همان طور که میدانید، کمپانی خودروسازی MG چند سالی است که تحت تملک یک کمپانی چینی به نام SIAC قرار گرفته است. این خودروساز انگلیسی با تکیه بر پشتوانه و میراث 90 سالهاش، MG3 جدید را در تاسیسات کمپانی واقع در بیرمنگهام انگلستان طراحی و مهندسی کرد. MG3 ظاهری جذاب و جدید با نشانه هایی از خودروهای اسپرت دارد که از جمله آنها میتوان به جلو پنجره توری شکل بزرگ، چراغ های حرکت در روز LED که در گوشه سپرها قرار گرفته اند، و ستون های جلو سیاه رنگ که شیشه جلو را در بر گرفته اند، اشاره کرد. همین تم با خط شانه تیز تا سپر عقب ادامه پیدا کرده است؛ در عقب خودرو دیفیوزر بزرگ با خروجی اگزوز مربع شکل آن جلب توجه میکند. بادشکن عقب و آنتن آن نیز، که مانند نیش زنبور میماند، نمایی جذاب را در قسمت عقب خودرو به وجود آورده اند.
|
|
کمپانی سازنده آپشن های سفارشی فراوانی برای MG3 در اختیار خریداران قرار داده است، از طرح های گرافیکی متنوع برای سقف و درب موتور گرفته تا 6 طرح مختلف برای رینگ های آلومینیومی، 4 رنگ برای آینه های خارجی و 6 طرح مختلف برای تزییینات داخلی. داخل کابین نیز، به اندازه بیرون جذاب است؛ عقربه های صفحه کیلومترشمار اسپرت آن در موقعیت ساعت 6 به حالت آویزان قرار گرفته اند و بر روی غربیلک فرمان دو محل برای قرار دادن انگشت شصت، درست در موقعیت 10 دقیقه به 2، تعبیه شده اند؛ این در حالی است که به دور سیستم صوتی یک حلقه ظریف درخشان قرار دارد که شما را به امتحان کردن آن دعوت میکند.
کنترل های سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک، خود به تنهایی جذابیت بالایی دارند؛ با چرخاندن کنترل درجه حرارت، یک سری خطوط افقی با افزایش دمای انتخابی از آبی به قرمز تغییر رنگ میدهند که هنگام استفاده کردن احساس خوبی به شما منتقل میکنند.
|
|
فضایی که کابین MG3 در اختیار شما قرار میدهد، از اکثر رقبایش بیشتر است و صندلی های جلو محدوده وسیعی از تنظیمات را، فراتر از حد تصور شما، ارائه میکنند. شاید تنها ضعف موجود در کابین این خودرو، فرمان آن باشد که فقط از نظر ارتفاع قابل تنظیم است. داخل کابین شما با تجهیزات زیادی روبرو میشوید؛ به جز تیپ پایه، بقیه تیپ ها از رادیو دیجیتالی DAB به همراه بلوتوث، به علاوه ورودی های USB و AUX که در یک محفظه مخصوص قرار گرفتهاند، بهره میبرند. کیفیت صدا نیز، قابل تحسین است. شایان ذکر است، تمامی تیپ ها مجهز به 4 شیشه برقی، ترمز ضد قفل، سیستم کمک به توقف در سربالایی ها و سیستم کنترل پایداری هستند. لازم به ذکر است، جز تیپ پایه 3Time بقیه تیپ ها از ریموت کنترل و سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک استفاده میکنند. تیپ اسپرت 3Form، علاوه بر امکانات فوق مجهز به رینگ های آلومینیومی و رکاب های اسپرت نیز میباشد. کروز کنترل، چراغ های جلو و برف پاک کن های اتوماتیک و سنسور های پارک در عقب خودرو از جمله تجهیزات تیپ 3Style به شمار میروند. نکته جالب اینجاست که حداکثر مبلغی که خریدار برای این امکانات میپردازد، حدود 10000 پوند انگلیس است.
شاسی MG3 از دیگر نقاط قوت این خودروی کوچک است؛ بدنه کاملا تحت کنترل است، چسبندگی به جاده بسیار عالی است و فرمان هیدرولیک آن ارتباط خوبی با راننده برقرار میکند. با این وجود، زمانی که خودرو به تدریج دچار کم فرمانی میشود، چسبندگی تا حدودی کاهش مییابد؛ گفتنی است، از طریق یک دکمه که در کنار دسته دنده قرار دارد، میتوان سیستم کنترل پایداری را که فقط در مواقع ضروری فعال میشود، از مدار خارج کرد. جالب است بدانید، قابلیت های موتور آن در حد خودروهایی است که تقریبا دو برابر آن قیمت دارند.
موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری آن با تولید 105 اسب بخار قدرت و چیزی در حدود 137 نیوتن متر گشتاور، برای اینکه بتواند قابلیت های خود را نشان دهد، نیاز دارد که تا دورهای بالا به تکاپو بیافتد؛ اما این به معنی خشن شدن موتور و سر و صدای آزار دهنده نیست. با اینکه دسته دنده کمی حالت شل بودن و حرکت اضافی دارد، اما به نرمی و راحتی دنده ها را تعویض میکند. MG3 در پیچ ها عملکرد قابل تحسینی دارد و میتواند از مانورهای سنگین سربلند بیرون بیاید. تقریبا میتوان گفت، کمپانی MG بیشتر از هر کمپانی دیگری اکثر عمر خود را با مشکلات و بحران سپری کرده است، اما نکته تحسین برانگیز این است که مهندسان آن موفق شدهاند چنین خودروی جذابی را، که اصولا باید محصولی بسیار معمولی میشد، تولید کنند. مصرف سوخت MG3 در سیکل ترکیبی به ازاء 100 کیلومتر مسافت طی شده، فقط 5.6 لیتر است و میزان انتشار گاز CO2 آن 136 گرم در هر کیلومتر است.
اگر کاربردی بودن یک خودرو برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، MG3 شما را مایوس نخواهد کرد. فضای زیادی برای سرنشینان عقب وجود دارد و حجم صندوق بار 285 لیتر است و در صورتی که صندلی های عقب را تا کنید، این مقدار به 1262 لیتر افزایش پیدا میکند. مدل جدید MG3 به همان اندازه که ارزان است، دوست داشتنی هم هست. به طرز باور نکردنی جادار است، کاملا کاربردی است و رانندگی بسیار دلپذیری ارائه میکند و در صورتی که اقدام به انتخاب آپشن های سفارشی برای آن بنمایید، صاحب یکی از دوست داشتنی ترین خودروها با ریشه انگلیسی شدهاید.