بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

کوچکترین و در حال حاضر ارزان ترین مدل از خانواده پریوس، یعنی مدل C مصرف سوخت شوکه کننده 5.5 لیتر در 100 کیلومتر را در سیکل ترکیبی برای خود ثبت کرده است. با انجام تست رانندگی بلند مدت حتی با بنزین نیز، مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی برابر 6 لیتر در 100 کیلومتر است. در واقع شما هیچ ترکیبی از در دسترس بودن و مصرف سوخت اقتصادی را با هم نخواهید داشت در صورتی که این ها اولویت شما باشند. اما همانطور که هر آدم کار بلدی می‌تواند به شما بگوید، نقاط ضعفی هم در تویوتا پریوس C وجود دارد. در اولین مورد، تویوتا در تحقق ساختن ارزان ترین پریوس، کم کردن از کیفیت و پالایش خودرو را انتخاب کرده است. نتیجه این شده است که شما احساس می‌کنید نسبت به پولی که پرداخت کرده‌اید چیز کمتری دستتان را گرفته است!

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

حداقل از لحاظ وضعیت رانندگی. بسیار پر صدا است، کند است و کیفیت رانندگی آن می‌تواند خشن و زننده باشد. عوامل دیگری هم از این دست هستند، در داخل، فراوانی پلاستیک سخت به چشم می‌آید حتی در بالاترین تیپ که از ماده ای به نام  SofTex که نوعی چرم مصنوعی است، استفاده شده است؛ چراکه این ماده به همه چیز شبیه است به جز چرم نرم گاو. و اگر شما بخواهید صندلی مجهز به گرمکن سفارش دهید، در این صورت مجبورید با SofTex زندگی کنید. اما ما با این حرف ها نمی خواهیم معامله شما را به هم بزنیم، چون ماموریت اصلی این ماشین چیز دیگری است. به لطف وزن سبکتر و ابعاد کوچکتر خود، پریوس C چابکتر و فرزتر از نسل قبل خود در ترافیک واکنش می‌دهد. به عنوان خودرویی که سوخت را مزه مزه می‌کند تا مصرف! ماشین دیگری نیست که به پایش برسد. هوندا 2014  Insight از نظر قیمت مشابه آن است ولی پریوس C آن را در مصرف سوخت و جاداری صندلی عقب شکست می‌دهد. هوندا 2014  CR-Z اسپرت تر است اما فقط دو صندلی دارد و بازهم در مصرف سوخت حتی به پای Insight هم نمی‌رسد. 

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

تویوتا پریوس C 2014، هاچ بکی چهار درب و کوچک است که در 4 تیپ از نظر سطح امکانات عرضه می‌شود و از 1 تا 4 نام گذاری شده‌اند. پریوس C One مجهز به رینگ های استیل 15 اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌ها و شیشه های برقی، صندلی عقب تاشو، نمایشگر چند منظوره 3.5 اینچی، فرمان تلسکوپی با امکان حرکت به سمت بالا و پایین، ارتباط بلوتوثی برای تلفنی و صوتی، سیستم صوتی با 4 بلندگو و پخش کننده CD و ورودی برای iPod/USB می‌باشد. پریوس C TWO، به علاوه تجهیزات فوق، از کروز کنترل، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، جعبه کنسول میانی و زیر آرنجی، صندلی عقب تاشو با نسبت 40/60، روکش برای قسمت بار و سیستم صوتی با 6 بلندگو نیز، بهره می‌برد.

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014 بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

با ارتقا به پریوس C Three، امکاناتی مثل، دسترسی و استارت بدون کلید، نمایشگر لمسی 6.1 اینچی، سیستم مسیریاب ماهواره‌ای، امکانات لازم برای استفاده از اپلیکیشن های تلفن های هوشمند، رادیو ماهواره‌ای و کنترل صوتی در اختیار شما قرار می‌گیرد. رینگ های آلومینیومی جزء امکانات سفارشی هستند. صدر لیست یعنی پریوس C Four، رینگ‌های آلومینیومی، آینه های مجهز به گرمکن، چراغ های مه شکن، تودوزی چرم مصنوعی برای صندلی ها و صندلی های جلو مجهز به گرمکن به تجهیزات قبل اضافه می‌شوند. سانروف در هر دو تیپ Three و Four قابل سفارش می‌باشد. همچنین، تیپ Four را می‌توان با رینگ های 16 اینچی مجهز کرد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

تویوتا پریوس C 2014 از یک موتور هیبریدی که متشکل از یک موتور بنزینی 4 سیلندر 1.5 لیتری و یک موتور الکتریکی که توسط باطری های nickel-metal hydride تغذیه می‌شود، قدرت می‌گیرد. قدرت ترکیبی 99 اسب بخار است که توسط یک گیربکس متغیر پیوسته (CVT) به چرخ های جلو فرستاده می‌شود. پریوس C برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون به 11.3 ثانیه زمان نیاز دارد که حتی برای یک خودروی هیبریدی کوچک نیز کند است. مانند هر پریوس دیگری مهمترین اعداد مرتبط با مصرف سوخت هستند، و اینجاست که پریوس C شما را خوشحال خواهد کرد. با مصرف 5.5 لیتر در سیکل ترکیبی (5.1 لیتر در شهر و 6 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر)، تبدیل به یکی از  کم مصرف ترین خودرو‌های هیبریدی غیر شارژی در بازار شده است.

 

ایمنی

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

تجهیزات ایمنی استاندارد در تمام تیپ های تویوتا پریوس C مدل 2014 شامل کنترل کشش و پایداری، ترمز‌های ضدقفل ( جلو دیسکی، عقب کاسه‌ای)، سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی ها، کیسه‌های هوای جانبی برای صندلی‌های جلو، کیسه های هوای پرده ای، کیسه هوای محافظ زانوی راننده و کیسه های هوای بالشی جهت جلوگیری از سر خوردن سرنشینان از زیر کمربند ایمنی در موقع تصادف می‌شود. در آزمون ترمز، پریوس C برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 36 متر مسافت نیاز دارد که از حد متوسط این گروه بهتر است. در آزمون های تصادف انجام شده توسط مراجع رسمی، تویوتا پریوس C توانست 4 ستاره ایمنی از 5 ستاره را بابت حفاظت کلی از سرنشینان در برابر ضربه دریافت کند، که شامل 4 ستاره برای حفاظت در برخوردهای روبرو و 4 ستاره برای حفاظت در برخوردهای جانبی می‌شود.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

در داخل، پریوس C طراحی مدرن وجذابی را به نمایش می‌گذارد، که مخلوطی از طرح های معمول و غیر عادی است. نمایشگرها در بالاترین نقطه و در وسط داشبورد قرار داده شده‌اند، که در اولین نگاه شاید غیر عادی به نظر بیایند ولی به مرور زمان برای چشم عادی می‌شوند و در کل خواندنشان هم راحت تر است. متاسفانه پلاستیک به کاررفته در کابین، از نظر کیفیت بسیار پایین تر از پلاستیکی است که شما در خودروهای کوچک دیگر مانند فورد فیستا یا هیوندای اکسنت می‌بینید.

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014 بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014
بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014 بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

تودوزی پارچه ای چیز خاصی برای گفتن ندارد، اما مطمئنا از تودوزی های پارچه‌ای ارزان قیمت چرم نما که در دیگر خودرو های این بخش یافت می‌شوند، بهتر است. سیستم صوتی پیشرفته پریوس C برای تلفن های هوشمند امکان استفاده از موتور جستجوی Bing را فراهم کرده است، علاوه بر آن امکاناتی از قبیل رادیو پخش آنلاین موزیک Pandora و اطلاعات و اخبار بازار سهام را نیز در اختیار شما می‌گذارد. شروع استفاده از سیستم یکپارچه تلفن های هوشمند به نوعی عذاب آور است، برای اینکه اول شما باید یک اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کنید و سپس ثبت نام کنید، به علاوه اینکه شما اغلب باید به اینترنت وصل باشید تا بتوانید از این سیستم استفاده کنید.

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014 بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014
بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014 بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014
بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014 بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

در مورد راحتی باید گفت که پریوس C با سرنشینانش رفتاری چندگانه دارد، مخصوصا با سرنشینان بلند قد. موقعیت راننده کمی تحت تاثیر میزان کم باز و بسته شدن فرمان تلسکوپی قرار گرفته است، و داشبورد بلند و عمودی آن دسترسی را برای افراد کوتاه قد سخت کرده است. سرنشین جلو احتمالا با جعبه داشبورد که از محل جای پا بیرون زده است مشکل خواهد داشت. سرنشینان عقب به احتمال زیاد وضعیت مناسب تری دارند، چون فضای سر و پای کافی برای بزرگسالان وجود دارد، و کف کاملا صاف خودرو اجازه انعطاف پذیری بیشتری را می‌دهد.

 

تجربه رانندگی   

بررسی تویوتا پریوس C مدل 2014

مدل 2014 تویوتا پریوس C کمی در رانندگی های شهری نسبت به پریوس های قبلی چالاک تر احساس می‌شود که این به لطف وزن کمتر و اندازه جمع و جورتر آن است. پارک کردن آن نیز در فضاهای محدود آسانتر شده است (البته حواستان به رینگ های 16 اینچی باشد، چون شعاع دور زدن خودرو را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهند). اگرچه تیزی و چابکی آن و احساس جاده از طریق فرمان وقتی که با دیگر هاچ بک های گروه مقایسه می‌شود، بسیار ضعیف احساس می‌شود. شتابگیری نسبتا کند است، اما تا زمانی که شما توقعتان را در سطح رانندگی در شهر نگه دارید، قدرت پریوس C کاملا مناسب و ایده آل است. طبیعتا مصرف سوخت عالی است و به جز هیبریدهای شارژی هیچ خودرویی به کم مصرفی پریوس C نخواهید یافت. نکته منفی در مورد آن کیفیت پایین سواری اش در راه های پر دست انداز و ناصاف است. خرابی های شدید جاده باعث خشن شدن خودرو شده و ترکیب آن با صدای باد که در سرعت های نسبتا بالا به خوبی به گوش می‌رسد، احساس سوار شدن به یک خودروی بسیار لرزان را به شما می‌دهد.


منبع

Edmunds

برچسب : پریوس , تویوتا , اکسنت , Insight , CR Z , هوندا , فیستا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

حامد
7

این ماشین با همه ی این بدگویی ها بازم واسه من یه رویاست کاش میتونستم یه دونه از این ها رو با قیمت واقعی تو ایران بخرم ... ولی افسوس که دیگه خرید یه پراید هم از ذهن من پرواز کرد :(
21:37  1393/02/02
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محیا : دوستان من دوماهه پلاک شدم از مدارک هم فقط کارت خودرو دستم رسیده سند ها هنوز تو مبدان و ماشین هم مرحله ی حمل هست این طبیعیه؟بی خواب شدم خدالعنتشون کنه
وحید : به محسن خدارو شکر که جور شد، اون موقع ها آنقدر نگران بودی، منم هی دعا می کردم مال تو زودتر فاکتور بشه
وحید : ایشالا به موقع می دن، چون خیلی تولید و انبار کردن، فعلا بیرون ندادن که یهو چند هزار تا با هم بیرون بدن که قیمت بازار رو مدیریت کنن، چون اگه یکی دو تا می دادن بیرون، هر کی هر قیمت می خواست می فروخت
وحید : شما عادی بودی یا فرسوده؟فوری یا پیش فروش؟ من پیش فروش، جایگزینی فرسوده هستم، برای فروش فوری ها انجام شده، برای ما پیش فروش ها فعلا پیامک هم نفرستادن
J4مشکی گیلان : پس اینایی ک ثبت نامی اردیبهشت رنگ سفید و طوسی بودن چرا میگن شاسی شده و مرحله صدور پلاکه؟؟؟ اونام اردیبهشتی بودن دیگ. من ک ۳۱ خرداد هستم هنوز شاسی نشده. ولی بچه های اردیبهشت میگن شاسی شدیم چطور برای شما نشده؟؟
J4مشکی گیلان : من ۳۱ خرداد تو مرحله تکمیل وجه مونده و حتی شاسی هم نشده
نسرین قاسمیان : سلام میشه زحمت بکشید زمان دقیق تحویل خودرو ، رو به بفرمایید ممنون.
T8 : فک کنم این بنده خدا سنش بالاست بلد نیست با گوشی کارکنه ، هرچی پیام داده به اینو اون کپی کرده اینجا 😂😂 ، حالا شانس اوردیم عکس نمیشه فرستاد وگرنه گالری گوهربار حاج اقا رو مشاهده مینمودیم 😂
امیر حسین : سلام دوست عزیز منم ایکس ۵ مشکی صمصامی ثبت نام کردم ولی هنوز رو تکمیل وجه هست چند روز تهران زنگ زدم کسی جواب نداد آخر رفتم نمایندگی گفت داریم ماشینای اردیبهشت ماه رو تحویل میدیم نمیدونم دیگه کی می خوان بهمون بدن
X5 : 🟢افزایش قیمت ۹۰ میلیونی کرمان موتور فقط در یک روز! کی‌ام‌سی X5 ۱,۷۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ (‎۴.۲۶%‌)‎۷۰,۰۰۰,۰۰۰‌ قیمت کارخانه x5 افزایش خورد بالاخره الان ثبت نامی جدید با افزایش کارخانه لحاظ میشه ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا پلاس پنج 5 دنده : بله عزیز من 15 آبان‌ماه تکمیل وجه برای دنا پلاس پنج دنده با پرداخت تمام وجه را داشتم تحویلی نود روزه هنوز روی فاکتور میچره انشاالله برای همه دوستان عزیز فاکتور بشه🚖🚖🚖🚖🚖🚖🚖🥀
کوییکGxl : 30روزه فروش فوری
سورن طرح مادران : سلام دیگه نمیشه تغییر ش داد ولی خوبیش اینه که خیلی زود فاکتور میشه. وقتی سیاست تغییر رنگ میاد و تو تغییر میدی رنگ ماشینت و خیلی زودتر از بقیه ماشین ها فاکتور میشه. شاید دو سه روز دیگه فاکتور بشه. مال منم اومده ولی من همون رنگ سفید و میخوام متطقه ی جنوب رنگ دیگه ای غیر سفید جواب نمیده
مهسا fx : والا منم نمیدونم مثل اینکه طبق الویت مجوز هاست.مثلا ایکس 33 از اف ایکس تحویلش عقب تر هست شاید.احتمالا برای شمارو تا هفته دیگه میریزن
ایران خودرو : حدود 350 میلیون
تبدیل پارس به سورن : انشالله خدا برسونه پولتون جور بشه ما هم شرایط شمارو داریم حتی بدتر از شما بخاطر ندیدن دوتا پیامک که قیمت تمام شده بود و بار سوم شرایط فروش رو عوض کردن و دوقسطی کردن 150 میلیون افتاد گردنموت باید بپردازیم فقط داریم خودخوری میکنیم
حمید33 : سلام 33اتومات قرارداد 2/29 وام و ریختن مدارک اومده.تاریخ تحویل سیستمی 16 مهر بود.که فعلا خبری نیست
کریم استیشن : من فقط میگم خدا لعنت کنه اول تا آخر مسئولین ایرانخودرو خدا ازشون نگذزه اینشالله
وحید : آقا یعقوب، این اعتراض ها بعد گرونی الان چند ساله که هست، هیچکدومم به نتیجه نرسیده، متاسفانه تنها صدایی که تو این کشور شنیده نمیشه صدای مردمه
کوییک اتوماتیک مشهد : جواب به علی آقا سلام پذیرش سایپا ؛30خرداد1402- تکمیل وجه 24 خرداد 1403 موعد تحویل سایپا؛بهمن 1402-فاکتور 28مهر-پلاک یکم یا دوم آبان- اما بعد از 9،8 ماه انتظار بلاخره امروز صبح نمایندگی برای تحویل دادن تماس گرفت الحمدلله.. ولی جالب بدونید تاریخ تولید را شهریور1403 نوشته بود در صورتیکه بهمن پارسال باید تحویل مدادن.. البته بعد چندین تماسی که با سایپا داشتم و اعتراضی که برای تاخیر تحویل کرده بودم و پیگیریهای مکرر..ولی بلاخره مجبور به تولید شدند البته بعد 6بار فرستادن پیامک، تحویل حضوری بلاخره امروز آماده تحویل شد خدا رو هزار مرتبه شکر