نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

کادیلاک XTS VSport مدل 2014 مجهز به پدل شیفترهای پشت فرمان برای گیربکس اتوماتیک 6 سرعته استاندارد خود می‌باشد که شما هیچگاه نیازی به آنها نخواهید داشت. پدال گاز تنها چیزی است که برای بیرون کشیدن حداکثر شتاب از موتور 6 سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوگانه نیاز می‌باشد. گشتاور عظیم تولیدی موتور از دور موتور 1900 در دسترس است و تا 5600 دور در دقیقه به خدمت رسانی ادامه می‌دهد. در این شرایط، سیستم چهار چرخ محرک به همراه گیربکس اتوماتیک، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز هر گونه هرج و مرجی صورت می‌دهند.

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

شاید این یک کادیلاک 5.5 متری از آب در می‌آمد، ولی از زمان CTS پر طمطراق ترین کادیلاک است. این اولین مدل از کادیلاک های VSport است، که هدفش پر کردن فاصله بین مدل های استاندارد و مدل های پرقدرت و با عملکرد بالای سری V است. در این مورد، VSport به معنی یک موتور 6 سیلندر خورجینی ارتقا یافته، چهار چرخ محرک استاندارد و سیستم تعلیق جدید می‌باشد. موتور خورجینی 6 سیلندر 3.6 لیتری، قدرتی برابر 410 اسب بخار و گشتاوری به میزان 500 نیوتن متر تولید می‌کند. مهندسان جنرال موتورز با الهام از موتورهای 8 سیلندر 6.2 لیتری مجهز به سوپرشارژر کامارو ZL1 و کادیلاک CTS-V، به طراحی و تولید موتور این خودرو پرداخته‌اند. در مقایسه با موتور های 6 سیلندر 3 لیتری معمولی، این موتور 90 درصد جدیدتر است و برای تحمل چنین قدرت بالایی، ساختار آن تقویت شده است. نتیجه این امر، شتابگیری های سریع و خشن تقریبا در هر سرعتی می‌باشد.

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

افت گشتاور در دور 5600 کاملا ملموس است، اما خیلی اهمیت ندارد. در این هنگام، گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با قدرت تمام، اقدام به معکوس کردن دنده می‌کند و شما توجه تان به عقربه ها جلب می‌شود که با چه سرعتی افزایش می‌یابند. کادیلاک در مورد شتاب 0 تا 100 کیلومتر XTS VSport مدل 2014 چیزی اعلام نکرده است. اما حدس ما بر این است که این زمان زیر 5 ثانیه باشد، که در مقایسه با کادیلاک XTS مجهز به موتور 6 سیلندر خورجینی 3 لیتری با تنفس طبیعی، شتابگیری سریع‌تری دارد. از همه این ها گذشته، موتور مجهز به توربوشارژر دوگانه، هم در قدرت و هم در گشتاور باعث افزایش سه رقمی شده است: 106 در قدرت و 142 در گشتاور. شاید در این وضعیت، کادیلاک با وجود بی ام و  احساس خطر کند، چراکه بی ام و اخیرا قدرت موتور 8 سیلندر خورجینی  4.4 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه را در مدل 550i برای سال 2014 افزایش داده و به 445 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور رسانده است، طوری که ریچارد بارتلت، معاون مهندسی موتورهای جدید کادیلاک آن را معیاری برای عملکرد دیگر موتورها می‌داند. برخلاف تغییرات گسترده و سنگینی که در موتور صورت گرفته است، شاسی XTS 2014 تقریبا دست نخورده باقی مانده است.

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

در اینجا شما نیروی زیادی را بر روی ساختاری اعمال می‌کنید که ذاتا دیفرانسیل جلو طراحی شده است. به طور معمول، این امر نتیجه رضایت بخشی در بر ندارد؛ مخصوصا اینکه 40 کیلوگرم وزن بیشتر هم به آن تحمیل کنید، که احتمالا اوضاع را خرابتر هم خواهد کرد. اما ما متقاعد شده ایم که ساختار پایه XTS، توانایی ایجاد یک هندلینگ متوازن و سریع را دارد. شاسی و هندلینگ آن بابت 100 اسب بخار نیروی اضافی دچار مشکل نمی‌شود. در واقع، نیروی اضافی جدید برای رفع تمایل خودرو به کم فرمانی راه خوبی است. کمک فنرهای مغناطیسی قابل تنظیم که جزو تجهیزات استاندارد این خودرو هستند، رانندگی لذت بخش و انعطاف پذیری را به وجود می‌آورند. همانند مدل استاندارد XTS، حالت های استاندارد و اسپرت برای فنربندی قابل انتخاب هستند، اما حتی در حالت اسپرت، فنربندی XTS VSport نرمتر از سری 5 بی ام و  یا کلاس E مرسدس بنز می باشد. کادیلاک سیستم چهار چرخ محرک را برای مدل VSport استاندارد کرده است، و بدون این سیستم  احتمالا رانندگی لذت آنچنانی نداشت. با ابن وجود، سیستم گاها برای تنظیم قدرت موتور در چرخ ها دچار مشکل می‌شود، مخصوصا در جاده های کوهستانی وقتی که پدال گاز را می‌فشارید، باعث می‌شود که ماشین کمی به این سو و آن سو کشیده شود. حتی بدون این نوع تکان ها هم، شما بازخورد بیشتری از فرمان می‌گیرید، زیرا VSport یکی از معدود خودروهای مدرن است که هنوز از سیستم فرمان هیدرولیک استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد استفاده از سیستم چهار چرخ محرک جایی برای استفاده از فرمان برقی نگذاشته است.

نگاهی کوتاه بر کادیلاک XTS VSport مدل 2014

ترمزهای VSport، به طور قابل توجهی ارتقا نیافته اند و این قسمتی است که نیاز به کمی کمک دارد. با اینکه قرار است این کادیلاک با رقبای اندازه متوسط رقابت کند، کادیلاک XTS VSport مدل 2014 به طور قابل توجهی بزرگ است، یک ویژگی فیزیکی که می‌خواهد آن را به رده ماشین های بزرگ ببرد طوری که ویژگی اسپرتش در سایه اندازه بزرگش گم بشود. از نظر مصرف سوخت، این خودرو در سیکل ترکیبی 14.5 لیتر به ازای 100 کیلومتر رانندگی مصرف می‌کند (17 لیتر در شهر و 11 لیتر در اتوبان در 100 کیلومتر). قیمت آن از 63020 دلار شروع می‌شود، قیمت پایه کادیلاک XTS VSport مدل 2014 مبلغی معادل 6000 دلار از مدل استاندارد XTS با سیستم چهار چرخ محرک گران تر است. با اینکه قیمت پایه این کادیلاک در کلاس خودش کاملا رقابتی است، خودرویی که ما تست کردیم کمی بیش از 70000 هزار دلار قیمت داشت که آن را در سطح رقبای خارجی اش قرار می‌دهد. کادیلاک XTS VSport مدل 2014 یک سدان کاملا اسپرت نیست و بیشتر به سدان های لوکس آمریکایی می‌ماند. در پایان باید گفت اگر قدرت موتور و گشتاور برای شما اهمیت دارد، کادیلاک XTS VSport ارزش مبلغ پرداختی را دارد. 


منبع

Edmunds

برچسب : کادیلاک , XTS , CTS , ZL1 , کامارو , بی ام و , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جمشید : سلام خدمت همه دوستان شاهینcvt لطفا اطلاع رسانی کنید دوباره تجمع کنیم توشرکت سایپا ،همه باید بریم تک تک دوستان تاجواب نگرفتیم دست برنداریم وگرنه حالا حالا ها ماشین نمی‌بینیم مرگ یک بارشیون یکبار
جمشیدیان : آقا مجتبی واریز اولیت اطمینان داری که درست هست ما تو اردیبهشت واریزی نبوده بلوکه کردن بوده ؟؟؟؟
GL : ی‌ برگه‌ دارم‌ ‌فقط‌ آذر‌ نصف‌ پول‌ دادم‌ بهم‌ دادنش‌ ‌ خرداد‌ تبدیل‌ زدم‌ ۱۶‌ درصد‌ سود‌ مشارکت‌ حساب‌ کردن‌ اونم‌ خودم‌ حساب‌ کردم‌ فهمیدم‌‌ چیزی‌ داخل‌ برگه‌ در‌ مورد‌ اینا‌ نوشته‌ نشده‌ بود
تارا دستی : سلام واریز ۱ مرداد هنوز فاکتور نشدم
GL : ی‌ برگه‌ دارم‌ ‌فقط‌ آذر‌ نصف‌ پول‌ دادم‌ بهم‌ دادنش‌ ‌ خرداد‌ تبدیل‌ زدم‌ ۱۶‌ درصد‌ سود‌ مشارکت‌ حساب‌ کردن‌ اونم‌ خودم‌ حساب‌ کردم‌ فهمیدم‌‌ چیزی‌ داخل‌ برگه‌ در‌ مورد‌ اینا‌ نوشته‌ نشده‌ بود
خانواده شاهین31 : سلام دوستان من پذیرش شاهین جی 17اذر ماه هستم هموم فروش فوق العاده که قرار بود 17اسفند بدن!!!!! خلاصه این همه مدت صبر کردم ندادن دیگه تحملم تموم شد پنحشنبه ۲۳ مرداد تبدیل زدم به جی ال!!! که قرار بود سریع فاکتور کنند ولی تا این لحظه فاکتور نشده!!! خداشاهده نمیدونم دیگه چه خاکی باید تو سر بریزم خخخخخ!!!
هاجری : سلام مرحله دوم دیروز واریز کردم بنظرتون بیست روزه تحویل میدن یا تاخیر داره
شاهین اتومات سی وی تی : من پایه هر اعتراضی هستم تا پای احقاق حق . حرجا و هر کجا بگید می یام . فقط اطلاع رسانی در این باره کنید سپاس از لطفتون. اگر نریم بخدا خبری از تحویلی نیست فاکتور ها روی 13 هوم گیر کرده تازه اینایی که تا 13 هوم دادن برای تحویل یکساله ها بوده برا پیش فروشها هنوز معلوم نیست از چه تاریخی میخوان شروع کنن...
جمشیدیان : تو یک گروهی دارن برنامه ریزی میکنن که برا 16 شهریور یه تجمع جانانه بزارن حالا اگه مطالبه ای دارید بیاید در تجمع شرکت کنیم. این تجمع پیرو صحبت دادستان میباشد که تا اون موقع هم بعید میدونم خبری بشه
حسین : در پاسخ به تاد: حق طلبی و مطالبه حق کجاش بده؟ به نظرت پول جریمه دیرکرد از کجا میاد؟ از جیب ملت. چرا؟ چون شرکت دولتیه. پس به نظرت این جریمه دیرکرد حق الناس نیست؟ چرا به تمام ابعاد قضیه توجه نمیکنی؟ میدونی چرا؟ چون از نعمت خدا استفاده نمیکنی و در اصل کفر نعمت میکنی!! کدوم نعمت؟ پاسخ: عقل!!!!!!!!!!!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6 دنده رینگ فولادی : سلام، من دنا 6 دنده فولادی 31 خرداد بودم، که همین الآن تبدیل به آلومینیومی سفید زدم، و تبدیل شد... هرکسی که می خواد تبدیل کنه سریع بره بزنه هنوز که ظرفیتش تکمیل نشده...
اطلس دی : وقتی هماهنگ نمیشند برا تجمع خب باید چیکار کرد
اس : اگه طرح فرسوده هستی،طبیعیه
دنا اپشنال شهریور : سلام خطاب به دنا 6 دنده پیش فروش 31 مرداد داداش چیشد تیک خورده قسمت اسناد یا نه.؟؟
تحویلی 31تیر : مبارکه آقا محمد ب سلامتی استفاده کنی . پیش فروش بودی یا فوقع العاده؟
. : ساینا میشه 700 ؟ بذار اول 600 رو بگیره بعد .. . دوسر دیگه بکشید شاید رسوندید به 1 میلیارد
سورن موتور جدید 11 تیر : حمل و نقل اضافه تر میشه وقتی قراره اول بره تهران بعدش بیاد اونجا.
. : توی گوگل سرچ کن وضعیت خودروی من سایپا . شماره پذیرش و شماره درخواست رو زنگ بزن از نمایندگی که ماشین نوشتی بگیر
31تیر : اگه اینجوره که90روز بعد از واریزی من باید29مرداد فاکتور شم ولی اینجوری نیست چند تا از دوستان هستن 22اردیبهشت واریز کردن ولی هنوز فاکتور نشدن برا اینکه دیگه زنگ نزنیم یه جوابی میدن الکی
دنا اپشنال شهریور : داداش چیشد