بررسی نیسان سنترا 2014

بررسی نیسان سنترا 2014

نمی‌توانید یا نمی ‌خواهید برای یک سدان متوسط هزینه کنید؟ امروزه سدان های جمع و جور بسیاری وجود دارند که از نظر فضای داخلی و ویژگی های تکنولوژیکی روز، که زمانی مختص سدان های رده بالاتر بودند، سرآمد کلاس خود هستند. نیسان سنترای 2014 یک مثال عالی از این گروه سدان ها است، چراکه فضای داخلی بسیار مناسبی را به همراه تجهیزات و امکانات قابل توجه با قیمتی مناسب ارائه می‌دهد. اما وقتی زمان انتخاب یک سدان کوچک فرا می‌رسد، عوامل دیگری نیز باید مورد توجه قرار بگیرند. کمپانی نیسان مدل سنترا را سال گذشته به طور کامل از نو طراحی کرد، تغییراتی در طراحی خودرو ایجاد کرد، مصرف سوخت آن را بهبود بخشید و فضای داخلی آن را افزایش داد و چند ویژگی جدید به آن افزود. برای سال 2014، کمپانی سازنده ظاهرا نقاط ضعف سدان جمع و جور خود را مورد توجه قرار داده است، به طوری که با انجام تغییراتی اقدام به کاهش صدا در کابین و بهبود همزمان کیفیت سواری و هندلینگ سنترا کرده است.

بررسی نیسان سنترا 2014

در زیر کاپوت یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری به قدرت 130 اسب بخار  وجود دارد. شتابگیری سنترا با این موتور متوسط است، اما واضح است که هدف، رقابت در مصرف سوخت با دیگر رقبا بوده است تا شتاب بالا. ظاهرا سنترا در این کار موفق بوده و در بالای لیست سدان های کم مصرف قرار می‌گیرد. با این وجود، حضور رقبای قدرتمند در این کلاس، کار را کمی برای سدان ژاپنی سخت کرده است. فورد فوکوس 2014 و مزدا 3 هر دو تجربه رانندگی متفاوت تری را عرضه می‌کنند، به علاوه طراحی جوان پسندانه تر؛ همچنین، شما نمی‌توانید از هیوندای الانترا و هوندا سیویک چشم پوشی کنید، با آن طراحی جذاب و لیست تجهیزات استاندارد دست و دلبازانه شان. فولکس واگن جتا نیز به خاطر کابین جادارش و عرضه موتور توربو جدید در سال 2014 قابل توجه است. رقبای قدرتمند دیگری نیز در این کلاس وجود دارند، اما اگر مصرف سوخت اقتصادی و فضای مناسب کابین جزء اولویت های شما هستند و بودجه شما نیز محدود است، نیسان سنترا انتخاب مناسبی برای شما می‌تواند باشد.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی نیسان سنترا 2014

نیسان سنترا 2014 یک سدان کوچک با ظرفیت 5 نفر می‌باشد که در تیپ های اصلی S, SV, SR, SL عرضه می‌شود. همچنین مدل های FE+ برای تیپ های S و SV عرضه می‌شوند که اولویت شان مصرف سوخت است. تیپ پایه سنترا S مجهز به رینگ های 16 اینچی فولادی، سیستم قفل مرکزی با کنترل از راه دور به همراه صندوق پران برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت به صورت دستی، صندلی سرنشین جلو با امکان تنظیم در 4 جهت به صورت دستی، تهویه مطبوع، فرمان تلسکوپی با امکان حرکت یه سمت بالا و پایین، آینه ها و شیشه های برقی و سیستم صوتی با 4 بلندگو و پخش کننده CD و ورودی اضافی صوتی می‌باشد. تیپ بعدی SV است که مجهز به کنترل های سیستم صوتی و کروز کنترل بر روی فرمان، تودوزی پارچه‌ای با کیفیت بالاتر، و سیستم صوتی با 6 بلند گو می‌باشد. تیپ اسپرت SR کمی استیل خشن تری دارد که شامل رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، چراغ های مه شکن، اسپویلر عقب و رکاب های جانبی می‌شود. پکیج Driver’s برای تیپ های SV و SR موجب اضافه شدن تجهیزاتی مانند چراغ های جلو اتوماتیک، ترمزهای دیسکی در عقب (فقط در تیپ SR)، دسترسی و استارت بدون کلید، فرمان و دسته دنده چرمی، بلوتوث برای ارتباط تلفنی و سیستم صوتی با 6 بلندگو و صفحه نمایش رنگی 4.3 اینچی، رادیو ماهواره‌ای و ورودی iPod/USB می‌شود.

بررسی نیسان سنترا 2014
بررسی نیسان سنترا 2014

مدل های FE+ که در تیپ های S و SV قابل سفارش هستند، مجهز به اسپویلر عقب، بادشکن های آیرودینامیکی زیر بدنه و تایرهای با مقاومت غلطشی پایین می‌باشد که همه اینها مصرف سوخت در اتوبان را کمی بهبود می‌بخشد. تیپ SL مجهز به امکانات استاندارد تیپ SV به علاوه تجهیزات پکیج Driver’s و رینگ های منحصر به فرد آلومینیومی 17 اینچی، چراغ های مه شکن، آینه های جانبی مجهز به گرمکن، تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه‌ای و تزیینات چوبی می‌باشد. پکیج Premium  برای تیپ های SV, SR  و SL به صورت آپشن ارائه می‌شود و تجهیزاتی مانند سانروف، آینه الکتروکرومیک، آینه های چراغ دار برای استفاده شخصی و سیستم صوتی Bose  با 8 بلندگو را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. پکیج Navigation شامل سیستم مسیریاب ماهواره‌ای، نمایشگر لمسی 5.8 اینچی، دوربین دید عقب، اطلاعات ترافیکی و مسافرتی ماهواره‌ای، سیستم تشخیص صدا، سیستم یکپارچه اپلیکیشن های تلفن های هوشمند Nissan Connect (که امکان ارسال پیام کوتاه بدون استفاده از دست و پخش موزیک آنلاین را امکان پذیر می‌کند) و ارتباط بلوتوثی صوتی می‌شود. پکیج Leather که فقط در تیپ SL  قابل سفارش است، شامل ترمزهای دیسکی برای چرغ های عقب، تودوزی چرمی و صندلی های مجهز به گرمکن در جلو می‌باشد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی نیسان سنترا 2014

نیسان سنترای 2014 از یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری، به قدرت 130 اسب بخار و گشتاور 173 نیوتن متر قدرت می‌گیرد. یک گیربکس 6 سرعته دستی در تیپ های پایه استاندارد است، و گیربکس CVT به صورت سفارشی است. همه تیپ های دیگر سنترا به صورت استاندارد مجهز به گیربکس CVT هستند. تیپ های مجهز به گیربکس دستی در سیکل ترکیبی مصرف سوختی برابر 9 لیتر در 100 کیلومتر دارند (10 لیتر در شهر و 7.6 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر). در تیپ های مجهز به گیربکس CVT، مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر در 100 کیلومتر است (9 لیتر در شهر و 7 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر). مدل های FE+ در اتوبان 6.5 لیتر در 100 کیلومتر مصرف می‌کنند، ولی میزان مصرف سوخت ترکیبی شان یکسان است. بنابراین با توجه به این ارقام نیسان سنترا یکی از کم مصرف ترین خودرو های این کلاس است. در تست شتاب انجام شده، نیسان سنترای SL شتاب 0 تا 100، 10.1 ثانیه ای را ثبت کرد که از میانگین این کلاس کندتر بود.

 

ایمنی

بررسی نیسان سنترا 2014

تجهیزات استاندارد سدان جمع و جور ژاپنی عبارت است از: ترمزهای ضد قفل، کنترل پایداری، کیسه های هوای جانبی برای صندلی های جلو و کیسه های هوای پرده ای در دو سمت، و پشت سری های فعال محافظ سر برای صندلی های جلو. اکثر تیپ های سنترا با ترمزهای کاسه ای در عقب عرضه می‌شوند، در حالی که ترمزهای دیسکی سفارشی هستند مانند دوربین دید عقب. در تست ترمز انجام شده، نیسان سنترای SL برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر به مسافتی معادل 36 متر نیاز دارد که از میانگین این کلاس بهتر است. در آزمون های تصادف انجام شده توسط مراجع رسمی، نیسان سنترا موفق به کسب 4 ستاره ایمنی از 5 ستاره کلی شد: 4 ستاره برای محافظت در برابر برخوردهای روبرو و 5 ستاره برای محافظت از برخورد های جانبی.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی نیسان سنترا 2014

رانندگان قد بلند از جاداری غیر قابل انتظار صندلی های جلوی سنترا بسیار خشنود خواهند شد. فکر نکنید که سرنشینان عقب فراموش شده اند، فضای صندلی عقب هم به اندازه کافی بزرگ است به نحوی که در داخل سنترا احساس سوار شدن به یک سدان متوسط به شما دست می‌دهد. اگرچه طراحی محافظه کارانه داخلی سنترا  باعث تحسین شما نخواهد شد، اما همه اجزای کابین به خوبی به هم جفت و جور شده اند. ویژگی جدیدی که امسال اضافه شده است، سیستم  Nissan Connect است که به شما اجازه جستجو در اینترنت از طریق صفحه نمایش 5.8 اینچی را می‌دهد؛ همچنین می توانید از سرویسی های موزیک آنلاین و ارسال پیام کوتاه و فعال بودن در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. فضای بار  سنترا برای این کلاس بسیار دست و دلبازانه است، با حجمی معادل 430 لیتر که بیشتر معادل فضای بار سدان های متوسط است تا کوچک.

 

تجربه رانندگی

بررسی نیسان سنترا 2014

موتور 130 اسب بخاری نیسان سنترا به طور دلپذیری در شتابگیری های معمولی و سرعت های عادی در بزرگراه ها بی صدا است. گیربکس CVT سنترا یکی از بهترین ها است که حداقل تاخیر را در تعویض دنده ها دارد، مگر در شتابگیری های تند که دور موتور به خط قرمز نزدیک می‌شود. اگر عادت به رانندگی با سدان های کوچک با گیربکس اتوماتیک معمولی دارید، در رانندگی با سنترا تفاوت چندانی احساس نخواهید کرد.

بررسی نیسان سنترا 2014

با اینکه سنترای سال قبل رانندگی نسبتا نرم و هندلینگ قابل قبولی داشت، نیسان تغییراتی در سیستم تعلیق و فرمان سنترای 2014 برای بهبود در هر دو زمینه ایجاد کرده است. ظاهرا کار نیسان خوب از آب در آمده طوری که سنترا ضربات ناشی از کیفیت پایین جاده را از اتاق به میزان زیادی دور نگه داشته است و فرمان پذیری و هندلینگ امسال به طور قابل توجهی تیزتر شده اند.  


منبع

Edmunds

برچسب : سنترا , نیسان , مزدا 3 , فوکوس , الانترا , سیویک , جتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

کاوه
0

شنیده ام موتور نیسان سنترا و رنو فلوئنس یکی است. درست است؟
11:03  1396/07/11
گزارش
پاسخ دادن
عباس
0

سلام طریقه تایم زنجیر نیسان سنترا میخاستم بدونم چون موترش باز کردم تیمش بهم خورد
11:35  1395/12/14
گزارش
پاسخ دادن
BlackWolf7076
0

درود

لطفا مطالبی که درباره نقد و بررسی خودروهاست رو بیشتر بزارید

کاش مطالب رو بیشتر میزاشتید روزانه

من از مطالب مفیدتون لذت می برم
هرروز بررسی می کنم
22:56  1393/02/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: M_AJ
4

امیدوارم وارد ایران هم بشه
اگه بیاد قیمتش 80 تا 90 میلیونه
21:17  1393/02/06
گزارش
پاسخ دادن
میثم
4

ماشین نیسان سنترا خوبه بنزین کم مصرف
18:21  1393/02/06
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: M_AJ
3

من میخواست هفت تیر برداشتن کرده لیکن در سر خود یک گلوله حرام کردن انجام داده است
21:19  1393/02/06

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 66 نظر
X33 Cross cvt 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مریم j4 سفید مشهد : پس چرا من که آبان بودم هنوز هیچ خبری نیست؟ هر دفعه زنگ میزنم میگن توی صف بارگیریه ولی دوهفته ست مدارک اومده و خبری از تحویل نیست
تارا تحویل 26 خرداد فروش فوری : سلام ما هم طرح مادران فروش فوری تحویل 26 خرداد هستیم ولی هیچ خبری نیست
کامیار : یه عده یه جوری میگن شاهین پلاس از تیر شروع میشه و اسفند تحویل ندادن انگار رئیس سایپا هستن احتمالا اینا که تو دیوار و بازار داره خرید فروش میشه مال اصحاب غاره خود گولیتون و دوست دارم عموجون بعضی تکمیل وجه 16 اسفند 1403 تحویل گرفتن البته این تفکر برای روحیه دادن به خودت خوبه کف مرتب
تارا دستی : سلام داداش یادت میاد تا چندم اسفند مهلت واریزی داشتید؟؟
شاهین : توروخدا هرکس فاکتور شداطلاع رسانی کند
زهرا : اقا کسی میدونه این خبر درسته که 25 درصد افزایش قیمت خواهد داشت شاهین
akbar : برای من نوشته قراردادهای دهه سوم اسفند
Jac j4 سفید : آقا کسی میدونه این داستان رنگ سفید واسه جی۴ چی هست؟ الان ثبت نامی های رنگ های دیگه که بعد از ۳۰ دی بودن فاکتور شدن ولی سفید مونده . اگر گسی اطلاعات موثق داره بیان کنه استفاده کنیم
مهدی. دعوتنامه تیر : سلام امکان اصلاح و عوض کردن نمایندگی وجود داره؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد 19مهر : مبارک باشه ایشالا بسلامتی و دلخوش دیدین گفتم خیلی زود همه فاکتور میشید بقیه مهر ماهی ها هم ایشالا تا دهم همه فاکتور میشن
وحید 29 بهمن : آره منم به این نتیجه رسیدم همشون 1 نفر هست داره الکی اینجا با اسک های متفاوت میگه فاکتور شدم چیشد رسید 29 بهمن گیر کرد !!
محمد 19مهر : اولا که ماشین و هنوز تحویل نگرفتم بعدشم مگه به تحویل گرفتن ماشین طرف سوال داره منتظره سود تاخیره
محمد 19مهر : اطلس 21 چه کردی حضوری زدی بری بگیری من الان زنگ زدم گفت نیومده هنوز گفت حضوری هم بزنی همین قدر طول می کشه گفت این هفته میاد راست میگه حضوری بزنی میشه درجا گرفت یا اونم زمان بره
متین 28 بهمن : ما که به خدا خسته شدیم یک ساله بی وسیله اییم این چی بود دیگه
کوییک s تحویل تیر : سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان من تکمیل وجه کردم با تحویل 30 روزه سود مشارکت 11 درصد سود تاخیر 13 درصد بعد از30 روز به ازای 408 میلیونی که واریز شده سایپا 24 درصد سود تاخیر میده یا 13 درصد ؟ ممنون از راهنمایی که مبکنین انشالله همه مون به زودی به ماشین هامون میرسیم دیگه از سایپا خرید نمی کنیم قبلا از ایران خودرو خرید کرده بودیم تحویل 90 روزه بوده درست سر 70 روز اومد
نازنین : باسلام ...23 مهر تکمیل وجه ..سخا 28 مهر همین الان فاکتور شد..انشالله بقیه دوستان هم فاکتور بشن
محسن : نه اقامتین من جمعه فاکتورشدم وشنبه پلاک شدم مگردیوانه شدیم دروغ بگویم دروغ گفتن چه معنا دارد برآدم دروغ گولعنت
حرینه تاخیر : روزی 70 هزار تومان
هایما s7 : سلام دوستان هایما s7پرو تحویل 31 خرداد سوم فاکتور پلاکم شد