بررسی نیسان سنترا 2014

بررسی نیسان سنترا 2014

نمی‌توانید یا نمی ‌خواهید برای یک سدان متوسط هزینه کنید؟ امروزه سدان های جمع و جور بسیاری وجود دارند که از نظر فضای داخلی و ویژگی های تکنولوژیکی روز، که زمانی مختص سدان های رده بالاتر بودند، سرآمد کلاس خود هستند. نیسان سنترای 2014 یک مثال عالی از این گروه سدان ها است، چراکه فضای داخلی بسیار مناسبی را به همراه تجهیزات و امکانات قابل توجه با قیمتی مناسب ارائه می‌دهد. اما وقتی زمان انتخاب یک سدان کوچک فرا می‌رسد، عوامل دیگری نیز باید مورد توجه قرار بگیرند. کمپانی نیسان مدل سنترا را سال گذشته به طور کامل از نو طراحی کرد، تغییراتی در طراحی خودرو ایجاد کرد، مصرف سوخت آن را بهبود بخشید و فضای داخلی آن را افزایش داد و چند ویژگی جدید به آن افزود. برای سال 2014، کمپانی سازنده ظاهرا نقاط ضعف سدان جمع و جور خود را مورد توجه قرار داده است، به طوری که با انجام تغییراتی اقدام به کاهش صدا در کابین و بهبود همزمان کیفیت سواری و هندلینگ سنترا کرده است.

بررسی نیسان سنترا 2014

در زیر کاپوت یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری به قدرت 130 اسب بخار  وجود دارد. شتابگیری سنترا با این موتور متوسط است، اما واضح است که هدف، رقابت در مصرف سوخت با دیگر رقبا بوده است تا شتاب بالا. ظاهرا سنترا در این کار موفق بوده و در بالای لیست سدان های کم مصرف قرار می‌گیرد. با این وجود، حضور رقبای قدرتمند در این کلاس، کار را کمی برای سدان ژاپنی سخت کرده است. فورد فوکوس 2014 و مزدا 3 هر دو تجربه رانندگی متفاوت تری را عرضه می‌کنند، به علاوه طراحی جوان پسندانه تر؛ همچنین، شما نمی‌توانید از هیوندای الانترا و هوندا سیویک چشم پوشی کنید، با آن طراحی جذاب و لیست تجهیزات استاندارد دست و دلبازانه شان. فولکس واگن جتا نیز به خاطر کابین جادارش و عرضه موتور توربو جدید در سال 2014 قابل توجه است. رقبای قدرتمند دیگری نیز در این کلاس وجود دارند، اما اگر مصرف سوخت اقتصادی و فضای مناسب کابین جزء اولویت های شما هستند و بودجه شما نیز محدود است، نیسان سنترا انتخاب مناسبی برای شما می‌تواند باشد.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی نیسان سنترا 2014

نیسان سنترا 2014 یک سدان کوچک با ظرفیت 5 نفر می‌باشد که در تیپ های اصلی S, SV, SR, SL عرضه می‌شود. همچنین مدل های FE+ برای تیپ های S و SV عرضه می‌شوند که اولویت شان مصرف سوخت است. تیپ پایه سنترا S مجهز به رینگ های 16 اینچی فولادی، سیستم قفل مرکزی با کنترل از راه دور به همراه صندوق پران برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 6 جهت به صورت دستی، صندلی سرنشین جلو با امکان تنظیم در 4 جهت به صورت دستی، تهویه مطبوع، فرمان تلسکوپی با امکان حرکت یه سمت بالا و پایین، آینه ها و شیشه های برقی و سیستم صوتی با 4 بلندگو و پخش کننده CD و ورودی اضافی صوتی می‌باشد. تیپ بعدی SV است که مجهز به کنترل های سیستم صوتی و کروز کنترل بر روی فرمان، تودوزی پارچه‌ای با کیفیت بالاتر، و سیستم صوتی با 6 بلند گو می‌باشد. تیپ اسپرت SR کمی استیل خشن تری دارد که شامل رینگ های 17 اینچی آلومینیومی، چراغ های مه شکن، اسپویلر عقب و رکاب های جانبی می‌شود. پکیج Driver’s برای تیپ های SV و SR موجب اضافه شدن تجهیزاتی مانند چراغ های جلو اتوماتیک، ترمزهای دیسکی در عقب (فقط در تیپ SR)، دسترسی و استارت بدون کلید، فرمان و دسته دنده چرمی، بلوتوث برای ارتباط تلفنی و سیستم صوتی با 6 بلندگو و صفحه نمایش رنگی 4.3 اینچی، رادیو ماهواره‌ای و ورودی iPod/USB می‌شود.

بررسی نیسان سنترا 2014
بررسی نیسان سنترا 2014

مدل های FE+ که در تیپ های S و SV قابل سفارش هستند، مجهز به اسپویلر عقب، بادشکن های آیرودینامیکی زیر بدنه و تایرهای با مقاومت غلطشی پایین می‌باشد که همه اینها مصرف سوخت در اتوبان را کمی بهبود می‌بخشد. تیپ SL مجهز به امکانات استاندارد تیپ SV به علاوه تجهیزات پکیج Driver’s و رینگ های منحصر به فرد آلومینیومی 17 اینچی، چراغ های مه شکن، آینه های جانبی مجهز به گرمکن، تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه‌ای و تزیینات چوبی می‌باشد. پکیج Premium  برای تیپ های SV, SR  و SL به صورت آپشن ارائه می‌شود و تجهیزاتی مانند سانروف، آینه الکتروکرومیک، آینه های چراغ دار برای استفاده شخصی و سیستم صوتی Bose  با 8 بلندگو را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. پکیج Navigation شامل سیستم مسیریاب ماهواره‌ای، نمایشگر لمسی 5.8 اینچی، دوربین دید عقب، اطلاعات ترافیکی و مسافرتی ماهواره‌ای، سیستم تشخیص صدا، سیستم یکپارچه اپلیکیشن های تلفن های هوشمند Nissan Connect (که امکان ارسال پیام کوتاه بدون استفاده از دست و پخش موزیک آنلاین را امکان پذیر می‌کند) و ارتباط بلوتوثی صوتی می‌شود. پکیج Leather که فقط در تیپ SL  قابل سفارش است، شامل ترمزهای دیسکی برای چرغ های عقب، تودوزی چرمی و صندلی های مجهز به گرمکن در جلو می‌باشد.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی نیسان سنترا 2014

نیسان سنترای 2014 از یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری، به قدرت 130 اسب بخار و گشتاور 173 نیوتن متر قدرت می‌گیرد. یک گیربکس 6 سرعته دستی در تیپ های پایه استاندارد است، و گیربکس CVT به صورت سفارشی است. همه تیپ های دیگر سنترا به صورت استاندارد مجهز به گیربکس CVT هستند. تیپ های مجهز به گیربکس دستی در سیکل ترکیبی مصرف سوختی برابر 9 لیتر در 100 کیلومتر دارند (10 لیتر در شهر و 7.6 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر). در تیپ های مجهز به گیربکس CVT، مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر در 100 کیلومتر است (9 لیتر در شهر و 7 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر). مدل های FE+ در اتوبان 6.5 لیتر در 100 کیلومتر مصرف می‌کنند، ولی میزان مصرف سوخت ترکیبی شان یکسان است. بنابراین با توجه به این ارقام نیسان سنترا یکی از کم مصرف ترین خودرو های این کلاس است. در تست شتاب انجام شده، نیسان سنترای SL شتاب 0 تا 100، 10.1 ثانیه ای را ثبت کرد که از میانگین این کلاس کندتر بود.

 

ایمنی

بررسی نیسان سنترا 2014

تجهیزات استاندارد سدان جمع و جور ژاپنی عبارت است از: ترمزهای ضد قفل، کنترل پایداری، کیسه های هوای جانبی برای صندلی های جلو و کیسه های هوای پرده ای در دو سمت، و پشت سری های فعال محافظ سر برای صندلی های جلو. اکثر تیپ های سنترا با ترمزهای کاسه ای در عقب عرضه می‌شوند، در حالی که ترمزهای دیسکی سفارشی هستند مانند دوربین دید عقب. در تست ترمز انجام شده، نیسان سنترای SL برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر به مسافتی معادل 36 متر نیاز دارد که از میانگین این کلاس بهتر است. در آزمون های تصادف انجام شده توسط مراجع رسمی، نیسان سنترا موفق به کسب 4 ستاره ایمنی از 5 ستاره کلی شد: 4 ستاره برای محافظت در برابر برخوردهای روبرو و 5 ستاره برای محافظت از برخورد های جانبی.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی نیسان سنترا 2014

رانندگان قد بلند از جاداری غیر قابل انتظار صندلی های جلوی سنترا بسیار خشنود خواهند شد. فکر نکنید که سرنشینان عقب فراموش شده اند، فضای صندلی عقب هم به اندازه کافی بزرگ است به نحوی که در داخل سنترا احساس سوار شدن به یک سدان متوسط به شما دست می‌دهد. اگرچه طراحی محافظه کارانه داخلی سنترا  باعث تحسین شما نخواهد شد، اما همه اجزای کابین به خوبی به هم جفت و جور شده اند. ویژگی جدیدی که امسال اضافه شده است، سیستم  Nissan Connect است که به شما اجازه جستجو در اینترنت از طریق صفحه نمایش 5.8 اینچی را می‌دهد؛ همچنین می توانید از سرویسی های موزیک آنلاین و ارسال پیام کوتاه و فعال بودن در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. فضای بار  سنترا برای این کلاس بسیار دست و دلبازانه است، با حجمی معادل 430 لیتر که بیشتر معادل فضای بار سدان های متوسط است تا کوچک.

 

تجربه رانندگی

بررسی نیسان سنترا 2014

موتور 130 اسب بخاری نیسان سنترا به طور دلپذیری در شتابگیری های معمولی و سرعت های عادی در بزرگراه ها بی صدا است. گیربکس CVT سنترا یکی از بهترین ها است که حداقل تاخیر را در تعویض دنده ها دارد، مگر در شتابگیری های تند که دور موتور به خط قرمز نزدیک می‌شود. اگر عادت به رانندگی با سدان های کوچک با گیربکس اتوماتیک معمولی دارید، در رانندگی با سنترا تفاوت چندانی احساس نخواهید کرد.

بررسی نیسان سنترا 2014

با اینکه سنترای سال قبل رانندگی نسبتا نرم و هندلینگ قابل قبولی داشت، نیسان تغییراتی در سیستم تعلیق و فرمان سنترای 2014 برای بهبود در هر دو زمینه ایجاد کرده است. ظاهرا کار نیسان خوب از آب در آمده طوری که سنترا ضربات ناشی از کیفیت پایین جاده را از اتاق به میزان زیادی دور نگه داشته است و فرمان پذیری و هندلینگ امسال به طور قابل توجهی تیزتر شده اند.  


منبع

Edmunds

برچسب : سنترا , نیسان , مزدا 3 , فوکوس , الانترا , سیویک , جتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

کاوه
0

شنیده ام موتور نیسان سنترا و رنو فلوئنس یکی است. درست است؟
11:03  1396/07/11
پاسخ دادن
عباس
0

سلام طریقه تایم زنجیر نیسان سنترا میخاستم بدونم چون موترش باز کردم تیمش بهم خورد
11:35  1395/12/14
پاسخ دادن
BlackWolf7076
0

درود

لطفا مطالبی که درباره نقد و بررسی خودروهاست رو بیشتر بزارید

کاش مطالب رو بیشتر میزاشتید روزانه

من از مطالب مفیدتون لذت می برم
هرروز بررسی می کنم
22:56  1393/02/06
پاسخ دادن
کاربر: M_AJ
4

امیدوارم وارد ایران هم بشه
اگه بیاد قیمتش 80 تا 90 میلیونه
21:17  1393/02/06
پاسخ دادن
میثم
3

ماشین نیسان سنترا خوبه بنزین کم مصرف
18:21  1393/02/06
پاسخ دادن
کاربر: M_AJ
3

من میخواست هفت تیر برداشتن کرده لیکن در سر خود یک گلوله حرام کردن انجام داده است
21:19  1393/02/06

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
B : سلام تحویل۱۵ مهر کسی خبر داره کی فاکتور میشه
سلام جناب خوب هستین قربان : چه خبر خانواده خوبن سلامتی والده محترم خانم بچه ها راستی چکار کردین وام جور شد؟ اقساطی که سنگین نیست؟ حالا مدارکش میفرستم واست ممنون میشم رفتید مدارک منم تحویل بدین شاید تا قبل از عید نوبت ما هم شد با نیت خیرتون منم خبر سلامتی چی بگم والا همش گرفتار تعمیرات و بازسازی خونم هرچی پس انداز بود خرج کردم واسه نوسازی خونه حالا اگه بشه تا قبل از عید تموم بشه زنده باشی سلام برسونید تشریف بیارید خوشحال میشیم شبتون بخیر خدانگهدار
T8امیر : سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
محیا : سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
X5 اردیبهشت : با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
حسین... : بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایران خودرو : حدود 350 میلیون
حمید33 : سلام 33اتومات قرارداد 2/29 وام و ریختن مدارک اومده.تاریخ تحویل سیستمی 16 مهر بود.که فعلا خبری نیست
رانا : منم تحویل 4بهمن بودم الان شدم 30 بهمن . امروز هم دعوتنامه تکمیل وجه اومد واسم
یاسین : سلام پیام واریز براتون اومد چقدر بوده
سورن دوگانه : سلام ، فاکتور شدم ولی پلاک نشده چند روز طول میکشه پلاک بشه؟
محمد رحیمی : سلام بعد از فاکتور چند روز طول می کشه پلاک شه
قاسم رشیدی : من لیفان 620 1600خریدم بیشتر از 200کیلو بار میزنم داخلش عقب ماشین رو زمین می‌خوابه دلیلش چیه
نیما : سلام برداران وحواله داران عزیزیه تجمع بذاریم سازمان استاندارد که بهانه ایرانخودروتمام بشه مطمئنم ربطی به سازمان استاندارد نداره فقط ما بایدازطرف سازمان استاندارد پیگیری یاتماس بگیریم
حمید x33 cross : پاسخ به مهساfx من تایید لیزینگ 7 تیر تحویلی 17 شهریور مدارکم مشکلی نداره پس چرا وام منو نمیریزه بانک سگ مال شمارو ریخته عجب گیری افتادیم
X33 cvt : سلام دوستان ، کسایی که x33 cvt تاریخ قراردادشون بین اردیبهشت تا خرداد بوده تحویل گرفتن؟ من تقریبا تاریخهای ثبت نامهارو بررسی کردم و از خرداد تا مرداد ثبت نام ایکس33 نبوده . میخوام ببینم اونایی که قبل خرداد ثبت نام کردن تحویل گرفتن؟ میخوام ببینم کی نوبت میرسه به ثبت نامی های بعد مرداد . من تاریخ قراردادم 6شهریور1403 هست و تحویل سیستمی 18دی و همه مدارک هم اومده