چگونه حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو را بیاموزیم ؟

 

چگونه حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو را بیاموزیم ؟

 

رپورتاژ- آموزش حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودروها یکی از دوره‌های آموزشی پرطرفدار و محبوب است. شرکت در این کلاس‌ها برای آن‌هایی که تمایل دارند در یک حرفه و یا کسب و کار پر درآمد و مهارتی مشغول به کار شوند، بسیار مناسب است. همان‌طور که می‌دانید افرادی که تمایل به خرید یک خودرو دارند، پیش از اقدام به خرید به نکات زیادی توجه کرده و موارد زیادی را بررسی می‌کنند. یکی از مهمترین این نکات، بررسی و کارشناسی بدنه و فنی یک خودرو است.

 

در چنین مواقعی خریداران از یک کارشناس خبره کمک می‌گیرند تا صفر تا صد خودروی مورد معامله را از نظر رنگ بدنه، ویژگی‌های فنی و ... بررسی کرده و تمامی ایرادات موجود در این بخش‌ها را به اطلاع خریدار برساند تا وی خریدی مطمئن‌تر و مقرون به صرفه‌تر را تجربه کند.

اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چگونه حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو را بیاموزیم با ما همراه باشید .


سرفصل‌ها و موارد ارائه شده در دوره آموزشی کارشناسی بدنه و فنی خودرو در پارسیان صنعت خودرو


کارشناسی رنگ و بدنه خودرو



در دوره آموزش کارشناسی فنی و بدنه خودرو و به منظور تشخیص رنگ آن، چندین مورد را خواهید آموخت. از جمله این موارد می‌توان به بررسی شاسی خودرو و ستون‌های آن اشاره کرد.

یکی دیگر از مواردی که با شرکت در این دوره‌ها آموزش خواهید دید بررسی رنگ شدگی بدنه خودرو است. در برخی از موارد این کار با مهارت بسیار بالایی صورت می‌پذیرد. به گونه‌ای که تشخیص رنگ شدگی و یا رنگ نشدن بدنه خودرو کاری بسیار دشوار و پیچیده خواهد بود.

با حضور در این دوره کارآموزان یاد می‌گیرند که چگونه با استفاده از چشم و یا با به کارگیری برخی از ابزار از قبیل دستگاه‌های تست رنگ دیجیتال و آنالوگ، رنگ شدگی بدنه یک خودرو و یا عدم رنگ شدگی آن را تشخیص دهند.

بررسی و تشخیص تعویض شدگی قطعات مربوط به بدنه خودرو و یا عدم تعویض این قطعات، یکی دیگر از مباحث و مواردی است که در دوره آموزشی حرفه کارشناسی بدنه خودرو خواهید آموخت.

همان‌طور که می‌دانید این عامل نقش بسیار مهمی در قیمت خودروها دارد. به همین دلیل در مبحث بازرسی بدنه و رنگ خودرو، تمامی اجزاء بدنه، اتاق و انواع شاسی‌ها به کارآموزان معرفی شده و نحوه تشخیص تمامی آسیب‌ها، تعویض‌ها و یا رنگ شدگی شاسی‌ها به اطلاع آن‌ها خواهد رسید. تشخیص دو تکه بودن و یا چپی بودن خودرو از دیگر مباحث ارائه شده در این دوره آموزشی است.

ارائه نکات و موارد مهم در بررسی سطوح و بخش‌های حساس و پر اهمیت خودرو از دیگر مباحثی است که در این دوره در اختیار کارآموزان قرار خواهد گرفت. از جمله این بخش‌های مهم و حساس در انواع مختلف خودروها می‌توان به سقف، ستون‌ها و شاسی‌ها اشاره کرد.

این امکان وجود دارد که خودروی مورد نظر شما بتونه کاری شده و یا پلیسه گیری شده باشد. با حضور در این دوره اطلاعات مهمی در مورد نحوه تشخیص و شناسایی بتونه، پلیسه گیری و یا هرگونه صافکاری‌های نوین در اختیار کارورزان قرار خواهد گرفت.

نحوه تشخیص تعویضی بودن اتاق خودرو، مفهوم رنگ و رنگ شدگی در خودرو، آشنایی با لایه‌های مختلف تشکیل دهنده رنگ، معرفی ضخامت رنگ در انواع اتومبیل‌ها، نحوه کار با دستگاه تست رنگ دیجیتال و ... از دیگر مباحث و متون ارائه شده در این دوره است.



کارشناسی فنی خودرو

بسیاری از افراد تمایل دارند مباحث مربوط به مسائل فنی خودروها را دنبال کرده و یا به بررسی سلامت موتور خودرو، گیربکس و دیگر موارد فنی آن اقدام نمایند. اهمیت کارشناسی و بررسی سلامت موتور یک خودرو از آنجایی است که برخی از فروشندگان برای حل و فصل بعضی از مشکلات خودرو از قبیل اختلال در پیستون و یا روغن سوزی و دیگر موارد فنی، برخی روش‌ها و تکنیک‌های کوتاه مدت را مورد استفاده قرار می‌دهند.

گیربکس و یا جعبه دنده یک خودرو نیز از دیگر بخش‌های بسیار مهم آن محسوب می‌شود. اگر این بخش عملکرد درستی نداشته باشد و یا درست کار نکند، خسارت‌های بسیار بالایی را برای مالک به بار خواهد آورد. برای نمونه مصرف سوخت ماشین با افزایش قابل توجهی مواجه خواهد شد. به دلیل اهمیت بالای این مبحث، در دوره آموزشی کارشناسی بدنه و فنی خودرو به این موضوعات نیز اندیشیده شده و سرفصل‌هایی متناسب با آن تدارک دیده شده‌ است.

بررسی سلامت جلوبندی خودرو و سیستم تعلیق، یکی دیگر از مباحث و سرفصل‌های مهم ارائه شده در این دوره آموزشی و فنی است. همان‌طور که می‌دانید اگر یک خودرو از سیستم جلوبندی درستی برخوردار نشده باشد امکان اختلال در رانندگی وجود خواهد داشت و یا ممکن است لاستیک‌های آن دچار آسیب‌هایی از قبیل سائیدگی و یا فرسودگی شوند.

پس اگر می‌خواهید به حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودروها وارد شوید باید به طور کامل با این موضوع نیز آشنایی داشته باشید تا بتوانید سلامت جلوبندی و سیستم تعلیق یک اتومبیل را تایید و تضمین کنید و به بررسی اصالت بدنه و موتور خودروها دست بزنید.

یکی دیگر از مباحث مهمی که علاقمندان با شرکت در این دوره یاد خواهند گرفت، مباحث مربوط به بررسی مشخصات اصلی و اساسی خودروها از قبیل شماره موتور، شماره شناسایی، اتاق و تعریف و تحلیل ماده ۳۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی است.

با شرکت در این کلاس‌ها کارورزان قادر به بررسی اسناد مالکیت و هویتی یک خودرو بوده و یا می‌توانند به تعریف دقیق و درستی از مشخصات درج شده در کارت شناسایی یک خودرو دست پیدا کنند تا بتوانند اصالت آن را مورد تایید قرار دهند. از جمله این مشخصات می‌توان به نوع موتور خودرو، تعداد سیلندرهای آن، نوع سوخت مصرفی و  .... اشاره کرد.

این افراد تعریف مشخصات اساسی درج شده در برگه کمپانی و آپشن‌های مختلف یک خودرو و نحوه مطابقت آن را نیز خواهند آموخت و با نحوه صحیح بازرسی و تشخیص هرگونه تغییر در مشخصات بدنه فنی و هویتی خودرو آشنایی حاصل خواهند کرد.

بررسی سلامت سیستم ترمز، تشخیص ایرادات فنی از قبیل روغن ریزی، روغن سوزی، بررسی و تست سلامت سیستم‌های کمکی، سلامت ایسیو خودرو، بررسی سلامت یونیت‌ها ، نحوه بررسی سیستم مولد قدرت اتومبیل، موتور، سیستم‌های سوخت رسانی و و... از دیگر مباحث مهم و سرفصل‌های ارائه شده در دوره آموزشی حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو هستند.  



مخاطبین دوره آموزشی کارشناسی بدنه و فنی خودرو

این دوره آموزشی از سطح مقدماتی تا پیشرفته برای تمامی علاقه‌مندان ارائه شده و صفر تا صد حرفه کارشناسی بدنه و فنی خودرو به کارآموزان و شرکت کنندگان آموزش داده خواهد شد. بنابراین برای حضور در این کلاس‌ها به هیچگونه پیش نیازی احتیاج نخواهید داشت.

مخاطبین دوره آموزش کارشناسی بدنه و فنی خودرو، تمامی فعالان حاضر در عرصه خرید و فروش اتومبیل و تمامی افرادی هستند که تمایل دارند به بازار خرید و فروش و معامله خودروهای مختلف وارد شده و به بررسی سلامت فنی و بدنه خودروها اقدام نمایند.

 

پارسیان صنعت خودرو

در مجموعه پارسیان صنعت خودرو علاوه بر دوره آموزش کارشناسی خودرو، دوره های دیگری مانند آموزش تعمیرات ایسیو، آموزش ریمپ خودرو، آموزش تعمیرات کبلومتر و مالتی پلکس و ... نیز آموزش داده می شود. همچنین تعمیرات انواع برد خودرو نظیر تعمیر ایسیو، تعمیر کیلومتر، تعمیر برد شیشه بالابر، تعمیر یونیت ایربگ و ... نیز انجام می شود.

جهت اطلاع از شرایط دوره ها می توانید با شماره های 02166363082 یا 02166362182 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کارشناسی بدنه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اردی پلاس : وای دلم آب شد.مبارکت باشه. انقدر ذوق داری ،که ساعت ۲ نیمه شب هم بیداری! درکت میکنم.
محسن : با سلام خدمت دوستان عزیز و بالاخص شاهین سواران محترم لطفا تجربه رانندگی با خودروی مذکور ومعایب و مزایا ونقاط ضعف ماشین رو بفرمایید و اگر برای حل مشکل پیش آمده راه حل دارید عنوان نمایید .دوم اینکه آیا آمپر آب ماشین بالا میاد توضیح مختصر و راه حل باچگونگی رفع مشکل با تشکر
میرزاده مشفقی : دوستان جان سلامی دیگر تجربه رانندگی شاهین پلاس بعد از ده هزار کیلومتر... چندروز پیش بردم سرویس دوم بعد از 9000 کیلومتر رانندگی روغن هیوندای 5 دابلیو 30 میریزن و روغن خوبیه کیفیتش قبل تعویض خوب بود خود شرکت برای پلاس میگه هر ده هزار کیلومتر بیار عوض کن ولی توصیه میکنم هر پنج هزار کیلومتر خودتون بیرون یا اگه وقت اضافه دارید داخل نمایندگی عوض کنید ، ماشین تا الان خداراشکر ایرادی نداشته و سواری و کیفیت رانندگی خوبی داره ، اگر لاستیک پهن بندازید یکم نرمی خودرو کم میشه من کمهو 205 انداختم نسبت به 185 بارز کوبش بیشتر شده ولی کنترل و فرمان پذیری و طبیعتا ریسک سرعت و مخاطرات جاده پایین میاد ... امیدوارم همه چشم انتظاران بزودی خودروشون رو تحویل بگیرن و لذت ببرن موید باشید
ali s3 : سلام انصراف بهترین گزینه هست، پارسال تیر s3 نوشتیم که تحویل ابان بود، دی ماه بهمون گفتن توقف تولید شده، طرح جایگزین بردارید یا sr3 تبدیل کنید تمامی طرح های جایگزین باید پول بیشتری میدادیم و تحویل تا همین اردیبهشت طول میکشید تبدیل به sr3 کردیم. تازه توی این یک هفته پلاک و بیمه شده هنوز بعد از یکسال دستمون نرسیده ماشین یادمه با خبر توقف تولید s3 میگفتن یک قطعه از x5 هم نیست و اونم چندین ماه عقب افتاد اگه میتونید از بازار بخرید، ثبت نام توی این وضعیت لشتباهه
Shahin G : کلا اونایی ک نزدیکندهمراه خودتون چنتا دیگم بیارید کی میدونه اونا حواله دارن یا نه والابلا اینا اگ نریم تجمع ماشین نمیدن البته تجمع درست حسابی ن مثل قبلی
علی : معراج عزیز ببخشید A5 شما چه رنگی و ثبت نام کی هستید؟
تارا دستی سفید فروش فوری : رنگ سفید تحویل ۶ تیر نهم فاکتور ۱۲ ام تخصیص پلاک انشاله هرچه زودتر فاکتور باشین واقعا بی ماشینی سخته
میرزاده مشفقی : دوستان جان سلامی دیگر تجربه رانندگی شاهین پلاس بعد از ده هزار کیلومتر... چندروز پیش بردم سرویس دوم بعد از 9000 کیلومتر رانندگی روغن هیوندای 5 دابلیو 30 میریزن و روغن خوبیه کیفیتش قبل تعویض خوب بود خود شرکت برای پلاس میگه هر ده هزار کیلومتر بیار عوض کن ولی توصیه میکنم هر پنج هزار کیلومتر خودتون بیرون یا اگه وقت اضافه دارید داخل نمایندگی عوض کنید ، ماشین تا الان خداراشکر ایرادی نداشته و سواری و کیفیت رانندگی خوبی داره ، اگر لاستیک پهن بندازید یکم نرمی خودرو کم میشه من کمهو 205 انداختم نسبت به 185 بارز کوبش بیشتر شده ولی کنترل و فرمان پذیری و طبیعتا ریسک سرعت و مخاطرات جاده پایین میاد ... امیدوارم همه چشم انتظاران بزودی خودروشون رو تحویل بگیرن و لذت ببرن موید باشید
تجمع تجمع تجمع : تاریخ تجمع سه شنبه 17 تیر ماه صبح ساعت 9 صبح جلو شرکت
حسن اقا : برو انصراف بده 10 ماهه ماشین مارو ندادن هزار تا استرس داری بعدش جنگ بشه تشه راننده اعتصاب بکنه مدل ماشین 404بزنن 405 بزنن نمی خوای
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
5دنده فوری تحویل مرداد : سلام آقای اکبری.شما ماشینتون 6دنده هست احتمالا.چقد پرداختی داشتین؟چون من دنا 5دنده هست تحویل 14مرداد نوشته فاقد صف فاکتور.یه بررسی بکن واطلاع بده
آنا : سلام دوست عزیز ... برای منم 31 خرداد قرار بود تحویل بدن هنوز خبری نیست ،پانا رینگ فولادی طرح مادران بی زحمت هر وقت خبری شد تاریخ دقیق منم در جریان بذار ارادتمندم
مجید : منکه تحویل مرداد 1404 دعوتنامه دیروز آمد و تا 25 تیر مهلت پرداخت دادن 207 پانا قالپاق طرح فرسوده . . .
مجید : دعوتنامه تکمیل وجه واسم امده 207 پانا قالپاق طرح خوردو فرسوده تحویل مرداد 1404 و تا 25 تیر مهلت پرداخت داده بهم . . .
خطاب به کوییک اس تحویل تیر : دروغ نمیگم برادر من چه دلیلی داره دروغ بگم تو این ماه عزیز من تبدیلی از اطلس به کوییک اس هستم و تاریخی که گفتم یعنی 24 ام مبلغ رو تکمیل کردم و دیشب دیدم فاکتور شدم
دوگانه تیر : سلام وقتتون بخیر.... آقا من طرح مادران ساینا دوگانه تیرماه بودم پیش فروش ، تبدیل اومد به ساینا تک، همون لحظه واریز کردم یعنی 13 خرداد... واقعا خداوکیلی ، اطلاع دارید که ما داریم فاکتور میشیم؟یا درحد شایعه و حرفه؟؟؟ و اینکه اگه صحت داره ، کی فاکتور میشم؟؟
پانا 18 مشکی : دوستان 18 خرداد هنوز فاکتور نشدم سود تاخیر 17 ملیون
علی 1 تیر : سلام دوستان موتور جدید تحویل 1 تیر بودم پیش فروش بودم ک امروز صبح نگاه کردم خبری نبود .لی آخر شب دیدم فاکتور شده پلاکم شده
ساینا اس بهمن : گوه زیاد میخوری دلال
فوق العاده بهمن 6بهمن : دوستان به گفته نمایندگی سایپا غفوریان مشهد فقط تمجع جواب میده پس دوشنبه ساعت 10