بررسی MG6 GT دیزل

بررسی MG6 GT دیزل

اگر ماشینی وجود داشته باشد که بتواند توجه همه مجلات خودرویی و تحلیلگران را به خودش جلب کند، آن ماشین چیزی جز MG6 نیست. جرمی کلارکسون، مجری برنامه Top Gear، در حال رانندگی با یک دستگاه MG6 در جاده غربی لندن بود که ماشین خاموش شد و هنگامی که نتوانست آن را دوباره روشن بکند، رفت و برای انتقام‌گیری مقاله شدید‌الحنی در ساندی تایمز نوشت. کوئنتین ویلسون (Quentin Willson)، کارشناس خودرو و مجری تلویزیون، در یک کلیپ ویدئویی شگفت‌زدگی زیادش هنگام سواری با این خودرو را بیان می‌کند و  به تعریف و تمجید از این خودرو می‌پردازد. ولی نکته اصلی این است که این افراط و تفریط ها غیر ضروری هستند. خودرو MG6 که اولین محصول کارخانه جدید MG Motor به شمار می‌رود، ققنوسی است که توسط SAIC، بزرگترین خودروساز چینی، از دل خاکسترهای کارخانه مستقر در Longbridge انگلستان بیرون آورده شده است.

بررسی MG6 GT دیزل بررسی MG6 GT دیزل
بررسی MG6 GT دیزل

این خودرو که در مدل های سدان Magnette و فست‌بک GT به بازار عرضه می‌شود، نمادی از یک خودرو اسپرت و موقر است و انتظار می‌رود با شور و حرارت جایگاه مناسبی را به دست بیاورد. طراحی و مهندسی این خودرو بر عهده یک تیم حرفه‌ای و خوش ذوق از مرکز فنی کمپانی MG واقع در بیرمنگهام قرار دارد. مونتاژ نهایی خودرو هم، در همین مرکز صورت می‌گیرد. MG6 خطوطی مدرن و چشم‌نواز دارد که چین و شکن‌های نافذ و برآمدگی گلگیرها آن را تکمیل می‌کند. خودرو MG6 از طراحی بسیار خوبی به خصوص در قسمت جلو برخوردار است؛ جالب است بدانید که نمای آن با تغییر رنگ، تغییر می‌کند: رنگ نقره‌ای آن، نجیب و سر به راه به نظر می‌رسد، در حالی که رنگ قرمز آن مثل یک اسقف واقعی است؛ رنگ مشکی‌ هم، که زیبایی و جذابیت آن را صدچندان می‌کند.

بررسی MG6 GT دیزل

داخل کابین آکنده از ظرافت های اسپرت است و با این که برخی قطعات پلاستیکی از کیفیت چندانی برخوردار نیستند، ولی از تزیینات آلومینیومی و پرداخت با مواد دیگر، به خوبی استفاده شده است. دکمه های کنترل سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک کاملاً در دسترس هستند و درست در جلو دسته دنده قرار گرفته‌اند. دکمه های کنترل سیستم صوتی و مسیریاب ماهواره ای روی یک صفحه نمایشگر قرار دارند که در سمت چپ صفحه کیلومترشمار قرار گرفته و یک دکمه ولومی هم درست زیر آن نصب شده است. توجه داشته باشید که فرمان خودرویی که در تصویر می‌بینید، در سمت چپ قرار گرفته و مخصوص تردد در انگلستان و دیگر کشورهایی است که از سمت چپ جاده حرکت می‌کنند. شیشه شیب‌دار جلو، فضای سر مناسبی در اختیار کسانی می‌گذارد که هنگام رانندگی قوز می‌کنند. افراد قد بلند هم مشکلی ندارند و راحت جا می‌شوند؛ چون ارتفاع فرمان قابل تنظیم است. صندلی های چرمی مجهز به گرمکن، بسیار راحتند و تنظیمات زیادی دارند. سرنشینانی که روی صندلی عقب می‌نشینند، احساس می‌کنند در خانه خودشان هستند. طول بیشتر بدنه MG6، نسبت به سایر رقبایش، به آن اجازه می‌دهد تقریباً در تمامی جهات، فضای بیشتری داشته باشد. پنجره های بلند این احساس را القاء می‌کنند که در کابینی امن و محکم پناه گرفته‌اید که رنگ و بوی اسپرت دارد. احساس کاملاً درستی است، چون MG6 سرشار از این احساس است.

بررسی MG6 GT دیزل

این خودرو با دو موتور به بازار عرضه می‌شود: موتور بنزینی 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژر  که 156 اسب‌بخار نیرو و 215 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. سرعت این خودرو ظرف 8.4 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. موتور توربو دیزل 1.9 لیتری، از این هم جذاب‌تر است. این موتور در انگلستان ساخته می‌شود و پاسخ کوبنده‌ای است به هر حرف و حدیث ها و شایعه‌هایی که این روزها به گوشتان می‌خورد. گفتنی است، این موتور مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژر متغیر می‌باشد. آمار حیرت‌آور این خودرو نشان می‌دهند که 147 اسب‌بخار نیرو و 350 نیوتن متر گشتاور دارد و سرعت آن ظرف 8.9 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته اعداد و ارقام روی کاغذ فقط نیمی از داستان را می‌گویند و بدگویان وقتی عملکرد واقعی این موتور را بینند، مأیوس خواهند شد. حداکثر گشتاور وقتی به دست می‌آید که دور موتور به 1800 دور بر دقیقه رسیده باشد، ولی این موتور دیزل در دور موتور کمتر هم، از انعطاف‌پذیری شگفت‌آوری برخوردار است. این ماشین با افتخار نشان می‌دهد که هیچکدام از دنده هایش گیج نیستند و وقتی عقربه دور موتور 1200 را نشان می‌دهد، دنده پنج به راحتی جا می‌رود؛ در جاده هم یک کارخانه تولید نیروی واقعی است. این خودرو بسیار تودار است؛ در شروع حرکت مانند یک موتور دیزل واقعی می‌غرد، ولی با عایق‌بندی مناسبی که دارد، حتی وقتی تخته گاز می‌روید هم، سر و صدای موتور به گوش نمی‌رسد. در واقع، کمپانی MG تصمیم گرفته است به MG6 یک اگزوز جذاب با صدای بم بدهد که شما را به یاد گلف GTI Mk2 می‌اندازد.

بررسی MG6 GT دیزل بررسی MG6 GT دیزل

گیربکس شش سرعته، تعویض دنده‌ای نرم ارائه می‌کند و به شما اجازه می‌دهد حداکثر استفاده را از گشتاور بکنید. دسته دنده کوتاه هم حس اسپرت به فضا می‌دهد. در واقع، تنها شکایتی که می‌توان از سیستم انتقال نیرو کرد، لرزش خفیف پدال ها در سرعت های بالاست؛ به خصوص وقتی از سرعت‌تان کم می‌کنید، این لرزش بیشتر به چشم می‌آید. با این حال، این مورد خیلی کم اتفاق می‌افتد و مانع لذت بردن از هندلینگ عالی خودرو نمی‌شود. سال ها پیش وقتی هندلینگ خوب MG ZR را می‌دیدیم، شگفت‌زده می‌شدیم که چطور ممکن است مهندسانی که در کارخانه کوچکی در بیرمنگهام کار می‌کنند، بتوانند قطعات این خودرو را به گونه ای سر هم کنند که چنین عملکرد و تعادلی را از آن بیرون بکشند. بهتر است بدانید بسیاری از همان مهندسان، حالا برای کمپانی جدید MG کار می‌کنند و بسیاری از ویژگی های خوبی که در MG3 دیده‌ایم، اکنون در MG6 نیز، دیده می‌شوند. فرمان چنان تیز و فرز واکنش نشان می‌دهد و سر ماشین با چنان دقتی تغییر مسیر می‌دهد که دهانتان از تعجب باز می‌ماند که مهندسان چطور به این کیفیت دست پیدا کرده‌اند.

بررسی MG6 GT دیزل
بررسی MG6 GT دیزل

شایان ذکر است، کمپانی MG شاسی و سیستم تعلیق را طوری تغییر داده است تا با وزن زیاد موتور دیزل هماهنگ باشند. به جزییات هم توجه زیادی شده است که باعث می‌شود MG6 عملکردی عالی داشته باشد. پستی و بلندی های مسیر خیلی خوب جذب می‌شوند و بدنه چنان نرم و آرام تکان می‌خورد که سرنشینان متوجه نمی‌شوند در حال عبور از روی دست‌انداز هستند. ماشین ثبات بسیار خوبی دارد و رینگ های بزرگ 18 اینچی در تیپ های بالا، ممکن است روی سطوح ناهموار کمی سر و صدا کنند. این خودرو فضای بار بزرگی با ظرفیت 498 لیتر دارد که اگر صندلی های عقب خوابیده شوند، به 1379 لیتر افزایش پیدا می‌کند. میزان انتشار گاز CO2 برابر است با 129 کیلوگرم در هر کیلومتر که رتبه خوبی را نصیب  MG6 می‌کند. در هر دو مدل دیزل و بنزینی، سرعت به صورت الکتریکی به 274 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. اگر چه محدود کردن سرعت قدری مستبدانه به نظر می‌رسد، ولی همین امر باعث شده MG6 از نظر ایمنی رتبه بالایی را کسب کند.

بررسی MG6 GT دیزل

قیمت MG6 GT با موتور 1.8 لیتری بنزینی از 15,455 پوند شروع می‌شود؛ قیمت موتور دیزل هم، 16,995 پوند است. برای خرید بالاترین تیپ یعنی GT TSE هم باید 20,590 پوند پول بپردازید. کیت TSE که به صورت استاندارد روی همه مدل ها نصب شده است، این امکانات را ارائه می‌دهد: سیستم مسیریاب ماهواره‌ای، اتصال بلوتوث، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک، دوربین دید عقب، گرمکن صندلی و رینگ های آلومینیومی 18 اینچی. تنها نکته ای که در مورد این خودرو باید مد نظر قرار دهید، این است که اگر در شرایطی مشابه جرمی کلارکسون قرار گرفتید و ماشین MG6 شما خاموش شد، تنها کاری که باید بکنید این است که دنده را خلاص کنید تا ماشین خودش دوباره به صورت اتوماتیک روشن بشود. اگر هم فراموش کردید دنده خلاص کجاست، MG6 یک صفحه نمایشگر کارآمد دارد که می‌تواند جای آن را به شما نشان بدهد.


منبع

TestDriven

برچسب : MG6 , MG , GTI , MG3 , گلف






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

14 نظر

ehsan
5

چه کار می کنند این انگلیسی ها
واقعا بعد المان تک هستند همه در حد خودشون، اون جگوار و لندرورو وبنتلی و رویلز رویس
این هم ام جی
سرعت روی 274 محدود شده؟ موتور دیزلش گشتاورش خیلی بالاس و این سرعت 274 خیلی چالبه
کاش گازوییل ایران هم خوب بود ما هم میتونستیم از این ماشین ها سوار شیم

جوونیمون دراه میرههههه
17:58  1394/06/01
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: mojtaba .a
0

الان نفهمیدم من اینجا خودرو های امریکایی و ژاپنی و تویوتا که سلطان خودرو سازی جهان هست حساب نکردی این متن کاملا تبلبغاتی بود همه مدونن که امجی الان دیگه چینی هست بعد ورشکستگی اگه خوب بود ورشکسته نمیشد الته انصافا از خودرو های کره و چین بهتره ولی ضعف های زیادی هم داره که اصلا نمیگن و متعصبا هم الکی دفاع میکنن برای مثال کیفیت بد داشبرد و متاسفانه قیمت های نا عادلانه در ایران البته واسه همه خودرو ها و اینکه تو ایران بسیار بد فروش هست متاسفانه
19:11  1394/08/15

گزارش
امید
4

فکر کنم دیگه جایی نمونده که افاضات نکرده باشید
معرفی می کنم آقا مجتبی رکورددار نظرات ...
22:02  1394/08/15

گزارش
وحید
23

با وقارترین خودروی موجود در بازار ایران > ام جی 6!
23:42  1393/05/11
گزارش
پاسخ دادن
حسین
5

با سلام
ایا نوع دیزل این خودرو تو ایران هست ؟
10:42  1393/04/16
گزارش
پاسخ دادن
موعود سحابی
24

خخخخخخخخخخ!! این آخرین جمله،همون تیکه به جرمی خیلی باحال بود!!! ممنون نویسنده!

واقعا تو رده قیمتی100 تومن هیچ رقیبی من نمیتونم به خوبی این ماشین پیدا کنم،

فقط طراحی اصیل "Morris Garage" به تمام این مزدا3 و الانترا و سراتو...میارزه
21:21  1393/03/16
گزارش
پاسخ دادن
امیر
1

از mazda 3 بهتره ؟ بحق چیزای نشنیده و ندیده.
20:40  1393/07/14

گزارش
هومن
50

mj عزیز ، این مقاله ترجمه بررسی سایت تخصصی تست دریون از تست ام جی ۶ - موتور دیزل در ماه مارچ ۲۰۱۴ انتشار داده ، است، چقدر راحت تهمت میزنی .
http://www.testdriven.co.uk/mg6-gt-diesel-review
در ضمن میدانستی مجله معروف اتواکسپرس که هرسال از طریق اخذ نظرات مشتریان ، بر روی خودروها ، امتیاز میگذارد ، در سال ۲۰۱۴ با شرکت ۵۰۰۰۰ دارنده خودرو در انگلیس برروی ۱۵۰ برند معروف ، ام جی ۶ در هندلینگ اول ، در ارزش خرید ششم و در اعتماد به برند سوم شد. اگر دچار برندزدگی نشویم ، این برند ۹۰ ساله تازه به ایران آمده بسیار توانمند و قدرتمند هست.

http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/86712/best-cars-to-own-in-2014
http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/86801/best-car-manufacturers-2014

امیدوارم روزی برسد که ما ایرانیها براساس آگاهی و اطلاعاتمان اظهار نظر کنیم.
23:10  1393/03/12
گزارش
پاسخ دادن
امین
22

آقای هومن کاملا حق با شماست مزدا ۳ و سانتافه و اسپرتیج و آزرا و سوناتا یه حدودی هم کمری جی ال ایکس با قیمتهای دوبرابر و امکانات کمتر هستند . در حالی که ام جی توی جاده و در عمل روی همه این ماشینها را کم کرده . البته به قول شما از روی بی سوادی و نا آگاهی بعضی ها با تعصب از ماشینهای خودشون طرفداری بیجا میکنند.
13:46  1394/02/04

گزارش
امین
15

واقعا خجالت آوره تا یک نفر یه ماشینو تایید و تمجید میکنه فوری میگن از کمپانی پول گرفتی بیای اینجا و حرف بزنی . آخه نمایندگی ها همه شون به طور قانونی و محترمانه مالکین محترم خودروها را دارند میچاپن و خدماتشون هم افتضاحه مثل نمایندگی اصفهان ام جی که حدود صد و بیست شکایت ازشون شده به خاطر بی احترامی به حقوق مالکین خودرو ولی صحبت اینه که ام جی بی نظیرترین ماشین موجود در بازار ایرانه که میشه با این قیمت پیدا کرد وگرنه ماشین خوب میخوای برو یه بوگاتی ویرون یا مازراتی یا لامبورگینی و پورشه بخر !!!!
13:55  1394/02/04

گزارش
amin
14

بهتر از این ماشین پیدا کنید!؟
10:30  1393/03/12
گزارش
پاسخ دادن
mj
2

مطمئنم از کمپانیش پول گرفتید !
01:42  1393/03/12
گزارش
پاسخ دادن
محمدی
22

این توهم توطئه هنوز که هنوزه تو خون ایرانی هاست. پسرم به حرف هیچ کس اعتماد نکن. خوت یکبار با این ماشین رانندگی کن بعد تصمیم بگیر.
12:43  1393/03/13

گزارش
رضا
38

این ماشین بینظیره ..... ما الان یه ساله داریم و هیچ مشکلی باهاش نداریم . موتور پر قدرت ام جی 6 باعث شده که تو درگ با ماشین هایی مثل مزدا3 و هیوندای النترا و سوناتا سر بلند بیرون بیاد . .. در خرید این ماشین شک نکنید .
23:32  1393/03/11
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مملی شاهین جی : این بیشرفارو باید دار بزنن خیلی پست وبیوجدان هستن ۹ماه ۶۰۰میلیون گرفتن هیچ خبری هم نیست
دنا پلاس : یعنی خدا لعنتشون کنه ماشین زیرپام فروختم دنا پلاس فوری تحویل 19 مرداد هنوز روی فاکتور می‌چرخه. واقعا که
مریم : دوستان قیمت های جدید ایران خودرو به دستور اقای حیدری ریس شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی تهران که زیر نظرسازمان تعزیرات حکومتی و وزارت دادگستری هستش همه لغو شده و به قیمت قبل بر گشته شدند همگی باید بریم شاکی بشیم از سال 1402 ثبت نام کردم تحویل زمستان 1403 بود که حتی هنوز تکمیل وجه دوم هم نشدم الان که دیگه شده 1404
كريميان : سلام پس تكليف كساني ك توي دوره قبل افزايش قيمت جديد كارخونه بهشون خورد و تكميل وجه انجام دادند چي ميشه،نميشه ك فقط كسانيكفقط تو ايندوره افزايش قيمت بهشون خورد مضرر بشند كه
عسکری : سلام کسی نمیدونه دعوت نامه شاهین اتومات 17مهر 1402کی میاد
سیا X5 مشکی بهمن ۴۰۳ اقساط : جزو روزهای تعطیل هستش
داریوش : خدا لعنتشون کنه به حق پنج تن خیر نبینن انشااله گور بابای مسئول بی لیاقت انشااله به زودی شاهد از بین رفتن شرکت سایپا باشیم عجب اشتباهی بود خرید از سایپا اینا لیاقت ندارن که ادم بره ماشین از اینا بخره کاش پام می شکست اون روز نمی رفتم ثبت نام تقاص این همه ظلم به خریداران را خدا ازتون بگیره خدایا خودت اینا را تنبیه کن
تارا : سلام این تعزیراتی که میگن راسته
شاهین G : دوستان عزیز می خواهین ماشین زودتر بگیرین شکایت کنین الان ایران‌خودرو بخاطر قیمت ها مجبور کردن که قیمتش هاشو برگردونه به قبل
ایگل سفید : سلام کسی میدونه چرا خودروهارو بارگیری نمیکنن داستان این مجوز راهور چیه ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
افشار لطفی : دوستان بنظر شما امروز فاکتور میشه یا نه
فاطمه : خودشون از نمایندگی بهتون زنگ زدن
رانا پلاس1363 : فعاله داداش من همین الان نگاه کردم 207 یک ماهه افتاده البته به داداشم .توجیه نداشت واریز وجه نکردیم به همه افتاده 207هیدرولیک 3ماهه 772میلیون خیلی خنده داره تمام واریز وجه ها هم بازه خیالتون راحت
مهدی : امشب رو کارینا خبری ازتون نیست شیطونا😂😂😂
تحویل 31 تیر : به تاریخ های تحویلی ها دقت کنین مشخصه فعلا 31 تیری ها دارن فاکتور میشن البته هنوز دهه اول و دوم تیر هم بعضی ها فاکتور نشدن اگه دهه اول مرداد هست که بعد از 31 نوبت اونا میشه شما تاخیر حداقل یک ماه برای فاکتور در نظر بگیرین
جواب سهیلا : معمولا یک ماه قبل از موعدی که مشخص شده پیامک واریز میاد که برای شما میشه آبان. اگه پیامک بیاد و واریز کنی ، دیگه افزایش قیمت شامل حالت نمیشه . ولی تا قبل واریز ، هرچی افزایش قیمت بخوره ، شامل شما میشه . سخا رو با واریزی دوم برات انجام میدن . توی نمایندگی میتونی . میتونی هم بری کافینت بیرون انجام بدی .بعدش ماشین هم با ظهور آقا بهت تحویل میدن . شوخی 😉
کوییک : درست میگه تهرانیا تا 22 اردیبهشت فاکتور شدن شهرستانیا تا 16 اردیبهشت
پناه : داره التماست میکنه میگه تغییر رینگ بده تا زودتر فاکتور شی😁
پناه : 6 دنده با رینگ آلمینیوم تحویلی 31 مرداد.واریزی اول 24 بهمن واریزی دوم 9 تیر ماه
علی : رینگ آلومینیوم هستی