بررسی لکسوس CT 200h 2014

بررسی لکسوس CT 200h 2014

خودرو ها را می توان در دسته های مختلفی همچون اسپرت، لوکس، روزمره و یا با مصرف بهینه تقسیم کرد اما پیدا کردن خودرویی که تمامی این خصوصیات را در هم بیامیزد کار دشواری خواهد بود. با این وجود لکسوس توانسته به خوبی تمامی این موارد را در یک خودرو گردهم آورد. چندان جای تعجب نیست که CT 200h خودرویی شیک از آب در آمده است. این مدل از معدود خودرو های کوچک اما با کلاس موجود در بازار است و لکسوس نیز با افزودن جلو پنجره همیشگی خود، چراغ های حرکت در روز LED، و تزئینات اسپرت در پکیج F Sport ظاهر خودرو را نو نوار ساخته است.

بررسی لکسوس CT 200h 2014

لوکس بودن خودرو به هیچ وجه از کارایی آن نکاسته و شما می‌توانید به راحتی از این هاچ بک چهار درب برای حمل بارهای حجیم استفاده کنید. پیشرانه هیبریدی تعبیه شده در این خودرو مصرف سوخت کاملا بهینه ای را به ارمغان آورده است. این پیشرانه در اصل همان مدل مورد استفاده در تویوتا پریوس است که در چرخه ترکیبی به 6.7 لیتر بنزین برای طی 100 کیلومتر نیاز دارد. البته این پیشرانه کم مصرف، توان نسبتا کمی را –حتی با در نظر داشتن هیبریدی بودن خودرو- در اختیار می گذارد. درست است که CT 200h به خوبی از پس پیچ ها بر می‌آید، اما به شدت آهسته پیش می رود و موتور بنزینی آن، هنگام فشردن پدال گاز صدای زیادی به راه می اندازد.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی لکسوس CT 200h 2014

لکسوس CT 200h 2014 هاچ بکی چهار درب و جمع و جور با پیشرانه ی هیبریدی با ظرفیت پنج سرنشین است که تنها در یک تیپ به بازار عرضه شده است. تجهیزات استاندارد این خودرو از این قرار است: رینگ های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ های خودکار در جلو، آینه های مجهز به گرمکن، سانروف، ورود و استارت بدون نیاز به کلید، کنترل آب و هوای دونقطه ای خودکار، تو دوزی چرم مانند (از جنس وینیل)، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در هشت جهت (دارای پشتی برقی)، صندلی های تاشو در عقب، فرمان تلسکوپی خم شونده به طرفین، اتصال بلوتوث برای تلفن و سیستم صوتی دارای 6 بلندگو با پخش سی دی، رادیوی ماهواره ای و درگاه iPod/ USB.

بررسی لکسوس CT 200h 2014

بسته به محل سکونت شما، لکسوس چندین پکیج مختلف را همراه این مدل ارائه می کند. پکیج Audio Display، سیستم صوتی با 10 بلندگوی با کیفیت، نمایشگری 7 اینچی، دوربین دید عقب، درگاه USB و کنترل لمسی را به خودرو می افزاید. در پکیج Navigation علاوه بر این امکانات، مسیریاب ماهواره‌ای صوتی، رادیوی HD، سیستم سرگرمی-اطلاعاتی Enform و سیستم تماس اضطراری Safety Connect نیز به چشم می‌خورد. برف پاکن های حساس به باران و آینه الکتروکرومیک، پکیج Premium را از سایرین مجزا می‌سازد. پکیج Luxe به تمامی این این تجهیزات، تو دوزی چرم و صندلی راننده با قبالیت ذخیره وضعیت در حافظه را می افزاید. در پکیج Seat Comfort صندلی شاگرد، برقی و قابل تنظیم در چهار جهت و صندلی های جلو مجهز به گرم‌کن می باشند.

بررسی لکسوس CT 200h 2014 بررسی لکسوس CT 200h 2014

در پکیج F Sport، رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، سیستم تعلیق اسپرت، بادشکن بزرگتر در عقب و مجموعه ای از افزونه های تزئینی در داخل و خارج به خودرو اضافه می‌شوند. فارغ از تمامی این پکیج ها، چند آپشن مجزا اعم از چراغ های نور پایین LED در جلو، کروز کنترل تطبیقی مجهز به سیستم پیش تصادم، سنسور های پارک در عقب و جلو، دوربین اضافی و نمایشگر تعبیه شده در آینه الکتروکرومیک، در صورت درخواست روی خودرو نصب خواهند شد. 

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی لکسوس CT 200h 2014

لکسوس CT 200h 2014 از یک موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری بنزینی، یک جفت ژنراتور/موتور برقی و یک بسته باتری نیکل-هیدروژنی کسب قدرت می کند. مجموع توان آن 134 اسب بخار است که به وسیله گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) به چرخ های جلو انتقال می یابد. در بررسی صورت گرفته CT 200h توانست ظرف 10.4 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد. نقطه قوت CT 200h مصرف سوخت آن است که در سیکل های شهری، بزرگراه و ترکیبی به ترتیب 5.4، 5.8 و 5.6 لیتر می باشد. 

 

ایمنی

بررسی لکسوس CT 200h 2014

مجموعه امکانات ایمنی CT 200h 2014 از این قرار است: ترمز های دیسکی ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و کشش، کیسه های هوای جانبی در عقب و جلو، کیسه های هوای پرده ای  و دو کیسه هوای زانویی در جلو. همچنین سیستم Safety Connect به صورت استاندارد روی خودرو نصب است که امکاناتی همچون اخطار خودکار تصادم، مکان یابی خودروی مسروقه و کمک های اضطراری را برای سرنشینان فراهم می آورد. آپشن دوربین دید عقب و سنسور های پارک عقب و جلو نیز در صورت درخواست به این لیست افزوده می شود. آپشن کروز کنترل تطبیقی  یک سیستم پیش از تصادم را به خودرو می افزاید که با استفاده از حسگر های راداری برخورد حتمی را هشدار می دهد و به صورت خودکار اقدام به سفت کردن کمربند های جلو و راه اندازی سیستم کمک ترمز می‌کند. لکسوس CT 200h 2014 در آزمایش ترمز توانست از سرعت 100 کیلومتر با طی 36.5 متر باز ایستد. موسسه بیمه ایمنی بزرگراه، لکسوس CT 200h 2014 را شایسته بهترین امتیاز خود یعنی «خوب» در زمینه برخورد از جلو، تصادم جانبی و آزمایش سنجش استحکام سقف دانست. همچنین طراحی پشتی سر این خودرو در بخش حفاظت از سر و گردن امتیاز "خوب" دریافت کرد.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی لکسوس CT 200h 2014

متقاضیان این خودرو نباید انتظار دیدن همان چرم نرم و دوست داشتنی و چوب کاری های درخشانی که در سایر خودرو های این کمپانی یافت می شود را در این هاچ بک داشته باشند. البته هنوز هم داخل خودرو از جذابیت زیادی برخوردار است و قطعات نرم بکار رفته در آن –حتی تودوزی وینیل آن- کاملا مناسب این کلاس می‌باشد.

بررسی لکسوس CT 200h 2014

به طور کلی نشانگر ها و کنترل های تعبیه شده در اتاق دید کافی را دارند و به راحتی قابل دسترسی اند. با انتخاب پکیج Audio Display یا Navigation، سیستم کنترل لمسی لکسوس  به تجهیزات خودرو افزوده می شود. این سیستم، اهرمی موس مانند را در اختیار شما می گذارد که بوسیله ی آن می توانید نشانگر نمایش داده شده در نمایشگر بزرگ مرکزی را به حرکت در آورید.

 

بررسی لکسوس CT 200h 2014

اگر چه استفاده از این سیستم خیلی به استفاده از موس رایانه شباهت دارد، حساسیت خیلی بالای این کنترل در حین رانندگی استفاده از آن را دشوار می سازد. صندلی های جلو به خوبی سرنشینان را در بر می گیرند. علی‌رغم انحنای سقف، فضای کافی برای سر سرنشینان عقب فراهم آمده و پاها نیز در عقب آزادانه جا به جا می شوند. با این وجود، کوچکی درب های عقب، ورود و خروج سرنشینان را با مشکل مواجه می‌کند. برای قرار دادن وسایل اضافی خود، باید به محفظه کوچک درون داشبورد و جای نقشه در درهای جلو اکتفا نمایید. در پشت صندلی های عقب، فضایی به اندازه 0.4 متر مکعب وجود دارد که نسبت به صندوق معمول هاچ بک ها کوچک محسوب می شود.

 

تجربه رانندگی

بررسی لکسوس CT 200h 2014

سوار شدن بر CT 200h 2014 مستلزم آن است که شما سطح توقعات خود را پایین بیاورید. پیشرانه هیبریدی این هاچ بک به شکلی تنظیم شده است که حداکثر مسافت ممکن را بپیماید و در نتیجه خودرو در رده ی قیمتی خود عملکرد مناسبی ندارد. مضاف بر این، پیشرانه ی بنزینی خودرو، هنگام شتابگیری حداکثری، صدای خوشایندی از خود تولید نمی کند. با تمام این احوالات، رانندگی در ترافیک شهری با CT 200h 2014 کاملا سهل و راحت است. شما به سختی متوجه تغییر پیشرانه از حالت برقی به بنزینی خواهید شد. به همین نسبت سیستم Stop-Start اتوماتیک خودرو نیز کاملا بی نقص کار می کند و پس از خاموشی خودکار پشت چراغ، به هنگام حرکت دوباره پیشرانه به نرمی شروع به حرکت می کند. در مجموع CT 200h 2014 یک هاچ بک هیبریدی کاملا مناسب است که فرمانپذیری بسیار دقیقی را از خود به نمایش می گذارد. کیفیت سواری آن با سیستم تعلیق استاندارد خوب می باشد، اما سیستم تعلیق اسپرت که در پکیج F-Sport عرضه می‌شود، بسته به شرایط جاده، ممکن است خیلی دلچسب سرنشینان نباشد.


منبع

Edmunds

برچسب : CT 200h , لکسوس , هاچ بک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

9 نظر

ali
2

بهترين ماشين از همه نظر ، فقط شتابش يه مقدار پايين كه تو ايران مگه چه قدر سرعت ميشه رفت تو اين جاده ها ، اگر دنبال يه ماشين كم خرج ، زيبا ، با سواري نرم هستين لكسوس بهترين گزينست
در مورد بنز و بي ام و اگر مي خواين تو ايران سوارشين خرجش بالاست ، چون بنزين ما كيفيتش پايين ماشين ها زود به خرج مي افته و بايد هر سري براي تنظيم موتور ٢ تا ١٠ ميليون هزينه كنيد
با تشكر
22:49  1394/08/24
پاسخ دادن
بابک
1

قدر زر را زرگر داند و قدرگوهر گوهری
13:36  1394/08/08
پاسخ دادن
ممد
2

پیکان آقام رادیو خرابش میارزه به این
18:26  1394/07/30
پاسخ دادن
مهدی
1

آقا یه سوال ماشینهای هایبرید Plug in دارن این نداره؟؟؟ اگه نداشته باشه عالیه!!!!!
22:06  1394/06/16
پاسخ دادن
رضا
5

این ماشین درسته که خوشگله و از موتور بسیار پیشرفته و اپشنای بروز بهره میبره ولی در مقایسه با هاچبکائی مثه گلف جی تی ای , فورد فوکوس, فورد فیستا, اوپل و مگان اسپرت و سوبارو و الفا رومئو و هاچبکائی نظیر بنز و بی ام دبلیو و ائودی و مینی کوپر و حتی شورولت سونیک و ..... که همشون صفر تا صد زیر 8 ثانیه ای دارن و به غولهای کوچک خیابونی معروفن, ماشین بسیار تنبلی به حساب میاد.
01:38  1394/04/06
پاسخ دادن
کاربر: جواد.س
4

به نظر من که اصلا خودروی قابل توجیهی نیست
موتور ۱۸۰۰
هیبریدی
اونوقت مجموع قدرت ۱۳۴ اسب بخار،صفر تا صد۱۰/۴ ،قیمت هم که...
16:31  1394/04/05
پاسخ دادن
میثم
3

ماشین لکسوس ct 200 h دوست دارم مصرف بنزین پایین خلیی بود قیمت 200 میلیون تومن میباشد پراید متوسط بنزین
00:07  1392/12/22
پاسخ دادن
پارسا
0

مال هوا گیری یا مال کاربراتور توش بنزین پره زود خاموش میشه
14:30  1397/10/28

امیر
9

فرمون پراید می ارزه به کل این ماشین!
والا:)
22:29  1392/12/21
پاسخ دادن
فردین
13

مفتی هم بهم بدن نمی خوامش.
19:03  1392/12/21
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : اره داداش ولی الان ۱۹ م اینا فاکتور شده یعنی طلسم ۱۸ م شکست بلاخره داره فاکتور میشه نگران نباشید
سلطان : دوست عزیز هربار که پیامک میاد خیلی از دوستان هی میگن این اخرین پیامکه؟نه دوستان عزیز به احتمال قوی تا۱۵مرداد پیامک واریز شاهین جی میاد نگران نباشید
فروش فوری شاهین اتومات پذیرش 21 دی : نسبت به نظر قبلی دقیقاً هفته قبل هم یکی از دوستان همین وعده رو نقل کرد که گویا پذیرش های فروش فوری دو دسته شدن و پذیرش های 18 دی ماه و پذیرش 25 دی ماه دوستان من تماس گرفتم گفتند هیچی معلوم نیست حتی پذیرش 18 دی رو هم نگفت هنوز فاکتور شده بار ها این مسئله که یه سری ها میگن شرکت فروش فوری هارو دو قسمت کرده را بهش گفتم گفت ما همینقدر می‌دونیم و درباره این تقسیم ها هم چیزی خبر نداریم خلاصه این که مشابه صحبت این دوستمون را یا خودش یا یه بنده خدای دیگه هفته قبل مطرح کرده بود که بعد 18 دی را هفته بعد که این هفته باشه میدن الان دقیقاً همون هفته است و دوباره میگن بیست پنجمی هارو به قول خودش هفته بعد شروع میشه میتونید اسکرول کنید پایین صفحه پیدا کنید این وعده وعید های تکراری راه گشا نیست چند بار بحث تامین قطعات قسمت ساندروف را دارن میگن که باور کردنش سخته چرا که من به سبب کارم هر روز کامیون های حمل ماشین های سایپا رو میبینم که دارن شاهین اتومات با سانروف حمل می کنند و سانروف هم دارن مخلص کلام اینکه به هیچ عنوان شفاف سازی صورت نگرفته و همچین خبر هایی را هم نمیشه اعتماد کرد
مهران : سلام ۲۳ آبان ثبت نام کردن هنوز شاسی نشده جک s3 هر موقع هم تماس میگیرم هیچ جواب مشخصی نمیدن توروخدا کرمان موتور ثبت نام نکنین
وی۱ پلاس اردیبهشت : والا ما تحویل اردیبهشتیم هنوز فاکتور هم نشدیم.زودتر از موعد کجا بود
گلچین : برا منم اینجوریه‌تحویل ۱۶ خرداد هستم.
شاهین : من امروز تماس گرفتم. کارشناس گفت که سایپا توی سیستم فروش فوری ها رو دو دسته کرده. یه دسته اونایی هستن که تا 18 دی پرداختی داشتن. و یه گروه هم بعد از اون. اونایی که بعد از 18 دی بودن رو به عنوان "پذیرش 25 دی ماه" اسم گذاشتن. طبق گفته کارشناس، 18 دی ماهی ها همه فاکتور شدن و اونایی که 25 دی ماهی هستن از هفته بعد شروع میشه فاکتور شدن شون
اطلس : بعد از پرداخت دعوتنامه ،باید برگه سخا را ببرید نمایندگی.
خودرو برقی : دوستان به نظرتون ثبتنام خودرهای برقی که گذاشتن ارزش ثبتنام دارن؟؟ آخه تو ایران هیچ ایستگاه برقی ندارم مخصوصا تو جاده ها
حامد : بله درسته ثبت نام بهمن قیمت قعطی بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آزاده : 18 دی تکمیل سفید سقف پانا امروز فاکتور شد
حسین : سلام ،من حضوری زدم
سوین : والا من 17 دی ام هنوز فاکتور نشده
رانا 30بهمن 19دی تکمیل وجه : دوستان 28فاکتور شد و 30پلاک الان در حال صدور اسناد هست چند روز دیگه تحویل میشه
رانا 29 اسفند : کجای کاری بهمن تموم نشده
یاسر : نه فروش فوری اردیبهشت309تمن دادن سریع فاکتورمیکنه
رضا : خبری نیست که. آپدیت هم نشده همون 30 اردیبهشت آخرین آپدیته
دوگانه اسفندs : من امروز زنگ زدم سایپا منشی شرکت گفت دعوتنامه اسفند بزودی میاد وهیچ افزایش قیمتی نداره لطفا به شایعات توجه نکنید
محمد ساینا تک : سلام موعد تحویل کی بودین؟
pooria : سلام و ارادت بچه ها منم امروز ماشینو تحویل گرفتم تبدیل توربو تحویلی زمستان تبدیل زدم به EFP ماشین تحویلی 2 خرداد از لحاظ سواری خوبه و نرم و واقعا بی صدا اما یکم متریالش ضعیفه ولی بازم قابل قبوله انشالله قسمت همگیتون بشه