه تکمیل وجه چه تاریخی بود؟
حمید : دنا 6 دنده تحویل 30 آذر هنوز روی فاکتور میچرخه کسی هست که فاکتور شده باشه
انتظار : امروز زنگ زدم نمایندگی گفتم همچین مسئله ای در مورد رانا قبلا بوده گفت بله اما از شانس شما ایندفعه طولانی شده
علی : منم تحویل 22شهریور بودم صدامون جای نمیرسه خدا کنه سرطان بگیرن
محمدحسین : تا برج 10 و 11 رو دادن منم مجوز خروج خورد گفت شنبه بیا برا تحویل واقعا برام جالبه چطور یک سری میان میگن هنوز نگرفتیم اقا پیگیری کنید خواهشا تا بگیرید انقدر هم ناله نکنید
رها دنا 6سرعته دستی 30 ابان پیش فروش : پیش فروش تکمیل وجه 17 شهریور
ساینا دوگانه پیش فروش اسفند 401 : ما هم که بعد از گذشت حدود دو سال هیچ خبری از ماشینی که نیست پولمونم الکی گرفتن گذاشتن تو جیب🫤