اسپرتیج برقی می‌شود؛ اولین اطلاعات از کانسپت کیا EV5

 

اسپرتیج برقی می‌شود؛ اولین اطلاعات از کانسپت کیا EV5

 

همین چند روز قبل بود که کیا از کراس‌اوور فول‌سایز و برقی EV9 رونمایی کرد. حالا به فاصله کوتاهی، این خودروساز کره‌ای با رونمایی از کانسپتی جدید با نام EV5 توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. این کانسپت طراحی بسیار مدرنی دارد و پیش‌نمایشی از یک کراس‌اوور کامپکت با پیشرانه برقی را ارائه می‌کند. براساس برنامه‌ریزی‌ها، نسخه تولید انبوه این مفهومی زیبا تا پایان سال در چین پرده‌برداری خواهد شد.

نماینده جدید فلسفه طراحی اتحاد تضادها

محصولات جدید شرکت کیا بر مبنای فلسفه طراحی «اتحاد تضادها» خلق می‌شوند. کانسپت EV5 از این قاعده مستثنی نیست و مطابق با اصول و چهارچوب‌های فلسفه مذکور توسعه پیدا کرده است. از نظر فرم بدنه، این مفهومی شباهت زیادی به برادر بزرگ‌تر خود، یعنی EV9 دارد و اتاق آن مکعبی و جعبه‌ای شکل است. این سبک از طراحی حس قدرت و اطمینان را به بیننده منتقل می‌کند.

کانسپت کیا EV5

در نمای روبه‌رو فرم خاص چراغ‌های اصلی کیا EV5 بیش از هر چیز دیگر جلب‌توجه می‌کند. این چراغ‌ها به‌وسیله یک نوار باریک به هم متصل شده‌اند. از آنجایی که این مفهومی از پیشرانه برقی بهره می‌برد، خبری از جلوپنجره مشبک نیست. شاید بدانید در محصولات بنزینی و دیزلی کیا، جلوپنجره مشبک ساختار ویژه‌ای دارد که از آن با عنوان پوزه ببر یاد می‌شود. در محصولات برقی این المان تغییر ماهیت داده و با همکاری سایر اجزا، هویتی با نام «چهره ببر دیجیتال» را خلق می‌کند.

کانسپت کیا EV5

در نمای جانبی، کیا EV5 طراحی جسورانه و پویایی دارد. گلگیرهای این کانسپت برقی بسیار متورم هستند و روی آن‌ها چند خط تیز به‌چشم می‌خورد. درون این گلگیرها، رینگ‌های بزرگ 21 اینچی با طراحی متقارن جا خوش کرده‌اند. استفاده از رنگ مشکی برای لبه گلگیرها، رکاب و ستون‌ها از دیگر نکات قابل‌ذکر در نمای جانبی EV5 هستند.

نمای جانبی کانسپت کیا EV5

طراحی کیا EV5 در نمای عقب ساده‌تر است، اما بااین‌حال بازهم می‌توان آن را زیبا و متمایز توصیف کرد. البته در این نما، به‌خاطر شکل چراغ‌ها شاید برخی EV5 را به محصولات ولوو تشبیه کنند! این کراس‌اوور برقی به اسپویلر انتهای سقف مجهز است و سپر آن ساختاری عضلانی دارد.

نمای عقب

تازه‌ترین کانسپت شرکت کیا تحت نظارت «کریم حبیب» طراحی شده است؛ طراح بسیار معروفی که سابقه کار در دو کمپانی بزرگ مرسدس بنز و ب‌ام‌و را در کارنامه دارد. طبق گفته‌های آقای حبیب، کیا EV5 با الهام از تضاد‌ها و هماهنگی‌های موجود در طبیعت و هنر معماری طراحی شده است. از نظر ابعاد باید این کراس‌اوور مفهومی را با کیا اسپورتیج مقایسه کرد. به عبارت دیگر، EV5 در دسته کراس‌اوورهای کامپکت جای می‌گیرد.

کانسپت کیا EV5

طراحی داخلی پیشرفته و مدرن

در داخل کابین، کیا EV5 طراحی بسیار مدرن و آینده‌نگرانه‌ای دارد. هرچقدر که در نمای بیرونی این کانسپت شبیه به مدل‌های خیابانی است، به همان نسبت در داخل کابین با شرایط متفاوتی روبه‌رو هستیم. داشبورد این مفهومی کره‌ای طراحی ساده و مینیمالیستی دارد، اما به‌جای فرمان دایره‌ای از غربیلکی شش‌ضلعی برخوردار است! در پشت فرمان یک نمایشگر عریض وجود دارد که تا میانه‌های داشبورد امتداد پیدا کرده؛ این نمایشگر لمسی است.

تصویر کابین

اگر به تصاویر کابین کانسپت کیا EV5 با دقت نگاه کنید، اثری از کنسول میانی پیدا نخواهید کرد. این ویژگی باعث می‌شود داشبورد دارای حالتی معلق باشد. در قسمت میانی داشبورد چند دکمه لمسی به‌چشم می‌خورد. دریچه‌های مربوط به سیستم تهویه مطبوع نیز بسیار باریک هستند و کشف آن‌ها نیازمند دقت فراوان است.

کانسپت کیا EV5

از دیگر ویژگی‌ها جالب کابین کیا EV5 باید به سقف پانورامیک و صندلی‌های چرخان آن اشاره کنیم. این صندلی‌ها تا 90 درجه قابلیت چرخش دارند؛ درنتیجه ورود و خروج از کابین بسیار راحت‌تر می‌شود. مکمل این امر، حذف ستون B و باز‌شدن خلاف جهت هم درهای جلو و عقب است.

کانسپت کیا EV5

کانسپت کیا EV5 یک خودروی دوستدار محیط‌زیست است. در کابین این کانسپت پیشرفته، ردپایی از چرم حیوانی وجود ندارد. درعوض کیا برای ساخت قسمت‌های مختلف از بطری‌های بازیافتی و عصاره جلبک دریایی استفاده کرده است. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم پنل سقف و درها، صندلی‌ها و رویه داشبورد جنسی از مواد بازیافتی دارند.

کانسپت کیا EV5

پیش‌بینی‌ها درباره مشخصات فنی کیا EV5

در مقطع کنونی، شرکت کیا از پرداختن به مشخصات فنی EV5 خودداری نموده و فقط به انتشار تصاویر و برخی ویژگی‌های کلی بسنده کرده است. با وجود این می‌توان حدس زد که این خودرو بر مبنای پلتفرم E-GMP تولید خواهد شد. شاید بدانید این پلتفرم به‌طور اختصاصی برای خودروهای برقی توسعه پیدا کرده است و تاکنون مدل‌هایی مثل کیا EV6 و سری آیونیک هیوندای براساس آن ساخته شده‌اند.

کانسپت کیا EV5

به‌احتمال‌زیاد قوای محرکه کیا EV5 با مدل EV6 مشترک خواهد بود. اگر این موضوع درست از آب دربیاید، باید گفت نسخه پرچمدار این خودرو با پیشرانه دو موتوره و باتری 77 کیلووات‌ساعتی وارد بازار خواهد شد. این باتری می‌تواند شعاع حرکتی 480 مایلی را برای EV5 به ارمغان بیاورد.  

کانسپت کیا EV5

گفتنی است کانسپت کیا EV5 در چین و در همایش موسوم به EV Day رونمایی شد. همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، نسخه تولید انبوه این مفهومی تا پایان سال پرده‌برداری و ابتدا در چین عرضه می‌شود. این کراس‌اوور برقی رقبایی مثل نیسان آریا و تویوتا bZ4X را پیش روی خود دارد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اسپرتیج برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 62 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
داریوش : سلام متاسفانه منم ثبت نام دی هستم تحویل اردیبهشت برای منم همین مبلغ اومده
مهدی : دوست عزیز قیمت رو داخل باما ببین ماشین من گرونتره، چون خانواده هستیم قصد عوض کردن دارم، تارا یه مقدار بدفروش هم هست، البته هر ماشین ایرانی به نحوی ایرادی داره و ماشین شما هم به این زودی ها فاکتور نمیشه
علی : تا اوایل دی ماه 403 فاکتور شده، هنوز ثبت نام بهمن یک ماه دگ تازه شاسی بشه و بعد شاسی یک ماه بعدش تحویلت میدن ، مرداد ماه منتظر تحویل باش یا باتاخیر شهریور ، روال اینه متاسفانه
علی : قیمت قطعی وجود ندارد قیمت مصوب هست شما سال 403 ثبت نام کردی مدل 404 و باید مابه‌التفاوت رو بدید ، قانونه ، از جیب شرکت که نمی دن
شاهین زمستان 03 : منظور اینه که شما ممکنه آذر403 پیش پرداخت واریز کرده باشی و موعد تحویلت آذر 404 باشه و شماره پذیرشت جلوتر از کسی باشه که دی 403 واریز کرده و موعد تحویلش شده مرداد 404 :)
علیرضا : تارا دستی تیتانیوم طرح مادران واریزی اول ۱۵ مهر واریزی دوم ۵ اسفند فاکتور ۲۸ اردیبهشت
میثم یا علی از تو مدد : من شاهدم که پول داد به رفیقم و ما با هم حواله خریدیم و من سود کردم
تبدیل به j7 : از ما بیچاره تر کسی نیست بعد ۱۱ ماه الان ۱۲ روزه پلاک و شاسی شدم روزی ۱۰ بار گوسی چک میکنم ببینم کی زنگ میزنند واسه تحویل ولی هیچ هیچ
رامین : سلام جناب میرزاده مشفقی،مبارکتون باشه و چرخش همیشه به سلامت بچرخه،لطفا بگید وضعیت ماشین توی سربالایی چطوره، باتوجه به سنگین بودن وزن ماشين و اتوماتیک بودن جواب میده؟ممنون میشم.
ایگل : دکتر عجله نکن میدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس جی : دم ثبت نام کننده مادیران گررم امروزه گل کاشتند شرکت با خاک خون یکی کردن حالا نوبت ماست تاکی این همه حق خوری ظلم
مرتضی آریزو 6پرو : فقط بهترین کار فقط تجمع تجمع تجمع اگه بقیه هیچ فایده ای نداره
تخ : ملتو چی فرض کردی
فرزانه : 🤣🤣🤣🤣🤣 راست گفتی
رضا17بهمن : سلام حسین چ روزی فاکتور شدی؟من چهارشنبه فاکتور شدم اما پلاک نشدم
اطلس24مهر : اطلس 21مهر واقعا فاکتور شدی؟واریز اول و دوم و تاریخ سخا چه روزی بوده ؟لطف کنید بگید.
سایپا خراب شده : دروغ میگن مثل سگ میان میگن فاکتور شدیم چجور 21 فاکتور شده هجده نشده
اطلس مهر : سلام...آدم میمونه کجا شکایت کنه...چون سود تاخیر رو میگن حساب میشه تا زمان فاکتور ماشین هیچ جا نمیشه شکایت کرد..ولی بعد از فاکتور ماشین میشه واسه پول تاخیر ازشون شکایت کرد..که باز هم دستمون به جایی نمیرسه چون به بالا وصل هستن..مگه ما آقای رئیس جمهور رو انتخاب نکردیم...انتخاب کردیم بره جایی که حق ما پایمال بشه از ما دفاع کنه..حالا کجاست..واسش مهم هم هست اینجا حقی از مردمش ضایع شده؟؟؟؟؟؟
غیبت کبری اطلس : من اینقدر ک گوشیمو چک کردم سروضع خودمو چک نکردم اونقد ک زنگ زدم ب سایپا به بابام زنگ نزدم. ای لعنت به شما ک فقط شعار مرگ بر آمریکا بلدید ای لعنتتتتتتتتتتتت
کوئیک جی ایکس ال تیر خزداد : دعوت نامه کوئیک جی ایکس ال تیر خزداد می میاد ،کسی هست اینجا تحویل. تیر جی ایکس ال