نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

با اینکه مدل های کوپه و کروک شورولت کوروت Stingray هرکدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند، اما کمپانی شورولت از پلت فرم مشترک C7 برای ساخت این دو مدل استفاده کرده است. هر دو مدل از شاسی و تکنولوژی های مشترک استفاده می‌کنند. همچنین، به گفته کمپانی سازنده تقریبا همه چیز از اندازه دیسک های ترمز گرفته تا سیستم فرمان، در دو مدل کوپه و کروک با هم مشابه هستند. تنها چند تغییر ساختاری جزئی در مدل کروک نسبت به مدل کوپه صورت گرفته است که شامل محل نصب کمربندهای ایمنی و تغییراتی برای جای دادن مکانیزم سقف جمع شونده می‌باشد.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

وزن هر دو مدل بسیار به هم نزدیک است، وزن مدل کوپه 1496 کیلوگرم است در حالی که مدل کروک 1525 کیلوگرم وزن دارد. خودروساز آمریکایی مدل های کروک را برای سال های متمادی برای کوروت تولید کرده است، اما شورولت برای کروک جدید خود یک سقف جمع شو برقی کاملا جدید طراحی کرده است. این سقف پارچه‌ای، هم توسط کلید ماشین می‌تواند باز و بسته شود و هم از داخل کابین تا سرعت زیر 48 کیلومتر بر ساعت و کل زمان لازم برای باز یا بسته شدن آن کمی بیش از 20 ثانیه است. هنگامی که سقف جمع شده است، کاملا از دید پنهان است. زمانی که بسته است، سقف ضخیم و چند لایه که در آن از مواد عایق صوتی استفاده شده است، سرنشینان را از دنیای خارج ایزوله می‌کند.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

مدل کروک 3000 دلار گرانتر از مدل کوپه است؛ برخی از تجهیزات سفارشی آن عبارتند از: صندلی های مجهز به گرم کن و تهویه، نمایشگر مجازی، سیستم صوتی Bose، اگزوز با عملکرد چند حالته، سیستم اطلاعات و سرگرمی و مسیریابی MyLink و کالیپرهای ترمز قرمز رنگ. کیفیت مواد به کار رفته در داخل و همچنین طراحی آن نسبت به نسل قبل خود بسیار بهبود یافته است. مواد درجه یک به کار رفته در داخل کابین به همراه مونتاژ و پرداخت نهایی مناسب، سرنشینان را احاطه کرده اند. اگر چه همچنان از استانداردهای اروپایی کمی فاصله دارد.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

موتور 8 سیلندر خورجینی 6.2 لیتری کاملا جدید آن که به صورت طبیعی تنفس می‌کند، قدرتی معادل 460 اسب بخار و گشتاوری در حدود 610 نیوتن متر تولید می‌کند. به گفته شورولت، این قوی ترین موتوری است که تاکنون برای کوروت ساخته شده است. برای کوروت  Stingray دو نوع گیربکس قابل سفارش است: 7 سرعته دستی به صورت استاندارد و 6 سرعته اتوماتیک که سفارشی است. با نسبت قدرت به وزن بسیار مناسب، کوروت Stingray شتاب 0 تا 100 کیلومتر زیر 4 ثانیه دارد. پاسخ موتور به فشار پدال گاز، تقریبا بدون وقفه است و به محض اینکه پدال گاز را فشار دهید، به شدت به صندلی خود فشرده می‌شوید.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014
نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014
نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

شورولت اعلام کرده است که شاسی جدید آلومینیومی مدل کروک، 45 کیلوگرم سبکتر و 57 درصد از نسل قبلی محکمتر است. به دلیل شاسی مشابه و نسبت قدرت به وزن برابر، احساس رانندگی در مدل کوپه و کروک تقریبا مشابه است. یکی از پکیج های عرضه شده برای کوروت Stingray، پکیج Z51 است که بر روی عملکرد خودرو متمرکز شده است و شامل تجهیزاتی از قبیل سیستم تعلیق ارتقا یافته، ترمزهای قوی تر، سیستم روغن کاری خشک، رینگ های 19 اینچی در چرخ های جلو و 20 اینچی برای عقب با تایرهای تابستانی، خنک کننده دیفرانسیل، خنک کننده گیربکس، پکیج آیرودینامیکی و دیفرانسیل ضد لغزش با کنترل الکترونیکی می‌باشد. همچنین سیستم کنترل سواری مغناطیسی (MSRC) تحت این پکیج قابل سفارش است.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

سواری کوروت برای رانندگی های روزانه روان و راحت است. زمانی که سقف را باز‌ می‌کنید و شیشه ها را پایین می‌دهید، محیط کابین همچنان دلپذیر باقی می‌ماند. در حین رانندگی با سقف باز، نفوذ هوا به داخل کابین در حدی نیست که باعث آزار سرنشینان شود. با بسته شدن سقف، کابین ناگهان ساکت می‌شود، حتی ساکت تر از مدل کوپه، به دلیل اینکه مدل کروک فاقد شیشه عقب است و صدای چرخ‌ها به داخل اتاق منتقل نمی‌شود. تنها نقطه ضعف در حالت سقف بسته، محدود شدن شدید میدان دید عقب است.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

به لطف فاصله نسبتا زیاد بین دو محور جلو و عقب، کوروت Stingray کروک، سواری با ثبات و لذت بخشی دارد. حتی بعد از ساعت ها رانندگی احساس خستگی به شما دست نخواهد داد. با مخزن سوخت 70 لیتری، مدل کروک باید قادر باشد در مسیرهای باز تا 800 کیلومتر را با استفاده از بنزین سوپر طی کند. بدون پکیج اسپرتی Z51 و کنترل مغناطیسی سیستم تعلیق، ارتفاع سواری خودرو بیش از حد بلند است و فنربندی بسیار نرم است به نحوی که به سختی از پس چالش های اعمال شده توسط راننده بر می‌آید.

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014
نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014
نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014 نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014
نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014

سیستم تعلیق استاندارد به شاسی امکان پیچ و تاب خوردن زیادی را می‌دهد، طوری که سیستم تعلیق وقتی که ماشین از دست اندازهای بلند عبور می‌کند تا حداکثر میزانی که می‌تواند بازی می‌کند. از دیگر نکات منفی باید به بادگیر پلاستیکی سیاه و منعطف زیر دماغه ماشین اشاره کرد که دائما با صدایی گوش خراش بر روی سطح آسفالت کشیده می‌شود. اگر بخواهیم نقاط قوت کوروت Stingray را ذکر کنیم باید به قدرت بالای موتور، فرمان پذیری دقیق، و نمایشگر مجازی خوانای آن اشاره کنیم. موارد منفی شامل نگه دارنده های کم عمق لیوان، ترمز دستی الکترونیکی، صندوق بار و محل نگه داری اشیا در کنسول میانی است که بعد از مدتی رانندگی، هر دو بسیار گرم می‌شوند. 

نگاه کوتاهی بر شورولت کوروت Stingray کروک مدل 2014


منبع

AutoBlog

برچسب : Stingray , کوروت , شورولت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا تک : سخا چه تاریخی بود
دنا پلاس اتومات اپشنال : سلام دوستان دنا پلاس اپشنال تحویل خرداد هستم فعلا هیچ خبری نیست
طاها : واسه چه ماشینی گفت آخر خرداد به ترتیب اولین نفرات میدیم؟؟؟
میثم حسینی : 6 روز
علی ام : سلام.لیزینگ شما چه بانکی هست؟ کارت سوخت را خودمون باید درخواست بدیم؟ اول باید وام را واریز کنن بعد فاکتور میشه یا اول باید فاکتور بشه تا وام را واریز کنن؟
سود تاخىر : در مورد سود تاخیر حدود یک ماهو نیم تا دو ماه بعد از تحویل گرفتن ماشینت اس ام اس میاد میرى نمایندگیت فیش میده میبرى بانک پولو میریزى به حساب تمام
سجاد : دوستان خبری از اولویت پاییز 403 نیست ؟کی باید واریز کنیم
نجفی : دوستان سلام ببخشید این پراید وانت ها ضبط دارن یاندارن؟
ساینا 85 گانه واریز 11بهمن : سخا رو 11 بهمن تحویل دادم برادر
4723 : پیامک برات اومده؟