بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

کوچکترین و در حال حاضر ارزان ترین مدل از خانواده پریوس، یعنی مدل C مصرف سوخت شوکه کننده 5.5 لیتر در 100 کیلومتر را در سیکل ترکیبی برای خود ثبت کرده است. با انجام تست رانندگی بلند مدت حتی با بنزین نیز، مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی برابر 6 لیتر در 100 کیلومتر است. در واقع شما هیچ ترکیبی از در دسترس بودن و مصرف سوخت اقتصادی را با هم نخواهید داشت در صورتی که این ها اولویت شما باشند. اما همانطور که هر آدم کار بلدی می‌تواند به شما بگوید، نقاط ضعفی هم در تویوتا پریوس C وجود دارد. در اولین مورد، تویوتا در تحقق ساختن ارزان ترین پریوس، کم کردن از کیفیت و پالایش خودرو را انتخاب کرده است. نتیجه این شده است که شما احساس می‌کنید نسبت به پولی که پرداخت کرده‌اید چیز کمتری دستتان را گرفته است!

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

حداقل از لحاظ وضعیت رانندگی. بسیار پر صدا است، کند است و کیفیت رانندگی آن می‌تواند خشن و زننده باشد. عوامل دیگری هم از این دست هستند، در داخل، فراوانی پلاستیک سخت به چشم می‌آید حتی در بالاترین تیپ که از ماده ای به نام  SofTex که نوعی چرم مصنوعی است، استفاده شده است؛ چراکه این ماده به همه چیز شبیه است به جز چرم نرم گاو. و اگر شما بخواهید صندلی مجهز به گرمکن سفارش دهید، در این صورت مجبورید با SofTex زندگی کنید. اما ما با این حرف ها نمی خواهیم معامله شما را به هم بزنیم، چون ماموریت اصلی این ماشین چیز دیگری است. به لطف وزن سبکتر و ابعاد کوچکتر خود، پریوس C چابکتر و فرزتر از نسل قبل خود در ترافیک واکنش می‌دهد. به عنوان خودرویی که سوخت را مزه مزه می‌کند تا مصرف! ماشین دیگری نیست که به پایش برسد. هوندا 2014  Insight از نظر قیمت مشابه آن است ولی پریوس C آن را در مصرف سوخت و جاداری صندلی عقب شکست می‌دهد. هوندا 2014  CR-Z اسپرت تر است اما فقط دو صندلی دارد و بازهم در مصرف سوخت حتی به پای Insight هم نمی‌رسد. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

تویوتا پریوس C 2014، هاچ بکی چهار درب و کوچک است که در 4 تیپ از نظر سطح امکانات عرضه می‌شود و از 1 تا 4 نام گذاری شده‌اند. پریوس C One مجهز به رینگ های استیل 15 اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌ها و شیشه های برقی، صندلی عقب تاشو، نمایشگر چند منظوره 3.5 اینچی، فرمان تلسکوپی با امکان حرکت به سمت بالا و پایین، ارتباط بلوتوثی برای تلفنی و صوتی، سیستم صوتی با 4 بلندگو و پخش کننده CD و ورودی برای iPod/USB می‌باشد. پریوس C TWO، به علاوه تجهیزات فوق، از کروز کنترل، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، جعبه کنسول میانی و زیر آرنجی، صندلی عقب تاشو با نسبت 40/60، روکش برای قسمت بار و سیستم صوتی با 6 بلندگو نیز، بهره می‌برد.

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014 بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

با ارتقا به پریوس C Three، امکاناتی مثل، دسترسی و استارت بدون کلید، نمایشگر لمسی 6.1 اینچی، سیستم مسیریاب ماهواره‌ای، امکانات لازم برای استفاده از اپلیکیشن های تلفن های هوشمند، رادیو ماهواره‌ای و کنترل صوتی در اختیار شما قرار می‌گیرد. رینگ های آلومینیومی جزء امکانات سفارشی هستند. صدر لیست یعنی پریوس C Four، رینگ‌های آلومینیومی، آینه های مجهز به گرمکن، چراغ های مه شکن، تودوزی چرم مصنوعی برای صندلی ها و صندلی های جلو مجهز به گرمکن به تجهیزات قبل اضافه می‌شوند. سانروف در هر دو تیپ Three و Four قابل سفارش می‌باشد. همچنین، تیپ Four را می‌توان با رینگ های 16 اینچی مجهز کرد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

تویوتا پریوس C 2014 از یک موتور هیبریدی که متشکل از یک موتور بنزینی 4 سیلندر 1.5 لیتری و یک موتور الکتریکی که توسط باطری های nickel-metal hydride تغذیه می‌شود، قدرت می‌گیرد. قدرت ترکیبی 99 اسب بخار است که توسط یک گیربکس متغیر پیوسته (CVT) به چرخ های جلو فرستاده می‌شود. پریوس C برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون به 11.3 ثانیه زمان نیاز دارد که حتی برای یک خودروی هیبریدی کوچک نیز کند است. مانند هر پریوس دیگری مهمترین اعداد مرتبط با مصرف سوخت هستند، و اینجاست که پریوس C شما را خوشحال خواهد کرد. با مصرف 5.5 لیتر در سیکل ترکیبی (5.1 لیتر در شهر و 6 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر)، تبدیل به یکی از  کم مصرف ترین خودرو‌های هیبریدی غیر شارژی در بازار شده است.

 

ایمنی

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

تجهیزات ایمنی استاندارد در تمام تیپ های تویوتا پریوس C مدل 2014 شامل کنترل کشش و پایداری، ترمز‌های ضدقفل ( جلو دیسکی، عقب کاسه‌ای)، سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی ها، کیسه‌های هوای جانبی برای صندلی‌های جلو، کیسه های هوای پرده ای، کیسه هوای محافظ زانوی راننده و کیسه های هوای بالشی جهت جلوگیری از سر خوردن سرنشینان از زیر کمربند ایمنی در موقع تصادف می‌شود. در آزمون ترمز، پریوس C برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 36 متر مسافت نیاز دارد که از حد متوسط این گروه بهتر است. در آزمون های تصادف انجام شده توسط مراجع رسمی، تویوتا پریوس C توانست 4 ستاره ایمنی از 5 ستاره را بابت حفاظت کلی از سرنشینان در برابر ضربه دریافت کند، که شامل 4 ستاره برای حفاظت در برخوردهای روبرو و 4 ستاره برای حفاظت در برخوردهای جانبی می‌شود.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

در داخل، پریوس C طراحی مدرن وجذابی را به نمایش می‌گذارد، که مخلوطی از طرح های معمول و غیر عادی است. نمایشگرها در بالاترین نقطه و در وسط داشبورد قرار داده شده‌اند، که در اولین نگاه شاید غیر عادی به نظر بیایند ولی به مرور زمان برای چشم عادی می‌شوند و در کل خواندنشان هم راحت تر است. متاسفانه پلاستیک به کاررفته در کابین، از نظر کیفیت بسیار پایین تر از پلاستیکی است که شما در خودروهای کوچک دیگر مانند فورد فیستا یا هیوندای اکسنت می‌بینید.

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014 بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014
بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014 بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

تودوزی پارچه ای چیز خاصی برای گفتن ندارد، اما مطمئنا از تودوزی های پارچه‌ای ارزان قیمت چرم نما که در دیگر خودرو های این بخش یافت می‌شوند، بهتر است. سیستم صوتی پیشرفته پریوس C برای تلفن های هوشمند امکان استفاده از موتور جستجوی Bing را فراهم کرده است، علاوه بر آن امکاناتی از قبیل رادیو پخش آنلاین موزیک Pandora و اطلاعات و اخبار بازار سهام را نیز در اختیار شما می‌گذارد. شروع استفاده از سیستم یکپارچه تلفن های هوشمند به نوعی عذاب آور است، برای اینکه اول شما باید یک اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کنید و سپس ثبت نام کنید، به علاوه اینکه شما اغلب باید به اینترنت وصل باشید تا بتوانید از این سیستم استفاده کنید.

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014 بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014
بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014 بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014
بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014 بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

در مورد راحتی باید گفت که پریوس C با سرنشینانش رفتاری چندگانه دارد، مخصوصا با سرنشینان بلند قد. موقعیت راننده کمی تحت تاثیر میزان کم باز و بسته شدن فرمان تلسکوپی قرار گرفته است، و داشبورد بلند و عمودی آن دسترسی را برای افراد کوتاه قد سخت کرده است. سرنشین جلو احتمالا با جعبه داشبورد که از محل جای پا بیرون زده است مشکل خواهد داشت. سرنشینان عقب به احتمال زیاد وضعیت مناسب تری دارند، چون فضای سر و پای کافی برای بزرگسالان وجود دارد، و کف کاملا صاف خودرو اجازه انعطاف پذیری بیشتری را می‌دهد.

 

تجربه رانندگی   

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

مدل 2014 تویوتا پریوس C کمی در رانندگی های شهری نسبت به پریوس های قبلی چالاک تر احساس می‌شود که این به لطف وزن کمتر و اندازه جمع و جورتر آن است. پارک کردن آن نیز در فضاهای محدود آسانتر شده است (البته حواستان به رینگ های 16 اینچی باشد، چون شعاع دور زدن خودرو را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهند). اگرچه تیزی و چابکی آن و احساس جاده از طریق فرمان وقتی که با دیگر هاچ بک های گروه مقایسه می‌شود، بسیار ضعیف احساس می‌شود. شتابگیری نسبتا کند است، اما تا زمانی که شما توقعتان را در سطح رانندگی در شهر نگه دارید، قدرت پریوس C کاملا مناسب و ایده آل است. طبیعتا مصرف سوخت عالی است و به جز هیبریدهای شارژی هیچ خودرویی به کم مصرفی پریوس C نخواهید یافت. نکته منفی در مورد آن کیفیت پایین سواری اش در راه های پر دست انداز و ناصاف است. خرابی های شدید جاده باعث خشن شدن خودرو شده و ترکیب آن با صدای باد که در سرعت های نسبتا بالا به خوبی به گوش می‌رسد، احساس سوار شدن به یک خودروی بسیار لرزان را به شما می‌دهد.


منبع

Edmunds

برچسب : پریوس , تویوتا , اکسنت , Insight , CR Z , هوندا , فیستا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

حامد
7

این ماشین با همه ی این بدگویی ها بازم واسه من یه رویاست کاش میتونستم یه دونه از این ها رو با قیمت واقعی تو ایران بخرم ... ولی افسوس که دیگه خرید یه پراید هم از ذهن من پرواز کرد :(
21:37  1393/02/02
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زرنگا بگیرین shahin1402m : تا اونجا دور همی نگیریم نمل یتونیم بریم اون علامت منتظرتونم
زرنگا بگیرین shahin1402m : افرین شاهین بهم خبر بدید
زرنگا بگیرین shahin1402m : باید بهم بگین توی همون برنامه که عکس جت داره
چکار کنیم : چه خاکی به سر بریزیم
بیتا : برای ماهم فاکتور شد
زرنگا بگیرین shahin1402m : سلام
چکار کنیم : چه خاکی به سر بریزیم
تارا اتومات تیتانیوم ۳۰ روزه : ۳۰ تکمیل وجه کردم ۳۱ پرونده ارسال شده ۲۹ تحویله هنوز فاکتور نشده.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد کوییک اس : داداش کوییک آر اس فروش فوری 17 خرداد فاکتور شده انشالله فردا یا پس فردا فاکتور میشی
خرزوخاک سایپا : من با یکی صحبت کردم مطلع بود کفت هرکی بقیهرو ناامید میکنه مشکلاتی. درحوزه ی .... داره!
ایمان : اقا ما فهمیدیم شما دست از سر ما بردار و نگران ما نباش.هر روز میای ی پیامی میدی و میری نمیدونم چی بهت میدن
ساینا فوقالعاده تبدیلی دوگانه به تک اسفند : حرفاش کاملا درسته منم امار دقیق گرفتم همینو گفتن بهم میخواید باور کنید میخوای نکنید امار الکیم نگرفتم بیشتر از اینم نمیتونم توضیح بدم
ساینا فوقالعاده تبدیلی دوگانه به تک اسفند : من با یکی تو سایپا صحبت کردم مشخصات دادم گفت 3 تا 5 ماه دیگه ماشین به دستت میرسه
سورن تحویل 31مرداد : سلام من تکمیا وجه 26/3بودم تحویل خودرو 31مرداد چطور فاکتور شدی مال ما هنوز آماده صدور فاکتور 3بارم بروز شد
دنا 31مرداد : امیدمون نا امید شد
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : انتظار خیلی سخته ، مخصوصا برای کسی که ماشینش رو هم برای تکمیل وجه فروخته باشه ،
احسان 13 تیر : فروش فوق العاده.تحویل 13 تیر هزار بار پیگیری کردم هرچه از دهنم در میاد بهشون میگم هر بار چیزی میگن آخرین بار گفتن این هفته فاکتور میشه. در عجبم چطور 31 تیر اکثرا فاکتور شدن
علی : والا اعصاب برامون نزاشتن. هنوز دهه اول تیر داره فاکتور میشه بااین اوصاف فک کنم مابخوریم به مهرماه. چون من 31تیرم. تبدیل هم نزدم