بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

مدل 2014 هیوندای سانتافه اسپرت حرف های زیادی برای گفتن دارد. این شاسی بلند 5 نفره که طراحی هوشمندانه و جسوری دارد، میزان بالایی از تجهیزات استاندارد و آپشن ها را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین کابین جادار و دلپذیر و در عین حال ساکتی دارد، شتابگیری و هندلینگ آن انتظارات بسیاری از خریدارانش را برآورده می‌کند. اما با توجه به رقابت داغی که بین شاسی بلندها در سال 2014 در جریان است، یک خودرو برای اینکه بتواند در بالای این لیست قرار بگیرد، باید از عملکرد خوبی برخوردار باشد. در واقع، سانتافه اسپرت چیزی بیش از خوب بودن انجام داده است: با اینکه فقط یک سال از معرفی آن می‌گذرد، اما عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است. 

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

مدل اسپرت برادر کوچکتر مدل سه ردیفه و هفت نفره سانتافه است. مدل پنج نفره اسپرت با حذف ردیف سوم،  21 سانتیمتر کوتاهتر شده است. نتیجه این کاهش طول، کمی لذت رانندگی بیشتر و قابلیت مانور بالاتر در فضاهای محدودتر می‌باشد. هیوندای دو نوع موتور برای اسپرت ارائه کرده است: موتور پایه 4 سیلندر به حجم 2.4 لیتر و موتور قویتر و سرحال تر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر. بااینکه کوچکترین عضو خانواده سانتافه است، مدل اسپرت همچنان کاملا جادار و برای سرنشینان بزرگسال فضای کافی برای نشستن فراهم می‌کند. فضای بار نیز برای سفرهای کوتاه و زندگی خانوادگی کاملا کافی است.

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

و در ادامه سنت فعلی هیوندای، سانتافه اسپرت باقیمتی کاملا رقابتی، امکانات رفاهی و لوکس جذابی را ارائه می‌کند. و جذاب تر از همه اینها پوشش گارانتی دست و دلبازانه هیوندای است. در مجموع، هیوندای سانتافه اسپرت 2014 در اکثر زمینه ها با شاسی بلند های شاخص مانند فورد Escape، هوندا CR-V، مزدا CX-5، و تویوتا RAV4 برابری می‌کند. یکی از زمینه هایی که هیوندای کم می‌آورد مصرف سوخت است. در مقایسه با رقبایی که قبلا نامشان ذکر شد، سانتافه اسپرت در سیکل ترکیبی مصرف سوخت بالاتری دارد. اما با وجود این اخطار، ما هنوز از صمیم قلب سانتافه اسپرت 2014 را یکی از بهترین شاسی بلندهای کوچک می‌دانیم.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

هیوندای سانتافه اسپرت 2014 یک شاسی بلند کوچک با ظرفیت 5 سرنشین است که در دو مدل پایه و 2 لیتری توربو عرضه می‌شود. امکانات استاندارد برای مدل پایه شامل رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، اسپویلر عقب، چراغ های جلو از نوع LED، شیشه های دودی عقب، دسترسی بدون کلید، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، تجهیزات تمام برقی (شیشه و آینه ها)، تهویه مطبوع، فرمان تلسکوپی با قابلیت حرکت به سمت بالا و پایین، تودوزی پارچه ای، صندلی های عقب با قابلیت تاشدن به نسبت های 40/20/40، بلوتوث برای تلفن و سیستم صوتی، سیستم ارتباطی BlueLink هیوندای، سیستم صوتی با شش بلندگو و پخش کننده CD، رادیو ماهواره ای و در گاه ورودی برای iPod/USB می‌شود.

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014
بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

چراغ های جلوی اتوماتیک، چراغ های مه شکن، آینه های مجهز به گرمکن، ریل برای باربند سقف، فرمان با روکش چرمی، صندلی های جلو مجهز به گرمکن، صفحه نمایش لمسی 4.3 اینچی برای کنترل سیستم صوتی، دوربین دید عقب و صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در 8 جهت مختلف (4 جهت برای تنظیم گودی کمر) جزو تجهیزات سفارشی این خودرو می‌باشند. پکیج Premium علاوه بر امکانات فوق تجهیزاتی مانند دسترسی و استارت بدون کلید، صندلی سرنشین با تنظیم برقی، صندلی عقب با قابلیت تا شدن به نسبت 40/60 با ضامن های تا کردن در قسمت بار، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه ای، عقربه های نمایشگر ارتقا یافته، کامپیوتر سفری با صفحه نمایش رنگی، آینه الکتروکرومیک، آفتابگیرهای شیشه های عقب و سیستم کنترل نقاط کور را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014
بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

مدل 2 لیتری توربو شامل تمام امکانات فوق است، به علاوه موتور پرقدرت تر توربوشارژری و رینگ های 18 اینچی و پکیج یدک کشیدن. پکیج  Technology برای هر دو تیپ پایه و 2 لیتری توربو قابل سفارش است و رینگ های بزرگتری را به خودرو اضافه می‌کند (19 اینچ برای مدل 2 لیتری توربو و 18 اینچی یرای تیپ پایه با پکیج  Premiu)؛ از دیگر تجهیزات این پکیج می‌توان به چراخ های جلوی زنون، سنسورهای پارک عقب، سقف پانوراما، فرمان مجهز به گرمکن، صندلی راننده با حافظه برای تنظیمات، صندلی های جلو با قابلیت تهویه، صندلی های عقب مجهز به گرمکن، مسیریاب ماهواره‌ای با نمایشگر 8 اینچی لمسی، سیستم صوتی ارتقا یافته برای مدل پایه با پکیج Premium و سیستم صوتی اینفینیتی surround با 12 بلندگو برای مدل 2 لیتری توربو اشاره کرد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

قدرت دهنده مدل پایه هیوندای سانتافه اسپرت 2014 موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری است که قدرتی معادل 190 اسب بخار و گشتاوری در حدود 245 نیوتن متر تولید می‌کند. سیستم دیفرانسیل جلو استاندارد و نوع چهار چرخ محرک جزو آپشن های سفارشی است. تنها گیربکس در دسترس 6 سرعته اتوماتیک می‌باشد. مصرف سوخت در حد رضایت بخشی است: 12 لیتر در 100 کیلومتر برای سیکل ترکیبی (13 لیتر در شهر و 10 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر) برای مدل دیفرانسیل جلو؛ برای مدل دو دیفرانسیل این اعداد 13 لیتر در سیکل تر کیبی در 100 کیلومتر (14 لیتر در شهر و 11 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر) ثبت شده است. اکثر رقبا از نظر مصرف سوخت عملکردشان کمی بهتر است. سانتافه اسپرت 2 لیتری توربو، با استفاده از توربوشارژرش افزایش قدرتی تا 264 اسب بخار و 364 نیوتن مترگشتاور ایجاد می‌کند. ماکان توربو با مصرف 12 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی  (14 لیتر در شهر و 10 لیتر در اتوبان) برای مدل دیفرانسیل جلو و 13 لیتر به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی ( 15 لیتر در شهر و 11 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر ) برای مدل دو دیفرانسیل، در مقایسه با مدل پایه مصرف سوخت چندان زیادی ندارد. در آزمون های انجام شده، شتاب 0 تا 100 سانتافه اسپرت 2 لیتری توربو دو دیفرانسیل،  8.1 ثانیه ثبت شده است که از میزان متوسط برای یک شاسی بلند کوچک با موتور ارتقا یافته کندتر است.

 

ایمنی

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

ترمز های دیسکی با سیستم ضد قفل، کنترل کشش و پایداری، کیسه های هوای جانبی برای صندلی های جلو، کیسه هوای پرده ای، سیستم محافظت از سر و گردن برای صندلی های جلو و سیستم کنترل در سربالایی و سراشیبی جزو تجهیزات استاندارد سانتافه اسپرت 2014 می‌باشند. همچنین سیستم  BlueLink که خدماتی نظیر گزارش تصادف به اورژانس، کنترل قفل درب ها از راه دور و سیستم های مراقبتی برای والدین در مورد رانندگان نوجوان را در اختیار خریداران قرار می‌دهد، از دیگر تجهیزات استاندارد این خودرو به شمار می‌رود. دوربین دید عقب و کنترل نقاط کور برای مدل پایه، جزو تجهیزات سفارشی و در مدل توربو استاندارد هستند. در آزمون های تصادف انجام شده توسط مراجع رسمی، سانتافه اسپرت موفق به کسب 5 ستاره برای حفاظت از سرنشینان در تصادفات شد. در آزمون‌های انجام شده، سانتافه اسپرت توربو دو دیفرانسیل توانست در مسافتی معادل 38 متر از سرعت 100 کیلومتر در ساعت به توقف کامل برسد، که حدود 1.5 متر بالاتر از حد متوسط این کلاس است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

هیوندای سانتافه اسپرت 2014 یکی از زیباترین کابین ها را در بین شاسی بلندهای کوچک و متوسط دارد. این امر نه فقط به لطف کیفیت بالای مواد به کار رفته در کابین، بلکه جایگذاری متفکرانه کنترل ها و فضای جادار آن می‌باشد. توقعی که از هیوندای داشتیم این بود که صفحه نمایش و کنترل های سانتافه به عنوان الگوی تجمل در عین سادگی، در این کلاس خود را معرفی کند.

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014
بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014
بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

صفحه کلید چیدمان خوبی دارد و خوانا است، در حالیکه منوهای سیستم نمایش، لمسی و عملکردهایش بیشتر از اینکه بر مبنای منطق باشند، بیشتر حسی هستند. صندلی های جلو کاملا برای سرنشینان قد بلند مناسب است، سرنشینان ردیف دوم نیز، با محدوده وسیعی از تنظیم پشتی صندلی و فضای کافی برای سر و پا برای بزرگسالان متوسط الاندام حتی با وجود سقف پانوراما، فضای مربوط به خود را مناسب و راحت خواهند یافت.

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014
بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014
بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014 بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

به دلیل آنکه بسیاری از خریداران خودرو های شاسی بلند به میزان فضای بار دقت زیادی می‌کنند، سانتافه اسپرت، 1000 لیتر فضای مفید پشت ردیف صندلی ها در اختیار شما قرار می‌دهد. در صورتی که ردیف دوم صندلی هارا بخوابانید فضایی به میزانه 2000 لیتر در اختیار خواهید داشت که معادل فضایی است که هوندا CR-V و تویوتا RAV4 در اختیارتان قرار می‌دهند.

 

تجربه رانندگی

بررسی هیوندای سانتافه اسپرت 2014

رانندگی با هیوندای سانتافه اسپرت 2014، به عنوان یک وسیله حمل ونقل تفریحی آخر هفته یا جابه جا کننده کودکان، با ارائه سواری لوکس و کابینی آرام حتی در سرعتهای بالا شما را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. در جاده های کوهستانی، سانتافه کاملا سبک و اسپرت احساس می‌شود. البته تعدادی نقطه ضعف نیز وجود دارند که از جمله آنها می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد: فرمان کمی حالت گیجی در بزرگراه ها دارد و به همین دلیل راننده باید دقت بیشتری از خود نشان دهد؛ دید عقب ضعیف است که دلیل آن ستون های ضخیم سقف می‌باشند (همین امر، استفاده از دوربین دید عقب را الزامی می‌کند). با این وجود، موتور 2 لیتری توربو شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد، قدرت موتور را به نرمی در اختیار شما قرار می‌دهد که با موتور های 6 سیلندر قابل مقایسه است. تعویض دنده ها با کمی تاخیر صورت می‌پذیرد، اما تعویض ها بسیار نرم هستند به طوری که این تاخیر در تعویض، اصلا به نظر نمی‌آید. در صورتی که بودجه شما اجازه می‌دهد مدل 2 لیتری توربو را انتخاب کنید، با این حال مدل 2.4 لیتری اکثر رانندگان را راضی خواهد کرد.   


منبع

Edmunds

برچسب : سانتافه , شاسی بلند , هیوندای , تویوتا , هوندا , فورد , مزدا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

13 نظر

محمدرضا
0

سلام من سانتافه 2013 دارم توربو شا ج موتور 2000 ولی ماشالله ازصفر تا 100تو 5ثانیه در میات خیلی سریع حقیقت گازش بدی ییصدایعنی اگه پدال گاز تخت کنی صدای توربو شارج میشنوی میچسبی به صندلی از بسکی قدرت کشش بالاست من توصیه میکنم یک بار سوار شید اون موقع میفهمی چی سوار شدی سفارش امریکا
سفارش خلیج خیلی خیلی ضعیف
03:49  1398/12/16
پاسخ دادن
عرفان
0

اقا من یه سانتافه ۲۰۱۷ فول خریدم ازش راضیه ام. اما فقط اگه یه خورده زیبایی بیشتر می خوای پیشنهاد میکنم سورنتو بردارید
10:52  1397/05/03
پاسخ دادن
علی
6

سلام من میخواستم ماشین جدید بگیرم بین اپتیمای 2016 وسانتافه موندم که کدومو بگیرم.چون تعداد ما هفت نفر هست فکر کنم سانتافه بهتر باشه .ولی می ترسم صندلی های ردیف سومش راحت نباشن.دوستانی که دارند راهنمایی کنند که صندلی های ردیف سومش واسه دوتا بچه هشت ساله راحت هست یا نه؟
22:17  1395/04/11
پاسخ دادن
میثم
3

سلام دوستان میگن مدل توربو رو نمیشه وارد کرد درسته؟
11:43  1394/03/07
پاسخ دادن
کاربر: فرحان
3

نام : کاربر: فرحان
متن : سلام دوست خوبم
من بیش از یک ساله که این ماشین رو سوار می شوم تا حالا چیزی که در استفاده از این ماشین برای راننده حس بدی ایجاد کنه احساس نکردم
به قول بعضی ها کاملا User friendly
سه بار هم مسافرت طولانی ( در یک روز بیش از 1100 کیلومتر رانندگی به تنهایی بدون همراه ) با این ماشین انجام داده ام
حس خوبی برای راننده ایجاد می کنه


ماشین من، زمانی که خریدم فول آپشن بود و جدیدا متوجه شدم که مدل 2015 این ماشین آپشن های بیشتری دارد مثل اضافه شدن :
درب صندوق عقب برقی
اتو پارک
چهار شیشه اتوماتیک
سنسور باران
پنج صندلی گرم کن و دو صندلی سرکن
سنسور جلو
قفل ایربگ مسافر
نشانگر تنظیم باد
خاموش کننده صدای سنسور دنده عقب
و ...

به شما پیشنهاد می کنم برای اینکه از رانندگی با این ماشین حداکثر لذت رو ببرید حتما فول فول رو خرید کنید
متشکرم

13:37  1393/10/04
پاسخ دادن
منصور
3

سلام
یک راهنمایی
بین اپتیما و سانتافه نمیدونم کدومو انتخاب کنم از شاسی بلند خوشم مياد ولی میترسم این همه پول که میدم با یک موتور ضعیف روبرو بشم
لطفا نظر بدید
سپاس
00:02  1393/03/04
پاسخ دادن
Hossein hb
9

نه عزیزم من دو ماهه یه سانتافه دو دف فول آپشن خریدم حرف نداره اتفاقا موتورشم خیلی خوب جواب میده رانندگیه نرمی داره من که خیلی راضیم.
19:21  1393/04/25

Hamid
12

اقا من اپتيما٢٠١٤ داشتم خشك بود و ميكوبيد فروختم سانتافه فول گرفتم٢٠١٥ خيلى بهتر از اپتيما است تازه زير ماشينم ميگرفت موقع رفتن تو پاركينگ
21:29  1393/10/14

محسن
12

1car موقعى كه به بررسى ماشين هاى كره اى ميرسه انچنان تعريف ميكنه كه انگار برترين خودرو ساز دنيا هستند بعد جالبه نويسنده اخر بررسى ميگه يك سرى ايراد داره از جمله گيجى فرمان!! مهمترين بخش خودرو رو در انتها مياره اون هم به عنوان ايراد پيش پا افتاده خوب طرف مياد اين ماشين ميخره كه باهاش از دامنه و ارتفاعات بالا بره حالا با فرمانى كه دير پاسخ ميده طرف با جونش داره بازى ميكنه .اين ماشين همسان برادر خودش يعني اسپورتيج و هر دو از ديد كم شيشه عقب بهره مي برند،
نويسندگان مقاله هاى اين سايت بايد دقت كنند كه افراد بيشتر بدنبال نقاط قوت و ضعف خودرو هستند از جمله موتور كيفيت اتاق و نوع سوارى ٩٠٪مقاله هاى اين سايت صرف بيان تيپ بندى ماشين و اپشن ها ميشه و تنها ١٠٪اطلاعات كمي درباره عملكرد ميده
07:25  1393/02/09
پاسخ دادن
مهدی
7

محسن جان فکر کنم این سایت وقتی که منبع نوشته یعنی خودش این تست رو انجام نداده و فقط ترجمه کرده، پس اگه گله ای هم وارده به نویسندشه نه سایتهائی که ترجمه میکتت
08:05  1393/02/09

میثم
7

سانتافه 2014صندلی 5 نفر موتور 4 سیلندر 2400 سی سی خوب نیست من خودم ماشین سانتافه 2011 صندلی 7 نفر موتور 6 سیلندر 3500 سی سی خلیی عالی بود
21:10  1393/01/24
پاسخ دادن
ali
11

حاجی چی میگی ؟!!!
02:16  1393/01/25

رضا
8

راست میگه قبل عیدخریدم مسافرت رفتم الان فروختم تویوتا راو4 خریدم سانتافه جدید فقط ریختش قشنگه کشش موتور ضعیفه وصدای لاستیک داخل کابین رواعصابه
18:15  1393/02/14

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
توحید ارومیه : خطاب به دوست عزیز که نوشته لعنت به سایپا.اون موقع که من برای ساینا واریز وجه کردم موقع ارسال دعوتنامه هم قیمت کارخانه افزایش یافته هم مالیات و بیمه و شماره گذاری من از 16میلیون افزایش 8میلیون پرداخت کردم.الانم قیمت کارخانه اطلس شده 418 ت که اگه بهش 21درصد مالیات و بیمه و شماره گذاری اضافه بشه چیزی نزدیک 505میلیون قیمتش میشه.حالا منی که 202میلیون اریبهشت واریز کردم با مشارکت 16برای دی ماه تقریبا از 505کم کنی میمونه 303میلیون 16میلیون هم سود مشارکت کسر میشه میمونه 287میلیون ..موقع ثبت نام اطلس 405میلیون بود قیمش میشه 505که یعنی 100میلیون افزایش نصفش برا من اعمال نمیشه از 287 هم 50 کسر کنی میمونه 237میلیون حالا من در نظرم 240گرفتم برای تکمیل وجه 2.3میلیون اختلاف محاسباتی من.هر چند که این ظلمه برای همه.حداقل افزایش قیمت باید فرودین اعمال میشد نه الان
اقدس سفیدمشکی : شماره پذیرشتومیشه بگی
t8 : ما 23 تیر ثبت نام کردیم ، هنوز شاسی هم نشدیم
تکمیل وجه 29مرداد ، : سلام خسته نباشی من۲۹ مرداد پس چرا برام فاکتور نشده🤔
توحید ارومیه : دوست عزیز بعد تکمیل وجه و ارایه برگ سخا به نمایندگی تبدیل میشه به عدم نقص در پرونده
محمد x5 : دفتر قضایی دادخواست علیه کرمان موتور بابت جریمه تاخیر تحویل خودرو
وحید : به منتظران ریرا خوب بیاید خودمون راش بندازیم من پیش فروش جایگزین خودرو فرسوده ریرا برنده شدم، اینجا اگه کسی مثل من هست کامنت بزاره، همدیگه رو پیدا کنیم، همینجا فعال بشیم
محمد x5 : سلام تشریف ببرید دفتر قضایی یه دادخواست علیه شرکت کرمان موتور رد کنید مبنی برتاخیر در تحویل و جریمه دیرکرد تحویل جلسه اول دادگاه که بشه یا وکیل کرمان موتور حضوری میاد یا لایحه میفرسته و یه مبلغی را به عنوان جریمه میپذیره و یکماه بعد پرداخت میشه. تا دادخواست ندی نمیدن
وحید : من فقط چون نگران بودم گرون بشه، سوال پرسیدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
سورن پلاس : خریدار نیست
207 بهمن ماه : منم پارس بهار 403 هستم تبدیل ب 207 تحویل بهمن زدم امروز دعوت نامه اومد 325 بریزم 14 روزه
عرفان : دوستان دعوتنامه تحویلی بهمن ماه واسه کسی اومده
امین فوری اذر : بعد 24 ساعت تو وضعیت خودروی مشتری بروز میشه
ای‌خدا : یعنی‌مثلا‌برای‌استب‌دنده دستی‌چقدر‌باید‌دستمونو‌بگیره
Tigo8promax : دوستان کسی تحویل سیستمی شهریور تیگو8 تحویل گرفته لطفا اعلام کنین چون 65 روز از تاریخ تحویل بنده گذشته همچنان خبری نیست لطفا هر عزیزی ک اطلاع داره از وضعیت مجوز خروج تیگو8. اعلام کنه سپاس از همکاریتون
ساناز : سلام دوستان من دعوت نامه بهمن هستم برای من هنوز دعوت نامه ارسال نشده کسی هست مثل بنده باشه ...در ضمن من تبدیلی پارس به 207هستم
حامد : دنا های اتومات و6دنده efp که فاکتور شدن پلاک هم شدن تحویل نمیدن مشکل کمبود قطعه دارن ماشین هارو ایرانخوردو برا اینکه سود تا خیر نده فاکتور میکنه پلاک میکنه دوهفته کف کارخونه نگهه میداره تا تامین قطعه بشن با این روش دوهفته سود تاخیر نمیده الان به بهونه بازدید فنی نمیزاره خروج بخورن ولی در اصل مشکل تا مین قطعه دارن و نافص تو کف کارخونه موندن
حسین : من تاریخ وجه 22اردیبهشت ولی پولم جور کردم 24تکمیل وجه کردم بهم گفتن تکمیل پرونده 26اردیبهشت بوده